Jos sulla on noi napit, sulla on silloin vakkari autossasi.
Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Olispa! Vakkaria varten tarvis olla myös se nappi jolla se kytkeytyy päälle. Tällä kombolla säätyy vain nopeudenrajoitin.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
No hitsi. Onpa hölmöä että on noin monta nappia valjastettu nopeudenrajoittamiseen

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Syntyi ajatus valojen päivityksestä, hain tehokkaammat polttimot motonetistä.
Tyyppi olisi pitänyt tarkistaa itse, mulle myytiin rekkarin perusteella h7 + h1, vaikka kaukovalon olisi pitänyt olla h15.
Lisäksi en saanut umpiota irti ohjekirjan ohjeilla. Kaksi ruuvia ja verhoilunasta. ”Nosta varovasti ylöspäin”.
Ei nouse! Kenelläkään knoppeja, vai onko tässä ajettava korjaamolle
Tyyppi olisi pitänyt tarkistaa itse, mulle myytiin rekkarin perusteella h7 + h1, vaikka kaukovalon olisi pitänyt olla h15.
Lisäksi en saanut umpiota irti ohjekirjan ohjeilla. Kaksi ruuvia ja verhoilunasta. ”Nosta varovasti ylöspäin”.
Ei nouse! Kenelläkään knoppeja, vai onko tässä ajettava korjaamolle

Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Mulle kävi Sciroccon kanssa myös noin. En saanut millään irti lampun lasia ohjekirjan ohjeilla. Vein Suomen autohuoltoon ( merkkiliike ) ottivat 5€ vaihdosta ja muistaakseni 5€ lampusta ( etuparkki ).larsibald kirjoitti: ↑16 Marras 2019 12:15 Syntyi ajatus valojen päivityksestä, hain tehokkaammat polttimot motonetistä.
Tyyppi olisi pitänyt tarkistaa itse, mulle myytiin rekkarin perusteella h7 + h1, vaikka kaukovalon olisi pitänyt olla h15.
Lisäksi en saanut umpiota irti ohjekirjan ohjeilla. Kaksi ruuvia ja verhoilunasta. ”Nosta varovasti ylöspäin”.
Ei nouse! Kenelläkään knoppeja, vai onko tässä ajettava korjaamolle![]()
Ei kannata alkaa itse irrottamaan jos ei tunnu irtoavan. Jos hajoaa joutuu maksumieheksi. Jos taas rikkovat liikkeessä, ovat maksumiehiä.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Ajovalot vaihdettu, umpioita irroittamatta! Lähivalojenkin polttimo vaihtui aika helposti hiukan ahtaadta raosta huolimatta. Osram nightbreaker laser -lähivalopari antaa tosi mukavasti vähän valkoisemoaa valoa. Edelliset oli varmaankin alkuperäiset.
Pitkät vielä vaihtoon, kunhan joutaa käydä vaihtamassa h1:t h15:iin.
Säteilylämmittimen asennus oli öljymontun kautta tosi helppo, ja töpselin sai puskuriin poraamatta reikää alasäleikön kautta. Sisähaaralle en vielä keksinyt reikää. Pitää käydä autokaupassa konttaamassa jonkun fiestan jalkatilassa.. kaipa tuohon reiän joutuu poraamaan.
Pitkät vielä vaihtoon, kunhan joutaa käydä vaihtamassa h1:t h15:iin.
Säteilylämmittimen asennus oli öljymontun kautta tosi helppo, ja töpselin sai puskuriin poraamatta reikää alasäleikön kautta. Sisähaaralle en vielä keksinyt reikää. Pitää käydä autokaupassa konttaamassa jonkun fiestan jalkatilassa.. kaipa tuohon reiän joutuu poraamaan.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Marmoritiski kertoi, että porahommiin. Reikä, defan kumi ja massaa perään molemmille puolille. Nyt on lämmitin! Tulispa talvi.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Hair:in ohjeilla ja vinkeillä laitettiin myös Fiestaan Philipsin Ledit tavallisten sumareiden tilalle.Hair kirjoitti: ↑31 Maalis 2019 10:21 Kyllähän se väriero sumareissa on ilmiselvä kun ajovalot on led-versiot.
ST mallista en tiedä, olisiko siinä sumuvalot jo valmiiksi led valoilla?
Tuosta videonpätkästä selviää tuo valoero, itselle tulee tosin Phillipsin gen2 ledit eikä halpis-kiinalaisia..
https://youtu.be/aj5dU6c4MyI?t=549
![]()
Alla kuvia eri valaistuksessa asennuksen jälkeen, eipä juuri sävyeroa ole.



