Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1. Etuakselin jarruvoimien ero liian suuri 42% sallittu 30%. (hylätty)
2. Ruostevaurio/reikä helmakotelossa oikealla takana (hylätty)
3. Vetonivelen suojakumi oikealla ulompi vaurioitunut (korjauskehotus)
Kysymys: Poistuuko tuo jarruvika vaihtamalla vaan jarrupalat? ja kannattaa varmaan vaihtaa molemmat suojakumit kerralla sekä vasemmalle, että oikealle?
Reiän koosta ei oo tietoa, pittää käydä kattelemassa.
Siinähän se sitten selviää kun vaihtaa jarrupaloja, onko männät jumissa.
Se on melkeinpä sitten satuloiden vaihto jos ovat jumissa.
Voihan niitä yrittää herkistellä, jos ei kovin ruosteessa.
Paljon autolla on ajettu kun tuollaista ongelmaa.
Varmaan kannataa ne jarrut laittaa kerralla kuntoon.
Katotaan missä hapessa ne sylinterit on onko kunnossa ja herkästi männät liikkuu.Jarrulevyt palat ja asennusarja laitetaan. Jarrunesteet vaihtuu niin eipä tarvitse murehtia toimiiko jarrut. Kun vaihtelet noita renkaita herkisteletkö samalla kertaa jarruja ja tarkista että kaikki ok. Jarrut kun on kuskin henkivakuutus.
Monesti myös kun jarruja käyttää kunnolla ne myös pelaa kunnolla. Ei ole heittoa mittaristossa. Tässä kuten päästöissä ajaa se jarrudynamon kautta ennen katsastusta 10€ ottavat tavallisesti. Jos jarrut itse tekee ei ole kallis juttu. Ruostereiät ja niiden hitsaus mistä löytyy ja hinta.
Jos firmalla teetät jarrut se vetonivelen suojakumin vaihto menee siinä sivussa. Onko tässä sama homma kuin focuksessa kannattaa laittaa kunnon lemmarit sinne kerralla. Muuten missä kunnossa se kori yleensä on.
Tuossa kuva tuosta helmasta. Sijaintina siis oikealla takana, juuri siinä takalokasuojan yhdistymiskohdassa.
Kannattasko tuossa koko helmapelti vaihtaa, niitä kuitenkin on saatavilla 50-70e uutena.
Onko tuollaisen uuden laittaminen miten helppo/ aikaa vievä homma?
Ainahan se parempi on mitä isomman palan vaihtaa ettei heti vieressä ala ruostuu. Kysy hitsarilta hinta saako 200.€ . Ja kotelot pitää suoja hyvin ettei tapahdu samalaista kun alkuperäsessä systeemissä.
Teepäs pieni lenkki ja pysäytä auto moottorijarrulla mahdollisimman paljon jarruttaen. Vältä siis jarrupolkimeen koskemista. Tsekkaa sitten onko etujarrulevy kuumentunut toisella puolella. Se viittaa siihen, että kyseisen puolen jarrusatula on jumissa eli jarru jarruttaa hieman, vaikka poljinta ei painetakaan. Silloin on turha laittaa pelkkää uutta jarrulevyä ja -palaa tuhottavaksi vaan kannattaa vaihtaa myös satula.
Tuossa kuva tuosta helmasta. Sijaintina siis oikealla takana, juuri siinä takalokasuojan yhdistymiskohdassa.
Kannattasko tuossa koko helmapelti vaihtaa, niitä kuitenkin on saatavilla 50-70e uutena.
Onko tuollaisen uuden laittaminen miten helppo/ aikaa vievä homma?
Vaihdatin joskus 20-vuotiaaseen Mondeoon koko helmapellin Melasalmella huollon ohessa ja sijaisautokin mulla oli. Jos oikein muistan, laskun loppusumma oli noin 430 euroa mikä on mielestäni erittäin kohtuullinen hinta. En muista paljonko oli tunteja laitettu helmapellin vaihtoon. Samassa paikassa vaihtoivat vuotta aikaisemmin toiselle puolelle noin puolen metrin matkalta.
Onneksi ruostesuojasin -04 Focukseni kauan sitten niin ei ainakaan vielä tarvitse murehtia ruosteen kanssa (koputtaa puuta), mutta eiköhän tähänkin laho iske jossain vaiheessa.