Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Luigi kirjoitti: 22 Marras 2019 13:46 Ovipaneelin räminästä..

Omaan Focukseen tehtiin syksyllä ovipanelien räminöistä johtuen jonkunlainen korjaus maahantuojan ohjeistuksen mukaisesti, viime kuussa kun ilmat oli pakkasen puolella niin räminät alkoivat uudelleen. Ovipaneelista kun painoi räminä hävisi tai ainakin hiljeni tämän johdosta. Auto kävi Porvoon Laakkosella ja siellä oltiin ovipaneeli irroitettu ja asennettu uudelleen kiinni tekemättä muuta. Luulin jo korjaantuneen, mutta nyt taas kun ilmat kylmeni niin räminä alkoi taas.. Auto on ollut jo kolme kertaa asian johdosta kormaamolla.

Onko kellään tapeltu samasta asiasta ja onko vikaa saatu korjattua jotenkin?
Ihan yleisesti räminöistä. Tullut nyt vaikkapa viimeisen yhdeksän vuoden aikana ostettua uutena kahdeksan kärryä, jos tulevakin lasketaan. Alla ollut Honda, Renault, 4xVolvo, Mercedes ja nyt tuleva Ford. Oletan että tulevakin rämisee, koska jokainen aikaisempikin auto on alkanut jostain rämisemään. Yleinsä etuovet, kojelauta tai b-pilarit. Aniharvoin noita on saatu korjattua. Lisäksi nykyinen MB on alkanut rämisemään aika reilusti musiikkia kuunneltaessa vaikka uutena olikin hiljainen. Lisäksi pelkääjän oven räminää on metsästetty mutta ei löydetty.

On nämä sellaisia neppareilla ja nyrkillä yhteen lyötyä vehkeitä, että itse tullut siihen tulokseen, että pakko vain elää näiden räminöiden kanssa. Musaa lujempaa.

Vanteista sitten. Itsekin jos jonkinlaista valssia omistanut niin kannattaa muistaa, että valmistajalla on oikeus evätä takuu alustan osalta, jos vanne ei ole tyyppihyväksynnän mukainen. Tämä on tullut itsekin kysyttyä parin merkin maahantuojalta ja jokunen tapaus tiedossa missä takuu evätty edellä mainittuun vedoten. Naurettavaa? Kyllä mutta totta. Itse en ole asian antanut vaivata vaan ostanut vanteita "väärällä" ET:llä jne. Asia on kuitenkin hyvä tiedostaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Shivare
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Huhti 2019 21:29

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Shivare »

Luigi kirjoitti: 22 Marras 2019 13:46 Ovipaneelin räminästä..

Omaan Focukseen tehtiin syksyllä ovipanelien räminöistä johtuen jonkunlainen korjaus maahantuojan ohjeistuksen mukaisesti, viime kuussa kun ilmat oli pakkasen puolella niin räminät alkoivat uudelleen. Ovipaneelista kun painoi räminä hävisi tai ainakin hiljeni tämän johdosta. Auto kävi Porvoon Laakkosella ja siellä oltiin ovipaneeli irroitettu ja asennettu uudelleen kiinni tekemättä muuta. Luulin jo korjaantuneen, mutta nyt taas kun ilmat kylmeni niin räminä alkoi taas.. Auto on ollut jo kolme kertaa asian johdosta kormaamolla.

Onko kellään tapeltu samasta asiasta ja onko vikaa saatu korjattua jotenkin?
Itsellä oli auton luovutus 30.7.2019 ja jo samalla viikolla huomasin kyseiset etuovien räminät. Samantien ilmoitin siitä huoltoon jossa asia oli tiedossa. Samantien tilasivat kyseiset äänenvaimennustarvikkeet, jotka saapuivat vasta tällä viikolla ja huolto varattu viikon päähän. Huoltoon aikaa on varattu 6tuntia. Vähän olen pessimistinen kyseiseen huoltoon että riittääkö pelkästään tuo äänenvaimennus, mutta toivotaan parasta.

Kohta autossa 7000km alla ja tämän hetkiset viat on olleet kyseinen räminä, hätäpuhelujärjestelmän vika joka ilmeisesti korjaantui etänä ja sitten tämä älykäs virranhallintasysteemi jos sitä nyt viaksi edes lasketaan, mutta toivon että siihen jotain päivitystä tulisi.

Tarkoitus ensikesäksi vaihtaa H&R -40/35mm jouset vähintään ellei sitten ihan laita jotain säädettävää alustasarjaa. Kesävanteina on OZ Hyper GT HLT 19x8.5" ET45, 235/35R19 Michelin Pilot Sport 4S rengastuksella. Allekirjoutuksesta linkki sivustolle josta näkee kuvia kyseisestä setupista. Talveksi laitoin Fordin orkkis 18" vanteille 235/40R18 Continental IceContact 2 nastarenkaat.

Muuten kyllä ollut tyytyväinen autoon kunhan vielä nämä räminät saisi pois jotka ovat kyllä rasittavat jos haluaa tuosta B&O paketista nauttia.
TeeÄs
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Marras 2019 19:01

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja TeeÄs »

Vielä kuulisin mielelläni niistä St-linen 17-tuuman vanteista kesärenkailla kokemuksia kiitos. Mahtaisiko muuten ketään kiinnostaa hankkia uuden Titanium-Focuksen 16-tuumaiset käyttämättömät vakiovanteet kesärenkaineen?
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Harmi kun tuota Android Autoa ei saa pelaamaan muuten kuin luuri kytkettynä usbin kautta autoon.. Muuten toimii ihan näppärästi waze navigointi ja äänikomennoilla Spotify siinä taustalla.

Jututin myös vielä huoltoa tuosta vakionopeussäätimen toiminnasta siinä älykäs asennossa ja ei ole parempaa tiedossa, että karttadatasta nopeustiedon lukemisen sais koodattua pois niinku mondeossa voi tehdä..*kele*
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Luigi kirjoitti: 22 Marras 2019 13:26 Itellä on H&R:t alla. Pienemmän ET:n vanteet kiinnostais itseäkin. Kuvia allekirjoituksessa.
Mitä tykkäät ajettavuudesta H&R jousien kanssa?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

AAR85 kirjoitti: 22 Marras 2019 23:04 Mitä tykkäät ajettavuudesta H&R jousien kanssa?
Aika huima madallus Mk4 Focukseen jos -40/35mm on.
Varmaan aika timmi ajettava, mutta mites talvella ja parkkihallien rampeissa yms. kun tuo keula on vakionakin aika alhaalla etulähestymiskulman suhteen?
Maavara 8-9cm?
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 23 Marras 2019 01:08 Aika huima madallus Mk4 Focukseen jos -40/35mm on.
Varmaan aika timmi ajettava, mutta mites talvella ja parkkihallien rampeissa yms. kun tuo keula on vakionakin aika alhaalla etulähestymiskulman suhteen?
Maavara 8-9cm?
Itsellä on tällä hetkellä alla vuoden vanha uuskoppainen M-B A200. Tämä on varustettu madalletulla mukavuusalustalla. M-B taitaa olla harvoja merkkejä joka on tarjonnut aina matalampaa kulkuasentoa "pilaamatta" mukavuutta. Kaikki eivät halua "urheilullista" alustaa vaan sen matalan ja mukavan. Toki tämäkin tanakoituu nopeammin mutta pintapehmeys on yhä läsnä mikä valitettavasti puuttuu monesta vakio-alustastakin mm. kaikki uudemmat Volvot oman kokemuksen mukaan. Vakiona maavara tässä on 104mm eli varmasti yksi markinoiden matalampia autoa "vakiona". Yhtä tuskaa tälläkin on ollut talvella ajella, koko ajan etupää auraa ja pohja rapii polanteita. Kaikenmoista aftermarket alustaa tullut aikaisemmin itsekin vaihdettua, mutta tämän maavaran kanssa ollut kyllä ongelmissa talvella. Kyllä tuollaisella 8-9cm maavaralla koko talvi on pelkkää selviytymistaistelua.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
jesseson94
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jesseson94 »

On tää Fordin touhu kyllä niin rahastusta.
Tänään selvisi ettei vanhan focuksen paineanturit pelaa tässä uudessa focuksessa.
Eli pitäisi vaihtaa anturit renkaisiin ~250€ 😛

Parasta tässä on että kun vian käy kuittaamassa, homma pelittää ekat n.10km hyvin, paineet näkyy valikosta oikein jne.. mut sit tulee virhe ”rengaspaineen valvontajärjestelmä varoitus” ja sen jos käy kuittamaassa taas pelittää 10km 😂😂😂
Focus st-line 2018
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Alustuksena voin sanoa, että omaa kokemusta löytyy tehdasasennetuista sekä useammasta jälkiasennettavasta jousisarjasta, lähinnä Eibach merkkisistä (Fiesta, Focus ST, 2x Focus, BMW 318, Mitsu Lancer, Volvo V40, 2 x Honda Civic, VW Passat, VW Golf)

Yleisellä tasolla H&R tuntuisi olevan hieman kovempi ajossa kuin Eibach, mutta niillä on ollut yleensä maltillisempi madallus (30/25) Toki vertaus pitäisi tehdä samaan autoon. Oman laskelman mukaan oma auto laski 40/30. Ajettavuus muuttuu luonnollisesti paremmaksi urheilullisuuden näkökulmasta, mutta mukavuuden hinnalla. Valintakysymyksiä, johon ei taida oikeaa vastausta olla.

Talvella pyöränkotelot kerää itseensä lunta, mutta varsinaisia ongelmia ei ole esiintynyt. Pääsääntöisesti ajan Askola-Porvoo-Helsinki akselilla.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Vähä huonosti löytyy noita lukemia, mutta seuraavaa löyty.
Titanium maavara 135mm ja ST-Line se -10mm.
Sitten kaikki mallit täydellä kuormalla 112-115mm oem alustoilla mitä näissä nyt on.
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

ST-line farkku kerää talvella lunta ja paskaa takapuskurin alle, pohjamuovin päälle. Lisäksi helmat ja lokarit kantaa pakkaskeleillä jatkuvasti jäätynyttä lunta. Tämä jälkimmäinen ongelma tietty koskee suurinta osaa autoista, mutta ST-line Focuksessa tilanne menee pahimmillaan siihen, ettei rengas mahdu kääntymään ottamatta kiinni ja ne helmalumet laahaa maata.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Viikkus kirjoitti: 23 Marras 2019 22:05 ST-line farkku kerää talvella lunta ja paskaa takapuskurin alle, pohjamuovin päälle. Lisäksi helmat ja lokarit kantaa pakkaskeleillä jatkuvasti jäätynyttä lunta. Tämä jälkimmäinen ongelma tietty koskee suurinta osaa autoista, mutta ST-line Focuksessa tilanne menee pahimmillaan siihen, ettei rengas mahdu kääntymään ottamatta kiinni ja ne helmalumet laahaa maata.
Voi olla etukuraläppien kanssa aika mielenkiintoinen mälli lunta tässäkin ja kun tuo renkaan tila lokarissa on aika "sopiva".. :D
En tiedä olisko wagon tapauksessa hyötyä pienistä kuraläpän jämistä, vai sotkisiko ne vielä enemmän ilman pyörteilyä auton takaosassa.
Jospa tuo pieni etuläppä pitäs helman jää/lumikertymää aisoissa. Alkuperäinen ja suunniteltu ilmanvastus ja virtaus etupuskurin kautta sillä ainakin saadaan tapettua.. mutta jospa ovien alakantti säilyisi pitempään paremmassa hapessa.
Lumipöperössä ja kunnon jäätikällä kyllä on ilo päästellä, sen verran päässy jo tänä syksynä toteamaan. :thumbup:
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Marras 2019 17:34 Nyt minäkin otin yläpitolatausken ja lohkolämmityksen käyttöön.
Aamuisin 2h latauksessa/lämmityksessä ennen töihinlähtöä. Saa nähdä pysyykö "töpseliresetillä" poistuneet ongelmat poissa.
Auto syö seistessään akkua noin 0,4-0,5A vauhdilla eli 12h yötauon aikana katoaa noin 6Ah. Tämä tulee kompensoitua aamulla kahden tunnin lataussessiolla 10A laturilla.

Nyt vain odotellaan virranhallinnan päivitystä. Kai se joskus tulee :?:
Ogelmat pysyneet poissa.
Mutta on se smartcharge kyllä tosi smart, ja ovela.
Toi mun ylläpitolaturi on asennettu ohjeen mukaan, eli maadoitettu runkoon.
Jos latailen aamuisin 2h niin kaikki toimii hienosti. Käynnistyksen jälkeen järjestelmä lataa akkua muutaman minuutin täysillä ja sen jälkeen jännite on ja pysyy 13,4V:ssa.

Mutta jos laturi onkin kiinni esimerkiksi neljä tuntia niin akku on auton mielestä ilmeisesti liian täynnä (Yli 80%)
Tällöin pakollisen aulkulatauksen jälkeen akkua puretaan ovelasti jonkun aikaa. Jännitemittari näyttää ajaessa vain vähän yli 12V. Ainoastaan moottorijarrutustilanteissä jännite nousee. Matkan edetessä tilanne vakiintuu siihen tuttuun 13,4V

Vesitilan lämmitysvastus on kyllä tehokas verrattuna säteilylämmittimeen. Parin tunnin jälkeen moottorin ja jäähdytysnesteen lämpötila on noin 30-40'C nyt kun alkutilanne on muutaman asteen pakkasen puolella.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Marras 2019 08:43 Ogelmat pysyneet poissa.
Omassa tapauksessa akku oli mennyt huonoksi. Olin kovin skeptinen asian suhteen, koska kyseessä alle vuoden vanha akku, akkutesteri näytti useamman kerran akun olevan kunnossa ja yleismittari näytti jännitettä suht täyden akun jännitteeksi.
Nyt on pari viikkoa Webasto toiminut ilman latureita uudella akulla. Toivottavasti Webasto toimii taas tämän talven yli tällä akulla, kuten viime talvi meni hyvin edellisellä akulla. Sitten voisikin olla aika vaihtaa autoa.

Edit. Olisi ollut kyllä mielenkiintoista kokeilla resetoida vain BMS ja katsoa mitä tapahtuu ilman akun vaihtoa. En vaan tahdo itse alkaa nähdä liikaa vaivaa takuun alaiseen autoon.
Viimeksi muokannut toasti, 24 Marras 2019 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mitäs akkuja ne sinne vaihtaa kerran vuoteen takuulla.
Aika lyhyt on akun kiertoaika.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Renee kirjoitti: 24 Marras 2019 12:02 Mitäs akkuja ne sinne vaihtaa kerran vuoteen takuulla.
Aika lyhyt on akun kiertoaika.
Eikös Ford Vartan akkuja käytä?
Sitä en kyllä ymmärrä, että edelleen käyttävät EFB-akkuja vaikka AGM ei hirveästi kalliimpi olisi.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

toasti kirjoitti: 24 Marras 2019 11:39 Olisi ollut kyllä mielenkiintoista kokeilla resetoida vain BMS ja katsoa mitä tapahtuu ilman akun vaihtoa. En vaan tahdo itse alkaa nähdä liikaa vaivaa takuun alaiseen autoon.
En jaksa uskoa, että akuissa yleisesti on mitään vikaa. Joku yksilö voi tietysti olla huono.
Virranhallinta vaan sekaisin ja lisäksi auto syö seistessään akkua tyhjäksi.

Mulla tosiaan tilanne korjaantui pelkällä akunkengän irroituksella eli töpseliresetillä.
Liiallista lepovirrankulutusta kompensoin ylläpitolaturilla.

Olen myös vältellyt turhaa Fordpässin räpläämistä, koska se herättää auton järjestelmät aina pitkäksi aikaa virtaa kuluttamaan.
Kuten aiemmin mainitsin se vie toistakymmentä ampeeria jonkun aikaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

toasti kirjoitti: 24 Marras 2019 12:31 Eikös Ford Vartan akkuja käytä?
Sitä en kyllä ymmärrä, että edelleen käyttävät EFB-akkuja vaikka AGM ei hirveästi kalliimpi olisi.
Tuota AGM kehuvat näihin autoihin joissa on webaa ja muuta sälää.. Vai onko markkinamiesten höpinää. Jos jokin vika systeemissä niin akunvaihto kerran vuodessa varmaakin pitkän päälle ei ole oikea ratkaisu. Ettei noita uusia Talvivaaroja tarvitse avata akkuteoliisuuden raakaaine pulaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
BudFord
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Syys 2016 12:28
Paikkakunta: E-P

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja BudFord »

Moro. Päivitetäämpä omia kokemuksia liittyen akkuonkelmiin. S/S on toiminut noin 10-20 kertaa kohta vuoden ja 22000km aikana, samaan aikaan paikallapitojarru mikälie olikaan ei pysy päällä. S/S onkelmaan herjaa akun latautuminen ja ilmeisesti älylataus tiputtaa tuon jarrun pois käytöstä "ei pakollisena" varusteena. Näin huollosta kerrottiin/pääteltiin. Huollosta neuvottiin kokeilla ladata yön yli akkua ja seurata onko vaikutusta. Latasin C-tekillä noin11 tuntia ja ajelin reissun..ei toiminut S/S. Samana päivänä myöhemmin eri reisuulla toimi! Sekä seuraavanakin päivänä. Nyt ei toimi eli normi käytös jatkuu. Kuluneella viikolla ajelin puolen tunnin reissun ja pysähdyin rouvaa odottelemaan, kuuntelin ratioo niin kauan että auto sammutti sen itsestään n.15min? Startatessa oli taas HillHold jarru pois pelistä. Ilmeisen niukalla on akun varaus... ymmärtääkseni tuo jarru kuuluis olla päällä niin kauan kun kytket sen pois päältä...? S/S tietenkin oli pois pelistä myös. Sen lisäksi tuon hätpuhjärj. herjas kans aikansa joka reissulla..varmaan kk.
Huollossa kädet pystys, ei voi tehdä mitn. Kuulemma pitäs päivittää itse itsensä etänä?? No täällä sekä brittifoorumilla mainittu kikka3....nyt reipas pari vkoa ollu hiljaa. Eikä siinä vielä kaikki, kuskinpuolen Ledit räpsyy välillä kun avaa ovet ja kerran pari on jäänyt pimeeksi. Syttynyt sitten seuraavalla kerralla kun avaa oven. Tämän lisäksi autom.pitkät on eläneet välillä omaa elämäänsä. Tuntuu että välillä "jäätyy" ja sitten taas herää tähän päivään.
Ei toimi koko ajan loogisesti kuten aiemmin toimi. Siis tiputtaa pitkät kokonaan pois päältä vastaantulevan kohdalla/ohi menessä ja saattaa heittää pitkät takaisin päälle seuraavan auton tullessa kohdalle tai vasta pitkän ajan päästä kun muita ei ole tullut vastaan.Siis lyhkäsillä pitkä pätkä pimeällä tiellä ilman vastaantulijoita.Tuntuu että on myös räpsytelty pitkiä vastaantulevin puolelta. Tarttee vissiin huoltoa varailla ainakin tuon valon suhteen...muihin ongelmiin tuskin saaavat mitään aikaan. Ihmetellyt olen minäkin muuten tuota LiveTraffic nappulaa Syncissä, siis sitä ei saa ON asentoon. FP sanoo että tilaus on voimassa, mutta en kyllä ole kuullut sen varoittavan mistään-koskaan. Tämä yksilö vapautuu muuten tod.näk. markkinoille kunhan vaan saadaan viat korjattua ja pari muuttuvaa tekijää maaliin... :thumbup: Vink Vink
-19 Focus ecoboost farkku 150hv Titanium m6
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

BudFord kirjoitti: 24 Marras 2019 14:46 Latasin C-tekillä noin11 tuntia ja ajelin reissun..ei toiminut S/S. Samana päivänä myöhemmin eri reisuulla toimi! Sekä seuraavanakin päivänä.
Vastaa omia kokemuksia. Tieto akun lataustilasta näyttää päivittyvän yhden ajolegin viiveellä.
BudFord kirjoitti: 24 Marras 2019 14:46 Kuluneella viikolla ajelin puolen tunnin reissun ja pysähdyin rouvaa odottelemaan, kuuntelin ratioo niin kauan että auto sammutti sen itsestään n.15min? Startatessa oli taas HillHold jarru pois pelistä. Ilmeisen niukalla on akun varaus...
Olen tullut siihen tulokseen että auto yksinkertaisesti kuluttaa liikaa virtaa silloin kun kone ei käy.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

Renee kirjoitti: 24 Marras 2019 12:02 Mitäs akkuja ne sinne vaihtaa kerran vuoteen takuulla.
Aika lyhyt on akun kiertoaika.
Onkohan tuo IS:n vanhan uutisen tyyppi vielä töissä Fordilla, ilmeisesti on edelleen? https://www.is.fi/autot/art-2000004891181.html
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

AAR85 kirjoitti: 22 Marras 2019 05:20 Ei välttämättä pysty ;) Tää mun tuorein tilaus meni lukkoon ihan parissa päivässä.
Tämän on tosiaan paljon tilauspäivästä kiinni, seuraavan kuun tuotantoa kun usein myyvät. Voi mennä tosiaan nopeastikin "lukkoon". Väri pysyy yleinsä pisimpään avoinna muokkaukselle.

Onko porukka muuten kuinka nopiaan yleinsä Fordin saanut alle tehtaalta? Itselleni sanottiin 3kk odotus, joka on aika tavanomainen. Pari Volvoa on tullut aikoinaan tosin 7-viikossa, joka taas on aika hätäinen toimitusaika.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Ishvan kirjoitti: 24 Marras 2019 18:15 Tämän on tosiaan paljon tilauspäivästä kiinni, seuraavan kuun tuotantoa kun usein myyvät. Voi mennä tosiaan nopeastikin "lukkoon". Väri pysyy yleinsä pisimpään avoinna muokkaukselle.

Onko porukka muuten kuinka nopiaan yleinsä Fordin saanut alle tehtaalta? Itselleni sanottiin 3kk odotus, joka on aika tavanomainen. Pari Volvoa on tullut aikoinaan tosin 7-viikossa, joka taas on aika hätäinen toimitusaika.
Kesäkuussa tilattu ja jo helmikuussa luvattu luovutus.. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

focst kirjoitti: 24 Marras 2019 18:56 Kesäkuussa tilattu ja jo helmikuussa luvattu luovutus.. :thumbup:
Hyhhyhh....aika hiton pitkä ventta. Johan tossa ajassa ehtii tinkamaan jo uudellekin uuden :D
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Ishvan kirjoitti: 24 Marras 2019 19:01 Hyhhyhh....aika hiton pitkä ventta. Johan tossa ajassa ehtii tinkamaan jo uudellekin uuden :D
Joo isä joutuu vähän odottamaan. Mulla tuli noin 3kk tilaksesta luovutukseen..ja sekin tuntui pitkältä. :lol:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin