Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Syys 2017 20:37
Re: Uusi Focus mk4 2018
- Pakotettu S/S jota ei voi kytkeä kokonaan pois. Jep, se ärsyttää edelleen enkä meinaa tottua siihen millään.
- Pakotettu turvavöiden kuittaus joka helvetin kerta.
Ainakin fiestan automaatilla kun ajaa sportilla niin ei S/S toimi.
Fiestassa turvavyö kuittaus lähtee näytöltä automaattisesti(minuutti tai kaksi?)
- Pakotettu turvavöiden kuittaus joka helvetin kerta.
Ainakin fiestan automaatilla kun ajaa sportilla niin ei S/S toimi.
Fiestassa turvavyö kuittaus lähtee näytöltä automaattisesti(minuutti tai kaksi?)
Fiesta A6 Titanium 2018
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt ei olekaan kysymys esilämmityksestä tai käynnistymisestä vaan käntilämpötilasta.
Siitä, että autolla saatetaan ajaa talvella viikkokausia ilman, että lämpötila missään vaiheessa nousee tavoitelämpötilaan.
Jostain syystä kuitenkin termostaatti on asetettu aukeamaan yli 90'C läpötiloissa.
Myös lämpimissä maissa joissa suurin osa kilometreistä ajetaan ja joissa sisätilan lämmitystä ei tarvita yleensä juuri lainkaan.
Kuinka veden poistaminen kampikammiosta mielestäsi hoidetaan jos moottorin lämpöilat ovat jatkuvasti kymmeniä asteita alle kiehumispisteen?
Polttoaineen palamisesta kuitenkin syntyy vesihöyryä ja uusikin moottori puhaltaa palokaasuja männänrenkaiden ohi huomattavia määriä saati sitten kuluneempi. Kylmässä moottorissa männärenkaiden päiden välys on kokonaan auki kun taas kuumassa lämpölaajenemisen takia huomattavasti pienempi.
Samoin hiukkasloukkujen regeneroinnin aikana polttoainetta päätyy öljyn sekaan sitä enemmän mitä suuremmat käyntivälykset moottorissa on.
Nimenomaan niissä moottoreissa, joissa tarvittava lisäpolttoaine ruiskutetaan palotilaan..
Mutta jokainen käyttää omaa autoaan valitsemillaan metodeilla.
En todellakaan yritä käännyttää.
Ja huhuna olen kuullut, että näissä uusissakin dieseleissä on ollut ongelmia öljyn sotkeentumisen kanssa. Liekö vain huhua.
Dieseleillä on ajettu kylmissä olosuhteissa kymmeniä vuosia mutta vasta viimevuosina moottorit ovat alkaneet tuottaa niin vähän hukkalämpöä, etteivät meinaa pysyä normaalissa käyntilämpötilassa. Ennen asia oli pikemminkin toisin päin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun ajelin muutaman päivän yksin Focuksella niin en kyllä kuitannut turvavyömuistutusta. Että siinä on varmaan aikavalvonta.
Voihan olla, että ne kuuluisat takapenkin turvavyöongelmat vaativat manuaalikuittauksen tai jos kyydissä yleensä on enemmän kuin yksi?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo hiukkaspoltto taitaa vaatia vähintäin 76 astetta moottorilämmöksi. Sehän näkee kun hyvä lukija on paljon se tarkka käyntilämpötila on vaikka 20 asteen pakkasessa tai nyt suojakelillä.Paljon näissä termari on onko 82 vai mikä. Kyllähän se lämmin moottori on kova sana etusäleikkö ummessa pohjassa suojat ja konepellissä lämpösuojaus ok.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko muilla automaattipitkien käyttäjillä samaa ongelmaa kuin minulla jo kahdessa eri uudessa focuksessa. Aikaisempi focus perus halogeeneilla ja automaattipitkillä ja nyt uusi adaptiivisilla vai mikälie häikäisemättömillä ledeillä.
Eli auto ei tahdo välillä laittaa pitkiä päälle automaattisesti ollenkaan, erityisesti sadekelillä tai lumisateella, toisinaan edessä täysin pimeä tie mutta focus se vaan painelee lyhyillä menemään. Voiko tuota herkkyyttä säätää?
