Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
1.5 150hv 5ov ajettu n18tkm ja n.11kk vanha. Fordeja ollut 12kpl. Tämä ollut hyvä ajaa, mutta on ollut myös ongelmii. Turbon putki irronnut n3tkm ja samalla korjattu resonansi ääni kojetaulun seutuvilta. Päivittivät autoa meni parkkitutkat sekaisin, piipailivat jatkuvasti, joutui käyttämään uudestaan. Vetoakselin stefa vuoto korjattu n15 tkm kohdalla.
Kevyellä vedolla vakkarilla meinaa jyristää 60-80 nopeuksissa, niinkuin vedätettäisi. Tuntee penkissä, ei ole syytä löytynyt, ominaisuuus? Ei vaikutusta ajotilavalinnalla.
Automaatti valonvaihto heitti pelaamasta, kesken matkan. Ei ole joutanut vielä korjaukseen.
Audiolaite vaihto kielen itsekseen, palautin itse.
Vakkarin ja karttaohjelman nopeus tiedot ei ole käyttökelposet.
Hidas koneen lämmönnousu 0 alaspäin. Työmatka 15km ei lämpiä nomaaliin mittarin mukaan. Huollon mukaan ok. Sisätila lämpiä kyllä ptc vastukset auttaa.
Joitain kertoja risteyksessä kääntyessä ohjauspyörä vääntämyt vastaan kunnolla. Kaistavahti välillä "nukatanut" vaikka on ok. Käyttänyt valikosta pois ja päälle on virkistynyt. Törmäysavustin välillä säikkyy pyöräilijää kun ohittas, vaikka on hyvä väli.
Näillä mennään ja hätäpuhelin muistuttaa huoltoo
Kevyellä vedolla vakkarilla meinaa jyristää 60-80 nopeuksissa, niinkuin vedätettäisi. Tuntee penkissä, ei ole syytä löytynyt, ominaisuuus? Ei vaikutusta ajotilavalinnalla.
Automaatti valonvaihto heitti pelaamasta, kesken matkan. Ei ole joutanut vielä korjaukseen.
Audiolaite vaihto kielen itsekseen, palautin itse.
Vakkarin ja karttaohjelman nopeus tiedot ei ole käyttökelposet.
Hidas koneen lämmönnousu 0 alaspäin. Työmatka 15km ei lämpiä nomaaliin mittarin mukaan. Huollon mukaan ok. Sisätila lämpiä kyllä ptc vastukset auttaa.
Joitain kertoja risteyksessä kääntyessä ohjauspyörä vääntämyt vastaan kunnolla. Kaistavahti välillä "nukatanut" vaikka on ok. Käyttänyt valikosta pois ja päälle on virkistynyt. Törmäysavustin välillä säikkyy pyöräilijää kun ohittas, vaikka on hyvä väli.
Näillä mennään ja hätäpuhelin muistuttaa huoltoo
Re: Uusi Focus mk4 2018
Automaattivaihteisto tekee ajamisesta vaivatonta
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taas on vähän vaikea ymmärtää kehityksen suuntaa.toasti kirjoitti: ↑19 Joulu 2019 17:46 Alla oleva koskee vain 1.5 EcoBlueta.
Kyllä ne öljyt ihan oikeasti laimenivat. Moottorinohjausta muutettiin tämän seurauksena, ei (ainakaan pelkästään) laskentaparametreja. Tästä mulla on maahantuojan sähköposti olemassa.
Lisäksi tuotannossa kasvatettiin öljypohjan kokoa, jotta laimeneminen ei tapahtuisi niin nopeasti. Tämäkin on maahantuojan vahvistama tieto.
Alkuperäisessä PSA:n 1,6 dieselin konstruktiossa hiukkasloukun puhdistuspolton vaatima polttoaine ruiskutettiin palotilaan.
Tästä seurasi juuri kyseinen öljyn laimenemisongelma. Pösö- sitikka- ja Volvo-foorumit on täynä näitä tarinoita. Ymmärtääkseni näin oli myös alkupään ford-muunnoksissa. Sittemmin kun tuo kone fordisoitiin niin lisättiin ruiskutussuutin hiukkaspöntön yhteyteen, jolloin tuosta ongelmasta päästiin.
