Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Ishvan kirjoitti: 11 Huhti 2020 10:46
AAR85 kirjoitti: 11 Huhti 2020 10:08

Tuo lähinnä vaikuttaisi siltä, että ylipitkät välitykset isoimmilla vaihteilla vie puhdin pois. Tosiaan sinne neloseen asti vaihtojen jälkeen hyvin tehoalueella (+5krpm), mutta vitoselle mentäessä kierrokset tippuu 4k tietämille ja menohalut jää siihen samalla.
Ei ole ylipitkiä välityksiä, vaan ongelma on se, että kun laatikko vaihtaa 5500rpm:llä isompaan. Jos vaikka vaihto tapahtuisi "punarajalla" tippuisi kierrokset tuonne 5200rpm:ään eikä 4000rpm:ään kuten nyt. Ei välityksissä ole vikaa, vaan vaihtokohdan ohjelmoinnissa koska huipputehoa ei käytetä hyväksi nelosvaihteen jälkeen jolloin siis vaihtokohta muuttuu 6500-->5500. Koneen ei anneta kiertää nelosvaihteen jälkeen, mikä on ongelma. Autohan on vitosvaihteella ja siitä eteenpäin vaihtokohdassa enään reilu 160-hevosvoimainen. Vitoselta kutoselle mennään sitten taas 5000rpm:llä. Siellä vaihtokohdassa ei ole hevosia enään kuin puolitoista sataa.

Eli 182 A8 saavat täydet hevoset ekalla neljällä vaihteella. Lopuilla sitten vähemmän. Vääntöäkään tuskin on ohjelmoitu isommilla vaihteilla enempää, jolloin myös hevosia olisi luonnollisesti käytössä enemmän pienemmillä kierroksilla.
1.0 125 A8 perävälitys: 3.52
1.5 182 A8 perävälitys: 2.94

Kyllä siellä on ylipitkät välityksetkin. En kyllä omassani huomannu mainitsemaasi aikaista isommalle vaihtoa. Pitää testailla.

182 A8 saavuttaa 150hv rajapyykin 4000rpm jälkeen ja huipputeho n5750rpm.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

AAR85 kirjoitti: 11 Huhti 2020 11:23
Ishvan kirjoitti: 11 Huhti 2020 10:46

Ei ole ylipitkiä välityksiä, vaan ongelma on se, että kun laatikko vaihtaa 5500rpm:llä isompaan. Jos vaikka vaihto tapahtuisi "punarajalla" tippuisi kierrokset tuonne 5200rpm:ään eikä 4000rpm:ään kuten nyt. Ei välityksissä ole vikaa, vaan vaihtokohdan ohjelmoinnissa koska huipputehoa ei käytetä hyväksi nelosvaihteen jälkeen jolloin siis vaihtokohta muuttuu 6500-->5500. Koneen ei anneta kiertää nelosvaihteen jälkeen, mikä on ongelma. Autohan on vitosvaihteella ja siitä eteenpäin vaihtokohdassa enään reilu 160-hevosvoimainen. Vitoselta kutoselle mennään sitten taas 5000rpm:llä. Siellä vaihtokohdassa ei ole hevosia enään kuin puolitoista sataa.

Eli 182 A8 saavat täydet hevoset ekalla neljällä vaihteella. Lopuilla sitten vähemmän. Vääntöäkään tuskin on ohjelmoitu isommilla vaihteilla enempää, jolloin myös hevosia olisi luonnollisesti käytössä enemmän pienemmillä kierroksilla.
1.0 125 A8 perävälitys: 3.52
1.5 182 A8 perävälitys: 2.94

Kyllä siellä on ylipitkät välityksetkin. En kyllä omassani huomannu mainitsemaasi aikaista isommalle vaihtoa. Pitää testailla.

182 A8 saavuttaa 150hv rajapyykin 4000rpm jälkeen ja huipputeho n5750rpm.
Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.

Manuaalin tiedot, mutta kuitenkin

https://www.automobile-catalog.com/curv ... t_182.html
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

4500rpm aika tarkkaan 150hv, huipputeho 171hv.

Ohjelma sisään niin piristyy hieman https://www.superchips.co.uk/search?mak ... riant=4210
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

EeroH kirjoitti: 11 Huhti 2020 12:57 4500rpm aika tarkkaan 150hv, huipputeho 171hv.

