Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
revote kirjoitti: ↑16 Loka 2019 18:00
Eli sulla ei ole vielä tuota päivitystä?
Ei ole, kun on vasta kuulemma tulossa. Odotellaan jälleen kerran.
Vasta noin 15 kertaa korjaamolla 11 kk aikana (sisältäen huollot). Hiljaa hyvä tulee, kai...
toasti kirjoitti: ↑16 Loka 2019 18:03
Ei ole, kun on vasta kuulemma tulossa. Odotellaan jälleen kerran.
Vasta noin 15 kertaa korjaamolla 11 kk aikana (sisältäen huollot). Hiljaa hyvä tulee, kai...
Olet kyllä sitkeä sissi.. Itse olisin jo luovuttanut.. Toivottavasti korjaavat latauksenhallinnan. Niinkun aikaisemmin todettu: tehdasvarusteiden tulee toimia ja niitä tulee pystyä käyttämään normaalisit.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ajelin tänään Helsingistä Tampereelle motaria ja siitä Orivedelle ja edelleen pohjoiseen mökkeilemään. Katolla Thulen telineet ja maastopyörä. Matkaa kertyi 350 km ja puolet matkasta sateli vettä. Lisäksi oli jonkin verran vastatuulta. Motarilla ajoin 100 km/h ja sen jälkeen melko hyvin rajoitusten mukaan pääasiassa 80 ja 100. Tampereelle kulutus näytti 6,9 l/100km ja mökin pihassa 6,5 l/100 km.
Havaintona, että n. 1 l nousee kulutus sataselle kun katolla maastopyörä. Mielenkiintoisempi havainto oli, että D:llä ajettaessa auto ajattaa pykälän liian suurella vaihteella. D:llä 1500-1800 kierrosta on hivenen liian vähän, mutta 2000 kierroksilla menee jo nätisti ja hetkelliset kulutuslukemat ovat 1-2 l pienemmät. Samanlainen havainto oli viime kesänä, kun kattokuorman sijaan auto oli muuten vain täydellä kuormalla. Pykälää pienemmällä vaihteella moottori vetää puhtaammin bensaa säästyy.
Toinen havainto liittyy ei adaptiivisten led-ajovalojen toimintaan. Olen tähän asti ajanut kaukovaloautomatiikka päällä ja ihmetellyt, että jos kuitenkin menen itse käyttämään viiksestä valoja, ei pitkät valot syty ekalla viiksen työnnöllä eteenpäin. Eka työntö palauttaa kaukovaloautomatiikan takaisin (logo syttyy) ja vasta toinen työntö sytyttää pitkät. Lisäksi huomasin pimeällä taipaleella, että kaukovaloautomatiikka sytyttää kaukovalot portaattomasti/feidaamalla. Lisäksi vaihtaa lyhyelle ja pitkälle automaattisesti jossain 40 km/h paikkeilla. Kaikkea sitä oppii. Valojen tehosta sanoisin, että aika keskinkertaiset.
toasti kirjoitti: ↑16 Loka 2019 17:54
Aikalailla vahvistaa näkemystäni. Ilmeisesti sulla auto on tas päättänyt ladata akkua.
Tuohon virranhallintaan on huollon mukaan tulossa päivitys, joka vaikuttaa mm. start-stopiin. Itsellä webasto jätti ekaa kertaa toimimatta alhaisen akun varauksen takia, vaikka autolla ajetaan käytännössä pelkästään pitkää matkaa (min. ~130 km päivä) ja kaupunkipyöritys on hyvin minimaalista.
No tuohan on sinänsä hyvä uutinen, että virranhallintaan on tulossa päivitys. Se kertoo, että tehtaalla on havaittu smart chargen olevan vähemmän smart nykyisellään.
Toivotaan, että se myös korjaa toimintaa.
calculus kirjoitti: ↑16 Loka 2019 17:35
Tänään alkoi avaimeton avaus/sulku taas toimia kaikista ovista, vaikka mitään päivityksiä tms. ei ole autolle vielä tehty omasta taikka huollon puolesta.
Itse olen huomannut että ovien avaus tai sulkeminen ei toimi silloin kun kännykkä avaimen kanssa samassa taskussa.
toasti kirjoitti: ↑16 Loka 2019 17:54
Aikalailla vahvistaa näkemystäni. Ilmeisesti sulla auto on tas päättänyt ladata akkua.
Tuohon virranhallintaan on huollon mukaan tulossa päivitys, joka vaikuttaa mm. start-stopiin. Itsellä webasto jätti ekaa kertaa toimimatta alhaisen akun varauksen takia, vaikka autolla ajetaan käytännössä pelkästään pitkää matkaa (min. ~130 km päivä) ja kaupunkipyöritys on hyvin minimaalista.
Tämä päivitys kiinnostaa täällä myös. Omassa autossani S/S ei käytännössä ole toiminut kun 1-2 kertaa, samana päivänä kun auton ajoin liikkeestä ulos. Tämän jälkeen ajettu noin 3000tkm ja ei kertaakaan ole toiminut. On tutkittu ja huollon mukaan siinä ei ole vikaa. Akkua ei voi vaihtaa takuun piikkiin koska vikaa ei ole olemassa, eli ei koodia ei vikaa! Toisaalta, en tiedä korjaako akun vaihto ongelmaa, josta täälläkin melko paljon keskustellaan. Jotain häikkää tuossa järjestelmässä on. Eli jos tällainen korjaus on tulossa niin ilmoitelkaa. Mulle kun paikallinen Ford liike ei tällaisesta ole maininnut mitään.
Moore kirjoitti: ↑17 Loka 2019 11:19
Tämä päivitys kiinnostaa täällä myös. Omassa autossani S/S ei käytännössä ole toiminut kun 1-2 kertaa, samana päivänä kun auton ajoin liikkeestä ulos. Tämän jälkeen ajettu noin 3000tkm ja ei kertaakaan ole toiminut. On tutkittu ja huollon mukaan siinä ei ole vikaa. Akkua ei voi vaihtaa takuun piikkiin koska vikaa ei ole olemassa, eli ei koodia ei vikaa! Toisaalta, en tiedä korjaako akun vaihto ongelmaa, josta täälläkin melko paljon keskustellaan. Jotain häikkää tuossa järjestelmässä on. Eli jos tällainen korjaus on tulossa niin ilmoitelkaa. Mulle kun paikallinen Ford liike ei tällaisesta ole maininnut mitään.
Kokeile ladata akku ulkoisella laturilla täyteen jos mahdollista. Sillon pitäisi S/S:n toimia hetken aikaa ja tiedät että auto muuten kunnossa pl. virranhallintajärjestelmä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Jeps, ja ladatkaa akku sillä AGM-asetuksella eli korkeammalla jännitteellä ja laturin miinusleuka akun vieressä olevaan maadoituspisteeseen - ei akkuun. BCM pysyy siten kärryillä lataustilanteesta.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Foortipi kirjoitti: ↑17 Loka 2019 00:41
Itse olen huomannut että ovien avaus tai sulkeminen ei toimi silloin kun kännykkä avaimen kanssa samassa taskussa.
Juu, en yhtään ihmettelisi. Kaikki yilmääräinen metalli avaimen ja tunnistimen välissä aiheuttaa varmasti ongelmia.
Tosin mulla ja vaimolla on aina ollut avaintaskussa vain avaimet. Ihan jo siitä turvallisuusnäkökulmasta, että ei ainakaan tipahda avaimet vahingossa maahan, jos ottaa samasta taskusta jotakin muuta pois.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Minä olen sen verran pihi, etten pidä mitään kakeavaimia taskussa samassa mytyssä minkään sellaisen kanssa, joka voi painaa nappeja, patteri kuluu ja avainkin ulkomuodoltaan.
Aika monella näkyy olevan autonavaimien kanssa samassa nipussa pari kiloa muita avaimia...
Sitten jos se vielä sattuu olemaan perinteinen virtalukko...
Focus2018 kirjoitti: ↑20 Loka 2019 00:12
Kauanko on muilla menny ennenkun arvioitu toimitusaika selviää, 1.0 koneella olevalle Focukselle
Meillä kesti noin 2,5 kk tilauksesta toimitukseen muutamilla lisävarusteilla. Arvioidun toimitusajan kertoi myyjä jo kauppakirjoja tehdessä ja arvio piti noin viikon tarkkuudella.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Loka 2019 09:06
Oliko moottori käynnissä vai ei?
Vaikuttaa miten onko käynnissä vai ei? Luulisi auton tietävän oikean polttoaineen kummassakin tapauksessa.
Tosin mikään "ominaisuus" ei enää yllätä vuoden auton kohdalla. Todellinen insinöörien taidonnäyte.
Kaizer kirjoitti: ↑20 Loka 2019 08:53
Tämmöstä ilmoitusta tälle aamulle: Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ei käynnistynyt, vaihda polttoainetta
Kesälaatu vielä tankissa?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Arski54 kirjoitti: ↑20 Loka 2019 09:32
Vaikuttaa miten onko käynnissä vai ei? Luulisi auton tietävän oikean polttoaineen kummassakin tapauksessa.
Tosin mikään "ominaisuus" ei enää yllätä vuoden auton kohdalla. Todellinen insinöörien taidonnäyte.
Vaikuttaa akkujännitteeseen mutta toki virheilmoitus on epälooginen siihen.
Aina on kuitenkin sekin pieni mahdollisuus, että insinööri olisi jopa onnistunut ja virheilmoitukselle löytyisikin ihan looginen selitys.
Ainakaan lämpötilakarttojen mukaan Suomessa ei tällä hetkellä ole sellaisia pakkasia etteikö kesälaatukin olisi suodatettavissa.
Kaizer kirjoitti: ↑20 Loka 2019 08:53
Tämmöstä ilmoitusta tälle aamulle: Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ei käynnistynyt, vaihda polttoainetta
Mielenkiintoista. Googlailin pikaisesti yhden (jos toisenkin) Webaston vikakoodilistan näkyville, eikä siellä ole edes tuohon viittaavaa koodia olemassa. Tosin W-bus -versiossa suuri osa vikoja on vain listattu "valmistajakohtainen"
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
focst kirjoitti: ↑20 Loka 2019 09:40
Kesälaatu vielä tankissa?
Käsittääkseni Oulussa ei ollut lähellekään 15 astetta pakkasta. Oletan auton siellä asustavan.
Toki kesälaadun vaihtamisesta talvilaatuun saa ja voi ilmoittaa, olisi oikea "amerikan ominaisuus", mutta toimia pitäis kuitenkin.
Äkkiseltään ajattelisin tuon olevan käännöskukkanen ja ongelman olleen liian tyhjä tankki. Yllättävän paljon muistaakseni vaatii polttoainetta tankissa, että suostuu lähtemään päälle.