Ford Fiesta ST 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Nipa kirjoitti: 09 Helmi 2020 06:52 Se oli 5 ovinen. Ilman lasikattoa ja ledivaloja. Performance pack oli, winterpack ainakin näkyin olevan ja se liikennemerkkien tunnistus. Kuollutta kulmaa en huomannut katsoa. Punainen oli väri. Rekkaria en muista.

Ok. Kiitos tiedoista. Mistä löysit Fordin sivuilta sellaisen rakennusohjelman jossa oli vain nuo 2020 mallin lisävarusteet?
Itse kun rakennan ST:n niin sieltä tulee lisävarustemahdollisuudeksi esim. cd-soitin, comfort pack, BLIS yms. Enäänhän niitä ei saa lisävarusteena. Lämpöpaketti on ainakin vakiona. CD-soitin varmaan ei ole sitten lainkaan saatavilla ja mites tuo risteävän liikenteen tunnistysjärjestelmä BLIS.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 09 Helmi 2020 18:02 Ok. Kiitos tiedoista. Mistä löysit Fordin sivuilta sellaisen rakennusohjelman jossa oli vain nuo 2020 mallin lisävarusteet?
Itse kun rakennan ST:n niin sieltä tulee lisävarustemahdollisuudeksi esim. cd-soitin, comfort pack, BLIS yms. Enäänhän niitä ei saa lisävarusteena. Lämpöpaketti on ainakin vakiona. CD-soitin varmaan ei ole sitten lainkaan saatavilla ja mites tuo risteävän liikenteen tunnistysjärjestelmä BLIS.


Näin kohta reilu puolitoista vuotta ko. pelillä tahkonnut...ottakaa se perfomance pack!!Tuossa kokeilin ST:tä ilman lukkoa ja se sisäkaarteen pyörän sutiminen vs. lukolla häiritsi!Lisäksi vetely on olematonta lukolla versus ilman...

Jos tuntuu että puhun höpöjä niin itse kokeilemaan,yllätytte😮

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

hapelo kirjoitti: 09 Helmi 2020 18:35 Näin kohta reilu puolitoista vuotta ko. pelillä tahkonnut...ottakaa se perfomance pack!!Tuossa kokeilin ST:tä ilman lukkoa ja se sisäkaarteen pyörän sutiminen vs. lukolla häiritsi!Lisäksi vetely on olematonta lukolla versus ilman...

Jos tuntuu että puhun höpöjä niin itse kokeilemaan,yllätytte😮

Harri
Onhan kunnon lukko ihan ehdoton etuvetoon kun halutaan pitoa ja ulostuloa mutkiin. Itse ostin 2010 uutena Civic Type-R CW:n jossa oli myös mekaaninen lukko, versus edelliset mallit. Ero on kuin yöllä ja päivällä ajettavuudessa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Ishvan kirjoitti: 09 Helmi 2020 18:41 Onhan kunnon lukko ihan ehdoton etuvetoon kun halutaan pitoa ja ulostuloa mutkiin. Itse ostin 2010 uutena Civic Type-R CW:n jossa oli myös mekaaninen lukko, versus edelliset mallit. Ero on kuin yöllä ja päivällä ajettavuudessa.
Olet täysin oikeassa,varsinkin poistuttaessa mutkasta toi lukko varsinkin ST-Fiestassa antaa huikean fiiliksen ja tunteen että homma tosiaankin hallussa...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

