Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
No sitten noita juttuja ei saa myöskään joka osamaksulla on ostanut auton.kun vain omistaja saa tietoa. Jännä tulkinta kyllä on Fordilla.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siinä ford maksaa ei anneta tulostetta. Ei siinä sähköisessähuoltokirjassa eritellä takuutöitä sen tarkemmin todetaan että suoritettu. Normaali huollosta saa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko 2500-5000km välillä vaihdettu öljyt. Ainakin mulle sitä myyjä vielä muistutti. Olisin kyllä joka tapauksessa tuon tehnyt.Rusakko_ kirjoitti: ↑02 Marras 2019 09:04 Ensi viikolla ensimmäinen öljynvaihto, ajettu n. 15 tkm. Öljyn taso laskenut yhden reiän verran 10 tkm kohdalla mitattuun eli nyt 2/5 reikää öljyssä. Öljyn väri muuttunut punaruskeaksi. Näkisin, että ihan hyvä vaihtaa öljyt tässä vaiheessa. Öljyn kulutuksesta en ole huolissaan ja trendi on hyvä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ikinä en ole huolto-ohjelman ulkopuolella vaihtanut öljyjä enkä vaihda, ellei sitten auto ala herjaamaan että öljyt on loppu (Fordithan ei syö öljyä joten tämäkään ei tule vastaan). Ford-liikkeet hehkuttaa jopa 2v öljynvaihtoväliä Focukseen joten sillä mennään ja koeponnistetaan sitten se 5v takuu jos leikkaa kiinni huolto-ohjelman orjallisesta noudattamisesta huolimatta. Veikkaan että ei sitä päivää ei kuitenkaan tarvitse nähdä.


Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tästä kukaan ei saa suuttua. Mutta minulle sanottiin takuuvastavan suulla että ne öljyt pitää vaihtaa vuoden välein vaikka auto seisoo uusilla öljyillä autotallissa. Onko ne öljyr parantunut kun viimeinen käyttöpäivä on tuplaantunut 4 vuodessa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä ylläpitolaturi odottaa asentamista.
En jaksa jännittää talvella joka aamu onko akussa riittävästi virtaa vai ei.
Vaikka autossa ei olisikaan StupidCharge-systeemiä vaan perinteinen oikea laturi niin silti talven pitkillä pakkasjaksoilla työmatka-ajossa sähkö on kortilla.
Vaikka Ford tekisi mitä korjaavia päivityksiä niin täyteen se ei tule akkua lataamaan, koska StupidCharge.
Ylläpitolaturi on pieni investointi siitä varmuudesta, että akku on aamulla täynnä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Laitoin heti ylläpitolaturin kun auton sain. Jos meinaat webastoa käyttää säännöllisesti niin ehdoton sijoitus. Ei tarvitse jännittää riittääkö virta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minäkin meinaan laittaa ylläpitolaturin omaani. En tee mitään asennuksia puskuriin, availen aina konepellin tarvittaessa.
Auto on ollut nyt kolme päivää ja mitä enemmän ajan sitä tyytyväisempi olen. Valitsin juuri oikean mallin ja ruksin juuri oikeat varusteet. Varusteet tekevät auton. Eilen käytin takalasien tummennuksessa, takaluukku 10% ja sivulasit 20%. Kuvia allekirjoituksen Instalinkin kautta.
SS on toiminut ainakin tähän asti. Kerran käyttänyt webaa, kakella napsautin kotoa sisältä päälle, hyvin riitti kantama. Tänään se ei käynnistynyt koska liian vähän menovettä tankissa. Appiksen kaukokäynnistys on tullut kokeiltua myös.
Auto on ollut nyt kolme päivää ja mitä enemmän ajan sitä tyytyväisempi olen. Valitsin juuri oikean mallin ja ruksin juuri oikeat varusteet. Varusteet tekevät auton. Eilen käytin takalasien tummennuksessa, takaluukku 10% ja sivulasit 20%. Kuvia allekirjoituksen Instalinkin kautta.