Ohjelma sisään niin piristyy hieman https://www.superchips.co.uk/search?mak ... riant=4210
Saa ton käyrän näyttämään tietty paremmalta kun ei anneta kiertää ylemmäs...vakiona pitäisi olla vasta välillä 5500-6000rpm:llä max teho ja tuossa käyrät loppuu karvan päälle 5000rpm. Tietty jos superchip kyykkää ylempänä eli huipputehon erotus ylhäällä pienempi vakioon niin saa mainosmies näin enemmän katetta lupauksille. Vääntöhän ei vielä laske vakiolla tuossa niin hevosia olisi vielä luvassa enempi kun saisi vähän kierroksia alle, eli vakionakin löytyisi ne luvatut siellä ilmoitetulla kierrosalueella. Helppo tuohon keskialueelle on loihtia lisää kun vakiona selkesti kerran rajoitettu vääntöä. Nää on näitä "lastupajojen" puolitotuuksia.

Ei viitsi takuita polttaa hevosien takia. Ei se etteikö ne riittäisi vaan se ettei niitä saa käyttöönsä isommilla vaihteilla. Vaihdetaan auto kun tarvitaan lisää kyytiä.
Viimeksi muokannut Ishvan, 11 Huhti 2020 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

6300rpm kohdalla alkaa 1.5ecoboostissa rajoittelemaan kierroksia.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?

Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

toasti kirjoitti:Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?

Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

onik kirjoitti: 11 Huhti 2020 15:47
toasti kirjoitti:Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?

Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
Kiitos tiedosta. Ihmetyttää mikä siinä on niin vaikeaa saada pakettia jakoon, kun se epävirallisesti on ollut saatavilla jo pitkän aikaa. F8-kartat on ollut saatavilla jo yli vuoden tehdasuusissa focuksissa, mutta päivitystä ei saa. Mahtaako sama toistua nyt F9-karttojen kanssa ja katsellaan sitten vuonna 2021 josko saisi ne F10-kartat.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

toasti kirjoitti:
onik kirjoitti: 11 Huhti 2020 15:47 Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
Kiitos tiedosta. Ihmetyttää mikä siinä on niin vaikeaa saada pakettia jakoon, kun se epävirallisesti on ollut saatavilla jo pitkän aikaa. F8-kartat on ollut saatavilla jo yli vuoden tehdasuusissa focuksissa, mutta päivitystä ei saa. Mahtaako sama toistua nyt F9-karttojen kanssa ja katsellaan sitten vuonna 2021 josko saisi ne F10-kartat.
Luulen että yrittävät vaivihkaa olla päivittämättä tätä versiota, ovat alunperin muuttaneet osiojakoa sellaiseksi ettei ole mietitty kartan päivityksiä ja nyt ei onnistukaan ilman esimerkiksi tilapäismuistin kytkemistä, eli kaikki päivitykset pitäisi tehdä huollossa. Tämä tietenkin vaan omaa mutuilua, mutta ei olisi eka laite missä osioinnin muutos estää päivitykset.

Sync 3.4 on ollut epävirallisena jaossa kohta puoli vuotta, mutta onko F8/F9-kartatkin jossain saatavilla tähän välimalliin?
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Noille karttapäivityksille voi viitata kintaalla..
Kun niitä ei pysty säännöllisesti päivittämään ja F9 on jo vanhentunut valmiiksi myös.
Waze.. Googlemaps. Tai sitten ihan kunnon erillinen navigaattori. Siinä toimivia vaihtoehtoja.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

onik kirjoitti: 11 Huhti 2020 16:04 Sync 3.4 on ollut epävirallisena jaossa kohta puoli vuotta, mutta onko F8/F9-kartatkin jossain saatavilla tähän välimalliin?
Onhan nekin olleet jo jaossa pidemmän aikaa. Netistä myös lukenut, että päivitys mennyt kivuttomasti. Eilen myös katsoin videon, jossa tuo paketti laitettu vuoden 2016 Focukseen ongelmitta.

Asennuspaketti ja ohjeet löytyy esim. täältä
https://cyanlabs.net/tutorials/update-f ... 3-4-19200/
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Lisää mielenkiintoisia huomioita Focuksesta Etisissä.

1.5 150hv moottorin kohdalla ”Dragon 150/200ps”.
1.5 182hv moottorin kohdalla ”Dragon 175/180ps”
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Tänään huomasin, että navi ei enää opasta. Osoitteen syöttämällä tai kohteen kartalla hakien ei lähde opastamaan puhumalla eikä karttaan ilmesty reittiviivaa.