ärräpärrä kirjoitti: 09 Helmi 2020 18:02 Ok. Kiitos tiedoista. Mistä löysit Fordin sivuilta sellaisen rakennusohjelman jossa oli vain nuo 2020 mallin lisävarusteet?
Itse kun rakennan ST:n niin sieltä tulee lisävarustemahdollisuudeksi esim. cd-soitin, comfort pack, BLIS yms. Enäänhän niitä ei saa lisävarusteena. Lämpöpaketti on ainakin vakiona. CD-soitin varmaan ei ole sitten lainkaan saatavilla ja mites tuo risteävän liikenteen tunnistysjärjestelmä BLIS.
Siis tuolla fordin rakentelusivulla niitä lisävarusteita oli vaikka kuinka paljon. Nyt se on muuttunut että kaikki on jo vakiona ja valittavina on enää se katto, performanxe pack ja ledivalot. En mä tiedä mitä ohjelmaa se myyjä käytti kun se sen kasasi.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Tuosta vetelystä, kuinka pirun paljon se lukoton sitten oikein vetelee, jos tuo lukolla varustettu vetelee vähän :shock:
Oma ainakin sellaisella kevyellä pintakaasuvedolla menee uraisella tiellä ihan mihin sattuu, ei meinaa kaista riittää.

Alla Contin kitkat 205/45/17 ja paineet 2.4/2.1. Liekö paineet väärät?

Kohta 6tkm mittarissa, tosin on jo viikon seissyt kun jotenkin ei oo napannu aamuisin ST:tä ottaa alle, jostain syystä on tullut otettua mieluummin joku toinen auto alle pihalta. Jos vaikka vaihtaisi kohta pois, mene ja tiedä.

Pakoputken paukkeesta, ei tuo omakaan kyllä kovin usein sport/race-modessa putkessa paukuta, ääni ei muutu muutenkaan aina. Liittyisköhän jotenkin loukun polttoon? Tai sitten ei vaan tule annettua tarpeeksi tennaria, kun en viiti kitkoja pilata.

Mites muuten, kuuluisiko parkit olla himmeämmät kuin päivävalot, keulalla siis? Tuossa omassa ei muutu kirkkaus mitenkään kun laittaa parkeille päivällä, pimeällä ne led-nauhat kirkastuu. Jotenkin muistelen, että edellisessä Fiestassa oli parkit himmeämmät kuin päivävalot. Ja tämä nykyinen muuten ei vilkun käytön jälkeen kirkasta sitä led-nauhaa feidaten, vaan räpsähtää suoraan takas kirkkaaksi, jotenkin on sellainen mielikuva, että olen liikenteessä nähnyt joissain tuon muutoksen tapahtuvan pehmeästi?
2021 Tesla Model 3 LR
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

jarkkoo kirjoitti: 09 Helmi 2020 19:48 Tuosta vetelystä, kuinka pirun paljon se lukoton sitten oikein vetelee, jos tuo lukolla varustettu vetelee vähän :shock:
Oma ainakin sellaisella kevyellä pintakaasuvedolla menee uraisella tiellä ihan mihin sattuu, ei meinaa kaista riittää.

Alla Contin kitkat 205/45/17 ja paineet 2.4/2.1. Liekö paineet väärät?

Kohta 6tkm mittarissa, tosin on jo viikon seissyt kun jotenkin ei oo napannu aamuisin ST:tä ottaa alle, jostain syystä on tullut otettua mieluummin joku toinen auto alle pihalta. Jos vaikka vaihtaisi kohta pois, mene ja tiedä.

Pakoputken paukkeesta, ei tuo omakaan kyllä kovin usein sport/race-modessa putkessa paukuta, ääni ei muutu muutenkaan aina. Liittyisköhän jotenkin loukun polttoon? Tai sitten ei vaan tule annettua tarpeeksi tennaria, kun en viiti kitkoja pilata.

Mites muuten, kuuluisiko parkit olla himmeämmät kuin päivävalot, keulalla siis? Tuossa omassa ei muutu kirkkaus mitenkään kun laittaa parkeille päivällä, pimeällä ne led-nauhat kirkastuu. Jotenkin muistelen, että edellisessä Fiestassa oli parkit himmeämmät kuin päivävalot. Ja tämä nykyinen muuten ei vilkun käytön jälkeen kirkasta sitä led-nauhaa feidaten, vaan räpsähtää suoraan takas kirkkaaksi, jotenkin on sellainen mielikuva, että olen liikenteessä nähnyt joissain tuon muutoksen tapahtuvan pehmeästi?
Aika outoa,onko sitten 2018->2020 jotain muutettu...äänet,ym...noista valoista en tiedä eikä kiinnosta,omassani toimineet ilman moitteita..