Nyt "jatkokehitelmässä" eli 1,5 ecobluessa on ilmeisesti menty takaisin palotilaruiskutukseen ja ullatus-ullatus: Öljyt haisee naftalle
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mullahan on juuri noita alkupään autoja. Auto lähtee aikanaan vaihtoon, seuraaja on jo haarukoitu.Arski54 kirjoitti: ↑19 Joulu 2019 22:03 Eli tuo ohjelmistokorjaus on vain purkkapaikka. Sillä päästään takuuajan yli ilman kustannuksia. Sen jälkeen kun kone poksahtaa ennen aikojaan huonon öljyn aiheuttaman kulumisen takia se on vain normaalia kulumista.
En voi käsittää miksi ihmiset tyytyy tällaiseen ja antaa valmistajien/ maahantuojien jatkaa samaa rataa. Maahantuoja jopa myöntää vian mutta kukaan ei vaadi oikeasti korjausta/ kaupan purkamista.
Ford ei varmasti ole ainoa, mutta yksi mukana joukossa.
Niin kauan kuin tällainen sallitaan ei mikään muutu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä uudessa autossa ja moottorissa on käsittääkseni kaksi LNT:tä ja DPF. Tämä voi varmaan luoda jotain ongelmia suoraan loukuille ruiskutukseen.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 06:59 Taas on vähän vaikea ymmärtää kehityksen suuntaa.
Alkuperäisessä PSA:n 1,6 dieselin konstruktiossa hiukkasloukun puhdistuspolton vaatima polttoaine ruiskutettiin palotilaan.
Tästä seurasi juuri kyseinen öljyn laimenemisongelma. Pösö- sitikka- ja Volvo-foorumit on täynä näitä tarinoita. Ymmärtääkseni näin oli myös alkupään ford-muunnoksissa. Sittemmin kun tuo kone fordisoitiin niin lisättiin ruiskutussuutin hiukkaspöntön yhteyteen, jolloin tuosta ongelmasta päästiin.
Nyt "jatkokehitelmässä" eli 1,5 ecobluessa on ilmeisesti menty takaisin palotilaruiskutukseen ja ullatus-ullatus: Öljyt haisee naftalle
LNT ei puhdistu passiivisesti toisin kuin DPF hyvissä olosuhteissa. Kyseessä siis varmaan on jommalle kummalle tai molemmille LNT:lle syötettävä polttoaine, joka öljyt laimentaa. Voihan se esimerkiksi olla, että osalle suodattimista on edelleen oma ruiskutus
SCR olisi ollut kyllä hyvä tähän pikkudieseliinkin. Erikoista, että oliko se nyt Transit Connect, jossa sama 1.5 EcoBlue on varustettu SCR:llä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siis 30tkm kestää raidetangon päät? Mitä helvetin halvattua?
Nytpä on mielenkiintoista nähdä oma 30tkm huolto ensi keväänä joskus, pitääpä pyytää ihan tarkistamaan asia.
Oletan kyllä että nyt on maanantaikappale tuossa, ei raidetangot saa mennä noin vähillä kilometreillä, ellei nyt sitten ole kaupungissa ajettu tuota 30tkm..
Suosittelen muitakin mainitsemaan asiasta että saadaan vähän seurattua onko nyt kyse vain maanantaiosasta vai onko tämä todellinen laatu näissä..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä enemmän näitä ketjuja ja ongelmia lukee, sitä todennäköisemmin autonvaihto menee jonnekin tulevaisuuteen. Tai kunnes Mondeo mk4 patarautadiisselillään kokee muun lopun. Edullistahan ei ajo mun vähillä kilometreillä ole, mutta mukavuus riittää ja kaikenlaisia hienoja elektronisia härpäkkeitä ei ole häiriköimässä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä on tosiaan yli 200 sivua itkua ja valitusta Focuksesta mutta jos se oikeasti olisi niin huono auto, niin eiköhän siitä olisi mediassakin jotain juttua. Pahoittelen jos loukkaan jonkun mieltä tällä avautumisella, mutta keskustelu täällä on siirtynyt kokonaan johonkin start and stopin toiminnassa (tai sen toimimattomuudessa, omasta mielestäni ainoastaan hyvä jos se ei rasita autoa jatkuvilla käynnistyksillä valoissa jne) ym mutta yhtään viestiä en muista nähneeni mistään muita merkkejä vaivaavista ongelmista kuten öljyn syöminen, jakoketjut (vai oliko tässä hihna, en muista) tai vaihteistoviat tai ylipäätään auton laadusta tai laatupoikkeamista auton valmistusprosessissa. Väittäisin että nämä "ongelmat" joita täällä listataan koskettaa vain hyvin rajattua määrää Focuksia ja uskoisin uuden Focuksen olevan varma ja kestävä peli sen puitteissa mitä nämä nykyautot ylipäätään ovat.ynjevi kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 08:31 Mitä enemmän näitä ketjuja ja ongelmia lukee, sitä todennäköisemmin autonvaihto menee jonnekin tulevaisuuteen. Tai kunnes Mondeo mk4 patarautadiisselillään kokee muun lopun. Edullistahan ei ajo mun vähillä kilometreillä ole, mutta mukavuus riittää ja kaikenlaisia hienoja elektronisia härpäkkeitä ei ole häiriköimässä.
