Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Eikös sentään tuo ruostesuojaus ole todettu ihan "urbaaniksi legendaksi" äänieristyksen osalta. Testasihan sitä joskus muistaakseni TM:kin ja totesi vaikutuksen olevan pyöreä 0 äänieristyksen kannalta. Kyllä joo, itsekin olen ajanut joskus ruostesuojatuilla autolla ja niissä ei tasan ollut mitään eroa suojaamattomaan. Joa auto pitää muutaman vuoden, ei suojaamisessa ole mitään järkeä mielestäni, vielä vähemmän jos vaihtelee vuoden kahden välein.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Se on miten sen ottaa.
Tuokin auto voi lähtee vaikka kahden vuoden päästä, tai sitten se jää nurkkiin pyörimään pitemmäksi aikaa ja on ainakin halutumpi jos sen vaikka päättääkin myydä yksityisesti jollekkin...
Tuokin auto voi lähtee vaikka kahden vuoden päästä, tai sitten se jää nurkkiin pyörimään pitemmäksi aikaa ja on ainakin halutumpi jos sen vaikka päättääkin myydä yksityisesti jollekkin...
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Pyöräkoteloissa paksu massa voinee hiukan imeä ääniaaltoja.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Minulla tuo ykköskoppainen Focus viihtyi kokonaista 9 vuotta, joten varmaan vaikutti jonkin verran jälleenmyyntiarvoon, kun ovien kiitisaumat eivät olleet ruosteenruskeat.
Tuossa olen katsellut samanvuotisia liikenteessä olevia Focuksia, kyllä niissä alkavat ovet olla aika huonossa hapessa.
Tuossa olen katsellut samanvuotisia liikenteessä olevia Focuksia, kyllä niissä alkavat ovet olla aika huonossa hapessa.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Hyvin ne kestää ilman ruostesuojaustakin. Jokainen sijoittakoon satasensa mihin haluaa.. Meillä oli perheessä ykköskoppanen Focus 16vuotta ja parisataa rullattiin etelä-Suomen teillä. Pohja, helmat ja kaaret oli vielä kunnossa. Ovet/luukut korjattiin takuuseen kahteen kertaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Jos auton meinaa pitempään pitää niin kannattaa suojata. Enemmän siinä uudessa hukkaan menee kun ajaa liikkeestä ulos.. suojauksesta jää sentään jotain näkyvää.. Työkseen kun noita autoja syynää niin 10vuoden jälkeen rupeaa vasta suojauksen edut alustassa näkymään.Focus_2.0 kirjoitti: ↑06 Maalis 2020 14:47 Hyvin ne kestää ilman ruostesuojaustakin. Jokainen sijoittakoon satasensa mihin haluaa.. Meillä oli perheessä ykköskoppanen Focus 16vuotta ja parisataa rullattiin etelä-Suomen teillä. Pohja, helmat ja kaaret oli vielä kunnossa. Ovet/luukut korjattiin takuuseen kahteen kertaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Meillä oli uudesta Peugeot 206 vm 2006. Ei otettu minkäänlaisia suojauksia. Auto oli myydessä 12 v ja 7 kk vanha ja 116 000 ajettu. Ei ollut minkäänlaisia ruostepisaroitakaan korissa. Pohjissa vain normaalia pintaruostetta, pakoputkikin oli alkuperäinen. Ei tuosta ainakaa takaisin olisi saanut suojaukseen tuhlattuja rahoja.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Ikäisekseen vähän ajettu..ei ainakaan isommissa kaupungeissa ole viihtynyt suola on täällä pahin alustan ruostuttaja..ei sillä rikastumaan pääse jos vajaa 13vuotta autoa pitää. Mutta eiköhän se siinä ajassa ole hintansa haukkunut..pakoputki kestää helposti nykyään ainakin 15vuotta eikä sillonkaan ole laho muuten kun sinkityyn putkeen hitsataan kiinnitys korvakot jälkikäteen eli ruostuu niiden kohdalta..ärräpärrä kirjoitti: ↑06 Maalis 2020 21:40 Meillä oli uudesta Peugeot 206 vm 2006. Ei otettu minkäänlaisia suojauksia. Auto oli myydessä 12 v ja 7 kk vanha ja 116 000 ajettu. Ei ollut minkäänlaisia ruostepisaroitakaan korissa. Pohjissa vain normaalia pintaruostetta, pakoputkikin oli alkuperäinen. Ei tuosta ainakaa takaisin olisi saanut suojaukseen tuhlattuja rahoja.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Näitä keskusteluja on aina hauska seurata. Sama niinku moottoriöljyistä kun tulee vääntöä ja ajaako kitka- vai nastarenkailla..
