toasti kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 11:20
Se, että start-stopin toimimattomuus ei häiritse sinua, ei tarkoita etteikö se olisi vika. Ei se itseäkään häirinnyt, mutta se oli ensimmäinen oire viallisesta akusta. Talvella lakkasi Webastokin sitten toimimasta akun takia. Joillain henkilöillä start-stopin toimimattomuus on viitannut muihin virranhallinnallisiin ongelmiin (esim. case PiuhaPoikki).
Juuri näin. Se start/stopin toimimattomuus yksinään olisi pelkästään hyvä asia mutta kun se on vain ensimmäinen indikaattori niistä kaikista muista virranhallinnan ongelmista.
EI ole kiva irroitella (huollon siunauksella) toistuvasti akukenkää uudesta autosta että saa webaston heräämään ja ääntä kajareista yms taas muutamaksi päiväksi. Toivottavasti päivitys todella korjasi nämä.
Mutta kuten sanottu, onneksi ei ainakaan toistaiseksi ole ilmennyt mitää oikeasta fataalia vikaa, kuten jakoremmien katkeamisia tai vaihteistojen särkymisiä.
Olen keskusteluissa sekaantunut myös pienistä dieseleistä pienemmän ongelmiin siksi, että vain sattuma esti minua ostamasta sitä.
Olisin ostanutkin, ellei juuri ratkaisevalla hetkellä olisi keskeytetty maahantuontia. Nyt ainakin tuntuu, että tässä kävi tuuri ja päädyin pienistä dieseleistä siihen vähemmän pieneen eli kaksilitraiseen. Vasta aika näyttää kuinka toimiva fordin päivitys oli sen öljyongelman suhteen. Vaikka auto ei turhia öljynvaihtoja vaatisikaan niin mekaanisia ongelmia saattaa silti tulla pitkässä juoksussa, kuten 1,6 PSA:n kokemukset osoittavat.
Kunhan talvi puskee kunnolla päälle niin nähdään onko bensakoneiden hiukkasloukkuongelmat päihitetty. Niistä ei taida olla kirjoitettu mitään koko syksynä?
Yleisesti ottaen olen kuitenkin ihan tyytyväinen kokonaisuuteen vaikkakin sellainen heppoisuus ja muovisuus tunkeekin esiin vähän kaikkialla.
Esimerkiksi tuo raportoitu pallonivel-feili jo 30tkm kohdalla on kyllä huolestuttava.
Perheen toisella, MK2 fokkerilla on nyt päästelty 230 000 ja kaikki nivelet ovat alkuperäisiä. Eikä öljy planttaanny naftalla.