Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Vielä tästä 1.0 ecoboost tourneosta, kyseessä laatikkomallinen auto ja varmaan ilmanvastusta on, mutta juu bensa maistuu sille siinä missä 1.6 bensa vapari grand c-maxille joka sekin tosin on normiautoa korkeampi. Molemmissa ajotietokone näyttää meidän käytössä about samaa kulutusta eli näin talvella pyörii siinä 8l/100km lukemissa, kaupunki&taajama-ajoa molemmilla autoilla tulee pääasiassa (keskinopeudetkin about samaa luokkaa molemmissa eli vähän alle 40km/h).
Tourneon sadalla hepalla ainakin minä pärjään ihan OK etekin kaupunkiajossa (motti vääntää alakierroskillakin siten että lähdöissä ei tehoa/vääntöä osaa enempää kaivata) mutta kun nopeus menee sinne 80km/h ja yli niin kiihyvyydestä ei voi enää oikeastaan puhua.
Ja jos ajattelee tuota meidän grand c-maxia siinä vapaastihengittävä 125 heppaa, vääntöä varmaan vähemmän kuin 1.0 125hp ecoboostissa eli voisi ajatella että grand c-maxi tuolla turbomoottorilla ihan OK ajella jos ei mitään urheiluautoa hae. Bensaa ecoboostilla menee varmaan about sama kuin tuolla 1.6 vaparilla vaikka yksi pytty onkin vähemmän, turbo ehkä se oleellisempi hyötysuhteen parantaja. Matka-ajossa varmaan tulisi sitten etua tuosta kolmipyttysyydestä kulutuksen osalta.
Tourneon sadalla hepalla ainakin minä pärjään ihan OK etekin kaupunkiajossa (motti vääntää alakierroskillakin siten että lähdöissä ei tehoa/vääntöä osaa enempää kaivata) mutta kun nopeus menee sinne 80km/h ja yli niin kiihyvyydestä ei voi enää oikeastaan puhua.
Ja jos ajattelee tuota meidän grand c-maxia siinä vapaastihengittävä 125 heppaa, vääntöä varmaan vähemmän kuin 1.0 125hp ecoboostissa eli voisi ajatella että grand c-maxi tuolla turbomoottorilla ihan OK ajella jos ei mitään urheiluautoa hae. Bensaa ecoboostilla menee varmaan about sama kuin tuolla 1.6 vaparilla vaikka yksi pytty onkin vähemmän, turbo ehkä se oleellisempi hyötysuhteen parantaja. Matka-ajossa varmaan tulisi sitten etua tuosta kolmipyttysyydestä kulutuksen osalta.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05 Marras 2019 13:12
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Moi, kävin tossa Lauataina koeajamassa useampi autoja ja parhaan fiiliksen jätti Fordin Focus 2014 malli. Autosta löyty juuri ne lisävarusteet jota halusin ja hintakin oli sopiva, mutta ainoa EHKÄ kysymyksen herättää tämä 1.0 ecoboost kone, josta otetaan kuitenkin 125hp. Minkälainen kesto tai luotettavuus tässä koneessa on? Auto mitä katsoin oli ajettu 60tkm ja huolettu säännöllisesti, joten PITÄISI varmaan olla kunnossa. Kilometrejä tulee vuodessa 10-15tkm ja tarkoitus autoa pitää varmaan ~5 vuotta, joten kilometrejä tulee olemaan alle 150tkm kun joskun luovun autosta ja toiveina olisi, että ilman isompia remppoja pääsis tuonne.
Mites, onko näissä 100hp vs 125hp koneissa jotain eroja vaikka luotettavuuden yms. kohdalle?
Mites, onko näissä 100hp vs 125hp koneissa jotain eroja vaikka luotettavuuden yms. kohdalle?