Re: Uusi Fiesta 2017/2018
UUdet Fiestat ovat 2020 95 heppaisia 100 heppaisen sijaan.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Eiköhän sinne tullut hiukkasloukku jarruksi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Automaatti-Activelle olisi tarve. Nyt speksattu:
Tuliko muuten FordPass Connect vasta tänä vuonna? Mietin, koska projektin alussa oli mahdollisuus ottaa 2019 vuoden esittelyauto suoraan ajoon. Connectista ei silloin ollut puhetta.
- Tummennetut ikkunat B-pilarista taaksepäin
- Normaaliväri: Frozen White
- Design pack Black: (Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, Shadow Black)
- Driver assistance pack 2: (- BLIS - kuolleen kulman valvontajärjestelmä - Aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka - anturit edessä ja takana, peruutuskamera, ovien reunasuojat - Älykäs/aktiivinen vakionopeudensäädin -Liikennemerkkien tunnistus, kuljettajanvireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot,törmäyksenestoavustin)
- Winter Pack (- Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi - Nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin)
- Audio 14: (Suomenkielinen SYNC 3 tietoviihdejärjestelmä 8" kosketusnäytöllä ja ääniohjauksella, BT-handsfree, navigointi, 2 USB-porttia, 6 kaiutinta, Apple Car Play / Android Auto -tuki)
- LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot)
- Talvirenkaat Active 17"
- Lämmitinpaketti
Tuliko muuten FordPass Connect vasta tänä vuonna? Mietin, koska projektin alussa oli mahdollisuus ottaa 2019 vuoden esittelyauto suoraan ajoon. Connectista ei silloin ollut puhetta.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tietääkö joku 100% oikean vastauksen? Olen ollut siinä uskossa, että 2018 vuosimallin Ford Fiesta 100 heppaisessa manuaali titaniumissa jossa on 3 sylinterinen 1.0 ecoboost moottori ei ole sylinterien lepuutustoimintoa.
Tuolla eräällä palstalla kerrottiin, että siinä olisi se. Itse olen sitä mieltä, että uusimissa koreissa se on vain ST:ssä. Vehon myyjäkin sanoi autoa tilattaessa, että ei ole lepuutustoimintoa.
Tuolla eräällä palstalla kerrottiin, että siinä olisi se. Itse olen sitä mieltä, että uusimissa koreissa se on vain ST:ssä. Vehon myyjäkin sanoi autoa tilattaessa, että ei ole lepuutustoimintoa.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Minulla on juuri tuo 2018 mallinen 100 heppainen ja siinä ei ole lepuutustoimintoa. Ja mielestäni ei se ole mikään puute, vähemmän on rikoutuvia osia.
Uuden Focuksen litraisessa on lepuutustoiminto, joten kai se jossain vaiheessa tulee myös Fiestaan.
Uuden Focuksen litraisessa on lepuutustoiminto, joten kai se jossain vaiheessa tulee myös Fiestaan.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Enpä tuota automaatilla ottaisi, samaan hintaan saa 125 HP-koneella manuaalivaihteisen. Bensaa säästyy ja tulee lisää ajamisen iloa.APS. kirjoitti: ↑19 Tammi 2020 11:37 Automaatti-Activelle olisi tarve. Nyt speksattu:
- Tummennetut ikkunat B-pilarista taaksepäin
- Normaaliväri: Frozen White
- Design pack Black: (Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, Shadow Black)
- Driver assistance pack 2: (- BLIS - kuolleen kulman valvontajärjestelmä - Aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka - anturit edessä ja takana, peruutuskamera, ovien reunasuojat - Älykäs/aktiivinen vakionopeudensäädin -Liikennemerkkien tunnistus, kuljettajanvireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot,törmäyksenestoavustin)
- Winter Pack (- Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi - Nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin)
- Audio 14: (Suomenkielinen SYNC 3 tietoviihdejärjestelmä 8" kosketusnäytöllä ja ääniohjauksella, BT-handsfree, navigointi, 2 USB-porttia, 6 kaiutinta, Apple Car Play / Android Auto -tuki)
- LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot)
- Talvirenkaat Active 17"
Tässä taitaa olla kaikki tarpeellinen, vai tuleeko jollekin jotain mieleen?
- Lämmitinpaketti
Tuliko muuten FordPass Connect vasta tänä vuonna? Mietin, koska projektin alussa oli mahdollisuus ottaa 2019 vuoden esittelyauto suoraan ajoon. Connectista ei silloin ollut puhetta.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Fiestassa pitäisi olla lepuutus nyt myös. Meille tuli viikko sitten 1.0 automaatilla ja kysyin luovutuksessa tuota. Kuulemma ominaisuus löytyy. Ajossa en huomannut mitään haittaa siitä (ehkä automaatti kompensoi oireita). Manuaali-Focuksessa toiminto on lievästi ärsyttävä kun auto täristää sen takia. Sport-moodin käyttö auttaa asiaan.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Sitä mieltä minäkin olen että ei ole tuota lepuutusta onneksi. Tuolla jäljempänä jo kerrottiin, että on 2020 mallissa.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Jotenkin tuo 100HP+ automaattiloota ei ole erityisen onnistunut yhdistelmä, mutta valitettavasti se on Fiestan kohdalla ainoa vaihtoehto. Kiihtyvyydessä Vs. manuaaliloota on huomattva ero, kulutusero on hämmästyttävän suuri etenkin taajamaliikenteessä ja sitten tuo automaattilootien yhteydessä nykykäytäntö, auto "jurnuttaa" isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, niin että lähes korvia särkee. Manuaalilla myös tuo "jurnutuksen" aistii ja pistää silloin vaihteen numeroa pienemmälle. Tiedä sitten, mitä moottori ajanoloon tykkää tuosta vedättämisestä.
Fordin manuaaliloota on varsin käteensopiva ja sujuvatoiminen. Aika usein koeajojen yhteydessä, koskien myös muita merkkejä, todetaan, että manuaaliloota on ehkä parempi vaihtoehto.
Kun on ajanut noin 50 vuotta manuaalilootalla, niin ehkä olen muuttunut vanhaksi jääräksi.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Viime viikolla oli vuokra-autona 1.0 TSI DSG Octavia. Se myös tykkäsi vedettää pienillä kierroksilla isoa koria. Fiestassa en tähän niin koeajoilla kiinnittänyt huomiota.nestori2 kirjoitti: ↑27 Tammi 2020 11:31
Jotenkin tuo 100HP+ automaattiloota ei ole erityisen onnistunut yhdistelmä, mutta valitettavasti se on Fiestan kohdalla ainoa vaihtoehto. Kiihtyvyydessä Vs. manuaaliloota on huomattva ero, kulutusero on hämmästyttävän suuri etenkin taajamaliikenteessä ja sitten tuo automaattilootien yhteydessä nykykäytäntö, auto "jurnuttaa" isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, niin että lähes korvia särkee. Manuaalilla myös tuo "jurnutuksen" aistii ja pistää silloin vaihteen numeroa pienemmälle. Tiedä sitten, mitä moottori ajanoloon tykkää tuosta vedättämisestä.
Fordin manuaaliloota on varsin käteensopiva ja sujuvatoiminen. Aika usein koeajojen yhteydessä, koskien myös muita merkkejä, todetaan, että manuaaliloota on ehkä parempi vaihtoehto.
Kun on ajanut noin 50 vuotta manuaalilootalla, niin ehkä olen muuttunut vanhaksi jääräksi.
Powershiftin kanssa usealla taisi olla ongelmia. Mk8:sissa automaatin tyyppi on internetin mukaan vaihtunut:
Onko tietoa, että kumpi Suomiversiossa on?You can have it with either a new six-speed auto or a torque-converter automatic gearbox.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Omasta lyhyestä parin viikon kokemuksesta 2020 vuoden 1.0 fiestalla ja automaatilla en kyllä ole huomannut tätä jurnuttamista. Makuasioita mutta mun mielestä automaatti toimii yllättävän hyvin eikä häiritse millään tavalla. Kiihtyvyys on ihan asiallinen perusfiestaan.nestori2 kirjoitti: ↑27 Tammi 2020 11:31 Jotenkin tuo 100HP+ automaattiloota ei ole erityisen onnistunut yhdistelmä, mutta valitettavasti se on Fiestan kohdalla ainoa vaihtoehto. Kiihtyvyydessä Vs. manuaaliloota on huomattva ero, kulutusero on hämmästyttävän suuri etenkin taajamaliikenteessä ja sitten tuo automaattilootien yhteydessä nykykäytäntö, auto "jurnuttaa" isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, niin että lähes korvia särkee.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Onko näillä eri tehoversioilla 100hv, 125hv ja 140hv mekaanisia eroja? vai otetaanko tehot moottorinohjauksella?
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Uusimmasta Fiestan versiosta en tiedä, mutta ainakin aikaisemmassa eli mk7.5 versiossa on keskustelufoorumilla käytyjen juttujen perusteella joitain eroja. Jossain välissä väitettiin että 125 ja 140 heppasissa olis eri turbo, tai vähintään turbon siivekeosa olis eri metalliseosta verrattuna sataheppaseen. Lisäksi 140 heppasissa on vaihteistossa eri välityssuhteet verrattuna 100 ja 125 heppaisiin joissa samat suhteet. Tämä on mielestäni melko uskottavaa. Joku väitti myös että 140 heppasissa olis eri kannen tiiviste. Nämä on tämmösiä huhupuheita osa tosin

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tuo tehoero nähtävästi perustuu eri ahtopainesiin. Turbossa on nk. hukkaportti, siis ventiili, joka tarvittaessa päästää ahtopuolelta painetta ulos, siis alentaa ahtopainetta. Mielestäni esim. 100 HP ja 125 HP on se ero, että tehokkaammassa versioiossa tapahtuu nk. yliahto ja vääntämomentti on hetkellisesti 210 Nm. Taisi olla joku 40 sekunttia, minkä tuo yliahto kestää ajallisesti.Tuo siis hoidetaan hukkaporttiventiilillä Eipä sitä käytännössä edes pidempään tarvita, kyllä tuossa ajassa ehtii auton ohittaa tai suorittaa nopean kiihdytyksen. Moottorin teho nousee suoraan ahtopaineen suhteessa. jos ahtopaine on 1,2 baaria, niin nostaa se moottorin tehoa noin 20 % veratuna vastaavaan vapaastihengittävään koneeseen.
Tractorpullingissa nuo ahtopaineet on vedetty "tappiin, ahtopaine taitaa olla lähes 10 baaria ja niin traktorin koneesta otetaan muutaman kymmenen sekunnin ajan vakiokoneeseen verrattuna 10-kertainen teho. Että turboahtimella siis koneesta voidaan ottaa tehoa uskomattomia lukemia, kun koneen kestävyys ei ole tavoiteltava ominaisuus.
Tractorpullingissa nuo ahtopaineet on vedetty "tappiin, ahtopaine taitaa olla lähes 10 baaria ja niin traktorin koneesta otetaan muutaman kymmenen sekunnin ajan vakiokoneeseen verrattuna 10-kertainen teho. Että turboahtimella siis koneesta voidaan ottaa tehoa uskomattomia lukemia, kun koneen kestävyys ei ole tavoiteltava ominaisuus.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Heinä 2019 17:43
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Itsekin olisin automaatin mielummin ottanut, mutta koeajoin 100hp version automaatilla ja siinä oli havaittavissa hieman vedätystä ja ja myös tuota jurnuttamista. Myös sellaisen huomasin että kun auto vaihtoi pienemmälle se ikäänkuin hyppäsi vielä vaihteenvaihdon jälkeen eteenpäin. Päädyin sitten 125hp manuaali ST-Lineen, kun en todennut automaattia lisähinnan arvoiseksi. Vaikkei tuo mikään raketti ole, niin ihan mukavasti vie tuota koria. Ei tarvii rekkojen sun muiden ohitustilanteissa jännittää.nestori2 kirjoitti: ↑27 Tammi 2020 11:31 Jotenkin tuo 100HP+ automaattiloota ei ole erityisen onnistunut yhdistelmä, mutta valitettavasti se on Fiestan kohdalla ainoa vaihtoehto. Kiihtyvyydessä Vs. manuaaliloota on huomattva ero, kulutusero on hämmästyttävän suuri etenkin taajamaliikenteessä ja sitten tuo automaattilootien yhteydessä nykykäytäntö, auto "jurnuttaa" isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, niin että lähes korvia särkee. Manuaalilla myös tuo "jurnutuksen" aistii ja pistää silloin vaihteen numeroa pienemmälle. Tiedä sitten, mitä moottori ajanoloon tykkää tuosta vedättämisestä.
Fordin manuaaliloota on varsin käteensopiva ja sujuvatoiminen. Aika usein koeajojen yhteydessä, koskien myös muita merkkejä, todetaan, että manuaaliloota on ehkä parempi vaihtoehto.
Kun on ajanut noin 50 vuotta manuaalilootalla, niin ehkä olen muuttunut vanhaksi jääräksi.