SS on toiminut ainakin tähän asti. Kerran käyttänyt webaa, kakella napsautin kotoa sisältä päälle, hyvin riitti kantama. Tänään se ei käynnistynyt koska liian vähän menovettä tankissa. Appiksen kaukokäynnistys on tullut kokeiltua myös.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitäs ihmeellistä tuossa on? Öljynvaihtoväli on esim pikkudieselissä 15tkm tai 1 vuosi,kumpi tulee ensin täyteen.
Ihan normaalia varmaan kaikissa autoissa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo kirjoittamani kommentti oli tähän juttuun vain noista vuoden tai kahden öljyistä..Frnz kirjoitti: ↑02 Marras 2019 11:01 Ikinä en ole huolto-ohjelman ulkopuolella vaihtanut öljyjä enkä vaihda, ellei sitten auto ala herjaamaan että öljyt on loppu (Fordithan ei syö öljyä joten tämäkään ei tule vastaan). Ford-liikkeet hehkuttaa jopa 2v öljynvaihtoväliä Focukseen joten sillä mennään ja koeponnistetaan sitten se 5v takuu jos leikkaa kiinni huolto-ohjelman orjallisesta noudattamisesta huolimatta. Veikkaan että ei sitä päivää ei kuitenkaan tarvitse nähdä.![]()
![]()
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuten kirjoitin, ensimmäinen öljynvaihto nyt 15 tkm. Vielä 5 tkm oli aivan kullan keltaista, eikä 10 tkm ollut kuin vähän rusehtavaa, joten en jaksanut lähteä vaihtelee niin aikaisin. Toisethan ajelee aina 30 tkm, joten...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllähän nuo lasien tummennukset tekee autoon kuin autoon pelkkää hyvää jo pelkästään ulkonäön kannalta saati nyt muista eduista. Sunkin Focus heti nätimpirevote kirjoitti: ↑02 Marras 2019 13:31 Minäkin meinaan laittaa ylläpitolaturin omaani. En tee mitään asennuksia puskuriin, availen aina konepellin tarvittaessa.
Auto on ollut nyt kolme päivää ja mitä enemmän ajan sitä tyytyväisempi olen. Valitsin juuri oikean mallin ja ruksin juuri oikeat varusteet. Varusteet tekevät auton. Eilen käytin takalasien tummennuksessa, takaluukku 10% ja sivulasit 20%. Kuvia allekirjoituksen Instalinkin kautta.
SS on toiminut ainakin tähän asti. Kerran käyttänyt webaa, kakella napsautin kotoa sisältä päälle, hyvin riitti kantama. Tänään se ei käynnistynyt koska liian vähän menovettä tankissa. Appiksen kaukokäynnistys on tullut kokeiltua myös.

Defaa vaan peliin. Pistokkeen saa aika helposti ihan nippareilla säleikköön, niin ei tartte porailla puskuriin tai muuallekaan. Vai minkälainen säleikkö sulla nyt olikaan.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Palatakseni vielä etukajarivikaan:
Tänään ajelin ihan pääkaupunkiin asti ja totesin, että navigointi toimii ihan ok mutta ääneen se ei höpötä.
Ihan sama onkä ääniohjaus päällä vai ei. Nämä kaksi vikaa liittynevät toisiinsa.
Mites te muut jotka olette saaneet autonnen juuri hiljattain. Onko samoja oireita?
Tänään ajelin ihan pääkaupunkiin asti ja totesin, että navigointi toimii ihan ok mutta ääneen se ei höpötä.
Ihan sama onkä ääniohjaus päällä vai ei. Nämä kaksi vikaa liittynevät toisiinsa.
Mites te muut jotka olette saaneet autonnen juuri hiljattain. Onko samoja oireita?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tätä huoltoväliasiaa on jauhettu moneen kertaan, mutta tässä on oikea vastaus. Itse tarkistin asian vielä kesällä Fordilta ja sain kirjallisen vastauksen, joka vahvistaa tuon AAR85:sen kirjoituksen, poislukien noi hinnat tietty. Mutta hyvä uutinen on se, että niitä öljyjä saa vaihdattaa paikallisessa merkkarissa vaikka kerran kuussa jos haluaa, ilman että takuu meneeAAR85 kirjoitti: ↑02 Marras 2019 09:32 On joo fyysinen huoltokirja. Ja kyllä se huoltoväli on 2v/30tkm. Vapaaehtoinen öljynvaihto 125€ tai jos haluaa vaan vuositarkastuksen niin 35€ Ford huollossa. Jos se huoltoväli olisi 1v niin auto olisi siitä ilmoitellut. Mulla meni vuos rikki viimekuussa. Kilometrejä on 13500 ja öljyn käyttöikä 54%.

