Toisaalta, jos webaston takia säiliö on muualla, niin sepä ei välttämättä tuota 5,8 litraa ole... luoja tietää, muttei kerro

Testerillä pitää tehdä.. fordin ohje on että nollataan bms kun on ladattu täyteen. Pelaa kuulema pitempään kun bms nollaus tehdään. Kumma etteivät mitään edes yritä siellä rs huollossa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑03 Joulu 2019 16:12 Nollausta miten?
Akunkenkää on nyt olosuhteiden pakosta irroitettu muutamaan kertaan mutta ei muuta.
Auto oli kertaalleen RS-huollossa ihmeteltävä mutta käsittääkseni eivät tehneet mitään.
Lähettivät kotiin odottamaan päivitystä tai kuolemaa. Kumpi korjaa ensin.
Toisessa merkkiliikkeessä taas sanottiin, ettei autoa kannata huoltoon edes tuoda ennen softapäivityksen julkaisua.
Tämä kahden litran naku on hieno moottori.anttipo kirjoitti: ↑03 Joulu 2019 18:21 tuli 2.0 tdci a8 active wagon hommattua viime viikolla, ensimmäiset 1000km takana.
Ajovaloautomatiikka ei pelaa oikein loogisesti, ei ymmärrä vaihtaa pitkiä takaisin, kun vastaantuleva on mennyt ohi. (normiledit) automaattipyyhkijöissä sama homma, välillä raappaa kuivaa lasia, välillä kerkeää jo ite käyttää pyyhkijää kun ei enää kunnolla läpi näe.
eniten ihmetyttää moottorin lämpö, tänään -6 astetta pakkasta, ja 60km/h kun ajelee soratietä ei lämmöt nouse edes neljännes mittariin, 10km matkalla. 90km/h vauhdissa menee yli siitä hitusen. onko ihan normaalia?
Jotain maskinsuojaa on hommattava, se oli tiedossakin, mutten ajatellut että näin miedolla kelillä jo loppuu lämpö kesken.. mistä saa varmuuden, että webasto pöhisee vielä ajossakin? virran kanssa ei vielä ole ollut mitään ongelmaa, asennutin kyllä laturin varmuuden vuoksi.
muuten auto on kyllä kaikin puolin mieleinen, ja hieno ajaa. automaatti toimii mieleisesti, ei kuminauhaa, mihin tähänastisissa autoissa tottunut.
vääntö piisaa hyvin pienillekkin kierroksille, ja ohjauksessa ehdottoman mieleinen ominaisuus tuo omasta mielestä melko reilu yliohjaaminen. alustakaan ei liian jäykkä ole huonollekkaan tielle.
No joku jousi siellä pitää olla, että kaatuvat takaluukun vivuista etänä. Vai joutuiko koko kehon painolla runttaamaan?revote kirjoitti: ↑03 Joulu 2019 21:25 Käänsin farkusta selkänojat alas, penkkien yläreunoissa olevista painikkeista. Myöhemmin aloin nostamaan niitä takaisin niin joku siellä vastustaa, painoin ne kuitenkin voimalla kiinni. Onko siellä joku mekanismi jota en hoksannut, vai kuuluuko niiden vastustaakin nostamista yläasentoon?
Ei sentään, aika kevyesti meni mutta huomasi että joku laittoi vastaan. Tuollainen jousi kuulostaa järkevälle.
Mondeota käytin aikoinaan Autokeskuksessa, mutta nyt Focuksen myötä vaihdettiin RS-Huoltoon.
En nyt ymmärrä miten haluaisit asian toimivan.fordever kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 11:31 Lämmityslaitteen Auto-painikkeella muutetaan puhaltimen "perusnopeutta", kai? Miksi AC:n eli ilmastoinnin kytkeytyminen on saman napin takana vaikka AC:llä on ihan oma nappinsa? Jos ei halua ilmastoinnin olevan päällä, niin puhaltimen nopeuden vaihtaminen aiheuttaa turhaa työtä eli AC pitää aina kytkeä pois päältä. Moni tietysti ihmettelee että miksi ilmastointi ei voisi olla koko ajan päällä. Ja eihän se esim. talvella toimi kuitenkaan vaikka AC-napissa palaisi valo.
Jos tapahtuu vain kylmänä, niin eiköhän tuosta ole kyse. Kyse taisi olla lämmityslaitteelle tulevien jäähdyttinnesteputkin kolisemisesta toisiaan vasten.
St-linen ja Activen säleiköt taitavat olla samanlaisia, joten sen puoleen kyllä. Tuo hunajakenno on kyllä kiinnikkeiden pituuden kannalta haastava, kun kennossa on syvyyssuunassa niin monta ulottuvuutta, että miten lie käytännössä kiinnikkeet pitää.anttipo kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 09:23 https://www.motormarket.fi/maskisuoja-f ... T4QAvD_BwE
ei oo tarkotus mainostaa, mutta onko tämä käypänen myös activeen? ei oo nähtävästi erikseen activelle vielä mitään..
Juuri tuossa ylempänä mainitsin että tilasin tuon valmiin maskisuojan muutama viikko sitten, enkä ole huomannut merkittävää eroa lämpenemisessä pikkudieselin kanssa, mutta minähän en meidän autolla päivittäin ajakaan vaan vaimo.
Mulla on tallissa tommonen "kastelukannu" https://www.motonet.fi/fi/tuote/601043
AAR85 kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 16:20 Mainitsin täällä jo aikaisemmin, että MY2020 hinnat alkaen valojen lähivalot ovat muuttuneet lediksi. Tästä ei vielä ole mitään kuvaa, että minkä näköiset nämä uudet valot ovat. Kyselin asiaa maahantuojalta marraskuun alkupuolella, he lupasivat selvittää asiaa. Nyt sain vastauksen, että ulkonäkö pysyy ennallaan ja ainoastaan lähivalojen polttimo on vaihtunut led -polttimoksi. Mielenkiintoista nähdä, että millainen tuo polttimo on (onko edes sinnepäin mitä nuo halogeeneihin tarkoitetut led muutossarjojen polttimot)
Kyllä siitä apua on, varsinkin rauhallisessa ajossa. Ja ihan se Tammerin merkkikohtainen, kun sitä joku aiemmissa viesteissä kyseli.
anttipo kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 09:23 https://www.motormarket.fi/maskisuoja-f ... T4QAvD_BwE
ei oo tarkotus mainostaa, mutta onko tämä käypänen myös activeen? ei oo nähtävästi erikseen activelle vielä mitään..
[/quoOn hyvä,laitoin tällaisen
No perhana! Mä en löytäny mistään vaikka kuinka koitin googletella! Kiitos! Kyllähän tuo eroaa vähän vanhaan verrattuna. Ei tuo kyllä näytä ollenkaan siltä, että vain polttimo olisi vaihtunut.
Kieltämättä kökkö mutta ei Ford-spesifinen. Samalla tavalla toimii kokemukseni mukaan myös muissa autoissa.
Totta, auton navi on välillä liian hidas neuvomaan kaupungissa risteyksiä. Lisäksi Apple tosiaan osaa ottaa huomioon myös ruuhkat. Oletko kokeillut Wazea? Se on minusta paras yhdessä Carplayn kanssa.revote kirjoitti: ↑06 Joulu 2019 09:22 Applen navi sinänsä on parempi, auton omalla navilla olen pari kertaa missannut risteyksen kun opastus on mielestäni siinä snadisti viiveellä, Apple opastaa ajallisesti just eikä melkein. Lisäksi Applen navi ottaa käsittääkseni ruuhkan huomioon ja ehdottaa nopeampaa reittiä kesken matkan, näin se ainakin eilen teki kun ajeltiin.
Jos Stenbäckinkadun kirjoitusasu oli mitä tuossa yllä luki, niin ei ihme, että auto ei osannut löytää sitä.
Osaatko sanoa onko käytössä F7- vai F8-kartat? Taitaa tässä vaiheessa olla kaksi vuotta vanhat kartat nuo edelliset, joten tuskin löytää ”uusi” mitäänrevote kirjoitti:Auton oma navi ei tunnistanut hakusanaa "Uusi lastensairaala" eikä "HUS" eikä toisaalta tunnistanut myöskään Stenbäckingkatua Helsingissä, joten ilman APC:tä olisi jäänyt sinne ajamatta.
Mulla on nyt mittarissa 1600km ja kolmen tankkauksen jälkeen sekä tietokoneen, että taskulaskimen ilmoittama keskikulutus on 5,4l/100kmrevote kirjoitti: ↑06 Joulu 2019 09:22 Olen ajanut nyt noin 1050km joista viimeiset 240km matka-ajoa. Ennen tätä 240km reissua kokonaiskeskikulutus näytti 10,7 ja nyt reissun jälkeen kulutus laski lukemaan 9,7. Mulla on ajotietokone kakkosessa lyhyemmältä matkalta keskikulutus ja se laski 7,4:aan. Eli meidän nurkka-ajo ja ajonaikainen weba nielee tosi paljon menovettä.