Oonko menny sörkimään jotain asetuksia vai menikö muutaman viikon takainen huoltokäynti päivityksineen jotenkin pieleen. Ei siinä kyllä syncciä pitäny päivittää, ku moottorin ecu ja laatikko.

Mitähän sitä kokeilis? Jotain kevyttä resetointia?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

focst kirjoitti: 11 Huhti 2020 17:17 TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Kyllä.
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Ishvan kirjoitti: 11 Huhti 2020 11:44Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.

Manuaalin tiedot, mutta kuitenkin

https://www.automobile-catalog.com/curv ... t_182.html
Joo olit kyllä oikeassa. Vaihtaa se aikaisemmin. En päässyt kokeilemaan manuaalimodella, että antaako silloin kierrättää korkeammalle.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

AAR85 kirjoitti: 11 Huhti 2020 18:11
Ishvan kirjoitti: 11 Huhti 2020 11:44Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.

Manuaalin tiedot, mutta kuitenkin

https://www.automobile-catalog.com/curv ... t_182.html
Joo olit kyllä oikeassa. Vaihtaa se aikaisemmin. En päässyt kokeilemaan manuaalimodella, että antaako silloin kierrättää korkeammalle.
Ei anna silläkään. Ei sportilla, ei millään.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Quattra
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2017 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Quattra »

focst kirjoitti: 11 Huhti 2020 17:17 TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Mistä näkee tuon TCU version?
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19

Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Quattra kirjoitti: 12 Huhti 2020 09:35
focst kirjoitti: 11 Huhti 2020 17:17 TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Mistä näkee tuon TCU version?
Etis kautta pääsee näkemään mitä päivityksiä saatavilla ja historian milloin tarkastettu. Vaatii rekisteröitymisen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

AAR85 kirjoitti: 11 Huhti 2020 16:37 Lisää mielenkiintoisia huomioita Focuksesta Etisissä.

1.5 150hv moottorin kohdalla ”Dragon 150/200ps”.
1.5 182hv moottorin kohdalla ”Dragon 175/180ps”
Eikö tuo 200ps ole Fiesta ST:ssä.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

EeroH kirjoitti: 12 Huhti 2020 11:20
AAR85 kirjoitti: 11 Huhti 2020 16:37 Lisää mielenkiintoisia huomioita Focuksesta Etisissä.

1.5 150hv moottorin kohdalla ”Dragon 150/200ps”.
1.5 182hv moottorin kohdalla ”Dragon 175/180ps”
Eikö tuo 200ps ole Fiesta ST:ssä.
Mutta enää ei ole Fiesta ST:n kanssa niin paljon yhteneväisyyksiä, mitä oli 1.6ecoboost aikaan.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Onko minkälaisia lisävaloviritelmiä Focuksien nokalle ilmestynyt??
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Jaahas. Tässä aikani kuluksi rassailen.. Nyt ei sitten tankissa ole yhtään bensaa ProPassin mielestä ja toinen passi ei päivitä rengaspaineita. No toimihan ne vähän aikaa. Hätäpuheluhärö on kuitenkin pysynyt poissa...
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 12 Huhti 2020 16:17 Jaahas. Tässä aikani kuluksi rassailen.. Nyt ei sitten tankissa ole yhtään bensaa ProPassin mielestä ja toinen passi ei päivitä rengaspaineita. No toimihan ne vähän aikaa. Hätäpuheluhärö on kuitenkin pysynyt poissa...
Onkohan mulla ainoana toimivat Passit. On normi, sekä Pro puhelimella. Molemmat toimivat 99/100:sta. Kerran tai pari mennyt jumiin, mutta heti kaatumisen jälkeen toiminut. Rengaspaineet päivittyy, paikannus toimii aina jne. Volvon OnCall toimi käytännössä myös aina, kuten Mersun MercedesMe. Ei koskaan minkään kanssa oikeita ongelmia, satunnaisen kaatuilun lisäksi.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Jo, eipä ole Pässienkanssa ollut ongelmia.

Vaikka eipä tuosta loppupelissä paljon iloa ole.
Öljyn käyttöikää tulee seurattua ja etälukitusta joskus jos epäilyttää, että tulikohan auto lukkoon.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vastaa Viestiin