Sieltähän nykyään löytyy ja on paperiversio auton mukana ja sellanen pikaohjekkin.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pikaoppaan olen selannut läpi, sitä raamattua en. Olen Apple-käyttäjä jotka yleensä ovat sellaisia, jotka eivät halua säätää mitään vaan hommat toimivat out of the box ja intuitiolla pärjää.
(Pieni provo mutta ei iso)
(Pieni provo mutta ei iso)
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Diesel-autojen omistajat: Onko teillä ajotietokoneessa mahdollisuus tehdä manuaalinen hiukkassuodattimen regenerointi?
Noin vuosi sitten kun vasta harkitsin auton tilaamista niin lueskelin netissä auton manuaalia.
Silloin manuaalissa oli pitkät tarinat hiukkassuodattimen toiminnasta ja regeneroinnista. Sekä automaattisesta, että manuaalisesta.
Omassa autossani (valmistunut syyskuussa) ei ole mahdollisuutta manuaaliseen regenerointiin ja manuaalistakin se kohta on poistunut.
Siellä lukee seuraavaa:
Jos ajatte autoa tehokkaan puhdistuksen mahdollistavalla tavalla, tietonäytössä voi näkyä viesti, joka kertoo automaattisen regeneroinnin olevan käynnissä.
Vähän typeriä tuollaiset, "voin näkyä" -systeemit.
Olisi kyllä hyvä että edes merkkivalo syttyisi niin osaisi auttaa järjestelmää ajamalla vähän reippaamman lenkin kun poltto on käynnissä.
Omassa kiesissä ei syty merkkivaloa vaikka olen huomannut regeneroinnin tapahtuneen pariin kertaan.
Noin vuosi sitten kun vasta harkitsin auton tilaamista niin lueskelin netissä auton manuaalia.
Silloin manuaalissa oli pitkät tarinat hiukkassuodattimen toiminnasta ja regeneroinnista. Sekä automaattisesta, että manuaalisesta.
Omassa autossani (valmistunut syyskuussa) ei ole mahdollisuutta manuaaliseen regenerointiin ja manuaalistakin se kohta on poistunut.
Siellä lukee seuraavaa:
Jos ajatte autoa tehokkaan puhdistuksen mahdollistavalla tavalla, tietonäytössä voi näkyä viesti, joka kertoo automaattisen regeneroinnin olevan käynnissä.
Vähän typeriä tuollaiset, "voin näkyä" -systeemit.
Olisi kyllä hyvä että edes merkkivalo syttyisi niin osaisi auttaa järjestelmää ajamalla vähän reippaamman lenkin kun poltto on käynnissä.
Omassa kiesissä ei syty merkkivaloa vaikka olen huomannut regeneroinnin tapahtuneen pariin kertaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑13 Marras 2019 07:19 Diesel-autojen omistajat: Onko teillä ajotietokoneessa mahdollisuus tehdä manuaalinen hiukkassuodattimen regenerointi?
Muistaakseni joissain muissa Fordin malleissa manuaalinen regenerointi on tullut mahdolliseksi vasta kun hiukkassuodatin on aivan täynnä. Tällöin auto itse ilmoittaa, että nyt kyllä tarttis tehdä jotain ja ilmoituksesta voi käynnistää regeneroinnin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
On muuten ärsyttävää että valokatkaisija vaihtuu aina automaattisesti auto-asentoon kun auton sammuttaa ja käynnistää seuraavan kerran.
Haluaisin pitää talviaikaan täysiä ajovaloja päivälläkin, mutta sehän vaatii että pitää muistaa kääntää tuo katkaisija siihen asentoon joka kerta kun auton käynnistää.
Helvetti taas tätä nykypäivän autosuunnittelua..
PS. Toivottavasti fordisteilla on valojen käyttö hallussa, ei voi kun ihmetellä kuskeja jotka eivät viitti sen vertaa selvittää oman autonsa toimintaa että pimeällä ajetaan pimeällä perällä..
Haluaisin pitää talviaikaan täysiä ajovaloja päivälläkin, mutta sehän vaatii että pitää muistaa kääntää tuo katkaisija siihen asentoon joka kerta kun auton käynnistää.
Helvetti taas tätä nykypäivän autosuunnittelua..

PS. Toivottavasti fordisteilla on valojen käyttö hallussa, ei voi kun ihmetellä kuskeja jotka eivät viitti sen vertaa selvittää oman autonsa toimintaa että pimeällä ajetaan pimeällä perällä..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Yleisellä tasolla olen samaa mieltä siitä, että takavalot voisivat palaa aina. Enemmän siitä hyötyä olisi kuin haittaa omasta näkökulmasta.HMS77 kirjoitti: ↑13 Marras 2019 15:50 On muuten ärsyttävää että valokatkaisija vaihtuu aina automaattisesti auto-asentoon kun auton sammuttaa ja käynnistää seuraavan kerran.
Haluaisin pitää talviaikaan täysiä ajovaloja päivälläkin, mutta sehän vaatii että pitää muistaa kääntää tuo katkaisija siihen asentoon joka kerta kun auton käynnistää.
Helvetti taas tätä nykypäivän autosuunnittelua..
PS. Toivottavasti fordisteilla on valojen käyttö hallussa, ei voi kun ihmetellä kuskeja jotka eivät viitti sen vertaa selvittää oman autonsa toimintaa että pimeällä ajetaan pimeällä perällä..
Kuitenkin sen verran mitä nyt Fordeja ollut niin en ole näissä joutunut valokatkaisijaan juuri koskemaan. Mielestäni todella herkästi lähtevät päälle pienessäkin hämäryydessä. Monissa hyvin lyhyissä alikuluissa oman auton ajovalot lähtevät päälle, mutta takana tulevan ja edessä menevän auton ei (vaikka molemmat ovat selvästi mallia, jossa automatiikka on). Myös tihkukytkimellä pienelläkin sateella valot lähtevät päälle todella herkästi.
Niinä kertoina, kun on tarvinnut manuaalisesti puuttua, on ollut sankka sumu. Tällöin olen kytkenyt vain suoraan takasumarin, jolloin muutkin valot syttyvät.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään huomasin, että näkyyhän se laturin ledi sieltä.
Syylärin ja umpion välistä pilkistää.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jokos kukaan on lisävaloja viritellyt? Kuvia?
Focus ST-Line 1.0 M6 5ov 2019
Fiesta SportVan 1.6 TDCi 2014
Fiesta SportVan 1.6 TDCi 2014
Re: Uusi Focus mk4 2018
Heräteostos sen verran lähellä, että kysyisin toimiiko Focuksen lisälämmittimen ohjaus / ajastus Fordin kännykkäapin kautta ? En nopeasti tietoa mistään löytänyt. Onko näissä eberi vai weba ?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saako nopeusrajoitustunnistuksessa valittua sellaista vaihtoehtoa, että nopeuden automaattisen hidastamisen/nopeuttamisen sijaan auto antaa ainoastaan äänimerkin huomatessaan nopeusrajoituksen muuttuvan?
En löydä Googlella käyttöohjetta, joten tuli ihan randomisti vain tällainen ajatus mieleen. Kun kerran kamera- ja karttadataa molempia hyödynnetaan vaihtelevalla menestyksellä.
En löydä Googlella käyttöohjetta, joten tuli ihan randomisti vain tällainen ajatus mieleen. Kun kerran kamera- ja karttadataa molempia hyödynnetaan vaihtelevalla menestyksellä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saa laitettua asetuksista niin, että varoittaa jos ylittää rajoituksen. Itse olen laittanut niin, että jos mittarissa 10km/h (raja vapaasti säädettäviss) enemmän kuin auton kuvittelema rajoitus, antaa auto lyhyen piippauksen, joka ei häiritse vaikka olisi vääräkin hälytys.Motorcade kirjoitti: ↑14 Marras 2019 09:36 Saako nopeusrajoitustunnistuksessa valittua sellaista vaihtoehtoa, että nopeuden automaattisen hidastamisen/nopeuttamisen sijaan auto antaa ainoastaan äänimerkin huomatessaan nopeusrajoituksen muuttuvan?
En löydä Googlella käyttöohjetta, joten tuli ihan randomisti vain tällainen ajatus mieleen. Kun kerran kamera- ja karttadataa molempia hyödynnetaan vaihtelevalla menestyksellä.
Jostain ajotietokoneesta tuon sai asetettua.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hyvä idea! Tämä tosiaan kuulostaa paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin yllättävät jarrutukset ja kiihdytykset.minan kirjoitti: ↑14 Marras 2019 09:49 Saa laitettua asetuksista niin, että varoittaa jos ylittää rajoituksen. Itse olen laittanut niin, että jos mittarissa 10km/h (raja vapaasti säädettäviss) enemmän kuin auton kuvittelema rajoitus, antaa auto lyhyen piippauksen, joka ei häiritse vaikka olisi vääräkin hälytys.
Jostain ajotietokoneesta tuon sai asetettua.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaa, enpäs ole tuotakaan hokannu aiemmin. 
Mutta vaikuttaako tuo sitten muuten adaptiivisen vakkarin toimintaan?

Mutta vaikuttaako tuo sitten muuten adaptiivisen vakkarin toimintaan?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei vaikuta adaptiivisee mitenkään itsellä. ”Älykkäästä” en voi varmasti mennä sanomaan, mutta ei muistaakseni vaikutusta.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Havaintoja smartchargesta, akkujänitteestä ja start/stopista
Yleensä painan S/S:n pois päältä jo liikkeellelähdössä mutta joskus se unohtuu.
Viimepäivinä olen huomannut, että auto ei sammu liikennevaloissa vaikka S/S on unohtunut päälle. Mittaristoon ilmestyy symboli, joka kertoo, että autoa ei sammutella.
Eipä siinä, akku on varmaan puolityhjä...
Motonetissä poiketessa tarttui mukaan tupakinsytyttimeen kytkettävä jännitemittari. Ajattelin seurailla sillä lataujännitteen käyttäytymistä ajon aikana.
Tulokset ovat hieman hämmentäviä:
Muutaman tunnin seisomisen jälkeen virrat päälle: jännite odotusten mukaisesti 12,2V
Heti auton käynnistyttyä: 14,6V. Lasin ja penkinlämmittimet eivät pudota jännitettä. ??
Ensimmäisen kilometrin ainana jännite nousee > 15.0V ja putoaa kohta takaisin 14,5 - 14,7V.
Sitten se hämmästyttävä osio: Jännite pysyy tässä 14,6V huitteilla riippumatta siitä ajetaanko moottoritiellä, kaupungissa vai seistäänkö liikennevaloissa. Ihan kuin smartcharge ei lopettaisikaan lataamista tyhjäkäynnillä ja kiihdytyksissä.
Sammutuksen jälkeen jännite taas odotetusti 12,8V
Eihän tuo mittari varmaan ole ihan desimaalin tarkka eikä pelkästä jännitteestä voi vetää liian suoria johtopäätöksiä mutta tämän perusteella olisin sitä mieltä, että kyseisessä autoyksilössä smartcharge lataa akkua mainettaan paremmin.
Sitten se toinen hämentävä yksityiskohta: Miksei S/S toimi vaikka akussa on sähköä ja moottori on normaalilämpöinen?
Olkoon mun puolesta toimimatta, ei sillä. Mutta ihmettelen vaan mikä muu parametri sitä säätelee.
Yleensä painan S/S:n pois päältä jo liikkeellelähdössä mutta joskus se unohtuu.
Viimepäivinä olen huomannut, että auto ei sammu liikennevaloissa vaikka S/S on unohtunut päälle. Mittaristoon ilmestyy symboli, joka kertoo, että autoa ei sammutella.
Eipä siinä, akku on varmaan puolityhjä...
Motonetissä poiketessa tarttui mukaan tupakinsytyttimeen kytkettävä jännitemittari. Ajattelin seurailla sillä lataujännitteen käyttäytymistä ajon aikana.
Tulokset ovat hieman hämmentäviä:
Muutaman tunnin seisomisen jälkeen virrat päälle: jännite odotusten mukaisesti 12,2V
Heti auton käynnistyttyä: 14,6V. Lasin ja penkinlämmittimet eivät pudota jännitettä. ??
Ensimmäisen kilometrin ainana jännite nousee > 15.0V ja putoaa kohta takaisin 14,5 - 14,7V.
Sitten se hämmästyttävä osio: Jännite pysyy tässä 14,6V huitteilla riippumatta siitä ajetaanko moottoritiellä, kaupungissa vai seistäänkö liikennevaloissa. Ihan kuin smartcharge ei lopettaisikaan lataamista tyhjäkäynnillä ja kiihdytyksissä.
Sammutuksen jälkeen jännite taas odotetusti 12,8V
Eihän tuo mittari varmaan ole ihan desimaalin tarkka eikä pelkästä jännitteestä voi vetää liian suoria johtopäätöksiä mutta tämän perusteella olisin sitä mieltä, että kyseisessä autoyksilössä smartcharge lataa akkua mainettaan paremmin.
Sitten se toinen hämentävä yksityiskohta: Miksei S/S toimi vaikka akussa on sähköä ja moottori on normaalilämpöinen?
Olkoon mun puolesta toimimatta, ei sillä. Mutta ihmettelen vaan mikä muu parametri sitä säätelee.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
En usko, että smart chargessa on mitään vikaa. Ainakaan omassa autossani. En tiedä miten auto mittaa akun jännitteen, mutta jossain siellä se syy on miksi ei s/s toimi, vaikka ajoa olisi runsaasti.
Eräs jännimpiä kokemuksia s/s liittyen:
Päivä 1 auto käyntiin ajoa kaupunki, maantie, moottoritie (pääosin) reilu 200km. Perillä ollessa s/s ei toimi, koska ”akun lataaminen”
Päivä 2. (Välissä ei latausta yöllä) Webasto päälle reilu 20min. Liikkeelle lähtö, ajo reilu 500m ja s/s toimii ekoissa valoissa.
Eli mukamas 500m ajo riitti lataamaan akun sen jälkeen kun s/s varten oli liian vähän varausta ja webastoa käytettiin n. 20min. Ainakin tällä kerralla ollut jotain hämärää auton tavassa mitata akun varausta. Saman suuntaisia kokemuksia on muitakin joskaan ei yhtä radikaaleja esimerkkejä.
Eräs jännimpiä kokemuksia s/s liittyen:
Päivä 1 auto käyntiin ajoa kaupunki, maantie, moottoritie (pääosin) reilu 200km. Perillä ollessa s/s ei toimi, koska ”akun lataaminen”
Päivä 2. (Välissä ei latausta yöllä) Webasto päälle reilu 20min. Liikkeelle lähtö, ajo reilu 500m ja s/s toimii ekoissa valoissa.
Eli mukamas 500m ajo riitti lataamaan akun sen jälkeen kun s/s varten oli liian vähän varausta ja webastoa käytettiin n. 20min. Ainakin tällä kerralla ollut jotain hämärää auton tavassa mitata akun varausta. Saman suuntaisia kokemuksia on muitakin joskaan ei yhtä radikaaleja esimerkkejä.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä on ollut mainintoja, että webasto tai s/s ei ole toiminut "sen ja sen" syyn takia.
Näkeekö ne virheilmoitukset jostain?
Näkeekö ne virheilmoitukset jostain?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajotietokoneesta auton kuvasta tietoja->auto start/stop. Silloin, kun et ole napista painanut sitä pois niin kertoo mikä on toiminnan tila. Pysähdyksissä kertoo syyn miksi moottori käy, jos sitä ei automaattisesti sammuteta.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑14 Marras 2019 17:46 Täällä on ollut mainintoja, että webasto tai s/s ei ole toiminut "sen ja sen" syyn takia.
Näkeekö ne virheilmoitukset jostain?
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos se systeemi hoksaa vasta sammuttamisen jälkeen, että täällähän onkin tarpeeksi virtaa webastoa ja s/s käyttöä varten.minan kirjoitti: ↑14 Marras 2019 17:40 En usko, että smart chargessa on mitään vikaa. Ainakaan omassa autossani. En tiedä miten auto mittaa akun jännitteen, mutta jossain siellä se syy on miksi ei s/s toimi, vaikka ajoa olisi runsaasti.
Eräs jännimpiä kokemuksia s/s liittyen:
Päivä 1 auto käyntiin ajoa kaupunki, maantie, moottoritie (pääosin) reilu 200km. Perillä ollessa s/s ei toimi, koska ”akun lataaminen”
Päivä 2. (Välissä ei latausta yöllä) Webasto päälle reilu 20min. Liikkeelle lähtö, ajo reilu 500m ja s/s toimii ekoissa valoissa.
Eli mukamas 500m ajo riitti lataamaan akun sen jälkeen kun s/s varten oli liian vähän varausta ja webastoa käytettiin n. 20min. Ainakin tällä kerralla ollut jotain hämärää auton tavassa mitata akun varausta. Saman suuntaisia kokemuksia on muitakin joskaan ei yhtä radikaaleja esimerkkejä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko ihan uuden auton kulutus isompaa kuin mitä se on sitten, kun on ajanut 1-2tkm esim?
Mulla vähän kyllä oudoksuttaa oman kulkineen korkea kulutus, tällä hetkellä näyttää 10,5. Samoilla ajoilla T2 Volvo vei alta kasin.
Mulla vähän kyllä oudoksuttaa oman kulkineen korkea kulutus, tällä hetkellä näyttää 10,5. Samoilla ajoilla T2 Volvo vei alta kasin.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Monilla ne ei pala ihan sen takia noissa alikuluissa jne. koska valokatkaisija on yksinkertaisesti nolla asennossa. Kyllä Fordissakin on valitettavastii varsinkin talvella samat vaivat kuin muissakin merkeissä. Kirkas päivä, mutta näkyvyys esim. lumisateen jne takia huono niin niinpä toi systeemi vaan päiväajovaloja pitää ja perse pimeenä ajetaan jos ei muista valoja kääntää päälle.toasti kirjoitti: ↑13 Marras 2019 16:13 Yleisellä tasolla olen samaa mieltä siitä, että takavalot voisivat palaa aina. Enemmän siitä hyötyä olisi kuin haittaa omasta näkökulmasta.
Kuitenkin sen verran mitä nyt Fordeja ollut niin en ole näissä joutunut valokatkaisijaan juuri koskemaan. Mielestäni todella herkästi lähtevät päälle pienessäkin hämäryydessä. Monissa hyvin lyhyissä alikuluissa oman auton ajovalot lähtevät päälle, mutta takana tulevan ja edessä menevän auton ei (vaikka molemmat ovat selvästi mallia, jossa automatiikka on). Myös tihkukytkimellä pienelläkin sateella valot lähtevät päälle todella herkästi.
Niinä kertoina, kun on tarvinnut manuaalisesti puuttua, on ollut sankka sumu. Tällöin olen kytkenyt vain suoraan takasumarin, jolloin muutkin valot syttyvät.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuulemma ihan normaalia ja pitäisi asettua viiden tonnin jälkeen. Tossa alla mun kulutuksia, jotka on vieläkin kaupungissa käsittämättömän korkeita mutta kuulemma ihan tyypillisiä.revote kirjoitti:Onko ihan uuden auton kulutus isompaa kuin mitä se on sitten, kun on ajanut 1-2tkm esim?
Mulla vähän kyllä oudoksuttaa oman kulkineen korkea kulutus, tällä hetkellä näyttää 10,5. Samoilla ajoilla T2 Volvo vei alta kasin.


Re: Uusi Focus mk4 2018
Morjesta vaan, huomenna olisi tiedossa hyppy tuntemattomaan, eli pitäisi mennä laittamaan eka Ford itselle tilaukseen. Versioksi valikoitui tutustumisen perusteella seuraavanlainen paketti:
Ford Focus Wagon Vignale 1.5 Ecoboost 182 A8
+Audio49 B&O
+Panoraama lasikatto
+Murtohälytin
+Handsfree takaluukku
+Polttoainetoiminen lämmitin
+Langatan lataus
+Kuolleen kulman valvonta
+Desgin Pack 5
+Parking Pack
+Technology Pack
+Winter Pack
+Tavatatilan verkko
Väri vielä auki, mutta valkoinen ollut mielessä se kun omaan makuun iskee mukavasti. Viimevuodet ajellut lähinnä Japseilla, Volvoilla ja parasta aikaa MB:llä. Saas nährä kuinka äijän käy
.
Ford Focus Wagon Vignale 1.5 Ecoboost 182 A8
+Audio49 B&O
+Panoraama lasikatto
+Murtohälytin
+Handsfree takaluukku
+Polttoainetoiminen lämmitin
+Langatan lataus
+Kuolleen kulman valvonta
+Desgin Pack 5
+Parking Pack
+Technology Pack
+Winter Pack
+Tavatatilan verkko
Väri vielä auki, mutta valkoinen ollut mielessä se kun omaan makuun iskee mukavasti. Viimevuodet ajellut lähinnä Japseilla, Volvoilla ja parasta aikaa MB:llä. Saas nährä kuinka äijän käy

Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse ne usko tuohon selitykseen, että olisi nolla-asennossa. En tunne ketään, joka pitäisi automaattivaloilla varustettua autossa valoja pois päältä asennossa. Päällä kyllä osa pitää jatkuvasti.mjasa kirjoitti: ↑14 Marras 2019 18:46 Monilla ne ei pala ihan sen takia noissa alikuluissa jne. koska valokatkaisija on yksinkertaisesti nolla asennossa. Kyllä Fordissakin on valitettavastii varsinkin talvella samat vaivat kuin muissakin merkeissä. Kirkas päivä, mutta näkyvyys esim. lumisateen jne takia huono niin niinpä toi systeemi vaan päiväajovaloja pitää ja perse pimeenä ajetaan jos ei muista valoja kääntää päälle.
Tottakai lumi ja sumu on ongelma Fordissakin, mutta siihen riittää sen takasumarin päälle laitto niin syttyy muutkin valot. Pointti oli, että en itse koe tarpeelliseksi väännellä valokytkimestä valoja päälle. Siinä kaiken lisäksi menettää mukautuvat valot.
Edit. Ja esimerkiksi itse olen kokenut, että ajamani VAG-konsernin autot sytyttävät valot paljon maltillisemmin
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse olen tullut tähän tulokseen ihan sen takia, että valitettavan usein näkee täällä pk seudulla ainakin ihan iltasellakin pimeällä autoja missä palaa pelkät ledituikut edessä. Ja se ei kyllä selity millään muulla kun sillä, että valot on fyysisesti käännetty nollille. Ainakin omassa uudessa Focuksessa ei ne päivänäöllä kovin herkästi päälle mene ellei joudu tietysti pyyhkijöitä käyttämään. Mun mielestä takavalot pitäisi ihan ehdottomasti palaa myös pilvisellä harmaalla kelillä ja sitä ei Foordikaan reagoi ellei sitten tosiaan ole jo hämärää.toasti kirjoitti: ↑14 Marras 2019 19:36 Itse ne usko tuohon selitykseen, että olisi nolla-asennossa. En tunne ketään, joka pitäisi automaattivaloilla varustettua autossa valoja pois päältä asennossa. Päällä kyllä osa pitää jatkuvasti.
Tottakai lumi ja sumu on ongelma Fordissakin, mutta siihen riittää sen takasumarin päälle laitto niin syttyy muutkin valot. Pointti oli, että en itse koe tarpeelliseksi väännellä valokytkimestä valoja päälle. Siinä kaiken lisäksi menettää mukautuvat valot.
Edit. Ja esimerkiksi itse olen kokenut, että esimerkiksi ajaman VAG-konsernin autot sytyttävät valot paljon maltillisemmin