Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Karvanoppa kirjoitti: ↑17 Maalis 2020 03:50
Saako vuoden -15 Mondeoon nopeusnäyttöä numeroina mitenkään näkymään, ettei tarvitse pelkään viisariin tyytyä. Onko siihen päivitystä tai vastaavaa?
janti kirjoitti: ↑24 Tammi 2020 08:11
Mitkä onkaan rengaspaineet ja rengas koko? Fordin alkuperäiset vanteet oikealla offsetillä alla?
3 bar eteen ja taakse kokeesi => auttaako?
Nostin paineet 2.5bar -> 3.0bar. Voi olla että auttoi - jatkan kokelua, kiitti vinkistä.
Tulipa mieleen että 3.0 bar paineilla on menty ja nythän toi laite on ollut ihan hyvä. Kiitos vinkistä jantille, itse en varmaan noin kovia paineita olisi koskaan kokeillut.
Laitatin sitten samanlaiset lampun omankin voortin nokalle. Lamput 150e, asennus 140e, tarvikkeet 60e, yhteensä 350e. Minulla ei ole aiempaa kokemusta ledilampuista mutta parannus alkuperäiseen settiin verrattuna tuntuu tosi suurelta. Hajavaloa ylöspäin on reippaasti, lumipyryssä saattaa olla ongelmia luvasa näkyvyyden kanssa.
Milo kirjoitti: ↑17 Maalis 2020 20:50
Tulipa mieleen että 3.0 bar paineilla on menty ja nythän toi laite on ollut ihan hyvä. Kiitos vinkistä jantille, itse en varmaan noin kovia paineita olisi koskaan kokeillut.
Onkos täällä porukalla kokemuksia 225/50/17 tai yleensäkkin 225 leveisistä kesärenkaista?Monkkuhan tulee tehtaalta ulos 235/55/17 rengastuksella.Itsellä nuo nyt ajettu loppuun ja uutta settiä hankkimassa.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
69dude kirjoitti: ↑22 Maalis 2020 14:18
Onkos täällä porukalla kokemuksia 225/50/17 tai yleensäkkin 225 leveisistä kesärenkaista?Monkkuhan tulee tehtaalta ulos 235/55/17 rengastuksella.Itsellä nuo nyt ajettu loppuun ja uutta settiä hankkimassa.
Onko ensiasennusrenkaiden koko muuttunut? Aikoinaan Mondeoni tuli 235/50 R17-renkailla. Itse hankin talvirenkaat tuohon sopivassa koossa 215/55 R17.
69dude kirjoitti: ↑22 Maalis 2020 14:18
Onkos täällä porukalla kokemuksia 225/50/17 tai yleensäkkin 225 leveisistä kesärenkaista?Monkkuhan tulee tehtaalta ulos 235/55/17 rengastuksella.Itsellä nuo nyt ajettu loppuun ja uutta settiä hankkimassa.
Onko ensiasennusrenkaiden koko muuttunut? Aikoinaan Mondeoni tuli 235/50 R17-renkailla. Itse hankin talvirenkaat tuohon sopivassa koossa 215/55 R17.
Nyt kun noin sanot täytyykin käydä tarkastamassa
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Moi. Käytetyn Mondeo mk5:n hankinta on mietteissä. MIllaisia kokemuksia teillä on LED-ajovalojen kestävyydestä? Onko kellään hajonnut iän tai kilometrien myötä vai ovatko ns. ikuisia?
Led-valoyksikkö on todella kallis, joten jos se joskus sanoo kaputt, niin kallis paukkuhan siitä tulee. Hieman siis arveluttaa ostaa led-ajovalollista Mondeota, Xenon kuulostaa paremmalta, vaikka ledit näyttää paremmalta. Perus-halogeenit ovat jo liian "old schoolia" eli ne ovat pois pelistä
fordever kirjoitti: ↑22 Maalis 2020 20:32
Onko ensiasennusrenkaiden koko muuttunut? Aikoinaan Mondeoni tuli 235/50 R17-renkailla. Itse hankin talvirenkaat tuohon sopivassa koossa 215/55 R17.
Nyt kun noin sanot täytyykin käydä tarkastamassa
Samoilla linjoilla eli 235/50 R17 "normirengaskoko". Itsellä kesä- ja talvirenkaissa 225/55 R17. Toimii ja mittarikin rahtusen lähempänä totuutta.
Muistin väärin.. Eli koko on juurikin tuo 235/50/17
Eli kokemuksia koosta 225/50/17 kaipaillaan
Omaan makuun turhan korkea tuo 55
Rengaslaskurilla antaa lukeman -2. Tuo 225/50/17 Eli näyttääkö nopeutta nyt siis 2kmh vähemmän kuin noilla 235/50/17 koolla?
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Mulla on molemmat rengaskerrat 225/50/17. Parempi kuin 235...ehkä. Ehkä ei niin uraherkkä. Talvirenkaat olisin halunnut 215/55/17 mutta sitä ei saanut Contin kuminastalla. Mittari näyttää satasen vauhdissa 5-6km/h enemmän kuin todellinen nopeus.
69dude kirjoitti: ↑26 Maalis 2020 23:59
Nuo 225/50/17olisivat n.100€ halvemmat kuin 235/50/17.Mutta laiha lohtu 100 säästö jos ei sitten tykkääkkään.
Tuskin ne ainakaan huonommat on, itse otin sen satasen. Mittarivirhettä tulee pikkasen lisää mut ainakaan itselle se ei ole ongelma. Itse ajattelen että seuraava kierros on vielä pykälää kapeampi.
Onkohan optimoinnista monilla kokemusta? Ainahan sitä lisäteho ja vääntö olisi tervetullutta mutta kokemuksista harvempi on valmis jakamaan tietoa. Turbotecia itse katsellut mahdollisena optimointi pajana. Maltilliset nostot kun 180/400 -> 200/450 eli kestävyyteen vaikutus varmasti pieni. Jos ei omasta halua kertoa niin voi myös kaverin Monkusta tarinaa laitella
Kuules ei kannata euroja laittaa mokomaan. Ei varmaan se alavääntö siitä lisäänny niin paljon että huomaa. Itsellä kokemusta 2.5 vastaan 1.5 moottorit vakiona eikä noi teholastut ei sitä samalle viivalle saa varmaakaan. Ostaa kerralla sellaisen autom jossa tehoa riittävästi ja kulkee myös sen mitä pyytelee konehuoneesta. Oma kantani on tälläinen tulkinta.
Renee kirjoitti: ↑07 Huhti 2020 11:08
Kuules ei kannata euroja laittaa mokomaan. Ei varmaan se alavääntö siitä lisäänny niin paljon että huomaa. Itsellä kokemusta 2.5 vastaan 1.5 moottorit vakiona eikä noi teholastut ei sitä samalle viivalle saa varmaakaan. Ostaa kerralla sellaisen autom jossa tehoa riittävästi ja kulkee myös sen mitä pyytelee konehuoneesta. Oma kantani on tälläinen tulkinta.
Ymmärrän tuonkin tulokulman. Vielä paremmin ymmärrän sen, ettei muutamasta lisähevosesta viitsi maksaa tuhansia euroja niin kuin kataloogista katsoen asianlaita on (jos siis saman tien ostaa sellaisen tehdasversion, missä ne hevoset riittää).
Renee kirjoitti: ↑07 Huhti 2020 11:08
Kuules ei kannata euroja laittaa mokomaan. Ei varmaan se alavääntö siitä lisäänny niin paljon että huomaa. Itsellä kokemusta 2.5 vastaan 1.5 moottorit vakiona eikä noi teholastut ei sitä samalle viivalle saa varmaakaan. Ostaa kerralla sellaisen autom jossa tehoa riittävästi ja kulkee myös sen mitä pyytelee konehuoneesta. Oma kantani on tälläinen tulkinta.
Kannattaa käydä ohjelmoitua kokeilemassa ja puhua vasta sitten..esim. st225 ohjelmoituna liikkuu huomattavasti paremmin ja juuri alavääntöä tulee lisää jonka tehdas on rajoittanut pois. Vakio 225/320 ohjelmoitu 265/420..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Renee kirjoitti: ↑07 Huhti 2020 15:10
Onhan se 40 heppaa enenmän kuin 20 mikä aloitusviestissä.
Ei se pelkkä heppa määrä juuri muutu. Vääntöä lisää ja lähtee alempaa helpottaa ohituksia ja liikkeelle lähtöjä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
^ Tehohan on väännön ja kierrosluvun tulo. Siis jos alakierroksilla on entistä enemmän vääntöä, on myös silloin lisää tehoa, joka sitä autoa loppujen lopuksi liikuttaa.