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Varmaakin on laskettu joku käyttöikä moottorille sielä suunittelupöydällä onko se240 tai 300tkm sitä ei maalikko voi tietää. Ja kun se riippuu niin paljon tekniikasta jos voitelussa pientä häikkää niin se on käyttöiästä pois. Paljon nettiautossa on myytävänä näitä 55-75tkm ajettuja autoja kieliikö se jostain tiedä sitä. Mutta millaista ajoa on onko taajamaa vai matkaa ajetaan. Väittävät että ohituksiin kaipaisi vähän enenmän potkua. Joten eikös me osteta isompi pannu sinne konepellin alle ,millä laatikolla se auto hankitaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Huono luotettavuus tulee Fordin käyttämistä halvoista osista, ei siitä etteikö kone muuten kestäisi. Esim jos jäähdytysjärjestelmässä joku muoviosa pettää kone ruikkii nesteet pihalle ja on käytännössä entinen sen jälkeen. Ekoissa Ecoboosteissa jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on sellaisessa paikassa että jos kierrossa menee pelkkää ilmaa nesteen sijaan auto ei tajua että kone ylikuumenee ennen kuin on liian myöhäistä. En tämän vuoksi ostaisi alkuaikojen Ecoboostilla varustettua autoa. En tiedä onko jostain 2016 vuodesta alkaen noissa paremmin hoidettu tuo koneen lämpötilan mittaus.pimeydentimo kirjoitti: ↑08 Maalis 2020 10:20 Moi, kävin tossa Lauataina koeajamassa useampi autoja ja parhaan fiiliksen jätti Fordin Focus 2014 malli. Autosta löyty juuri ne lisävarusteet jota halusin ja hintakin oli sopiva, mutta ainoa EHKÄ kysymyksen herättää tämä 1.0 ecoboost kone, josta otetaan kuitenkin 125hp. Minkälainen kesto tai luotettavuus tässä koneessa on? Auto mitä katsoin oli ajettu 60tkm ja huolettu säännöllisesti, joten PITÄISI varmaan olla kunnossa. Kilometrejä tulee vuodessa 10-15tkm ja tarkoitus autoa pitää varmaan ~5 vuotta, joten kilometrejä tulee olemaan alle 150tkm kun joskun luovun autosta ja toiveina olisi, että ilman isompia remppoja pääsis tuonne.
Mites, onko näissä 100hp vs 125hp koneissa jotain eroja vaikka luotettavuuden yms. kohdalle?
Jos tuollaisen itse ostaisin vaihtaisin samantien jäähdytysjärjestelmän ne letkut uusiin missä on muovisia pikaliittimiä tai muovinen väliosa. Samoin jos autolla on ajettu yli 150 000 niin jakohihna vaihtoon. Haynesin manuaali taitaa suositella Fiestan 1.0 Ecoboostille 8 v / 100 000 mailin vaihtoväliä Fordin 10 v/240 000 km sijaan. Luulisin että Focuksen litraisen osalta on sama suositus. Lisäksi turbosta lähtevät metalliputket voi ruostua puhki jolloin turbo menee vaihtoon. Tämä on helppo tarkistaa kun avaa konepellin ja katsoo turboa ja siitä lähteviä metalliputkia joissa menee jäähdytysnestettä.
Jonkun verran (tuhansia) noita litrasia on hajonnut ainakin ulkomailla. Brittien Ford korvaa hajonneen koneen, Suomen Fordista en tiedä.