Eli auto ei tahdo välillä laittaa pitkiä päälle automaattisesti ollenkaan, erityisesti sadekelillä tai lumisateella, toisinaan edessä täysin pimeä tie mutta focus se vaan painelee lyhyillä menemään. Voiko tuota herkkyyttä säätää?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä, ilmoitus lähtee itsestään x ajan päästä pois mutta silti se on ärsyttävä. Kuin Android-puhelin joka ilmoittaa kaikesta "tärkeästä" koko ajan.fordever kirjoitti: ↑09 Joulu 2019 08:35 Kun ajelin muutaman päivän yksin Focuksella niin en kyllä kuitannut turvavyömuistutusta. Että siinä on varmaan aikavalvonta.
Voihan olla, että ne kuuluisat takapenkin turvavyöongelmat vaativat manuaalikuittauksen tai jos kyydissä yleensä on enemmän kuin yksi?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ulkolaisissa esitteissä Fordin sivuilla mainitaan Vignalessa olevan laminoidut lasit. Onko näin? Suomi esitteet näistä eivät mainitse mitään ?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo hiukkaspolton vaatima lämpötila on tosiaan huomion arvoinen asia myös.Renee kirjoitti: ↑09 Joulu 2019 08:56 Tuo hiukkaspoltto taitaa vaatia vähintäin 76 astetta moottorilämmöksi. Sehän näkee kun hyvä lukija on paljon se tarkka käyntilämpötila on vaikka 20 asteen pakkasessa tai nyt suojakelillä.Paljon näissä termari on onko 82 vai mikä. Kyllähän se lämmin moottori on kova sana etusäleikkö ummessa pohjassa suojat ja konepellissä lämpösuojaus ok.
Jos ajellaan pitkiä aikoja alilämpöisellä koneella niin puhdistuspoltto ei pääse alkamaan ja pönttö tukkeutuu tukkeutumistaan.
Tukkoinen pönttö taas lisää pakopuolen vastapainetta joka taas entisestään kasvattaa moottorin ohipuhallusta.
Netistä löytyy esimerkiksi tarinoita 1,6hdi koneen turbo- ja muistakin vaurioista, jotka johtuvat öljysakan aiheuttamista tukkeumista.
Vesi ja polttoaine eivät vain kuulu öljyn joukkoon.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huomenna tosiaan taas yksi takuukeikka kun auto menee valomoduulin vaihtoon. Tuo siis sen vilkkuvan päiväajovalon takia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla on arvontapäivä 3.1. kun tulee 30 tkm täyteen, sitten katsaillaan tärinästä tulevaa parkkitutkavikaa ja sähkönkulutuksia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkos porukalla mennyt tuulilaseja miten paljon? Nyt alkaa tuntumaan jotta menee kuin leipää. Aamulla pamahti kolmas lasi rikki ja nyt saa olla ainakin ensi kesään saakka. Kaikissa laseissa tullut kivi lasin reunaan ja tietysti heti halki. En tiedä onko laatu jotenkin heikentynyt (myös laseissa) mk3.5:sta kun tuntuu ettei ennen ihan näin usein ole lasit menneet rikki vaikka kiviä/nastoja paukkui silloinkin jatkuvasti lasiin. Tai sitten vaan onnen tuuli on kääntynyt pohjoiseen...
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eiköhän tuo tuurista kiinni ole aika paljon. Toki jos jotain ikivanhoja laseja vertaa nykyisiin niin onhan laseissa heikompaan suuntaan menty.xflex kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 10:04 Onkos porukalla mennyt tuulilaseja miten paljon? Nyt alkaa tuntumaan jotta menee kuin leipää. Aamulla pamahti kolmas lasi rikki ja nyt saa olla ainakin ensi kesään saakka. Kaikissa laseissa tullut kivi lasin reunaan ja tietysti heti halki. En tiedä onko laatu jotenkin heikentynyt (myös laseissa) mk3.5:sta kun tuntuu ettei ennen ihan näin usein ole lasit menneet rikki vaikka kiviä/nastoja paukkui silloinkin jatkuvasti lasiin. Tai sitten vaan onnen tuuli on kääntynyt pohjoiseen...
Itsellä vaihdettu tähän autoon kerran tuulilasi. Ollut nyt ajossa noin 38tkm ja 1 vuosi.
Aiempaan MK3.5 Focukseen ei vaihdettu kertaakaan vähän alle 3 vuoden aikana, mutta pari kertaa korjattiin. Eipä tästäkään nyt vielä sen suurempaa johtopäätöstä voi vetää suuntaan tai toiseen.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Isompia,ohuempia,ottavat korin vääntöä vastaan ja iso asia on se että ei käytetä juurikaan enää lyijyä tuulilaseissa...heikompiaxflex kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 10:04 Onkos porukalla mennyt tuulilaseja miten paljon? Nyt alkaa tuntumaan jotta menee kuin leipää. Aamulla pamahti kolmas lasi rikki ja nyt saa olla ainakin ensi kesään saakka. Kaikissa laseissa tullut kivi lasin reunaan ja tietysti heti halki. En tiedä onko laatu jotenkin heikentynyt (myös laseissa) mk3.5:sta kun tuntuu ettei ennen ihan näin usein ole lasit menneet rikki vaikka kiviä/nastoja paukkui silloinkin jatkuvasti lasiin. Tai sitten vaan onnen tuuli on kääntynyt pohjoiseen...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Auto sai tunnin valohoitoa.Uusi akku asennettiin, oli kuulemma huonossa kunnossa ja takuuseen meni,Sanpool kirjoitti: ↑08 Joulu 2019 19:56 Omasta focuksesta S/S on nyt ollut mykkänä yli 2 viikkoa niinpä päätin varata huoltoajan, mittailkoon siellä vaikka eipä siitä taida hyötyä olla.
Päivitys korjannee asian JOS sellainen joskus tulee.
Latailut on puolestani latailtu,kyllä S/S pitää toimia kun sellainen autossa on.Ei ole käyttäjän tehtävä viritellä latausjohtoja yms.![]()
Samalla käynnillä saa huolto tsekata josko takajarruille on jotain tehtävissä,tuntuvat jäävän jumiin toisinaan.
Lähtiessä parkkipaikalta kuuluu hankaava ääni takajarruista kun lähtee liikkeelle.
Aivan kuin käsijarru jäisi jumittamaan. Ääntää peruutettaessa. Tämä siis silloin jos auto on ollut vesi/räntäsateessa parkissa useita tunteja
,kuivallakelillä ääntelyä ei esiinny.
Onko kenelläkään ollut ongelmia takalasin lämmittimen kanssa?
Tänään havaitsin että lämmitin ei toimi, kahteenkin otteeseen kokeilin mutta ei niin ei. Aiemmin toiminut kyllä ongelmitta.
Liittyisikö tämä jotenkin virranhallintaan, akkujännite liian alhaalla ja takalasin lämppäri ei toimi?
Tuskinpa.Kunhan arvailen. Täytyy mainita huollolle tästäkin.
Oma auto on alkupään tuotannosta, ollut minulla pari kuukautta... ei tietoa olisiko jotain softapäivitystä saatavilla joka korjaisi "kaiken"![]()
Huomenna sitä on ehkä viisaampi...kiva pelihän Focus on mutta pikku harmeja siitä kyllä löytyy.
Laadunvalvonta ollut lomalla kenties.
toimenpiteellä ei ollut kuitenkaan sanottavaa vaikutusta, S/S on nimittäin edelleen kuollut.
Ajoin kotiin (n.10 km) ja sillä matkalla ei ainakaan näyttänyt elpymisen merkkejä...noh, nöyrryin ja laitoin akkulaturin kiinni autoon,ihan mielenkiinnosta josko se auttaisi. Olokoon muutaman tunnin kiinni laturissa ,jää nähtäväksi auttaako


Tuo takalasin lämppärin toimimattomuus liittyy juurikin siihen että sähkö on kortilla. Huollossa ei osattu sanoa koska Fordilta olisi tulossa päivitys joka ongelman korjaa. Onkohan tämä tieto vain huhupuhetta?
Jarruista, ne katsottiin läpi eikä löydetty vikaa.
Kuten olen huomannutkin liittyy tämä sähkökäyttöiseen käsijarruun, jos jättää auton"P" asennolle kyseistä,ilman käsijarrua,"naukunaa" ei kuulu liikkeelle lähdettäessä (peruuttaa ruudusta).
Palat nyt vaan tarttuvat lujasti jarrulevyyn ja sateella tuo "tarttumisilmiö" korostuu. Lisäksi autollani ei kovin paljoa ajeta ,sekin saattaa vaikuttaa (11000 km / rek. 09/2018)
Sanoisin että vanha kunnon käsikäyttöinen käkkäri on paras....Pesun jälkeen talvisin nyt ei ainakaan kannata käsijarrua käyttää,tosin ei se viisasta ollut ennenkään.

Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja tätähän ei sitten missään nimessä tehdä automaatin kanssa..
Automaatti pysäköidään AINA käsijarrun kanssa. Ei sen takia että auto voi lähteä liikkeelle vaan sen takia että se säästää laatikkoa.
Autoloota ei tykkää pidemmän päälle jos se "nojaa" aina P:llä, tuo kun on vähän eri systeemi kun manuaalissa, jota en kyllä myöskään koskaan jättäisi pelkän vaihteen varaan, mutta eri syistä.
Sitäpaitsi, käsijarru pysyy kunnossa vain sitä käyttämällä, käyttämättömyys on se joka niitä pääasiassa jumittaa ja aiheuttaa hylkyjä esim katsastuksessa.
Toki tuohonkin kohta löytyy joku sanomaan miten nykylootat kyllä kestää ja ennen oli eri asia..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin ainakin vanhemmat jenkit meni "torque lock:iin" mikäli löit mäessä P:n päälle ilman seisontajarrua...mitenköhän nää uudet laatikot?HMS77 kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 10:49 Ja tätähän ei sitten missään nimessä tehdä automaatin kanssa..
Automaatti pysäköidään AINA käsijarrun kanssa. Ei sen takia että auto voi lähteä liikkeelle vaan sen takia että se säästää laatikkoa.
Autoloota ei tykkää pidemmän päälle jos se "nojaa" aina vaihteeseen, tuo kun on vähän eri systeemi kun manuaalissa, jota en kyllä myöskään koskaan jättäisi pelkän vaihteen varaan, mutta eri syistä.
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, itselläkin jokunen vanhempi jenkki ollu ja noissahan on se koko 2000kg rautaa todella pienen "kynnen" varassa P-asennossa ja noita kynsiä on menny myös poikki sen takia kun se auto makaa sen varassa..
Joten voi olla että on jo vanhaa tietoa, mutta se käppärin käyttö on silti suositeltavaa.
Joten voi olla että on jo vanhaa tietoa, mutta se käppärin käyttö on silti suositeltavaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipähän niissä jenkeissäkään se parkkisalpa ollut kovin kummonen "pelti"lipare siellä vaihteistossa (ainakaan Fordissa) Tuskin se on nykyisissä sen vahvempi. Eli aika pienen säpin takana on auton massa alamäessä. Ensin käsijarru päälle ja sitten vaihde P:lle ainakin jos ala- tai ylämäkiparkkiin kotteron jättää.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Porukka työntämään että sai P:n pois päältä...Pajari kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 12:01 Eipähän niissä jenkeissäkään se parkkisalpa ollut kovin kummonen "pelti"lipare siellä vaihteistossa (ainakaan Fordissa) Tuskin se on nykyisissä sen vahvempi. Eli aika pienen säpin takana on auton massa alamäessä. Ensin käsijarru päälle ja sitten vaihde P:lle ainakin jos ala- tai ylämäkiparkkiin kotteron jättää.

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
HMS77 kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 10:49 Ja tätähän ei sitten missään nimessä tehdä automaatin kanssa..
Automaatti pysäköidään AINA käsijarrun kanssa. Ei sen takia että auto voi lähteä liikkeelle vaan sen takia että se säästää laatikkoa.
Autoloota ei tykkää pidemmän päälle jos se "nojaa" aina P:llä, tuo kun on vähän eri systeemi kun manuaalissa, jota en kyllä myöskään koskaan jättäisi pelkän vaihteen varaan, mutta eri syistä.
Sitäpaitsi, käsijarru pysyy kunnossa vain sitä käyttämällä, käyttämättömyys on se joka niitä pääasiassa jumittaa ja aiheuttaa hylkyjä esim katsastuksessa.
Toki tuohonkin kohta löytyy joku sanomaan miten nykylootat kyllä kestää ja ennen oli eri asia..![]()
Pitänee paikkansa tuo kommentti käsijarrun käytöstä.
Aktiivisesti sitä käytänkin mutta väittäisin että jumittaa silti.Saattaa olla tuo pieni ajomäärä isoin vaikuttava tekijä.Vikahan tuo ei ole (tietenkään)vaan fordin ominaisuus

Huollossa vaan ohjeistettiin että ei sitä käsijarrua kannata tasaisella aina käyttää

Muuten Olen havainnut että jossain tilanteissa käsijarru menee päälle itsestään,mäessä?
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, vähäinen ajomäärä voi toki jumittaa käsijarrua jos auto seisoo pitkiäkin aikoja paikallaan.Sanpool kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 13:21 Pitänee paikkansa tuo kommentti käsijarrun käytöstä.
Aktiivisesti sitä käytänkin mutta väittäisin että jumittaa silti.Saattaa olla tuo pieni ajomäärä isoin vaikuttava tekijä.Vikahan tuo ei ole (tietenkään)vaan fordin ominaisuus![]()
Huollossa vaan ohjeistettiin että ei sitä käsijarrua kannata tasaisella aina käyttääLiekö nyt sitten asiallinen ohje.Veikkaisin että manuaali ei näin neuvo tekemään...
Muuten Olen havainnut että jossain tilanteissa käsijarru menee päälle itsestään,mäessä?
Ja mäkijarru menee päälle pysähdyttäessä jos sen kytkee päälle erikseen napista, ei se itsekseen pitäs mennä päälle, ellei se sitten jumita niin pahasti..

Arvaan kyllä että tollanen sähköinen käsijarru tulee olemaan helvetinmoinen murheenkryyni auton ikääntyessä, mutta se käyttö sen vaan pitää vetreänä, se on aikaa sitten hyväksi havaittu käsijarrun hoito-ohje.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, kuten jo Pätkä aikoinaan totesi, mutta Mondeo Mk5:ssani olen käyttänyt sähköistä käsijarrua kohta 5 vuotta ilman murheita (toki se huomenna sanoo sopimuksen irti kun nyt kehun). Onhan siinä vaijerivetoiseen sähköistä lisää ja näin ollen suurempi todennäköisyys vioille.HMS77 kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 14:04 Joo, vähäinen ajomäärä voi toki jumittaa käsijarrua jos auto seisoo pitkiäkin aikoja paikallaan.
Ja mäkijarru menee päälle pysähdyttäessä jos sen kytkee päälle erikseen napista, ei se itsekseen pitäs mennä päälle, ellei se sitten jumita niin pahasti..
Arvaan kyllä että tollanen sähköinen käsijarru tulee olemaan helvetinmoinen murheenkryyni auton ikääntyessä, mutta se käyttö sen vaan pitää vetreänä, se on aikaa sitten hyväksi havaittu käsijarrun hoito-ohje.![]()
Mondeossa on myös automaattinen mäkilähtöavustin tai mikä sen oikea nimi nyt onkaan. Hyvin on sekin pelittänyt ja joskus ihan oikeasti helpottanut lähtöä ylämäkeen.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saako tuota automaattista käsijarrua päälle itsestään silloin, kun ajaa auton parkkiin? Automaatti siis kyseessä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tietääkseni ei saa. Mielelläni näkisin tällaisen toiminnon autossa.
Käyttöohjekirjan perusteella toivoin, että sen saisi automaattiseksi, sillä sähköisen käsijarrun osiossa sanotaan seuraavaa
Ja vastaavasti automaattivaihteiston osiossa sanotaan seuraavaaHuom: Elektroninen seisontajarru voi kytkeytyä automaattisesti päälle, kun kytkette pysäköintivaihteen (P). Katsokaa Automaattivaihteisto.
Kaiken kaikkiaan upea ristiin viittaus.Huom: Elektroninen seisontajarru voi kytkeytyä automaattisesti päälle, kun kytkette pysäköintivaihteen (P). Katsokaa Sähköinen seisontajarru.
Liekö sitten niin, että tarpeeksi jyrkkään mäkeen pysäköidessä auto laittaisi itsestään käsijarrun. Ei ole tullut testattua, kun käsijarru tulee laitettua lihasmuistista.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
On ollut samaa hommaa ja mulla adaptiiviset yrittää pitkiä jatkuvasti päälle tässä kaupungilla kun ajaa toisen perässä ja vastaan tulee autoja..Nixu89 kirjoitti: ↑09 Joulu 2019 11:51 Onko muilla automaattipitkien käyttäjillä samaa ongelmaa kuin minulla jo kahdessa eri uudessa focuksessa. Aikaisempi focus perus halogeeneilla ja automaattipitkillä ja nyt uusi adaptiivisilla vai mikälie häikäisemättömillä ledeillä.
Eli auto ei tahdo välillä laittaa pitkiä päälle automaattisesti ollenkaan, erityisesti sadekelillä tai lumisateella, toisinaan edessä täysin pimeä tie mutta focus se vaan painelee lyhyillä menemään. Voiko tuota herkkyyttä säätää?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024