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Niin siis tämä auto minkä koeajoin mitä en saanut paukkumaan oli 2018 malli.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Nipa kirjoitti: 09 Helmi 2020 19:10 Siis tuolla fordin rakentelusivulla niitä lisävarusteita oli vaikka kuinka paljon. Nyt se on muuttunut että kaikki on jo vakiona ja valittavina on enää se katto, performanxe pack ja ledivalot. En mä tiedä mitä ohjelmaa se myyjä käytti kun se sen kasasi.
Siellä Fordin sivuilla on kait sitten 2019 mallin rakenteluohjelma. Sen tiedän, että comfort pack tuli vakioksi, mutta cd-soitinta ei varmaan saa autoon enää lainkaan ja BLISsistä ei tietoa, onko vakiona vai ei 2020 mallissa.

Tykkään vaan niin paljon tuosta 2016 ST:stä. Mielestäni ulkonakö on paljon parempi, auto lämpiää nopeasti ja oli edellistalvien -30 asteessakin kuin sauna.
36 150 mittarissa ja ei mitään ongelmia. En pidä hyvänä tuota sylinterien lepuutustoimintaa ja jotenkin kummastuttaa että tulpat pitää vaihtaa 1v/20 000km kun mulla on 3v/60 000. Jotain hämminkiähän niissä on täytynyt olla.
Lisäksi en usko noihin polttonesteenkulutuslukemiin.
Meidän 100 hv 2018 titaniumin pitäisi viedä ilmoitettujen kulutusten mukaan 2 litraa vähämmän kuin minun st. Totuudessa näillä keleillä 100 hv vie enemmän.
Ainoastaan kesällä pääsee pienemmällä. Mulla kulutus 2019 oli ajotietokoneen mukaan 5,10 ja mitattu kulutus 5,68. Desillä nousi kulutus 2018 vuodesta.
Ei ole ollut vielä tarvetta vaihtaa uuteen vaikka korkokin on 0% ilman kuluja. Vaihtelen sitten jos kaikki viat saadaan korjattua uudesta.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuohon lukkoasiaan sivusta huudellen; eikös nyt kuitenki etuvedossa ole ajon kannalta hauskempi että avoin-lukoton-aski mieluummin kuin lukollinen, niin on joku toivo saada auto yliohjaamaan kaasun kevennyksellä sisään tullessa (lift-off-oversteer)? :D Tällainen ajatus siis itsellä, vaikka nyt tällä hetkellä takavedolla päivittäiset ajot ajelenkin :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

duckworth kirjoitti: 09 Helmi 2020 20:21 Tuohon lukkoasiaan sivusta huudellen; eikös nyt kuitenki etuvedossa ole ajon kannalta hauskempi että avoin-lukoton-aski mieluummin kuin lukollinen, niin on joku toivo saada auto yliohjaamaan kaasun kevennyksellä sisään tullessa (lift-off-oversteer)? :D Tällainen ajatus siis itsellä, vaikka nyt tällä hetkellä takavedolla päivittäiset ajot ajelenkin :)
Oletettavasti et lukollisella etuvedolla ajanut? Ei koskaan paluuta lukottomaan etuveto"sporttiin" jos on kunnon lukollista päässyt paiskimaan mutkiin. Ja yliohjaa se yhtälailla lukollakin, väittäisin että enemmänkin, sillä erolla että pääsee mutkista uloskin.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ishvan kirjoitti: 09 Helmi 2020 20:35

Oletettavasti et lukollisella etuvedolla ajanut? Ei koskaan paluuta lukottomaan etuvetosporttiin jos on kunnon lukollista päässyt paiskimaan.
Kitka-lukollisella takavedolla kylläkin :D , ja siinä se lukko on kyllä kova sana, koska ulomman pyörän sutiminen on hyödyksi kun auton saa yliohjamaan vedossa paremmin/vikuroimatta, mutta etuvetoisessa en näe suoraa hyötyä miksi ulkokurvinpuoleinen pyörä pitäisi saada sutimaan, sillä autohan puskee vielä enemmän silloin?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

duckworth kirjoitti: 09 Helmi 2020 20:41 Kitka-lukollisella takavedolla kylläkin :D , ja siinä se lukko on kyllä kova sana, koska ulomman pyörän sutiminen on hyödyksi kun auton saa yliohjamaan vedossa paremmin/vikuroimatta, mutta etuvoteisessa en näe suoraa hyötyä miksi ulkokurvinpuoleinen pyörä pitäisi saada sutimaan, sillä autohan puskee vielä enemmän silloin?
Kyllä se lukollinen etuveto vetää sitä etupäätä nimenomaan sisäkurviin päin, eli alkaa hakemaan pikemminkin perää sivulle. Sehän painaa ulkorenkaalle sen voiman että saa sen puremaan paremmin kiinni eli puskee todellisuudessa vähempi. Ei sitä ulkorengasta kuulu saada sutimaan vaan pitämään. Toki se lätkä pohjassa puskee kuten nelikkokin
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Makuasia varmaan miten sen auton haluaa käyttäytyvän, käsittääkseni siellä on Torsen (torque bias) tyylinen lukko, jolla on just haettu hyvää keulanpitoa ja toisaalta sitä ettei auton perä lähde irti sisääntulossa, koska kaikki eivät välttämättä halaja lift-off-oversteeriä autoonsa :D Itse vaan tykkäisin etuvedossa siitä että juuri olisi vähän leikkisä luonne kun kaasupolkimelta jalan nostaa :)

Toki mulla kyllä takavetoisuus menee etusijalle käyttöautossakin, että olen vähän huono sanomaan enempää tästä aiheesta :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

duckworth kirjoitti: 09 Helmi 2020 20:54 Makuasia varmaan miten sen auton haluaa käyttäytyvän, käsittääkseni siellä on Torsen (torque bias) tyylinen lukko, jolla on just haettu hyvää keulanpitoa ja toisaalta sitä ettei auton perä lähde irti sisääntulossa, koska kaikki eivät välttämättä halaja lift-off-oversteeriä autoonsa :D Itse vaan tykkäisin etuvedossa siitä että juuri olisi vähän leikkisä luonne kun kaasupolkimelta jalan nostaa :)

Toki mulla kyllä takavetoisuus menee etusijalle käyttöautossakin, että olen vähän huono sanomaan enempää tästä aiheesta :)
Itsellä ollut alla etu-, taka- ja nelivetoja. Kaikissa puolensa ja vivahteensa. En ole vetouskollinen kuten en merkkiuskollinenkaan 😁.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

duckworth kirjoitti: 09 Helmi 2020 20:54 Makuasia varmaan miten sen auton haluaa käyttäytyvän, käsittääkseni siellä on Torsen (torque bias) tyylinen lukko, jolla on just haettu hyvää keulanpitoa ja toisaalta sitä ettei auton perä lähde irti sisääntulossa, koska kaikki eivät välttämättä halaja lift-off-oversteeriä autoonsa :D Itse vaan tykkäisin etuvedossa siitä että juuri olisi vähän leikkisä luonne kun kaasupolkimelta jalan nostaa :)

Toki mulla kyllä takavetoisuus menee etusijalle käyttöautossakin, että olen vähän huono sanomaan enempää tästä aiheesta :)
Jos olet lukenut/katsonut ST-Fiestan(2018-->)koeajoja niin alustan geometria/lukko tekee autosta hieman takavetoisen kaltaisen...johan se tuntee omassa hanurissa kun alat vedättämään mutkassa niin tarjoaa lievästi perää.

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mihin nopeuteen asti toi Fiestan alusta on tehty vakiona.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Onko kukaan muu huomannut, että jarrutusteho laskee huomattavasti märällä kelillä? Motarilta kun tulee esimerkiksi rampille niin saa tosissaan painaa jarrua?
Möhkö
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Huhti 2015 18:43

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

Quaife ATB on hyvä hallittava mutta ei sekään mikään ikuinen. Itse rikoin takuun kun avasin lukon ja huomasin merkkejä kiinni leikkautumista. Mitenköhän muilla?

https://gyazo.com/b2a2214467974bacdda77 ... 4ef47c201d
https://gyazo.com/b85997ba893d1a755fd0ff06c6fd065f
https://gyazo.com/98e7d0c7a069e58d381d0783cf0ab444

Takuu on "ikuinen" mutta ei korvaa mitään :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=GvrSr2YiEgw

Lukko saa auton vähän kuin dumppaamaan paikalleen..... ainakin vakiona.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Möhkö kirjoitti: 10 Helmi 2020 20:10 Quaife ATB on hyvä hallittava mutta ei sekään mikään ikuinen. Itse rikoin takuun kun avasin lukon ja huomasin merkkejä kiinni leikkautumista. Mitenköhän muilla?
Eipä ole vielä tullut avattua ja syynättyä...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
JTH66
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Syys 2018 21:34

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja JTH66 »

Tuo lukkoasia on todellakin makuasia, ainakin itselle noilla Fiestan vakiotehoilla. 1-2 vaihteilla sutii toki radalla, siitä ylöspäin ei ole ainakaan itsellä ollut haasteita ;) Normikäytössä huomioitava asia voisi olla tuo vetely, sitä toki lukottomassa esiintyy näillä Suomen supertasaisilla teillä :D

Hommasin itsellekin tuon Quaifen lukon, mutta laitoin sen sitten syksyllä puolen vuoden varastoinnin jälkeen eteenpäin kun en saanut aikaiseksi...
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Dandalon kirjoitti: 10 Helmi 2020 14:12 Onko kukaan muu huomannut, että jarrutusteho laskee huomattavasti märällä kelillä? Motarilta kun tulee esimerkiksi rampille niin saa tosissaan painaa jarrua?
Kyllä on huomattu mutta kun tietää niin kevyt jarrutus ennen kunnon jarrutusta toimii...Samaa teki joitakin aikoja sitten kokeilemani OPC-Astra...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Elämäni eka uus auto tulossa ni kuin tarkkoja kaikki itse/jälkiasennetut jutut on takuiden osalta?

Meneekö esim koritakuu jos asennan autoon sellaisen hillityn lippasarjat etupuskuriin, helmoihin ja takapuskuriin? Entä etulasien tummennus. Viritykseen meinasin käyttää joskus tulevaisuudessa sitten Mountunen tuotteita mutta sen suhteen ei ongelmaa tule. Toivottavasti ne nyt sais jonkun putkiston myyntiin ennen sitä. Varmaan joku takuu taas menee jos sinne milltekin putkiston laittaa.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Helpomalla pääset käytät auton merkkihuollossa sen 5 vuotta mikä on laajennetun takuu aika. Pääset ongelnitta jos jotain ongelmia tulee vaikka vaihdelaatikko hajoaa. Ettei vedota siihen että ei korvata kun autossa on edessä spoileri. Katso noi Fordin tarjoamat lisävarusteet jos Fordi ne asentaa ei vaikuta takuuseen silloin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
frozen_mondeo_st
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Marras 2019 15:07

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja frozen_mondeo_st »

Nipa kirjoitti: 11 Helmi 2020 15:46 Elämäni eka uus auto tulossa ni kuin tarkkoja kaikki itse/jälkiasennetut jutut on takuiden osalta?

Meneekö esim koritakuu jos asennan autoon sellaisen hillityn lippasarjat etupuskuriin, helmoihin ja takapuskuriin? Entä etulasien tummennus. Viritykseen meinasin käyttää joskus tulevaisuudessa sitten Mountunen tuotteita mutta sen suhteen ei ongelmaa tule. Toivottavasti ne nyt sais jonkun putkiston myyntiin ennen sitä. Varmaan joku takuu taas menee jos sinne milltekin putkiston laittaa.
Tiedät varmaan mitä etulasien tummennuksista laki sanoo..
Ford Mondeo 1.5 ecoboost st-line wagon 2017
Vastaa Viestiin