Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
toasti kirjoitti: ↑31 Loka 2019 20:25
Ei ole pelkkää legendaa ainakaan 1.5 dieselin kohdalla. Kaikista vioista vittuuntuneena pommitin jo maahantuojaakin sähköpostilla Webaston toimimattomuudesta ja sieltäkin vahvistettiin päivityksen olevan tulossa, mutta aikataulu täysin auki.
Omat ajot se noin 130km päivä ja aiemmassa Focuksessa kyllä riitti akku Webastoon ihan hyvin samalla ajolla.
Tähän virranhallinnan asiaan. Lisätietoja kalastellessani olen melko vakuuttunut siitä, että kyseessä on vain TCU-modulin lepovirran pienentäminen eikä kokonaisvaltainen virranhallinnan muutos. Olisi kyllä kiva, jos maahantuoja tai huoltoliike osaisi aina kertoa täsmälleen mitä on tekeillä, eikä annettaisi epämääräisiä lausuntoja "virranhallinnan parannuksista".
Mitään faktaa mulla ei ole nyt siis mistään muusta kuin että jotain sähköön liittyvää päivitystä on tulossa johonkin, mutta mitä ja milloin, sitä ei ole tiedossa.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Marras 2019 15:46
Koska tämä päivitys tapahtui?
Minulle sanottiin eilen ympäripyöreästi, että päivitystä odotellaan loppuvuoden aikana, ehkä.
Elokuussa auto kävi toistamiseen huollossa. Sen jälkeen kaikki on toiminut.
toasti kirjoitti: ↑12 Marras 2019 15:56
TCU-moduliin on tullut matkan varrella useita päivityksiä.
Itselle tuli hätäpuhelujärjestelmän vika aivan alkuvuodesta, mutta siinä en havainnut muita oireita kuin tuon ilmoituksen. Ongelma korjattiin hyvinkin pian ohjelmistopäivityksellä.
Lisäksi TCU-moduli on kerran päivittynyt OTA:na. Olisiko ollut elokuussa tai syyskuussa kun omaan autoon se oli latautunut.
Pointtina lähinnä se, että tässä saatetaan puhua eri ohjelmistopäivityksistä. Voi olla, että uudempien autojen TCU-modulien HW-konfiguraatio on esimerkiksi muuttunut sen verran, että uusi ohjelmistopäivitys tarvitaan niille.
Miten tää TCU modulin päivitys OTA:na on sulle ilmennyt? Voiko tuolta syncin kautta itse hakea jotain päivityksiä? En ole kyllä itse huomannut mitään semmosta siellä.
AAR85 kirjoitti: ↑12 Marras 2019 16:12
Miten tää TCU modulin päivitys OTA:na on sulle ilmennyt? Voiko tuolta syncin kautta itse hakea jotain päivityksiä? En ole kyllä itse huomannut mitään semmosta siellä.
Tämän auton kanssa monista ongelmista kärsineenä olen pitänyt aika tarkkaa kirjaa kaikesta, jotta mahdolliset ongelmat selvitettäisiin nopeammin ja olisi tarjota huollolle myös mahdollisimman kattavasti tietoa. Osittain tähän liittyen olen tarkkaillut etiksestä autoon saatavilla olevia ohjelmistopäivitykset jne. Etiksestä kerran näki miten TCU-modulin saatavilla oleva päivitys katosi ja moduulin "viimeksi tarkistettu" tieto muuttui. Mitenkään muuten en asiaa huomannut. Nämä ohjelmistopäivityksien tarkkaillut onnistuu vain tunnuksilla etiksestä.
Syncin automaattipäivityksillä ei ole tekemistä TCU:n päivityksen kanssa. Itselläkin oli syncin automaattipäivitykset pois päältä, kun TCU päivittyi.
toasti kirjoitti: ↑12 Marras 2019 16:19
Tämän auton kanssa monista ongelmista kärsineenä olen pitänyt aika tarkkaa kirjaa kaikesta, jotta mahdolliset ongelmat selvitettäisiin nopeammin ja olisi tarjota huollolle myös mahdollisimman kattavasti tietoa. Osittain tähän liittyen olen tarkkaillut etiksestä autoon saatavilla olevia ohjelmistopäivitykset jne. Etiksestä kerran näki miten TCU-modulin saatavilla oleva päivitys katosi ja moduulin "viimeksi tarkistettu" tieto muuttui. Mitenkään muuten en asiaa huomannut. Nämä ohjelmistopäivityksien tarkkaillut onnistuu vain tunnuksilla etiksestä.
Syncin automaattipäivityksillä ei ole tekemistä TCU:n päivityksen kanssa. Itselläkin oli syncin automaattipäivitykset pois päältä, kun TCU päivittyi.
