Näillä varusteilla tuli tosiaan tilattua. Luovutus huhtikuun puolessavälissä. Siitä suoraan myllytykseen ja PCS 5 suojaksi.APS. kirjoitti: ↑19 Tammi 2020 11:37 Automaatti-Activelle olisi tarve. Nyt speksattu:
- Tummennetut ikkunat B-pilarista taaksepäin
- Normaaliväri: Frozen White
- Design pack Black
- Driver assistance pack 2
- Winter Pack
- Audio 14
- LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot)
- Talvirenkaat Active 17"
- Lämmitinpaketti
Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Luovutus huhtikuun puolessavälissä. Siitä suoraan myllytykseen ja PCS 5 suojaksi.
[/quote]
Myllytyksen tarkoitus on poistaa naarmuisesta ja kuluneesta maalipinnasta naarmut. On aivan järjetöntä antaa jonkun hioa uutta maalipintaa.
Mutta, jokainen saa tehdä autolleen mitä haluaa.
[/quote]
Myllytyksen tarkoitus on poistaa naarmuisesta ja kuluneesta maalipinnasta naarmut. On aivan järjetöntä antaa jonkun hioa uutta maalipintaa.
Mutta, jokainen saa tehdä autolleen mitä haluaa.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Meikäläinen vuonna 2018 vei auton lähes välittömästi ruostesuojaukseen ja samalla maalipinta käsiteltiin Diamant plus-systeemillä, vedetään keraaminen pinnoite. Vaikka tuo pinnoitus maksaa noin 500 egeä, niin se kyllä kestää vähintään 5-6 vuotta, auto on todella helppo pestä ja eipä tarvitse vahata. Kyllä niille vahauksillekin hintaa tulee ja vuosittain on tehtävä. Teetettynä tulee vuosien mittaan kalliimaksi kuin tuo pinnoitus.
Ja minun autoni ei ikinä mene koneelliseen harjapesuun, talvisin käy käsinpesussa firmassa ja muina aikoina omatoimisesti.
Uuden auton maalipinnan myllytyksessä ei kyllä järkeä ole, se on tarkoitettu vanhempien autojen maalipintojen ehostamiseen.
Ja minun autoni ei ikinä mene koneelliseen harjapesuun, talvisin käy käsinpesussa firmassa ja muina aikoina omatoimisesti.
Uuden auton maalipinnan myllytyksessä ei kyllä järkeä ole, se on tarkoitettu vanhempien autojen maalipintojen ehostamiseen.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Myllytyksen tarkoitus on poistaa naarmuisesta ja kuluneesta maalipinnasta naarmut. On aivan järjetöntä antaa jonkun hioa uutta maalipintaa.
Mutta, jokainen saa tehdä autolleen mitä haluaa.
[/quote]
Kyllä se uuden auton pinta vedetään aina kevyesti myllyllä ( kiillotus ) ennen pinnoitetta, jos se oikein ja hyvin tehdään. Uuden auton pinta kun ei todellakaan virheetön ole. Suosittelisin tutustumaan aiheeseen ennen turhaa huutelua. Taitaa täälläkin monen pinnoitteen ottajan auto ollut laikan alla pinnoitteen laiton yhteydessä omistajan tietämättä .
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Juuri näin. Hieman ihmettelin muutamaa aiempaa kommenttia, mutta en jaksanut alkaa kirjoittaa viestiä. Helpompi vain tulla komppaamaan.Ishvan kirjoitti: ↑03 Maalis 2020 17:06 Kyllä se uuden auton pinta vedetään aina kevyesti myllyllä ( kiillotus ) ennen pinnoitetta, jos se oikein ja hyvin tehdään. Uuden auton pinta kun ei todellakaan virheetön ole. Suosittelisin tutustumaan aiheeseen ennen turhaa huutelua. Taitaa täälläkin monen pinnoitteen ottajan auto ollut laikan alla pinnoitteen laiton yhteydessä omistajan tietämättä .
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Sama täällä ennen PCS5 pinnoitetta.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Juu. Olen ottanut neljään autoon niinsanotun ikivahan. Muistaakseni oli joku Brilliant käsittely. Autot olivat käsittelyhetkellä 1-3 vuotta vanhoja ja ajettu max 70 000km. Niissä ei ollut tarvetta tehdä koneellista kiillotusta naarmujen poistoa varten, koska autot olivat naarmuttomia.nestori2 kirjoitti: ↑03 Maalis 2020 15:57 Meikäläinen vuonna 2018 vei auton lähes välittömästi ruostesuojaukseen ja samalla maalipinta käsiteltiin Diamant plus-systeemillä, vedetään keraaminen pinnoite. Vaikka tuo pinnoitus maksaa noin 500 egeä, niin se kyllä kestää vähintään 5-6 vuotta, auto on todella helppo pestä ja eipä tarvitse vahata. Kyllä niille vahauksillekin hintaa tulee ja vuosittain on tehtävä. Teetettynä tulee vuosien mittaan kalliimaksi kuin tuo pinnoitus.
Ja minun autoni ei ikinä mene koneelliseen harjapesuun, talvisin käy käsinpesussa firmassa ja muina aikoina omatoimisesti.
Uuden auton maalipinnan myllytyksessä ei kyllä järkeä ole, se on tarkoitettu vanhempien autojen maalipintojen ehostamiseen.
Enää en ole edes vahauttanut autojani ollenkaan 2000 luvulla. Nykyinenkin täyttää ensikuussa 4 v ja ajettu on 37 000. Niin hienosti tuo kiiltelee, että ei ole tarvetta vahaukseen.
Ehkäpä auto pysyy maalipinnaltaan toisenlaisena kun ei siinä tarvitse koskaan käyttää lumiharjaa ja pestään aina käsin ammattilaisen toimesta.
7 kertaa on auto pesty 4v/37 000km. EIpä siinä juuri pääse pesunaarmujakaan paljon syntymään.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Joo, se minunkin autonpinnan käsittely on nimenomaan Brilliant+(vanhan muisti kai pätkii). Käsittelyjä on kahta tyyppiä, normaali Brilliant ja sitten tämä plus-versio. Entisessä Fiestassa malli 2014 oli tuo perus Brilliant ja neljän vuoden iässä vesi helmeili vielä täysin maalipinnalla, vaikka ei kertaakaan ollut vahattu. Suosttelen kyllä tuota Brilliant-käsittelyä, varmasti tulee halvemmaksi kuin vuosittaiset vahaukset ja auto pysyy uudennäköisenä. Nytkin auto juuri pestiin ja on tuo valkoinen väri todella näyttävä, kun auto on puhdas. Brilliant-käsittely on Finicorin tuotevalikoimassa eli löytyy näistä suojausta tekevistä firmoista.
Ja ruostesuojaus kyllä hinnastaan huolimatta kannattaa, Ford ei ole kyllä parhaasta päästä ruostesuojauksen suhteen tehtaalta tullessaan.
Ja ruostesuojaus kyllä hinnastaan huolimatta kannattaa, Ford ei ole kyllä parhaasta päästä ruostesuojauksen suhteen tehtaalta tullessaan.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Kiillotus tehdään aina ennen pinnoitetta, oli uusi tai vanha, jos halutaan tehdä hyvin ja oikein. Tämä ei tästä muutu. 90 prosenttia ihmisistä luulee autojensa olevan naarmuttomia, vaikka kiillotus on tarpeen ennen käsittelyä.ärräpärrä kirjoitti: ↑03 Maalis 2020 23:28Juu. Olen ottanut neljään autoon niinsanotun ikivahan. Muistaakseni oli joku Brilliant käsittely. Autot olivat käsittelyhetkellä 1-3 vuotta vanhoja ja ajettu max 70 000km. Niissä ei ollut tarvetta tehdä koneellista kiillotusta naarmujen poistoa varten, koska autot olivat naarmuttomia.nestori2 kirjoitti: ↑03 Maalis 2020 15:57 Meikäläinen vuonna 2018 vei auton lähes välittömästi ruostesuojaukseen ja samalla maalipinta käsiteltiin Diamant plus-systeemillä, vedetään keraaminen pinnoite. Vaikka tuo pinnoitus maksaa noin 500 egeä, niin se kyllä kestää vähintään 5-6 vuotta, auto on todella helppo pestä ja eipä tarvitse vahata. Kyllä niille vahauksillekin hintaa tulee ja vuosittain on tehtävä. Teetettynä tulee vuosien mittaan kalliimaksi kuin tuo pinnoitus.
Ja minun autoni ei ikinä mene koneelliseen harjapesuun, talvisin käy käsinpesussa firmassa ja muina aikoina omatoimisesti.
Uuden auton maalipinnan myllytyksessä ei kyllä järkeä ole, se on tarkoitettu vanhempien autojen maalipintojen ehostamiseen.
Enää en ole edes vahauttanut autojani ollenkaan 2000 luvulla. Nykyinenkin täyttää ensikuussa 4 v ja ajettu on 37 000. Niin hienosti tuo kiiltelee, että ei ole tarvetta vahaukseen.
Ehkäpä auto pysyy maalipinnaltaan toisenlaisena kun ei siinä tarvitse koskaan käyttää lumiharjaa ja pestään aina käsin ammattilaisen toimesta.
7 kertaa on auto pesty 4v/37 000km. EIpä siinä juuri pääse pesunaarmujakaan paljon syntymään.
Pinnoitettua autoa ei nimenomaisesti saa vahata.
Ei ole näkynyt lumiharjaa täälläkään, pesty käsin lähinnä itse, koska ammattilaisillakin usein turhan kiire. Vai 7 kertaa pesty................ Itse pesen sen pari, kolme kertaa viikossa. Toisen puhdas on toiselle paskainen ja toisinpäin. Jo muutamasta pesusta ilman pinnoitetta jää helposti näkyviä jälkiä ilman suurta varovaisuutta.
Viimeksi muokannut Ishvan, 04 Maalis 2020 09:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tupla
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Käyttöautoon haetaan pinnoitteella juurikin helppokäyttöisyyttä sekä pientä suojaa naarmuuntumiselle.
Tässä uuden Octavian pintaa:
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E9841B7
Tässä uuden Octavian pintaa:
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E9841B7
Miten toiminut vitonen?
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Juu. Kaksi kertaa pesetän auton vuodessa. Ensimmäinen kerta kun vaihdan kesärenkaat ja toinen kerta kun vaihdan talvirenkaat. Siinä aina vuoden pesut. Ei tuolloinkaan ole kuin pölyä ja jarrupajoista tullutta sontaa vanteissa. Itse olen pesettänyt samalla kaverilla kohta 30 vuotta. Juuri siksi kun hän on täysammattilainen eikä pidä ainakaan minun autoni kanssa koskaan kiirettä.Ishvan kirjoitti: ↑04 Maalis 2020 08:58Kiillotus tehdään aina ennen pinnoitetta, oli uusi tai vanha, jos halutaan tehdä hyvin ja oikein. Tämä ei tästä muutu. 90 prosenttia ihmisistä luulee autojensa olevan naarmuttomia, vaikka kiillotus on tarpeen ennen käsittelyä.ärräpärrä kirjoitti: ↑03 Maalis 2020 23:28
Juu. Olen ottanut neljään autoon niinsanotun ikivahan. Muistaakseni oli joku Brilliant käsittely. Autot olivat käsittelyhetkellä 1-3 vuotta vanhoja ja ajettu max 70 000km. Niissä ei ollut tarvetta tehdä koneellista kiillotusta naarmujen poistoa varten, koska autot olivat naarmuttomia.
Enää en ole edes vahauttanut autojani ollenkaan 2000 luvulla. Nykyinenkin täyttää ensikuussa 4 v ja ajettu on 37 000. Niin hienosti tuo kiiltelee, että ei ole tarvetta vahaukseen.
Ehkäpä auto pysyy maalipinnaltaan toisenlaisena kun ei siinä tarvitse koskaan käyttää lumiharjaa ja pestään aina käsin ammattilaisen toimesta.
7 kertaa on auto pesty 4v/37 000km. EIpä siinä juuri pääse pesunaarmujakaan paljon syntymään.
Pinnoitettua autoa ei nimenomaisesti saa vahata.
Ei ole näkynyt lumiharjaa täälläkään, pesty käsin lähinnä itse, koska ammattilaisillakin usein turhan kiire. Vai 7 kertaa pesty................ Itse pesen sen pari, kolme kertaa viikossa. Toisen puhdas on toiselle paskainen ja toisinpäin. Jo muutamasta pesusta ilman pinnoitetta jää helposti näkyviä jälkiä ilman suurta varovaisuutta.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Lämmin talli, niin hyvin imasee kaiken suolapaskan pintaan tuohonkin. Lämpimässä palaa niinku kiinni.APS. kirjoitti: ↑04 Maalis 2020 15:51 Käyttöautoon haetaan pinnoitteella juurikin helppokäyttöisyyttä sekä pientä suojaa naarmuuntumiselle.
Tässä uuden Octavian pintaa:
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E9841B7
Miten toiminut vitonen?
Mutta hyvillä aineilla puhdasta tulee ilman mitään naarmutushinkkaamista. Paha sanoa vielä kestosta, mutta kova talvi ollut noille pinnoituksillekkin.
Jospa se nyt sen pari kolme vuotta toimisi.
Edit: oliko noita jälkiä uudessa maalipinnassa?
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Hiilivedyillä huuhtelet?
Ja joo, uuden auton pinta kyseessä. Kuljetukset, varastoinnit ja luovutuspesut tekevät tehtävänsä. Tohon kuulemma riitti suurimmilta osin 1-step. Pari paneelia vedettiin kahdesti.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E931A54
Ja joo, uuden auton pinta kyseessä. Kuljetukset, varastoinnit ja luovutuspesut tekevät tehtävänsä. Tohon kuulemma riitti suurimmilta osin 1-step. Pari paneelia vedettiin kahdesti.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E931A54
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
APS. kirjoitti: ↑05 Maalis 2020 07:18 Hiilivedyillä huuhtelet?
Ja joo, uuden auton pinta kyseessä. Kuljetukset, varastoinnit ja luovutuspesut tekevät tehtävänsä. Tohon kuulemma riitti suurimmilta osin 1-step. Pari paneelia vedettiin kahdesti.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E931A54
Harvemmin tulee enää itse pestyä kun vanhemmiten tullut laiskaksi. Pari hyväksi havaittua paikkaa missä yleensä käytän autoa.
Mutta vaatii tosiaan vähän vaivaa, kunnon aineet (hiilivetyliuotin mm.) ja välineet, että tuon nykyään käytetyn lämpimässä tallissa kuivatellun suolamömmön saa nätisti irti pintoja säästellen.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Lämmin talli on varmaankin kuskille hyvä, mutta autolle varsinainen suolan ja ruosteen muhittamispaikka, jos tuuletus on huono, siis auto ei kuivu kunnolla. Auto ehtii kyllä sulaa yön aikana, mutta jää kosteaksi ja ajetaan taas aamulla pakkaseen, jolloin taas sama kosteus jäätyy. Eipä se kummoinen kylmä koppi tarvise olla, jossa lasit eivät jäädy umpeen säilytyksen aikana, kunhan vaan virtaa löytyy moottorilämpärille ja ylläpitolaturille, jos auto sellaisen tarvitsee.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Sepä se. Auto kyllä on päällisin puolin joka paikasta kuiva, mutta koteloihin sisälle yms. jää aina vähän kosteutta, vaikka ilma vaihtuu ja talli ei ikinä tunnu kostealle sisältä mittareidenkaan perusteella. Yllättävän paljon lähtee ilmasta yön aikana vettä, kun räntäkelistä ajaa auton sisään. Toisaalta samaa auton kostuttamista se tekee pienemmässä mittakaavassa sisätilanlämmitinkin. Mutta, mukavuus.. mukavuus.nestori2 kirjoitti: ↑05 Maalis 2020 20:14 Lämmin talli on varmaankin kuskille hyvä, mutta autolle varsinainen suolan ja ruosteen muhittamispaikka, jos tuuletus on huono, siis auto ei kuivu kunnolla. Auto ehtii kyllä sulaa yön aikana, mutta jää kosteaksi ja ajetaan taas aamulla pakkaseen, jolloin taas sama kosteus jäätyy. Eipä se kummoinen kylmä koppi tarvise olla, jossa lasit eivät jäädy umpeen säilytyksen aikana, kunhan vaan virtaa löytyy moottorilämpärille ja ylläpitolaturille, jos auto sellaisen tarvitsee.
No, nämä on näitä, kaikin puolin hyvää ratkaisua ei ole.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Itellä oli lämmin talli 1981 -1997. Kylmä talli 1997 - 2009. Lämmin talli 2009 -
Koskaan en osta sellaisesta paikasta asuntoa mistä ei ole mahdollisuutta ostaa autotallia. Sen täytyy olla vielä yksitäistalli ilman kaveria.
Auto kun on minulle sellainen huviväline jolla on kiva ajella, niin tallissani harvoin on kosteata autoa. On se vaan niin mukavaa lähteä aina puhtaalla autolla +20 lämmöstä.
Koskaan en osta sellaisesta paikasta asuntoa mistä ei ole mahdollisuutta ostaa autotallia. Sen täytyy olla vielä yksitäistalli ilman kaveria.
Auto kun on minulle sellainen huviväline jolla on kiva ajella, niin tallissani harvoin on kosteata autoa. On se vaan niin mukavaa lähteä aina puhtaalla autolla +20 lämmöstä.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tätä suojausta myös mietin. Luultavasti jäänee ottamatta, koska yli kymmentä vuotta autoa tuskin tulee pidettyä. Toinen hyvä pointti oli, että se ei niinkään suojaa kaarien, ovien tai muiden näkyvien kohtien ruosteelta. Ne tommosessa uudemmassa eniten haittaisi.
Pinnoitte sopii hyvin tänne meille, kun saa tarvittaessa vähän tujummillakin aineilla käsitellä.@rsk@ kirjoitti: ↑05 Maalis 2020 19:12 Harvemmin tulee enää itse pestyä kun vanhemmiten tullut laiskaksi. Pari hyväksi havaittua paikkaa missä yleensä käytän autoa.
Mutta vaatii tosiaan vähän vaivaa, kunnon aineet (hiilivetyliuotin mm.) ja välineet, että tuon nykyään käytetyn lämpimässä tallissa kuivatellun suolamömmön saa nätisti irti pintoja säästellen.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Minulla tuosta uutena suojauksesta ihan positiivinenkin kokemus. Aikoinaan ostin uutena ykköskoppaisen Focuksen, jossa tämä tunnetuksi tullut ovien ja takaluukun kittiongelma, kosteus pääsi saumaan, kun kitti oli huonolaatuista. Kaikki muut tuntemani saman vuosimallin Focusten ovet ruostuivat saumoistaan , joita sitten kyllä takuuseen uudelleen maalattiin, mutta kukkiminen alkoi uudestaan.
Meikäläisen Focus siis ajettiin suojaukseen ennen käyttöönottoa. Siinä ei minkäänlaista ongelmaa, ruostesuoja-aine tiivisti takaapäin ne kittisaumat.
Totta se ehkä taloudellisessa mielessä on, että rahojaan ei täysin takasin saa, mutta kyllä siellä auton pohjassa ruoste alkaa näkyä jo aika pian, vaikka se ei paikkausta vaadikkaan. Nämä muoviläpyskät lisäksi suojaavat pohjaa, joten sen alla olevaa pohjaa ei näe, mikä lisää omistajan mielenrauhaa. Sinne alle kyllä kosteus ja loska pääsee, joten ei ne mitenkään estä ruostumista, pikimiten jopa edistävät, kun ilma ei joka kolossa oikein kierrä. Muoviläpysköjen alla on ihan puhdas maalattu peltipinta, ei minäänlaista ruostesuojausta. Ennen kun näitä muoveja ei ollut, niin edes pohjaan pistettiin jonkinlainen suojaus pintoihin, joihin kivisuihku osui.
Meikäläisen Focus siis ajettiin suojaukseen ennen käyttöönottoa. Siinä ei minkäänlaista ongelmaa, ruostesuoja-aine tiivisti takaapäin ne kittisaumat.
Totta se ehkä taloudellisessa mielessä on, että rahojaan ei täysin takasin saa, mutta kyllä siellä auton pohjassa ruoste alkaa näkyä jo aika pian, vaikka se ei paikkausta vaadikkaan. Nämä muoviläpyskät lisäksi suojaavat pohjaa, joten sen alla olevaa pohjaa ei näe, mikä lisää omistajan mielenrauhaa. Sinne alle kyllä kosteus ja loska pääsee, joten ei ne mitenkään estä ruostumista, pikimiten jopa edistävät, kun ilma ei joka kolossa oikein kierrä. Muoviläpysköjen alla on ihan puhdas maalattu peltipinta, ei minäänlaista ruostesuojausta. Ennen kun näitä muoveja ei ollut, niin edes pohjaan pistettiin jonkinlainen suojaus pintoihin, joihin kivisuihku osui.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tuli tuohon autoon laitatettua samalla reissulla pinnoite ja alustan suojaus. Rahojaan siitä ei saa takasin, mutta pieni erä enää tuonkin auton kokonaishinnassa. Tuo suojaus parantaa vähän äänieristystä, tietysti jos olis oikeat äänieristysmateriaalit samantien laittanut.
Ja jos tuo auto jää pitemmäksi aikaa nurkkiin pyörimään, niin on mukavampi katella, kun ei alusta ole ruosteessa.
Kuitenkin noiden sisälokariläpysköiden alla ja koko pohjassa on vaan läpikuultava pohjamaali.
Ja jos tuo auto jää pitemmäksi aikaa nurkkiin pyörimään, niin on mukavampi katella, kun ei alusta ole ruosteessa.
Kuitenkin noiden sisälokariläpysköiden alla ja koko pohjassa on vaan läpikuultava pohjamaali.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Olen pyytänyt tarjoukset pinnoituksesta sekä alustasuojauksesta. Molemmat Fiestaan 600 €/kpl. Jos pohja massataan, niin sitä olisi hyvä myös ylläpitää, kyllä sille siis hintaa tulee.
Olisiko järkeä kotelosuojalla kyllästää pohjaa muovien alta? Se olisi helppo levittää, ei tarvitsisi ylläpitoa, ja muovien alla saattaisi jopa kestääkkin.
Olisiko järkeä kotelosuojalla kyllästää pohjaa muovien alta? Se olisi helppo levittää, ei tarvitsisi ylläpitoa, ja muovien alla saattaisi jopa kestääkkin.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Minulla Tectyl Long Life ruosteenestokäsittely ja Brilliant plus maalipinnan käsittely maksoivat yhteensä 1420 eur. maalipinnan käsittely tuosta 500 eur. Mielestäni tuossa ruosteenestokäsittelyssä vedetään aineet kahteen kertaan, välillä koneellinen kuivaus. Pohjan muovit irroitetaan, samoin lokasuojien huovat.. Ja kyllä tuo vaikuttaa myös sisämeluun, joskin tuo uusikoppainen Fiesta on muutenkin aika äänetön muutenkin.