StartStop on minulla toiminut aina, latailen ulkoisella laturilla aina välillä. Huomioikaa myös se, että esim. sport-ajotila kytkee SS:n pois päältä automaattisesti. Näin ainakin tekee minulla, en tiedä sitten onko sama juttu kaikilla, osan autoa kun on päivitetty useita kertoja.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saako mistään navin opastuksia pienemmälle, tosi isolla kailottaa ohjeet ja varoitukset?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käännä voimakkuutta pienemmälle kesken selostuksen niin se pienentää navin volyymiä eikä musiikin.revote kirjoitti:Saako mistään navin opastuksia pienemmälle, tosi isolla kailottaa ohjeet ja varoitukset?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuinka usein laitat auton lataukseen. Kerran viikossa, vai päivittäin. Tää lataamishomma tuli itselle yllätyksenä, kun oletin, että ajoa on riittävästi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa olla niin, että pitää olla riittävästi "oikeanlaista ajoa".
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Älä nyt hyvä ihminen omasta pussista ainakaan mitään latureita maksa. Sullahan oli reilusti ajoa päivässä.
Reklamoit myyjälle ja maahantuojalle yhteisvastuullisesti, että saat asiaa eteenpäin.
En itse ainakaan hyväksy sitä, että pitäisi alkaa latailla vaikka ajoa tulee reilusti. Sen takia mulla on webasto ollut vuosia ettei tarvitse ajastimien ja johtojen kanssa leikkiä. Laturi olisi paluu entiseen. Latausjohdot hyväksyn sitten kun ostan sähköauton.
Aiempien autojen webaston kanssa ei ole ollut tällaisia ongelmia.
No tämäkään ei validi väite ole omalla kohdalla. Viime talvena Webasto käynnistyi joka kerta, mutta tänä syksynä ei ole lainkaan toiminut akun varauksen takia.
Ajoprofiili tismalleen sama kuin viime vuonna. Akku on testattu olevan kunnossa.
Täällä haukutaan paljon SmartChargea, mutta en minä siinä näe itsessään mitään pahaa. Täällä myös tuntuu liikkuvan siitä aika monenlaista tietoa ja valitettavasti ainakin osa taitaa olla virheellistä.
Mulla on myös Fiesta, jossa akku on käytännössä aina 75 -80 % välillä vastaavalla ajolla kuin Focus. Ei siis SmartCharge ainakaan tuossa Fiestassa ongelmia aiheuta.
Focus on nyt noin 50 % varaustasossa, joten jokin sen latauksessa vaikuttaisi toimivan päin persettä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
1-2kertaa viikossa riippuu kuinka paljon on lämmitintä käyttänyt.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään kaukovalot/automatiikka pelas melkein kokoajan ja ilmeisesti lumisade sotkee toimintaa kun on oikeanlaista. Automatiikka rupeaa sopivassa lumisateessa lyhentämään ja loveamaan kuviota, kantama jää lyhyeksi mutta muuten toimii. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tutkiskelin kännykkä - forscanilla Body Control Modulesta akkuun liittyvää dataa - mielenkiintoista. Sieltä löytyy mm akun laskennallinen varaustaso prosentteina ja akkuun menevä/lähtevä virta,sekä PID:t että minkä vuoksi S/S esim on pois käytöstä. Olen 10A "älylaturilla " talviasetuskella pari kerta ladannut tuota, ja sen jälkeen todennut, että OBD;sta luettuna akun varaustaso on 76%, ennen latausta eräässä tapauksessa oli 60%. Käy järkeen koska latausaika ei ollut pitkä. 75% varaustasolla ajossa akkuun menevä virta pyörii jossain 0-3 A välillä. S/S aktivoituu (virrankulutus silloin noin 30A). Liikkeelle lähdettyä latausvirta nousee noin 40A:han joksikin aikaa ja taas laskee pikku hiljaa tuonne 0-3A hujakoille. Ajattelin että tuo sitten lienee varauksen tavoitetaso...
Monta päivää myöhemmin kaivoin diagnostiikan esiin kun weba:lla esilämmityksen (10min) jälkeen keskinäyttö alkoi ilmoittaa virransäästötilasta lapsia istuimiin laitellessa: Akun varaustaso oli 60%. Käynnistyksen jälkeen latausvirta oli noin 15A ja laski tasaisesti. Puolen tunnin ajon jälkeen latausvirta oli noin 5A, varauksen taso 64% ja S/S inhibit päällä akun varauksen vuoksi. Olisin ajatellut että akku ladattaisiin aggressiivisesti takaisin tuohon tavoitevaraustilaan, mutta jostain syystä näin ei käy. S/S inhibit raja jäi selvittämättä mutta 75% se toimii, 64% se ei toimi, joten omassani aktiivinen ikkuna on kapea.Akun kyllä pitäisi voida ottaa vastaan paljonkin virtaa tuossa 64% tilassa, jos S7S eventin jälkeen 75% tasollakin 40A virtoja käy päällä. Hidas tavallinen lataus näyttää siis johtavan siihen että akun varaus laskee pikku hiljaa varsinkin webastoa käytettäessä. Mitään vikoja ei ollut päällä joten huollossakin varmaan todettaiin kaiken olevan kunnossa. Huhuttu SW-päivitys voisi ehkä muutta latausstrategiaa?
Myöskin; edes 60% varaustasolla aggressiivisella moottorijarrutuksella, kierrokset jopa 3000rpm, ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta akun latausvirtaan.
Mystistä on myös ettei ulkoisella laturillakaan päästy yli 76% lataukseen. Täytyypä koettaa vielä oikein CTEK:llä. Lataus tapahtui + napaan ja - -johdon maapisteeseen.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pari kuukautta sitten asensin takakonttiin led-polttimot halogeenien tilalle. Polttimon tunnusmerkkejä ovat mm. T15 / W16W 6500K 900lumen CANBUS.
Tilasin ne täältä: https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/ ... 0k-900lm-c
Hyvin ovat toimineet! Vaikka melkein puolet valosta polttimon mallista johtuen heijastaakin jonnekkin verhoilujen sisään, niin valoa riittää railakkaasti vielä ruuman puolellekin. Ero helogeeneihin on tosi iso.

Tilasin ne täältä: https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/ ... 0k-900lm-c
Hyvin ovat toimineet! Vaikka melkein puolet valosta polttimon mallista johtuen heijastaakin jonnekkin verhoilujen sisään, niin valoa riittää railakkaasti vielä ruuman puolellekin. Ero helogeeneihin on tosi iso.

-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos!-Kj- kirjoitti: ↑03 Marras 2019 07:50
Tutkiskelin kännykkä - forscanilla Body Control Modulesta akkuun liittyvää dataa - mielenkiintoista. Sieltä löytyy mm akun laskennallinen varaustaso prosentteina ja akkuun menevä/lähtevä virta,sekä PID:t että minkä vuoksi S/S esim on pois käytöstä. Olen 10A "älylaturilla " talviasetuskella pari kerta ladannut tuota, ja sen jälkeen todennut, että OBD;sta luettuna akun varaustaso on 76%, ennen latausta eräässä tapauksessa oli 60%. Käy järkeen koska latausaika ei ollut pitkä. 75% varaustasolla ajossa akkuun menevä virta pyörii jossain 0-3 A välillä. S/S aktivoituu (virrankulutus silloin noin 30A). Liikkeelle lähdettyä latausvirta nousee noin 40A:han joksikin aikaa ja taas laskee pikku hiljaa tuonne 0-3A hujakoille. Ajattelin että tuo sitten lienee varauksen tavoitetaso...
Monta päivää myöhemmin kaivoin diagnostiikan esiin kun weba:lla esilämmityksen (10min) jälkeen keskinäyttö alkoi ilmoittaa virransäästötilasta lapsia istuimiin laitellessa: Akun varaustaso oli 60%. Käynnistyksen jälkeen latausvirta oli noin 15A ja laski tasaisesti. Puolen tunnin ajon jälkeen latausvirta oli noin 5A, varauksen taso 64% ja S/S inhibit päällä akun varauksen vuoksi. Olisin ajatellut että akku ladattaisiin aggressiivisesti takaisin tuohon tavoitevaraustilaan, mutta jostain syystä näin ei käy. S/S inhibit raja jäi selvittämättä mutta 75% se toimii, 64% se ei toimi, joten omassani aktiivinen ikkuna on kapea.Akun kyllä pitäisi voida ottaa vastaan paljonkin virtaa tuossa 64% tilassa, jos S7S eventin jälkeen 75% tasollakin 40A virtoja käy päällä. Hidas tavallinen lataus näyttää siis johtavan siihen että akun varaus laskee pikku hiljaa varsinkin webastoa käytettäessä. Mitään vikoja ei ollut päällä joten huollossakin varmaan todettaiin kaiken olevan kunnossa. Huhuttu SW-päivitys voisi ehkä muutta latausstrategiaa?
Myöskin; edes 60% varaustasolla aggressiivisella moottorijarrutuksella, kierrokset jopa 3000rpm, ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta akun latausvirtaan.
Mystistä on myös ettei ulkoisella laturillakaan päästy yli 76% lataukseen. Täytyypä koettaa vielä oikein CTEK:llä. Lataus tapahtui + napaan ja - -johdon maapisteeseen.
Mahtavan analyyttinen ja informatiivinen postaus.
Pari kysymystä:
a) Millä lukijalla ja Forscanin versiolla pääset dataan kiinni?
Minä en jostain syysta saanut autoon puheita ollenkaan.
b) Olen pohtinut tuota ulkoisen laturin oikeaoppista kytkentätapaa. Akun maajohto näyttää menevän suoraan auton koriin.
Silloin lienee sama kummassa se laturin miinusjohto on kiinni. Onko sittenkin niin, että plus-johto pitää kytkeä johonkin muualle, kuin akun napaan jotta virranhallinta pysyy ajantasalla. Esim auton oman laturin plus-napaan? Ratkaiseva kysymys on, missä se virranhallinnan mittauspiste sijaitsee?
Käykö tässä nyt niin, että ulkoisella laturilla akku tulee todellisuudessä täyteen mutta laskennallinen arvo jää matalaksi koska akkua ladataan mittauspisteen ohi?
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 03 Marras 2019 09:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
-Kj-:lle isot kiitokset - nyt on vähän kättä ja mutua parempaa tietoa aiheesta.
Nyt kun olet asiaa tutkaillut niin oletko mitannut akun todellista jännitettä? Mietin vaan josko siellä olisi jotain jännitetasoja joilla softa triggaisi latauksen esim. 90%:iin. Ja tietysti vastaavasti alaspäin. Itselläni laittoivat tuon DEFA:n suoraan akun napoihin eikä mitään ongelmia ole ollut. Käyttänyt kerran viikossa yön yli laturissa kun vaimon työmatka on sen 20km suuntaansa ja tietysti kaikki mahdolliset lämmittimet päällä. Ei ole vuoden aikana jäänyt kuin kerran webasto käynnistymättä kun en tajunnut laittaa laturiin ajoissa.
Nyt kun olet asiaa tutkaillut niin oletko mitannut akun todellista jännitettä? Mietin vaan josko siellä olisi jotain jännitetasoja joilla softa triggaisi latauksen esim. 90%:iin. Ja tietysti vastaavasti alaspäin. Itselläni laittoivat tuon DEFA:n suoraan akun napoihin eikä mitään ongelmia ole ollut. Käyttänyt kerran viikossa yön yli laturissa kun vaimon työmatka on sen 20km suuntaansa ja tietysti kaikki mahdolliset lämmittimet päällä. Ei ole vuoden aikana jäänyt kuin kerran webasto käynnistymättä kun en tajunnut laittaa laturiin ajoissa.
Kuga PHEV ja Fiesta Active