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Makuasiahan tuo ruostesuojaus on. Autoa vaihdetaan 2-3 vuoden välein ja aika usein auton omistaja jatkuvasti on rahoitusyhtiö, joten kuka sitä nyt toisen autoa kunnolla hoitaisi.
Ehkä näkökulma on toinen, kun auto on oma ja omistushorisontti kymmenkunta vuotta. Tuulilasi-lehdessä on viime aikoina ollut näitä käytettyjen autojen arvosteluita, kyllä aika monen kohdalla, jopa prennium-merkin, on todettu, että ruostesuojaus olisi kannattanut, niin hyvässä alussa on pohjan kukkiminen. Eikä nämä varsin kosteat talvet mitenkään helpota tilannetta, tänäkin talvena on suolakylpyä tullut, kun lämpötila vaihtelee asteeen pari nollan tuntumassa ja tievaltio levittää aina välillä suolaliuosta tielle.
Ehkä näkökulma on toinen, kun auto on oma ja omistushorisontti kymmenkunta vuotta. Tuulilasi-lehdessä on viime aikoina ollut näitä käytettyjen autojen arvosteluita, kyllä aika monen kohdalla, jopa prennium-merkin, on todettu, että ruostesuojaus olisi kannattanut, niin hyvässä alussa on pohjan kukkiminen. Eikä nämä varsin kosteat talvet mitenkään helpota tilannetta, tänäkin talvena on suolakylpyä tullut, kun lämpötila vaihtelee asteeen pari nollan tuntumassa ja tievaltio levittää aina välillä suolaliuosta tielle.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Enpä tiedä, meillä on autot vaihtunut yleinsä 1-2 vuoden välein. Nyt ollut kakkoskulkine poikkeuksellisesti 4-vuotta ja vieläpä ranskalainen. Ei ole ollut koskaan rahoitusyhtiökään autojeni omistajan kohdalla, eli niin sanotusti omia. Silti on suojaus jäänyt. Ainoa järki taitaa suojauksessa olla, jos tosiaan aiot auton pitää "loppuun" asti. Järkeähän ei koko keskustelussa ole, jokainen tekee kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee.nestori2 kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 11:02 Makuasiahan tuo ruostesuojaus on. Autoa vaihdetaan 2-3 vuoden välein ja aika usein auton omistaja jatkuvasti on rahoitusyhtiö, joten kuka sitä nyt toisen autoa kunnolla hoitaisi.
Ehkä näkökulma on toinen, kun auto on oma ja omistushorisontti kymmenkunta vuotta. Tuulilasi-lehdessä on viime aikoina ollut näitä käytettyjen autojen arvosteluita, kyllä aika monen kohdalla, jopa prennium-merkin, on todettu, että ruostesuojaus olisi kannattanut, niin hyvässä alussa on pohjan kukkiminen. Eikä nämä varsin kosteat talvet mitenkään helpota tilannetta, tänäkin talvena on suolakylpyä tullut, kun lämpötila vaihtelee asteeen pari nollan tuntumassa ja tievaltio levittää aina välillä suolaliuosta tielle.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Yllättävän moni ostaa käytetyn auton... Minä ainakin pidän lisäarvona uuteen autoon tehtyä suojausta parempana kuin hienoja vanteita. Taloudellisia vaikutuksia on vaikea arvioida, kun muuttujia on paljon.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tottakai ja varmasti näin. Moni uuden auton ostaja ei vain viitsi sitä rahaa sijoittaa, koska ei siitä itse tule hyötymään mitään. Toki vähän käytettynä ostettu auto kannattanee suojata jos tarkoitus on auto pitää pidempään. Enpä usko, että kukaan joka autoa vaihtaa "tiheällä" välillä, autoaan suojaa oli se sitten uusi tai käytetty.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Juu, ei pääse rikastumaan jos pitää autoa lähes 13 vuotta, mutta köyhtyy huomattavasti vähemmän kuin joka vuosi tai useasti vaihtamalla.focst kirjoitti: ↑06 Maalis 2020 22:25Ikäisekseen vähän ajettu..ei ainakaan isommissa kaupungeissa ole viihtynyt suola on täällä pahin alustan ruostuttaja..ei sillä rikastumaan pääse jos vajaa 13vuotta autoa pitää. Mutta eiköhän se siinä ajassa ole hintansa haukkunut..pakoputki kestää helposti nykyään ainakin 15vuotta eikä sillonkaan ole laho muuten kun sinkityyn putkeen hitsataan kiinnitys korvakot jälkikäteen eli ruostuu niiden kohdalta..ärräpärrä kirjoitti: ↑06 Maalis 2020 21:40 Meillä oli uudesta Peugeot 206 vm 2006. Ei otettu minkäänlaisia suojauksia. Auto oli myydessä 12 v ja 7 kk vanha ja 116 000 ajettu. Ei ollut minkäänlaisia ruostepisaroitakaan korissa. Pohjissa vain normaalia pintaruostetta, pakoputkikin oli alkuperäinen. Ei tuosta ainakaa takaisin olisi saanut suojaukseen tuhlattuja rahoja.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Itellä on ollut kaikki autot rahoitusyhtiön omistamia viimeiset lähes 10 vuotta. Olen niin köyhä, että on pakko tienata niilläkin rahoilla mitkä makaisivat autoisssa jonka saa ostaa 0% korolla ilman muita kuluja. Tuolla auton hinnalla tienaa sen saman rahan aina muuhun.Ishvan kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 11:23Enpä tiedä, meillä on autot vaihtunut yleinsä 1-2 vuoden välein. Nyt ollut kakkoskulkine poikkeuksellisesti 4-vuotta ja vieläpä ranskalainen. Ei ole ollut koskaan rahoitusyhtiökään autojeni omistajan kohdalla, eli niin sanotusti omia. Silti on suojaus jäänyt. Ainoa järki taitaa suojauksessa olla, jos tosiaan aiot auton pitää "loppuun" asti. Järkeähän ei koko keskustelussa ole, jokainen tekee kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee.nestori2 kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 11:02 Makuasiahan tuo ruostesuojaus on. Autoa vaihdetaan 2-3 vuoden välein ja aika usein auton omistaja jatkuvasti on rahoitusyhtiö, joten kuka sitä nyt toisen autoa kunnolla hoitaisi.
Ehkä näkökulma on toinen, kun auto on oma ja omistushorisontti kymmenkunta vuotta. Tuulilasi-lehdessä on viime aikoina ollut näitä käytettyjen autojen arvosteluita, kyllä aika monen kohdalla, jopa prennium-merkin, on todettu, että ruostesuojaus olisi kannattanut, niin hyvässä alussa on pohjan kukkiminen. Eikä nämä varsin kosteat talvet mitenkään helpota tilannetta, tänäkin talvena on suolakylpyä tullut, kun lämpötila vaihtelee asteeen pari nollan tuntumassa ja tievaltio levittää aina välillä suolaliuosta tielle.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Jokainen tyylillään.ärräpärrä kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 16:39Itellä on ollut kaikki autot rahoitusyhtiön omistamia viimeiset lähes 10 vuotta. Olen niin köyhä, että on pakko tienata niilläkin rahoilla mitkä makaisivat autoisssa jonka saa ostaa 0% korolla ilman muita kuluja. Tuolla auton hinnalla tienaa sen saman rahan aina muuhun.Ishvan kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 11:23
Enpä tiedä, meillä on autot vaihtunut yleinsä 1-2 vuoden välein. Nyt ollut kakkoskulkine poikkeuksellisesti 4-vuotta ja vieläpä ranskalainen. Ei ole ollut koskaan rahoitusyhtiökään autojeni omistajan kohdalla, eli niin sanotusti omia. Silti on suojaus jäänyt. Ainoa järki taitaa suojauksessa olla, jos tosiaan aiot auton pitää "loppuun" asti. Järkeähän ei koko keskustelussa ole, jokainen tekee kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Juuri näin.Ishvan kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 17:11Jokainen tyylillään.ärräpärrä kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 16:39
Itellä on ollut kaikki autot rahoitusyhtiön omistamia viimeiset lähes 10 vuotta. Olen niin köyhä, että on pakko tienata niilläkin rahoilla mitkä makaisivat autoisssa jonka saa ostaa 0% korolla ilman muita kuluja. Tuolla auton hinnalla tienaa sen saman rahan aina muuhun.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
ST-Line ja etusumareiden polttimon vaihto, miten menee? Ohjekirja näyttää, että otetaan edestä muovikaulus pois ja sitten muutamalla ruuvilla itse valaisin. En uskaltanut tuota kaulusta kovin paljoa repiä, joten yritykseksi jäi..
Sama koskien pakkipolttimoiden vaihtoa, siipimutteri lähti hyvin mutta itse valaisin vielä jotenkin jumittaa?
Sama koskien pakkipolttimoiden vaihtoa, siipimutteri lähti hyvin mutta itse valaisin vielä jotenkin jumittaa?
Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost A6 Agate Black 2020
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
https://www.youtube.com/watch?v=_u2uNPtTMyINewman kirjoitti: ↑07 Maalis 2020 23:40 ST-Line ja etusumareiden polttimon vaihto, miten menee? Ohjekirja näyttää, että otetaan edestä muovikaulus pois ja sitten muutamalla ruuvilla itse valaisin. En uskaltanut tuota kaulusta kovin paljoa repiä, joten yritykseksi jäi..
Sama koskien pakkipolttimoiden vaihtoa, siipimutteri lähti hyvin mutta itse valaisin vielä jotenkin jumittaa?
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Kannatta jokaisen hommata tuo työkalusarja muovien ja muitten verhoiluosien irroitukseen maksaa 20 euron pintaan . Vältetään ne irroitus vahingot.
https://kouvolanautokiilto.fi/product/v ... RkQAvD_BwE
https://kouvolanautokiilto.fi/product/v ... RkQAvD_BwE
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
On se niin helppoa videolla Ei nuo kyllä mulla irtoa mihinkään, ei vaan taidot riitä Hommasin tuollaisen irroituslärpäkkeenkin mutta ei..
Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost A6 Agate Black 2020
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Joo kaikki on helppoa noissa videoissa. Mutta se kuvassa oleva musta kaulus läksi hyvin vain kuinka. Tuo isonpi kuten näit kaveri veti sitä keskemmälle että varmaan ne kiinitys sakarat tulee reikien kohdalle ja irtoaa. Oletko lämmpimässä hallissa vain ulkona. Muovi kun kovettuu koleassa kelissä ei oikein taivu muovi silloin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Ei lähde kumpikaan paneeli, ulkona yritin. Pitää koittaa keväämmällä.
Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost A6 Agate Black 2020
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Selvä parempi ettei mitään vahinkoa synny.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Jos noita kylmällä kelillä rassaa niin suosittelen ehdottomasti lämmittämään niitä esim hiustenkuivaajalla ni säästyy ylimääräisiltä päänsäryiltä.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex