Vaikutelma oli se, että ei tosiaankaan tarvitse hävetä Focuksen ratissa.
 Ainakin Vignaleen verrattuna Volvon materiaalit sisätiloissa eivät olleet mitenkään ihmeellisiä. Tuulen suhinoita ja ympäristön ääniä kuului V40:ssä selvästi enemmän kuin Focuksessa (kiitos kai Vignalen laminoitujen lasien) ja rengasmelu oli suunnilleen samalla tasolla. Dieselin raksutus oli koko ajan läsnä taustalla, mutta tällainen kuorma-autokuski ei siitä juuri harmistu. Jostakin päin V40:n kojelautaa kuului välillä ärsyttävää nitinää. Volvon etupenkit olivat kyllä erinomaiset, paremmat kuin Fordissa.
 Ainakin Vignaleen verrattuna Volvon materiaalit sisätiloissa eivät olleet mitenkään ihmeellisiä. Tuulen suhinoita ja ympäristön ääniä kuului V40:ssä selvästi enemmän kuin Focuksessa (kiitos kai Vignalen laminoitujen lasien) ja rengasmelu oli suunnilleen samalla tasolla. Dieselin raksutus oli koko ajan läsnä taustalla, mutta tällainen kuorma-autokuski ei siitä juuri harmistu. Jostakin päin V40:n kojelautaa kuului välillä ärsyttävää nitinää. Volvon etupenkit olivat kyllä erinomaiset, paremmat kuin Fordissa.Ajettavuuden puolesta V40 oli vakaa menemään moottoritiellä, mutta mutkatiellä varsinkin ohjaus jätti vähän epämääräisen tuntuman verrattuna Focukseen. Alusta tuntui yhtä aikaa sekä tosi pintakovalta että pehmeältä. Asvaltin epätasaisuudet ja varsinkin siltasaumat tärähtivät Volvossa äänekkäästi läpi. D2-diesel oli ihan letkeä ajettava, mutta moottoritiellä olisi välillä kaivannut lisää potkua. Tuntui siltä, että moottorin ääni muuttui karjuvaksi laatikon vaihtaessa pienempää pesään, mutta kiihtyvyys yli satasen nopeuksissa jäi vähän vaisuksi. Toki olen tottunut 50 % tehokkaampaan pataan Focuksessa.
Kaiken kaikkiaan sain ainakin itselleni mielenkiintoisen vertailun noista kahdesta autosta, joista toinen on ns. premium ja toinen on Ford. Focuksen hinta lienee Vignale-varustelulla aika samaa tasoa tuon Volvon kanssa.



 Se on volvon normi auto ja siinä ei ole mitään premiumia vaikka on vähän kalliimpi, kuin focus. Malli on tosi vanha kaiken lisäksi, johon ei ole juuri tullut päivityksiä ja käsittääkseni valmistus loppuu. Vähä sama kuin bemarin 1 ja 2-sarjassa eli ei mitään premiumia.
 Se on volvon normi auto ja siinä ei ole mitään premiumia vaikka on vähän kalliimpi, kuin focus. Malli on tosi vanha kaiken lisäksi, johon ei ole juuri tullut päivityksiä ja käsittääkseni valmistus loppuu. Vähä sama kuin bemarin 1 ja 2-sarjassa eli ei mitään premiumia. Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
 Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8