https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/faqs
Tuolta 1.0 Ecoboost engine issue
Ja loppukaneettina että ei noita prosentuaalisesti ole paljoa hajonnut mutta kyllä varmasti vituttaa jos omalle kohdalle käy. Jostain syystä Fiestoissa noita on hajonnut paljon vähemmän kuin Focuksissa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Meillä 120tkm ajettu ilman murheita. Tehoa saa kun laittaa Bluefinin Superchipsiltä, kummasti virkistyy. Onhan noita vakionakin 140hp versio joten ei tuo 125hv mikään loppuunasti viritetty ole.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05 Marras 2019 13:12
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Jees, kiitos tästä. Onko sulla tai muilla täällä tietoa, onko Fordilla ollut mitään takasveto/korjaus kamppanijoita, koska tämä sama ongelma ilmenee vähän muuallakin?Jeipii kirjoitti: ↑08 Maalis 2020 12:29Huono luotettavuus tulee Fordin käyttämistä halvoista osista, ei siitä etteikö kone muuten kestäisi. Esim jos jäähdytysjärjestelmässä joku muoviosa pettää kone ruikkii nesteet pihalle ja on käytännössä entinen sen jälkeen. Ekoissa Ecoboosteissa jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on sellaisessa paikassa että jos kierrossa menee pelkkää ilmaa nesteen sijaan auto ei tajua että kone ylikuumenee ennen kuin on liian myöhäistä. En tämän vuoksi ostaisi alkuaikojen Ecoboostilla varustettua autoa. En tiedä onko jostain 2016 vuodesta alkaen noissa paremmin hoidettu tuo koneen lämpötilan mittaus.pimeydentimo kirjoitti: ↑08 Maalis 2020 10:20 Moi, kävin tossa Lauataina koeajamassa useampi autoja ja parhaan fiiliksen jätti Fordin Focus 2014 malli. Autosta löyty juuri ne lisävarusteet jota halusin ja hintakin oli sopiva, mutta ainoa EHKÄ kysymyksen herättää tämä 1.0 ecoboost kone, josta otetaan kuitenkin 125hp. Minkälainen kesto tai luotettavuus tässä koneessa on? Auto mitä katsoin oli ajettu 60tkm ja huolettu säännöllisesti, joten PITÄISI varmaan olla kunnossa. Kilometrejä tulee vuodessa 10-15tkm ja tarkoitus autoa pitää varmaan ~5 vuotta, joten kilometrejä tulee olemaan alle 150tkm kun joskun luovun autosta ja toiveina olisi, että ilman isompia remppoja pääsis tuonne.
Mites, onko näissä 100hp vs 125hp koneissa jotain eroja vaikka luotettavuuden yms. kohdalle?
Jos tuollaisen itse ostaisin vaihtaisin samantien jäähdytysjärjestelmän ne letkut uusiin missä on muovisia pikaliittimiä tai muovinen väliosa. Samoin jos autolla on ajettu yli 150 000 niin jakohihna vaihtoon. Haynesin manuaali taitaa suositella Fiestan 1.0 Ecoboostille 8 v / 100 000 mailin vaihtoväliä Fordin 10 v/240 000 km sijaan. Luulisin että Focuksen litraisen osalta on sama suositus. Lisäksi turbosta lähtevät metalliputket voi ruostua puhki jolloin turbo menee vaihtoon. Tämä on helppo tarkistaa kun avaa konepellin ja katsoo turboa ja siitä lähteviä metalliputkia joissa menee jäähdytysnestettä.
Jonkun verran (tuhansia) noita litrasia on hajonnut ainakin ulkomailla. Brittien Ford korvaa hajonneen koneen, Suomen Fordista en tiedä.
https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/faqs
Tuolta 1.0 Ecoboost engine issue
Ja loppukaneettina että ei noita prosentuaalisesti ole paljoa hajonnut mutta kyllä varmasti vituttaa jos omalle kohdalle käy. Jostain syystä Fiestoissa noita on hajonnut paljon vähemmän kuin Focuksissa.
Menee vähän OT, mutta onko noita samoja ongelma sitten 1.5 koneissa vai onko niitä edes ilmennyt?
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Sanoin ehkä vähän virheellisesti, eli noita Ecoboosteja on siis hajonnut myös muita kuin litrasia. Ei noita uusimpia 1,5 litran versioita mitä on nykyään Focuksessa ja Fiesta st:ssä mutta edellisiä versioita eli oliskohan ne 1,6 litrasia mitä vanhemmassa Focuksessa ja Fiesta st:ssä ja joissain muissa malleissa oli. Niihin on vissiin tehty takaisinkutsu jossa asennetaan ylimääräinen jäähdytysnesteanturi ja jotain muuta, jotta jos auton jäähdytys pettää hälytys tulee ajoissa. 1.0 litrasiin tällaista takaisinkutsua ei tietääkseni oo tehty ja niissä on ehkä jostain vuosimallista alkaen lisätty ylimääräinen lämpötila-anturi, mutta tästä en ole ihan varma. Oma 2014 loppuvuoden Fiestan 1.0 Ecoboosti porskuttaa hyvin menemään ja kohta on 110 000 km mittarissa.pimeydentimo kirjoitti: ↑09 Maalis 2020 09:46Jees, kiitos tästä. Onko sulla tai muilla täällä tietoa, onko Fordilla ollut mitään takasveto/korjaus kamppanijoita, koska tämä sama ongelma ilmenee vähän muuallakin?Jeipii kirjoitti: ↑08 Maalis 2020 12:29
Huono luotettavuus tulee Fordin käyttämistä halvoista osista, ei siitä etteikö kone muuten kestäisi. Esim jos jäähdytysjärjestelmässä joku muoviosa pettää kone ruikkii nesteet pihalle ja on käytännössä entinen sen jälkeen. Ekoissa Ecoboosteissa jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on sellaisessa paikassa että jos kierrossa menee pelkkää ilmaa nesteen sijaan auto ei tajua että kone ylikuumenee ennen kuin on liian myöhäistä. En tämän vuoksi ostaisi alkuaikojen Ecoboostilla varustettua autoa. En tiedä onko jostain 2016 vuodesta alkaen noissa paremmin hoidettu tuo koneen lämpötilan mittaus.
Jos tuollaisen itse ostaisin vaihtaisin samantien jäähdytysjärjestelmän ne letkut uusiin missä on muovisia pikaliittimiä tai muovinen väliosa. Samoin jos autolla on ajettu yli 150 000 niin jakohihna vaihtoon. Haynesin manuaali taitaa suositella Fiestan 1.0 Ecoboostille 8 v / 100 000 mailin vaihtoväliä Fordin 10 v/240 000 km sijaan. Luulisin että Focuksen litraisen osalta on sama suositus. Lisäksi turbosta lähtevät metalliputket voi ruostua puhki jolloin turbo menee vaihtoon. Tämä on helppo tarkistaa kun avaa konepellin ja katsoo turboa ja siitä lähteviä metalliputkia joissa menee jäähdytysnestettä.
Jonkun verran (tuhansia) noita litrasia on hajonnut ainakin ulkomailla. Brittien Ford korvaa hajonneen koneen, Suomen Fordista en tiedä.
https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/faqs
Tuolta 1.0 Ecoboost engine issue
Ja loppukaneettina että ei noita prosentuaalisesti ole paljoa hajonnut mutta kyllä varmasti vituttaa jos omalle kohdalle käy. Jostain syystä Fiestoissa noita on hajonnut paljon vähemmän kuin Focuksissa.
Menee vähän OT, mutta onko noita samoja ongelma sitten 1.5 koneissa vai onko niitä edes ilmennyt?
Oman tietämykseni mukaan nuo vanhemmat litran Ecoboostit hajoaa pääsääntöisesti kahdella eri tavalla: Jäähdytys pettää ja sylinterikanteen sulaa reikä/se halkeaa tai öljypumpun sihti/säleikkö menee tukkoon jakohihnan palasista/jostain muusta ja öljynpaine menee alhaiseksi.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Moi
Täällä kävi niin että Focus 1.0 ecoboost 2014 100000km hyytyi liikennevaloihin. Huollon vianmäärityksen mukaan jakohihna poikki. Huolto oli yhteydessä maahantuojaan ja heitä ei tunnu kiinnostavan, koska olen auton toinen omistaja ja edellisellä omistajalla yksi huoltoväli venynyt n.10000 yli.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Onkohan tässä järkeä lähteä tappelemaan maahantuojan kanssa, kun näillä kilometreillä luulisi moottorin kyllä kestävän. Huolto antoi hinta-arvioksi 8000e...
Täällä kävi niin että Focus 1.0 ecoboost 2014 100000km hyytyi liikennevaloihin. Huollon vianmäärityksen mukaan jakohihna poikki. Huolto oli yhteydessä maahantuojaan ja heitä ei tunnu kiinnostavan, koska olen auton toinen omistaja ja edellisellä omistajalla yksi huoltoväli venynyt n.10000 yli.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Onkohan tässä järkeä lähteä tappelemaan maahantuojan kanssa, kun näillä kilometreillä luulisi moottorin kyllä kestävän. Huolto antoi hinta-arvioksi 8000e...
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
30tkm öljyillä..miksi..öljyssä uiva hihna on melko tarkka oikeasta huollosta. Varmaan turha tapella maahantuonnin kanssa. Uskoisin että sen saa korjattua huomattavasti halvemmalla 8000e on kokonaan uusi kone asennettuna.arde3 kirjoitti: ↑13 Maalis 2020 15:20 Moi
Täällä kävi niin että Focus 1.0 ecoboost 2014 100000km hyytyi liikennevaloihin. Huollon vianmäärityksen mukaan jakohihna poikki. Huolto oli yhteydessä maahantuojaan ja heitä ei tunnu kiinnostavan, koska olen auton toinen omistaja ja edellisellä omistajalla yksi huoltoväli venynyt n.10000 yli.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Onkohan tässä järkeä lähteä tappelemaan maahantuojan kanssa, kun näillä kilometreillä luulisi moottorin kyllä kestävän. Huolto antoi hinta-arvioksi 8000e...
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Paloiko öljynpaineen varoitusvalo käynnistyksen jälkeen aina vähän aikaa ennen tuota rikkoutumista? Tai syttyikö ja sammuiko se välillä ? Mietin vaan että oliko tähän mitään ennakkomerkkejä. Kuulemma joillain on noista jakohihnan palasista tukkeutunut öljypumpun sihti ja öljynpainevalo on ruvennut välkähtelemään silloin kun ei pitäisi. Tämä siis ennen kuin hihna on ehtinyt katketa.arde3 kirjoitti: ↑13 Maalis 2020 15:20 Moi
Täällä kävi niin että Focus 1.0 ecoboost 2014 100000km hyytyi liikennevaloihin. Huollon vianmäärityksen mukaan jakohihna poikki. Huolto oli yhteydessä maahantuojaan ja heitä ei tunnu kiinnostavan, koska olen auton toinen omistaja ja edellisellä omistajalla yksi huoltoväli venynyt n.10000 yli.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Onkohan tässä järkeä lähteä tappelemaan maahantuojan kanssa, kun näillä kilometreillä luulisi moottorin kyllä kestävän. Huolto antoi hinta-arvioksi 8000e...
Pääasiallisesti sun pitäis asioida auton myyjän kanssa. Jos kyseessä on yksityishenkilö joutunet maksamaan korjauksen omasta pussista.
Täältä löytyy melko uusiakin moottoreita Focuksiin:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... ni/Kaikki/
En tosin tiedä voiko 2014 Focukseen laittaa esim 2017 vuoden versiosta koneen. Kannattaa eka selvittää ennen kuin/jos lähtee ostamaan uudemman vuosimallin konetta. Tämä lähinnä siksi että jos Ford on tehnyt jotakin pieniä muutoksia kuten esim lisännyt yhden lämpötila-anturin tjsp. Kaikki jäähdytysnesteletkut ja säiliö kannattanee uusia samalla varmuuden vuoksi ettei uusi kone leviää samantien uudelleen ylikuumenemisen takia. Lisäksi ulkomailta saa aika halvalla litrasia Ecoboosteja käytettynä. Tiedä sitten että paljon postikulut on tosin.
Viimeksi muokannut Jeipii, 14 Maalis 2020 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Saattaa tuossa vaan olla vikana, että hihnasta on hampaita irronnut ja ventiiliajoitus mennyt pieleen, kyllä sekin lopettaa matkanteon. Esimerkkinä moottorituhosta on minulla aika tuore esimerkki. Kaverillani Saab 9-5 tuplaturbo Dieselillä, sellainen 140 kW:n kone. Pienempi turbo hajosi, jotenkin se sitten aiheutti, että isompi turbo meni päälle ja kierrokset vaan alkoivat nousta hallitsemattomasti, sattui olemaan auto vielä lainassa siihen tottumattomalla henkilöllä. Aikansa kone kävi ylisuurilla kierroksilla ja sitten hajosi. Aika pahat vauriot, remontti maksaa 9500 eur. Auto pajalla viikkokaupalla, kun osia ei meinaa löytyä. Että tuo 8000 euroa tuntuu aika suolaselta hinnalta. Ja autolla ajettu vain noin 200 tkm, joka dieselille on aika vähän. Remontin hinta on yli puolet auton arvosta. Erikoinen turbosysteemi tuossa moottorissa, normaaliajossa vain pikkuturbo toimii, kai sitten isompi turbo menee päälle, kun tarvitaan voimaa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Tuosta jos jakohihna katkeaa kesken vaihtovälin niin eipä sitä estä mikään ovien saranoiden rasvaus ja huoltohallin valot. Jos siitä on kiinni että huolto mennyt pitkätksi. Sielläkään eivät varmaan kristallipallosta näe mitä tulee tapahtumaan. Toihan maahantuojan vastaus suomeksi on mitäs ostit käytetyn. Kun ostaja ei voi näistä käytetyissä tietää missä edellinen kuski on vähän ollut harmaalla alueella. Kalliit oppirahat kyllä teille tuli.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Niinhän ne noissa tuplaturboissa on. Pienempi hyrrä alkaa toimimaan alakierroksilta ja tuossakin TTiD koneessa jossain 3000rpm pienempi luovuttaa vetovastuun isommalle. Ei hyydy veto 4000rpm nurkille ja vääntää jo 1500rpm jälkeen todella hyvin.nestori2 kirjoitti: ↑14 Maalis 2020 09:08 Saattaa tuossa vaan olla vikana, että hihnasta on hampaita irronnut ja ventiiliajoitus mennyt pieleen, kyllä sekin lopettaa matkanteon. Esimerkkinä moottorituhosta on minulla aika tuore esimerkki. Kaverillani Saab 9-5 tuplaturbo Dieselillä, sellainen 140 kW:n kone. Pienempi turbo hajosi, jotenkin se sitten aiheutti, että isompi turbo meni päälle ja kierrokset vaan alkoivat nousta hallitsemattomasti, sattui olemaan auto vielä lainassa siihen tottumattomalla henkilöllä. Aikansa kone kävi ylisuurilla kierroksilla ja sitten hajosi. Aika pahat vauriot, remontti maksaa 9500 eur. Auto pajalla viikkokaupalla, kun osia ei meinaa löytyä. Että tuo 8000 euroa tuntuu aika suolaselta hinnalta. Ja autolla ajettu vain noin 200 tkm, joka dieselille on aika vähän. Remontin hinta on yli puolet auton arvosta. Erikoinen turbosysteemi tuossa moottorissa, normaaliajossa vain pikkuturbo toimii, kai sitten isompi turbo menee päälle, kun tarvitaan voimaa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Moottoriöljyn vaihto ajoissa auttaa. 10tkm ylitys on paljon. Koneessa moottoriöljy hoitaa jakohihnan voitelun ja juuri vaihdon laiminlyönti vaikuttaa kestoikään paljon. On myös tarkka mitä öljyä käytetään.Renee kirjoitti: ↑14 Maalis 2020 10:20 Tuosta jos jakohihna katkeaa kesken vaihtovälin niin eipä sitä estä mikään ovien saranoiden rasvaus ja huoltohallin valot. Jos siitä on kiinni että huolto mennyt pitkätksi. Sielläkään eivät varmaan kristallipallosta näe mitä tulee tapahtumaan. Toihan maahantuojan vastaus suomeksi on mitäs ostit käytetyn. Kun ostaja ei voi näistä käytetyissä tietää missä edellinen kuski on vähän ollut harmaalla alueella. Kalliit oppirahat kyllä teille tuli.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Totta mutta ostaja ei varmaan tätä tiennyt kun tänne kirjoittaa.. Eikä varmaan muutenkaan olisi korvannut kun toinen omistaja vaikka huolto olisi tip top. Eli 210€ takia( pikku huollon hinta )tuli 8000€ vahinko .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Ebaysta saa pariin tonniin koko koneen niin ei kannata korjailla tuollaisella raiskaus hinnalla.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Viellä kun myyjäliikkeen kanssa pääsee sopimukseen se 50/50 normi korvauksessa. Joskin kun käytetyn moottorin vaihtaa varmaan toi jakohina vaihto kannattaa tehdä ennakoiden . Kun ei tietoa siitä huoltohommasta.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
1000e varaosahaun kautta varaosa moottori jos haluaa vanhan korjata niin yhdistelemällä kohtuu hintaan kuntoon.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Saatko listattua missä firmoissa autoa on huollettu? Meinaan että onko jossakin vaiheessa ollut väärä öljylaatu koneessa ja se on liuottanut jakohihnaa?arde3 kirjoitti: ↑13 Maalis 2020 15:20 Moi
Täällä kävi niin että Focus 1.0 ecoboost 2014 100000km hyytyi liikennevaloihin. Huollon vianmäärityksen mukaan jakohihna poikki. Huolto oli yhteydessä maahantuojaan ja heitä ei tunnu kiinnostavan, koska olen auton toinen omistaja ja edellisellä omistajalla yksi huoltoväli venynyt n.10000 yli.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Onkohan tässä järkeä lähteä tappelemaan maahantuojan kanssa, kun näillä kilometreillä luulisi moottorin kyllä kestävän. Huolto antoi hinta-arvioksi 8000e...
Ecoboostissa pitää olla just oikea öljy, pelkkä viskositeetti ei riitä. Ongelma tulee siinä, kun korjaamot käyttävät niitä öljymerkkejä mitä heillä on eikä aina satu olemaan juuri sitä oikeaa öljyä joka on kehitetty öljykylpyisille jakohihnoille.
Meillä tulee jossain vaiheessa 200 000 km täyteen. Jakohihna on tosin vaihdettu edellisen omistajan aikana n. 20 000 km sitten. 180 000 kilometrin kohdalla tarkastettiin puristuspaineet; kaikki ok.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
200 000 km tuli täyteen jonkin aikaa sitten. Vm. 2013 kyseessä.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Hyvin on ilmeisesti kestänyt pois lukien jakohihna. Mites esim jäähdytysnestesäiliö ja ne letkut joissa on säiliön päässä muoviset pikaliittimet, onkohan niitä vaihdettu ikinä ? Ihan muutamia tapauksia olen foorumeilla nähnyt että sen turboon menevän jäähdytysnesteletkun muoviliitin on hajonnut. Samoin on joitain tapauksia, joissa ilmeisesti kuumuus on aiheuttanut jäähdytysnestesäiliöön pieniä halkeamia josta on vuotanut hitaasti nestettä. Tämä on kyllä voinut johtua huonolaatuisesta jäähdytysnestesäiliöstä/valmistusvirheestä.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Jakohihnan oli vaihdattanut edellinen omistaja ennen kuin 180 000 km tuli täyteen.Jeipii kirjoitti: ↑28 Touko 2020 10:09Hyvin on ilmeisesti kestänyt pois lukien jakohihna. Mites esim jäähdytysnestesäiliö ja ne letkut joissa on säiliön päässä muoviset pikaliittimet, onkohan niitä vaihdettu ikinä ? Ihan muutamia tapauksia olen foorumeilla nähnyt että sen turboon menevän jäähdytysnesteletkun muoviliitin on hajonnut. Samoin on joitain tapauksia, joissa ilmeisesti kuumuus on aiheuttanut jäähdytysnestesäiliöön pieniä halkeamia josta on vuotanut hitaasti nestettä. Tämä on kyllä voinut johtua huonolaatuisesta jäähdytysnestesäiliöstä/valmistusvirheestä.
Laitoin satsin uusia jarrulevyjä ja paloja melkein saman tien, kun olimme ostaneet auton. Kesärenkaatkin uusin.
Turbo vaihdettiin 180 000 km:n jälkeen, koska auto alkoi savuttamaan. Vetarin stefakin meni vaihtoon.
Noista putkista ja letkuista en tiedä, toivottavasti merkkihuollossa osaavat vilkaista niitäkin....
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Heh, 2013 vuotinen 125hv 181tm ajettu ecoboosti sammui tyhjäkäynniltä liikennevaloissa. Laakkosen vikadiagnoosi oli "pyöritettäessä kampiakselia nokat ei pyöri". Korjaushehdotus oli vaihtomoottori, 6300€. Toinen omistaja ja kuudenkymmenen tonnin huolto oli edellinen vetänyt pitkäksi, mitään vastaantuloa ei lähdetty enää metsästämään.
Hihnasta puuttui hampaat pitkältä matkalta, ne löytyi öljypumpun sihdistä. Öljynpaineen merkkivalo ei ollut ajossa vilahdellut eikä starteissakaan ollu jääny palamaan mitenkään erikoisemman pitkäksi aikaa. Auki purkaessa löytyi yhden sylinterin pakoventtiilien ottaneen pienoiset osumat, ei muuta havaittavaa tuhoa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Korjattiinko moottori tai laitettiin uusi/käytetty tilalle ?kalle_koo kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 19:57Heh, 2013 vuotinen 125hv 181tm ajettu ecoboosti sammui tyhjäkäynniltä liikennevaloissa. Laakkosen vikadiagnoosi oli "pyöritettäessä kampiakselia nokat ei pyöri". Korjaushehdotus oli vaihtomoottori, 6300€. Toinen omistaja ja kuudenkymmenen tonnin huolto oli edellinen vetänyt pitkäksi, mitään vastaantuloa ei lähdetty enää metsästämään.
Hihnasta puuttui hampaat pitkältä matkalta, ne löytyi öljypumpun sihdistä. Öljynpaineen merkkivalo ei ollut ajossa vilahdellut eikä starteissakaan ollu jääny palamaan mitenkään erikoisemman pitkäksi aikaa. Auki purkaessa löytyi yhden sylinterin pakoventtiilien ottaneen pienoiset osumat, ei muuta havaittavaa tuhoa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Iltapuhteina puuhastelin uudet venttiilit paikoilleen Etiksen ohjeita seuraillen. Eniten hiusten raapimista aiheutti kampiakselin hihnapyörän pultin kiristys, 300Nm + 90°. Auto kun seisoi pukkien päällä niin alle ei kovin pitkävartista väännintä mahdu, parilla pylpyrällä ja köydellä sai sen verran lisää vetovoimaa että meni asteet yllättävän helposti lyhyelläkin.