Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
revote kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 16:26
Ennen se default oli 5min ja nyt sitä ei voi enää jatkaa pidemmäksi. Ei myöskään Pro-versiossa.
Mulla oli tossa edellisessa mk4 mallissa vartti defaulttina ja jossain vaiheessa siihen tuli päivityksen mukana se vartin jatko. Mun mielestä tuo 5min on turhan lyhyt.
Tässä nykyisessä on muuten ajotietokoneen valikoissa 30min maksimi joutokäynti ruksittavissa jota ei edellisessä ollut.
AAR85 kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 16:34 Mun mielestä tuo 5min on turhan lyhyt.
Niin on. Tätä itsekin sivu pari sitten ihmettelin ja kritisoin ja sain kuulla, että riittää että saa uloslähtiessä auton rappukäytävässä käyntiin. Ja että pitkäaikaista tyhjäkäyntiä pitäisi välttää koska öljyt huononevat. Ja että 2-3 minuuttia riittää, että tuulilasi sulaa ja penkit sekä ratti lämpeävät.
Ei mulla vaan riitä. Tuulilasi on siinä niukin naukin. Penkin lämpeäminen ottaa Vignalessa useamman minuutin, varmaan lähempänä kymmentä ennen kuin voi sanoa, että penkki on lämmin. Eikä moottorikaan lämpeä 5 minuutissa vielä yhtään.
Pidempää aikaa tarvitsisi erityisesti silloin, kun on webaston kaken kantaman ulkopuolella.
Viimeksi muokannut revote, 04 Tammi 2020 17:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
toasti kirjoitti: ↑03 Tammi 2020 22:02
Siis ymmärränkö nyt oikein, että autoon laitettiin uusi akku täyteen ladattuna eikä silti akun varauksen takia Webasto toimi. Nyt sitten sinä joudut kokeilemaan ylläpitolaturia maahantuojan ehdotuksesta? Vai jääkö auto siis liikkeeseen ja he kokeilevat? Aika hullu kuvio joka tapauksessa.
Jos webasto ei lähde uuden akun kanssa toimimaan, niin laittavat minulle ylläpitölaturin autoon. Ainakin tänään webasto on toiminut, kuten kuuluukin.
Renee kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 15:08
Onko tässä se öljyvoideltu hammashihna matalalla kitkalla jousikuomittaja kiristäjällä. Tuolla tekniikka tiedoissa kertoivat sama kuin 1.0.
Ei ole. Siellä on ketju.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
revote kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 16:52
Niin on. Tätä itsekin sivu pari sitten ihmettelin ja kritisoin ja sain kuulla, että riittää että saa uloslähtiessä auton rappukäytävässä käyntiin. Ja että pitkäaikaista tyhjäkäyntiä pitäisi välttää koska öljyt huononevat. Ja että 2-3 minuuttia riittää, että tuulilasi sulaa ja penkit sekä ratti lämpeävät.
Ei mulla vaan riitä. Tuulilasi on siinä niukin naukin. Penkin lämpeäminen ottaa Vignalessa useamman minuutin, varmaan lähempänä kymmentä ennen kuin voi sanoa, että penkki on lämmin. Eikä moottorikaan lämpeä 5 minuutissa vielä yhtään.
Pidempää aikaa tarvitsisi erityisesti silloin, kun on webaston kaken kantaman ulkopuolella.
Aikamoisia kermaperseitä olette. Laittakaa villahousut jos perse ei kestä muovipenkkejä, joita nahkaverhoiluna myydään.
Laki kieltää turhan tyhjäkäynnin :
"Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Mikäli ulkoilman lämpötila on kuitenkin alle -15 ºC, saa moottoria ennen ajoon lähtemistä käyttää enintään neljä minuuttia. Traktorin, moottorityökoneen ja auton alustalle rakennetun työkoneen moottoria saa kuitenkin käyttää ennen ajoneuvolla tai koneella tehtävän työn aloittamista sen aikaa, kuin on tarpeen ajoneuvon toimintavalmiiksi saattamiseksi."
Pajari kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 19:00
Aikamoisia kermaperseitä olette. Laittakaa villahousut jos perse ei kestä muovipenkkejä, joita nahkaverhoiluna myydään.
Onko joku sanonut ettei kestä?
Heitän vastapallon: miksi tällaisia varusteita tehdään jos niistä ei ole käytännön hyötyä? Ei kehtaa enää 4-kymppisenä vaan leveilläkään. Varsinkin kun tämä on vain Ford.
Tiedän lain. Silti auto pysyy 5min käynnissä. Suomessa.
revote kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 19:11
Heitän vastapallon: miksi tällaisia varusteita tehdään jos niistä ei ole käytännön hyötyä?
Onhan siitä käytännön hyötyä. Ratti on lämmin autoon mennessä, tuulilasin ohut kuura on sulanut ja pyyhkijöillä saa lasin heti kirkkaaksi, auto on ehtinyt aavistuksen lämmitä ja penkkikin on lämmin. Jos on valinnut autoonsa muovipenkit, niin varmaan voi vielä kylmä ollakin. Nämä on niitä valintoja mitä pitää tehdä. Kaikkea harvoin voi saada.
revote kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 19:11
Tiedän lain. Silti auto pysyy 5min käynnissä. Suomessa.
toasti kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 19:35
Onhan siitä käytännön hyötyä. Ratti on lämmin autoon mennessä, tuulilasin ohut kuura on sulanut ja pyyhkijöillä saa lasin heti kirkkaaksi, auto on ehtinyt aavistuksen lämmitä ja penkkikin on lämmin.
Kuura ei ole sulanut, tämä siis kunnon pakkasilla. Eikä auto = moottori/sisätila ei kyllä ole lämmennyt käytännössä ollenkaan.
toasti kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 19:35
Jos on valinnut autoonsa muovipenkit, niin varmaan voi vielä kylmä ollakin. Nämä on niitä valintoja mitä pitää tehdä. Kaikkea harvoin voi saada.
Luetun ymmärtäminen. Vielä kerran, lue tämä vaikka vähän hitaammin: Minua ei kylmä penkki haittaa.
toasti kirjoitti: ↑04 Tammi 2020 19:35
Ohhoh, aika kovis olet. Suomessa.
Oliko sulla jotain oikeaa asiaakin? Huutelet nimimerkin takaa.
Täällä on varmaan asiaa sivuttu, mutta en jaksa kaikkia kahtasataa sivua käydä läpi.
Onko jollain softapäivityksellä mahdollista saada autoa lataamaan akkua jatkuvasti?
Itselläni ei ole tänä talvena webasto juurikaan toiminut alhaisen akun varauksen takia. Olen ajellut myös pidempiä matkoja mutta eipä juurikaan vaikutusta. S/S ei ole toiminut viimeisen 10kk aikana kertaakaan.
Nyt olisi aika viedä auto öljynvaihtohuoltoon, niin pitää kysellä että mitä tekevät asialle vai tekevätkö mitään. Aika perseestä sanoisin..
Fjöördis kirjoitti: ↑05 Tammi 2020 12:29Onko jollain softapäivityksellä mahdollista saada autoa lataamaan akkua jatkuvasti?
Vain kytkemällä Smart Charge pois päältä ja sitä ei taida huolto tehdä, koska auto ei ole sitten enää päästövaatimusten mukainen. Näin veikkaisin. Kysyä voit tietenni, ja keskustella pitääki jos auto ei toimi.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
@rsk@ kirjoitti: ↑05 Tammi 2020 12:30
Onko kukaan päivitellyt Sync 3.4 versioon?
Ei taida Foordilta vielä ihan heti olla tulossa virallisia päivityksiä.
Päivityksistä ei tietoa, mut tää my20 on 3.4 versiolla. En oo muuta eroa huomannu, kuin värimaailma (sininen) ja fontti.
AAR85 kirjoitti: ↑05 Tammi 2020 13:27
Päivityksistä ei tietoa, mut tää my20 on 3.4 versiolla. En oo muuta eroa huomannu, kuin värimaailma (sininen) ja fontti.
@rsk@ kirjoitti: ↑05 Tammi 2020 15:33
OK. Nuo F8 kartat on niin paljon jäljessä, että mistä vuodelta miekka ja kilpi lienee nekin..
No parempi toi F8 ois kun mulla on vielä F7 kartat vähintään 3vuotta vanhat. Mitään uusia alueita ei löydy. Onneksi puhelin pelastaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Fjöördis kirjoitti: ↑05 Tammi 2020 12:29
Täällä on varmaan asiaa sivuttu, mutta en jaksa kaikkia kahtasataa sivua käydä läpi.
Onko jollain softapäivityksellä mahdollista saada autoa lataamaan akkua jatkuvasti?
Itselläni ei ole tänä talvena webasto juurikaan toiminut alhaisen akun varauksen takia. Olen ajellut myös pidempiä matkoja mutta eipä juurikaan vaikutusta. S/S ei ole toiminut viimeisen 10kk aikana kertaakaan.
Nyt olisi aika viedä auto öljynvaihtohuoltoon, niin pitää kysellä että mitä tekevät asialle vai tekevätkö mitään. Aika perseestä sanoisin..
Asiasta on keskusteltu paljonkin mutta keskustelut on tietysti hajallaan pitkin 200-sivuista ketjua.
Ainoa neuvo jonka voi antaa: Reklamoi asiasta tiukkaan sävyyn ja vaadi, että auto pitää laittaa kuntoon.
Mielenkkiinosta: koska autosi on valmistunut ja millä moottorilla/vaihteistolla varustettu?
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 05 Tammi 2020 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
focst kirjoitti: ↑05 Tammi 2020 16:42
No parempi toi F8 ois kun mulla on vielä F7 kartat vähintään 3vuotta vanhat. Mitään uusia alueita ei löydy. Onneksi puhelin pelastaa..
TomTomin navigaattori edelleen kaikilla päivityksillä mukana on kova sana..
Ikävää vaan sitäkin kuljetella mukana..
Huvikseni selailin mitä löytyy alustan puolelle, niin Eibach toimittaa tuohon st-lineen myös vakiopitusia jousia ja 20-25mm madaltavia. Ja Bilsteinin vaimentimia, se on hyvä juttu.
Viime yönä 400km lumisella tiellä pakkaskelissä.
Tuulilasi täysin puhdas.
Tuon neljän tunnin aikana noin 400 kertaa herja: "Etukameran näkyvyys huono...."
Automaattiset pitkät ja liikennemerkkien tunnistus ei tietenkään silloin toimi.
Ajattelin, että nyt se kamera sitten hajosi.
Mutta sitten kun tien pinta muuttui kokonaan lumisesta sellaiseksi, että ajourat olivat lumesta puhtaat niin herjat loppuivat.
Eli jos koko kameran näkökenttä on pelkkää lumista maisemaa niin kamera kuvittelee lasin olevan likainen.
revote kirjoitti: ↑30 Joulu 2019 15:15
Minulla myös nyt ekat kokemukset talviolosuhteista, käytiin joulu Kuusamossa ja mittariin tuli 1704 kilometriä. Tietokone näytti kulutukseksi 7,1 en tiedä todellista lukemaa. Takapaksi aivan täynnä tavaraa, edessä kaksi aikuista ja takapenkillä kaksi lasta. Ajonaikainen webasto enabloitu.
Tänään käytiin lyhyempi ajelu ja ihan kokeeksi otin ajonaikaisen webaston pois käytöstä nähdäkseni sen vaikutuksen kulutukseen. Noin 160 kilometriä josta noin 40km motarilla ja 110km 80km/h alueella ja loput kaupunkialueella. Kaksi aikuista ja takapenkillä kaksi pientä lasta. Ajotietokoneen mukaan kulutus 6,1. Olisi laskenut varmaan alle kuuden mutta loppui matka kesken.
Mielestäni kohtuullinen kulutus. Nastarenkaat tosiaan alla.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑06 Tammi 2020 20:16
Viime yönä 400km lumisella tiellä pakkaskelissä.
Tuulilasi täysin puhdas. Tuon neljän tunnin aikana noin 400 kertaa herja: "Etukameran näkyvyys huono...."
Onko muille tuttua?
Ei ole tullut puhtaalla lasilla noita ilmoituksia.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Freeze kirjoitti: ↑07 Tammi 2020 09:03
Ei ole tullut puhtaalla lasilla noita ilmoituksia.
Ei mullakaan aiemmin eikä tuon jälkeen ajetun 700km matkalla.
Tuo kyseinen nelituntinen ajettiin tosiaan sellaisissa olosuhteissa, että tuulilasista ei näkynyt muuta kuin pimeä taivas ja luminen tienpinta ja penkat sekä lumisia puita.
Sattuihan matkalle muutama taajamakin, joissa paloi katuvaloja. Muistaakseni niiden kohdalla ilmoituksia ei tullut. Mutta noilla metsätaipaleilla tuli uusi ilmoitus heti kun vanhan kuittasi pois. Pysähdyin kahteen kertaan tarkistamaan, että tuulilasi on puhdas varsinkin kameran kohdalta.
Luulen, että tämäkin on joku softaan liittyvä ongelma. Koodaaja ei ole ehkä ottanut huomioon tilannetta, jossa kaikki horisontin alapuolella näkyvä on hohtavan valkoista.
Fordpass näkyy päivittyneen viikon aikana, kun aloitusnäytön Focus on vaihtanut mallia ja jopa väriä. Nyt näkyy farmarikorinen Active Diffused Silverinä ja sehän sopii mulle Vanteetkin natsaa, mutta ajovalot ei