Katsos vaan. Omassakin oli TCU moduulin ”tarkistettu viimeksi” kohdalla päivämäärä jolloin auto ei ole ollut missään huollossa tjms.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Marras 2019 07:28
Piti samalla asentaa lohkolammittimen vastus mutta loppui into ja työkalut kesken.
Se lohkon kyljessä oleva proppu, jonka tilalle lämmitin tulee, on kyllä hankalassa paikassa.
Lisäksi sen avaamiseen tarvitaa isohko kuusiokolohylsy.
Onko kenelläkään kokemusta minkä kokoinen se on?
Mittaamaan sinne ei pääse. Varmaan kokoluokkaa 15mm?
Tietäisi vaan käydä työkalukaupassa ostamassa oikean kokoisen irtohylsyn.
Niin, se avain on 14mm
Nyt on lohkolämmitinkin asennettu.
Menihän se sinne mutta melkoista päättäväisyyttä vaati. Ranteet ja kämmenselät verillä, niin on ahdasta.
Sitten piti tehdä oikein erikoistyökalu, että vastuksen mutterin saa kiristettyä.
27mm lenkkiavaimesta 5cm pätkä ja siihen hitsaten 1/2" jatkovarsi.
Koko asennus olisi alle tunnin homma jos ei toinen tunti menisi siihen, että saa kikkailtua vastuksen reikään ja lähtemään jengalle.
Koko hommassahan ei kai ole kenkään muun mielestä mitään järkeäkään mutta kun kerran tuli päätettyä...
Mulla on TCU modulissa tämän hetken viimeisin päivitys. Silti harvakseltaan on uudesta asti herjannut hätäpuhelujärjestelmä vikaa. On kuulema tulossa uusi päivitys mutta voi hyvinkin mennä 2020 puolelle..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Mikäs on tilanne karttadatan perusteella haettavien nopeusrajoitusten kanssa? Edelleenkö riesana eikä saa pois, ellei Ford-huolto satu pyyntöön suostumaan? Voisiko moista toimenpidettä vaatia suoritettavaksi luovutushuollon yhteydessä?
Motorcade kirjoitti: ↑12 Marras 2019 18:15
Mikäs on tilanne karttadatan perusteella haettavien nopeusrajoitusten kanssa? Edelleenkö riesana eikä saa pois, ellei Ford-huolto satu pyyntöön suostumaan? Voisiko moista toimenpidettä vaatia suoritettavaksi luovutushuollon yhteydessä?
Ei saa pois käytöstä. Jospa tähänkin saadaan joskus päivitys.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Tuli revote:n kysymyksestä mieleen, että sanooko Sync muillakin penkinlämmittimiä kytkiessä ”automaatti-ilmastointi: korkea” tai jotain vastaavaa, eli saman viestin kuin auto-nappia painellessa? Luulisi että kertoisi penkinlämmittimistä ennemmin.
Auto kävi 30 000 km huollossa. Öljyä oli vielä yli puolen välin mittatikkua ennen huoltoa. Koko keskikulutus mitattuna matkamittarin lukemaa käyttäen 5,96 l/100 km. Auton ajotietokone 2:n lukema 5,8 l/100 km. En nollannut tuota kertaakaan ennen 30 tkm huoltoa. Keskinopeus näytti 60 km/h. Luotan enemmän tuohon mittaamaani lukemaan, joskaan sekään ei varmaan ole absoluuttinen totuus. Ajo etupäässä maantieajoa, ilman isompia ruuhkia ja vähemmän kaupunkiajoa. Ekat öljyt vaihdatin 2000 km kohdalla.
revote kirjoitti: ↑12 Marras 2019 18:31
Tänään huomasi, että takalasin lämmitin oli päällä. Otin sen pois niin meni tovi ja huomasin, että penkinlämmitin oli päällä.
En mielestäni laittanut näitä itse päälle. Onko jotain automaatiikkaa kenties? Ei ole aikaisemmin tehnyt näin.
Jos käynnistät auton FordPassilla, niin kyllä. Löytyy auton valikkoasetuksista. Ettekö te ihmiset lue manuaaleja, pakko kysyä?
Viimeksi muokannut Freeze, 12 Marras 2019 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
onik kirjoitti: ↑12 Marras 2019 18:44
Tuli revote:n kysymyksestä mieleen, että sanooko Sync muillakin penkinlämmittimiä kytkiessä ”automaatti-ilmastointi: korkea” tai jotain vastaavaa, eli saman viestin kuin auto-nappia painellessa? Luulisi että kertoisi penkinlämmittimistä ennemmin.
Ei minulla puhu Sync mitään, jos painikkeesta säädän jotakin. Ikinä. Koskaan.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Trukki1 kirjoitti: ↑12 Marras 2019 18:45
Auto kävi 30 000 km huollossa. Öljyä oli vielä yli puolen välin mittatikkua ennen huoltoa. Koko keskikulutus mitattuna matkamittarin lukemaa käyttäen 5,96 l/100 km. Auton ajotietokone 2:n lukema 5,8 l/100 km. En nollannut tuota kertaakaan ennen 30 tkm huoltoa. Keskinopeus näytti 60 km/h. Luotan enemmän tuohon mittaamaani lukemaan, joskaan sekään ei varmaan ole absoluuttinen totuus. Ajo etupäässä maantieajoa, ilman isompia ruuhkia ja vähemmän kaupunkiajoa. Ekat öljyt vaihdatin 2000 km kohdalla.
Pienellä menee. oliko sulla webastoa tässä?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
onik kirjoitti: ↑12 Marras 2019 18:44
Tuli revote:n kysymyksestä mieleen, että sanooko Sync muillakin penkinlämmittimiä kytkiessä ”automaatti-ilmastointi: korkea” tai jotain vastaavaa, eli saman viestin kuin auto-nappia painellessa? Luulisi että kertoisi penkinlämmittimistä ennemmin.
Tekee omani. Logiikkaa en ole ymmärtänyt, että miksi. Haitta on aika minimaalinen tuosta kun tuo ilmoitus ei kestä kuin pari sekuntia.
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19
Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
Freeze kirjoitti: ↑12 Marras 2019 18:57
Jos käynnistät auton FordPassilla, niin kyllä. Löytyy auton valikkoasetuksista. Ettekö te ihmiset lue manuaaleja, pakko kysyä?
Mikä manuaali???
Olen sen avannut ja totesin, että en kahlaa 600 sivua läpi.
revote kirjoitti: ↑12 Marras 2019 19:43
Mikä manuaali???
Olen sen avannut ja totesin, että en kahlaa 600 sivua läpi.
Jossain on menty suunnittelussa vikaan jos manuaalia tarvitsee lukea. Tähän asti hyvin pärjännyt ilman manuaalia.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Freeze kirjoitti: ↑12 Marras 2019 18:58
Ei minulla puhu Sync mitään, jos painikkeesta säädän jotakin. Ikinä. Koskaan.
onik varmaan tarkoitti visuaalista ilmoitusta näytöllä vaikka viestissä lukeekin, että "sanoo".
Itsellä tekee ainakin tuota, mutta hyvin satunnaisesti, ei läheskään joka kerta. Huollon mukaan tämäkin on vain normaalia. Joskus ilmottelee asiasta mitä ei muuta, toisinaan taas ei.
toasti kirjoitti: ↑12 Marras 2019 20:01
onik varmaan tarkoitti visuaalista ilmoitusta näytöllä vaikka viestissä lukeekin, että "sanoo".
Itsellä tekee ainakin tuota, mutta hyvin satunnaisesti, ei läheskään joka kerta. Huollon mukaan tämäkin on vain normaalia. Joskus ilmottelee asiasta mitä ei muuta, toisinaan taas ei.
Juu, kyllä se näytöllä ilmoittaa puhallustehon sekä lämpötilan asetusmuutoksesta.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
focst kirjoitti: ↑12 Marras 2019 19:07
Pienellä menee. oliko sulla webastoa tässä?
On Webasto ja käytän kerran päivässä kylmällä kelillä. Kuten laitoin niin ajelen pääasiassa (runsas 50 km X 2 päivässä) nättiä maantieajoa. Siksi kulutus maltillista. Lisäksi on tuo manuaali versio tarkoituksella hankittu...
revote kirjoitti: ↑12 Marras 2019 19:43
Mikä manuaali???
Olen sen avannut ja totesin, että en kahlaa 600 sivua läpi.
Ei kai yksittäisen asian selvittämiseen tartte koko manuskaa lukea..
Tosiaan, FordPassilla jos käynnistät auton etänä, niin tietyt asiat menee itsekseen päälle riippuen siitä mitä olet ajotieturista valinnut.
Lukekaa nyt vaan sitä manuskaa, ei se huvikseen sen auton mukana tule. Muutenkin vähän outoa että ostetaan uusi auto mutta sen verran ei kiinnosta että manuaalia luettaisiin..
Silloin kun itse auton tilasin, niin ohjekirja oli netissä saatavilla, ja autoa odotellessa oli hyvin aikaa perehtyä. Nykyään taitaa olla FordPassissa piilossa kunnes auton saa siihen paritettua :/