Omalta kohdaltani voin sanoa että Focus on toiminut virheettömästi ensimmäiset 6kk ja ostaisin uudelleen jos olisi tarve. Kertaakaan ei ole tarvinnut marmorilla käydä valittamassa mitään ja olen sen tyyppinen että todellakin menisin pienimmästäkin jos olisi tarve (näin tehnyt ennen mm Fordin, Audin, BMW:n ja MB:n kanssa - ja jos "marmorin" vastaus ei kelpaa, menen seuraavaan liikkeeseen/kaupunkiin jne ja haen paremman vastauksen).
Nyt odotellaan uutta hybridi Kugaa tai sitä sähkö-Mustangia seuraavaksi. (Harmi että ehdin hommata toisen merkkisen hybridin toistaiseksi jo kun Ford ei saanut Kugan hintoja julki tarpeeksi nopeasti syksyllä)
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se on hyvä, jos on sattunut toimiva auto kohdalle.
Kuitenkin nimenomaan tuo yli 200 sivua hyvin lyhyessä ajassa mielestäni kertoo, että auto on kovin kiinnostava tai siinä on ollut yllättävän paljon ongelmia. Vertaa vaikka muihin automallin ketjuihin tällä foorumilla, niin tämä ketju poikkeaa hyvin vahvasti kirjoitusmäärissä.
Myös muita ulkomaisia foorumeita lukiessa käy ilmi, että tässä automallissa vaikuttaisi olevan aika paljon pikkuvikoja.
Se, että start-stopin toimimattomuus ei häiritse sinua, ei tarkoita etteikö se olisi vika. Ei se itseäkään häirinnyt, mutta se oli ensimmäinen oire viallisesta akusta. Talvella lakkasi Webastokin sitten toimimasta akun takia. Joillain henkilöillä start-stopin toimimattomuus on viitannut muihin virranhallinnallisiin ongelmiin (esim. case PiuhaPoikki).
Automallissa ei tosiaan taida olla mitään yleistä "vakavaa" ongelmaa olla. Ymmärrät kuitenkin varmaan, että jos pikkuvikoja kasaantuu 10+ kappaletta, niin alkaa jaksaminen olla aika lopussa. Varsinkin kun marmorin reaktion ongelmiin yleensä on "ei vikakoodia, ei vikaa". Esimerkkinä tästä on omien parkkitutkien toimimattomuus, jonka takia piti kolme kertaa käydä pajalla ennen kuin suostuivat päivittämään ohjelmiston. Ei ole sen jälkeen parkkitutkat vaivanneet vaikka mitään vikaahan ei missään vaiheessa muka ollut.
En ehkä ymmärrä miten et näe laatupoikkeamina tuotannossa sitä, että osalla peruutuskameran kiinnitys heiluu huomattavasti, osalla oven tiiviste on ja kattoverhoilun sauma on asetettu huonosti, osalla ovet resonoi voimakkaasti, osalla takaovet saattoivat avautua kun ikkuna avataan...
En myöskään ymmärrä miksi vain valmistusprosessin laatuvaihtelut olisivat virheitä. Tai tällaisen kuvan viestistäsi saa. Virheitä voi syntyä jo komponenttien valmistuksessa tai ohjelmistotuotannossa.
Ongelmien määrään ja laatuun varmasti vaikuttaa myös auton valmistusajankohta. Koko ajan mennään eteenpäin ja suurin osa ongelmista taitaa olla jo selätetty. Itsellä on lokakuussa 2018 valmistunut auto ja tähän on vaihdettu tähän mennessä akku, mittaristo ja molemmat lediumpiot. Ohjelmistoa on päivitetty niin monta kertaa, etten edes enää pysy laskuissa. Moottorin vikavalo syttyi luovutuspäivästä seuraavana päivänä. Vaikka mullakaan ei mitään vakavaa, ajoa estävää vikaa ole ollut, niin kyllä suoraan sanottuna harmittaa tämän auton osto. Eka vuosi oli suoraan sanottuna pelkkää paskaa jatkuvasti marmorilla ravaten. Nopeasti laskin, että autossani on ollut ainakin 15 vikaa, jotka on kyllä saatu korjattua. Korjaamokäyntejä sitten vielä enemmän.
Edit. Vielä tuohon pointtiisi mediakirjoituksista; en muista, että media olisi kirjoitellut aktiivisesti autojen ongelmista, ellei tämä ongelma aiheuta auton moottorin tai vaihteiston totaalista hajoamista. Mieleeni mediajutuista tulee ainoastaan TSI- ja DSG-ongelmat sekä päästöhuijaukset.
Kuitenkin nimenomaan tuo yli 200 sivua hyvin lyhyessä ajassa mielestäni kertoo, että auto on kovin kiinnostava tai siinä on ollut yllättävän paljon ongelmia. Vertaa vaikka muihin automallin ketjuihin tällä foorumilla, niin tämä ketju poikkeaa hyvin vahvasti kirjoitusmäärissä.
Myös muita ulkomaisia foorumeita lukiessa käy ilmi, että tässä automallissa vaikuttaisi olevan aika paljon pikkuvikoja.
Se, että start-stopin toimimattomuus ei häiritse sinua, ei tarkoita etteikö se olisi vika. Ei se itseäkään häirinnyt, mutta se oli ensimmäinen oire viallisesta akusta. Talvella lakkasi Webastokin sitten toimimasta akun takia. Joillain henkilöillä start-stopin toimimattomuus on viitannut muihin virranhallinnallisiin ongelmiin (esim. case PiuhaPoikki).
Automallissa ei tosiaan taida olla mitään yleistä "vakavaa" ongelmaa olla. Ymmärrät kuitenkin varmaan, että jos pikkuvikoja kasaantuu 10+ kappaletta, niin alkaa jaksaminen olla aika lopussa. Varsinkin kun marmorin reaktion ongelmiin yleensä on "ei vikakoodia, ei vikaa". Esimerkkinä tästä on omien parkkitutkien toimimattomuus, jonka takia piti kolme kertaa käydä pajalla ennen kuin suostuivat päivittämään ohjelmiston. Ei ole sen jälkeen parkkitutkat vaivanneet vaikka mitään vikaahan ei missään vaiheessa muka ollut.
En ehkä ymmärrä miten et näe laatupoikkeamina tuotannossa sitä, että osalla peruutuskameran kiinnitys heiluu huomattavasti, osalla oven tiiviste on ja kattoverhoilun sauma on asetettu huonosti, osalla ovet resonoi voimakkaasti, osalla takaovet saattoivat avautua kun ikkuna avataan...
En myöskään ymmärrä miksi vain valmistusprosessin laatuvaihtelut olisivat virheitä. Tai tällaisen kuvan viestistäsi saa. Virheitä voi syntyä jo komponenttien valmistuksessa tai ohjelmistotuotannossa.
Ongelmien määrään ja laatuun varmasti vaikuttaa myös auton valmistusajankohta. Koko ajan mennään eteenpäin ja suurin osa ongelmista taitaa olla jo selätetty. Itsellä on lokakuussa 2018 valmistunut auto ja tähän on vaihdettu tähän mennessä akku, mittaristo ja molemmat lediumpiot. Ohjelmistoa on päivitetty niin monta kertaa, etten edes enää pysy laskuissa. Moottorin vikavalo syttyi luovutuspäivästä seuraavana päivänä. Vaikka mullakaan ei mitään vakavaa, ajoa estävää vikaa ole ollut, niin kyllä suoraan sanottuna harmittaa tämän auton osto. Eka vuosi oli suoraan sanottuna pelkkää paskaa jatkuvasti marmorilla ravaten. Nopeasti laskin, että autossani on ollut ainakin 15 vikaa, jotka on kyllä saatu korjattua. Korjaamokäyntejä sitten vielä enemmän.
Edit. Vielä tuohon pointtiisi mediakirjoituksista; en muista, että media olisi kirjoitellut aktiivisesti autojen ongelmista, ellei tämä ongelma aiheuta auton moottorin tai vaihteiston totaalista hajoamista. Mieleeni mediajutuista tulee ainoastaan TSI- ja DSG-ongelmat sekä päästöhuijaukset.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja sitten on tosiaan myös meitä kenen auto on toiminut likipitäen moitteetta toistaiseksi ja vain pari pikku juttua mennyt takuun piikkiin.ynjevi kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 08:31 Mitä enemmän näitä ketjuja ja ongelmia lukee, sitä todennäköisemmin autonvaihto menee jonnekin tulevaisuuteen. Tai kunnes Mondeo mk4 patarautadiisselillään kokee muun lopun. Edullistahan ei ajo mun vähillä kilometreillä ole, mutta mukavuus riittää ja kaikenlaisia hienoja elektronisia härpäkkeitä ei ole häiriköimässä.
En minä näe että uuden mallin Focus olisi sen paskempi laatuinen kuin minkään muunkaan merkin uusi malli, se että asioista keskustellaan täällä paljon on vain hyvä asia mun mielestä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Iso naku . Pikkunakuhan tuo vielä on.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Joulu 2019 21:58 En yleensä ole näistä numeroista niin piitannut mutta on toi iso naku vaan mukava ajella numeroidenkin valossa:
1000 rpm: 181.2 Nm
1200 rpm: 249.2 Nm
1700 rpm: 353 Nm
2000 rpm: 370 Nm
Vääntö voi hymyilyttää, mutta hevoset naurattaa.
Itse ajelin noilla Volvon 215-230hp / 440-470nm disukoilla 7-vuotta putkeen, jotka menee vielä nekin pikkudieseleistä. Diesel on mainio peli laivoihin ja "maamoottoreihin" ominaisuuksiltaan .
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vielä itselleni vastaten. Uuden auton tapauksessa on sentään takuu tukena, mutta kun sellaista ei ole todennäköisesti koskaan tule ostettua, on tyytyminen halvempiin vuosimalleihin. Siis sellaisiin, joissa takuu on jo muisto. Käytetyn ostossa pitäisi osata tarkistaa niin monen härpäkkeen (vieläpä mulle tarpeettoman) toiminta, että mun kapasiteetti ei riitä.ynjevi kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 08:31 Mitä enemmän näitä ketjuja ja ongelmia lukee, sitä todennäköisemmin autonvaihto menee jonnekin tulevaisuuteen. Tai kunnes Mondeo mk4 patarautadiisselillään kokee muun lopun. Edullistahan ei ajo mun vähillä kilometreillä ole, mutta mukavuus riittää ja kaikenlaisia hienoja elektronisia härpäkkeitä ei ole häiriköimässä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mutta kun isompaa ei saanut.
EI kai sentään kukaan osta Ford focusta päästäkseen elvistelemmän hevosilla?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juuri näin. Se start/stopin toimimattomuus yksinään olisi pelkästään hyvä asia mutta kun se on vain ensimmäinen indikaattori niistä kaikista muista virranhallinnan ongelmista.toasti kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 11:20 Se, että start-stopin toimimattomuus ei häiritse sinua, ei tarkoita etteikö se olisi vika. Ei se itseäkään häirinnyt, mutta se oli ensimmäinen oire viallisesta akusta. Talvella lakkasi Webastokin sitten toimimasta akun takia. Joillain henkilöillä start-stopin toimimattomuus on viitannut muihin virranhallinnallisiin ongelmiin (esim. case PiuhaPoikki).
EI ole kiva irroitella (huollon siunauksella) toistuvasti akukenkää uudesta autosta että saa webaston heräämään ja ääntä kajareista yms taas muutamaksi päiväksi. Toivottavasti päivitys todella korjasi nämä.
Mutta kuten sanottu, onneksi ei ainakaan toistaiseksi ole ilmennyt mitää oikeasta fataalia vikaa, kuten jakoremmien katkeamisia tai vaihteistojen särkymisiä.
Olen keskusteluissa sekaantunut myös pienistä dieseleistä pienemmän ongelmiin siksi, että vain sattuma esti minua ostamasta sitä.
Olisin ostanutkin, ellei juuri ratkaisevalla hetkellä olisi keskeytetty maahantuontia. Nyt ainakin tuntuu, että tässä kävi tuuri ja päädyin pienistä dieseleistä siihen vähemmän pieneen eli kaksilitraiseen. Vasta aika näyttää kuinka toimiva fordin päivitys oli sen öljyongelman suhteen. Vaikka auto ei turhia öljynvaihtoja vaatisikaan niin mekaanisia ongelmia saattaa silti tulla pitkässä juoksussa, kuten 1,6 PSA:n kokemukset osoittavat.
Kunhan talvi puskee kunnolla päälle niin nähdään onko bensakoneiden hiukkasloukkuongelmat päihitetty. Niistä ei taida olla kirjoitettu mitään koko syksynä?
Yleisesti ottaen olen kuitenkin ihan tyytyväinen kokonaisuuteen vaikkakin sellainen heppoisuus ja muovisuus tunkeekin esiin vähän kaikkialla.
Esimerkiksi tuo raportoitu pallonivel-feili jo 30tkm kohdalla on kyllä huolestuttava.
Perheen toisella, MK2 fokkerilla on nyt päästelty 230 000 ja kaikki nivelet ovat alkuperäisiä. Eikä öljy planttaanny naftalla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toivottavasti ei, siihen näistä ei oikein ole, edes uuden ST:n kanssa. Edellinen oli vain karrikoitu muistutus vääntökäyrämiehille .PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 17:23
EI kai sentään kukaan osta Ford focusta päästäkseen elvistelemmän hevosilla?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hups. Otin sitten kummin auton vielä tän vuoden puolella ajoon
On tuo 182+A8 vallan hieno yhdistelmä 125+A8 jälkeen. Melkeen voisi sanoa, että ero kuin yöllä ja päivällä. Laatikko ei vaihda ollenkaan niin herkästi pienemmälle, kun on edes vähän jotain siellä takana jolla edetä.
Auto on tosiaan MY2020 tuotantoa ja siinä on nämä uudet LED+halogen valot. Ledi lähivalot ovat huomattavasti paremmat, kuin aikaisemmat halogentuikut. Valokuvio on mukavan leveä. Sync on myöskin 3.4 versiota ja kartat F8.
Luovutushuollossa oli tsekattu kaikki päivitykset ja mitään päivitystä ei ollut saatavilla mihinkään moduuliin. Samassa huollossa laitettiin ne H&R -40/35mm jouset ja ovat kyllä omaan makuun hyvä lisä tuohon. Alusta jämäköityi juuri sopivasti eikä muuttunut pintakovaksi tai pomputtavaksi.
Ensikilometrien jälkeen huomasin, että auto haisee yllättävän paljon palaneelle rasvalle tjms. Muistelisin, ettei tuo litranen tuoksunut tuoreuttaan oikeastaan yhtään.
On tuo 182+A8 vallan hieno yhdistelmä 125+A8 jälkeen. Melkeen voisi sanoa, että ero kuin yöllä ja päivällä. Laatikko ei vaihda ollenkaan niin herkästi pienemmälle, kun on edes vähän jotain siellä takana jolla edetä.
Auto on tosiaan MY2020 tuotantoa ja siinä on nämä uudet LED+halogen valot. Ledi lähivalot ovat huomattavasti paremmat, kuin aikaisemmat halogentuikut. Valokuvio on mukavan leveä. Sync on myöskin 3.4 versiota ja kartat F8.
Luovutushuollossa oli tsekattu kaikki päivitykset ja mitään päivitystä ei ollut saatavilla mihinkään moduuliin. Samassa huollossa laitettiin ne H&R -40/35mm jouset ja ovat kyllä omaan makuun hyvä lisä tuohon. Alusta jämäköityi juuri sopivasti eikä muuttunut pintakovaksi tai pomputtavaksi.
Ensikilometrien jälkeen huomasin, että auto haisee yllättävän paljon palaneelle rasvalle tjms. Muistelisin, ettei tuo litranen tuoksunut tuoreuttaan oikeastaan yhtään.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselläni ei ole vielä ainakaan tänä talvena valittanut kertaakaan. Viime vuonna alkoi valittaa siinä marraskuun puolessa välissä, eli jotain se päivitys näyttäis tekevänPiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 17:55
Kunhan talvi puskee kunnolla päälle niin nähdään onko bensakoneiden hiukkasloukkuongelmat päihitetty. Niistä ei taida olla kirjoitettu mitään koko syksynä?
1.0 ecoboost kyseessä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama juttu. Ei enään loukkuilmoituksia päivityksen jälkeen.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Missä on aktiivivakkarin sensori, tuulilasin yläreunassako?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös se ole siellä aivan puskurin alareunassa neliönmuotoisen muovin takana?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mä olin siinä käsityksessä että tutka on etupuskurissa ja kamera tuulilasin yläreunassa. Ainakin loskakelillä älykäs ja adaptiivinen vakkari herjaa tutkan esteistä heti kun etumaskiin tulee rapakerros.revote kirjoitti:Missä on aktiivivakkarin sensori, tuulilasin yläreunassako?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Fiestassa se ainakin on etusäleikön alla olevassa säleikössä, siis aikalailla etupuskurin ala-osassa. Herästi se siellä menee tukkoon. Nyt kun oli tämä kunnon räntäsade, niin parin kilometrin ajon jälkeen ilmoitti, että se ei toimi. No "jalkarättejä" satoi taivaan täydeltä, siis ymmärrettävää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lisähuomiona vielä tuosta MY2020 mallista. Huoltokirjasta oli huoltosarakkeet poistuneet kokonaan, eli on siirrytty täysin sähköiseen huoltokirjaan. Edellisessä alkupään mk4 focuksessa vielä oli ihan kunnon huoltokirja.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sen on pitänyt poistua vuosia..hyvä että viimein poistu.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä mulla on tuoksunut kaikki uudet autot parin ensimmäisen ajokerran aikana teollisuuspekonille. Pahin oli uusi Rellu joka haisi varmaan kaksi viikkoa, kunnes kaikki rasva oli palanut konetilasta.AAR85 kirjoitti: ↑20 Joulu 2019 19:02 Hups. Otin sitten kummin auton vielä tän vuoden puolella ajoon
On tuo 182+A8 vallan hieno yhdistelmä 125+A8 jälkeen. Melkeen voisi sanoa, että ero kuin yöllä ja päivällä. Laatikko ei vaihda ollenkaan niin herkästi pienemmälle, kun on edes vähän jotain siellä takana jolla edetä.
Auto on tosiaan MY2020 tuotantoa ja siinä on nämä uudet LED+halogen valot. Ledi lähivalot ovat huomattavasti paremmat, kuin aikaisemmat halogentuikut. Valokuvio on mukavan leveä. Sync on myöskin 3.4 versiota ja kartat F8.
Luovutushuollossa oli tsekattu kaikki päivitykset ja mitään päivitystä ei ollut saatavilla mihinkään moduuliin. Samassa huollossa laitettiin ne H&R -40/35mm jouset ja ovat kyllä omaan makuun hyvä lisä tuohon. Alusta jämäköityi juuri sopivasti eikä muuttunut pintakovaksi tai pomputtavaksi.
Ensikilometrien jälkeen huomasin, että auto haisee yllättävän paljon palaneelle rasvalle tjms. Muistelisin, ettei tuo litranen tuoksunut tuoreuttaan oikeastaan yhtään.
Tuota H&R alustaa ihmettelen, eikö se oo jo liian matala? Viime talvena jouduin paikoitellen jättämään Focuksen talliin matalan maavaran takia. Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta käytännöllisyyden nimissä jättäisin tekemättä. Pistähän fotoa miltä se näyttää tontitettuna!
Näihin valmistusvikoihin liittyen, niin kyllä mk4 Focus mallina kärsii poikkeuksellisen paljon pikkuvioista. Itsellä tämä on kolmas uusi Focus. Mk4:nen on ehkä edellisiin malleihin verrattuna laajempi uudistus kuin edelliset ja kenties siksi näitä vikojakin on enemmän, tiedä häntä.
Loppukevennyksenä, kävin pari viikkoa sitten ajamassa Opel Astraa litraisella turbolla, ajatuksena oli ehkä vaihtaa kakkosauto uudempaan. Astra oli about 40tkm ajettu ja reilun vuoden vanha. Astran huoltohistoria tiesi kertoa, että kansi oli juuri uusittu. Kysyin Opel-myyjältä, onko tavallistakin, että kansi paukkuu noilla kilsoilla ja vastaus oli, että ”Onhan noita joitain täällä ollut litraisissa koneissa, mutta ihan yksittäistapauksia. Nythän se on ainakin kunnossa siltä osin!”
Kiitin rehellisestä vastauksesta ja ajelin Toyotalla takaisin kotiin.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä