kiertokanget

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

foorti kirjoitti:tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
Todella hienoa. kyllä siinä voi olla vähän kikkailua saaha "hyvät" teholaput tuolle viritykselle :lol:

...ja kun inssi persdynolla toteaa sen olevan 2 litranen
Viimeksi muokannut Jaakko85, 21 Syys 2005 13:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Koneistamoidenkin kautta voi saada punametalli laakereita
Escort 1.8 sport -97
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

Tuohan on vaan oletus, mutta eihän kukaan niin tekisi.. :roll:
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

Mutta tarvinneeko tuota dynolappua jos autossa on jo luvat 1.6:lle koneelle ja turbolle?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Joo ei sillon tarvi, vain silloin kun muutoskatsastetaan..
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

foorti kirjoitti:Mutta tarvinneeko tuota dynolappua jos autossa on jo luvat 1.6:lle koneelle ja turbolle?
niin,olisit kertonut heti alussa..
irc voicecoil
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

foorti kirjoitti:tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
tässä mainitsin asiasta..
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

foorti kirjoitti:Mutta tarvinneeko tuota dynolappua jos autossa on jo luvat 1.6:lle koneelle ja turbolle?
Tuohon jos teet jotain muutoksia.. Vaihdat ahtimen tai lisäät coolerin ym. joudut hankkimaan dyno laput, jos konttorilla muutokset huomataan. :wink:
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tosin noista punametalli laakereista niin ohariin ne on kiven alla... tai no 1mm alikokoon löytyi mutta ei muita...
Kyllä moni tuntee mutta ei saannut kun itse kyselin joten tein vakio laakereilla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

foorti kirjoitti:kyllä, kiertokanget kestää varmaan tuota painetta..Mutta rpm rajapinta menee varmaan tuolla 8000 kierroksen paikkeilla, 1.6 saa vissiin vahvistettuja kiertokankeja jostain metallialan yrityksistä, ainakin kuuleman mukaan. Tarkoituksena olisi laittaa kyseiseen koneeseen Cosworthin männät jotka ovat lujempaa tekoa.
1.6 kanki on sama kuin 2.0 kanki... siis mitta(ne 1.6 jotka samalla iskulla kui 2.0). Kai ne vakio kangista kestävimmät on ne 2.0 F-kanget. jotka löytyy 205 lohkoisista moottoreista.

Cossun männät ei ole oikei passelit tuoho vakio oharin kankee ku Cosan kanki on eri mittanen. En myt muista menikö yli vai jäikö alle kansitaso?
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Mikey
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Helmi 2005 21:23
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Cossun kanki on 1.5mm pitempi.
Ei riemull rejaa ku Cossu tanel ajaa
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

foorti kirjoitti: tässä mainitsin asiasta..
anteeksi.en tiennyt luvista kun ei niistä tässä mainita.mut ei mitn.
irc voicecoil
CapriGirl
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Syys 2005 21:38
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapriGirl »

Kokkolan moottorihiomosta (p.06-8315542) saa hyvin ja edullisesti laakereita. Omaani maksoi Cossun punametalliset kiertokankien laakerit 20,49e, koko satsi. Ne kai tuo niitä itse englannista tai jotain. Vastaavat maksoi moninkertaisesti autoracingillä.
Ei mee mihkään.....com
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

pitänee tilata tuolta kokkolan moottorihiomosta laakerit, kiitos vinkistä.
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

nuo cossun männät sitten voi varmaan unohtaa, saahan nuita mäntäsarjoja vaikka mistä. Uudet takomännät vaan maksaa, mutta ovat varmaan kestäviä?
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Kannattaisikohan nyt kuitenkin laskeskella, että mitä se 2.0 turbolle muutoskatsastaminen loppujen lopuksi maksaisi verrattuna tuohon 1.6 turbo kikkailuun...? Jos kerran kuitenkin olet valmis ostamaan uusia mäntiä tuohon 1.6 lohkoon.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

konttorilla sanoivat että ei kannata ruveta vaihtamaan 1.6--->2.0:si,Kun tulee nuo ahtimet sun muut kiinni. Menee kuulema muutosprosentit aika lähelle ylärajaa. On tässä pohdittu yhtä sun toista, mutta saa nyt nähä mihin tulokseen tulee..
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

foorti kirjoitti:konttorilla sanoivat että ei kannata ruveta vaihtamaan 1.6--->2.0:si,Kun tulee nuo ahtimet sun muut kiinni. Menee kuulema muutosprosentit aika lähelle ylärajaa. On tässä pohdittu yhtä sun toista, mutta saa nyt nähä mihin tulokseen tulee..
No jos auto on nyt prosentiton niin ei toi muutos 2.0:aan nyt kyllä menee lähellekkään muutosprosenttien ylärajaa..
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

Se riippuu varmaan vähän siitä mihin malliin ne sitä vertaa tehoiltaan..Tiiä sit, pitäneekö vaihtaa konttoria.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Jos cossuun vertaat niin yli menee.

jos vaan muutoskatsastasit sen 2litraseksi perus lintakkeeksi niin ei mene kyllä yli, laske vaikka itse.
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

niin jos vaan 2l, silloin ei mee yli. Mutta tarkotuksena on tehdä ahdettu peli :)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

foorti kirjoitti:niin jos vaan 2l, silloin ei mee yli. Mutta tarkotuksena on tehdä ahdettu peli :)
ahaa kerro lisää mikä tuossa nyt sitten estää sua ahtamasta ?
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

Olivat konttorilla sitä mieltä että jos tekee 2l ja siihen laittaa vielä ahtimen niin vertaavat sitä teho luokaltaan 2.8xr4i:hin jolloin menee kaikki jarrut, kytkin, vaihdelaatikko ym. vaihtoon
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

foorti kirjoitti:Olivat konttorilla sitä mieltä että jos tekee 2l ja siihen laittaa vielä ahtimen niin vertaavat sitä teho luokaltaan 2.8xr4i:hin jolloin menee kaikki jarrut, kytkin, vaihdelaatikko ym. vaihtoon
jarrut 2-4%, laatikko + kytkin 9%, kone 15% (12% ilman apulaitteita).
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

Paljonkohan oli kanta-auto tarkistuksen % raja?
Vastaa Viestiin