Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
foorti kirjoitti:tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
Todella hienoa. kyllä siinä voi olla vähän kikkailua saaha "hyvät" teholaput tuolle viritykselle
...ja kun inssi persdynolla toteaa sen olevan 2 litranen
Viimeksi muokannut Jaakko85, 21 Syys 2005 13:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
foorti kirjoitti:tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
Tosin noista punametalli laakereista niin ohariin ne on kiven alla... tai no 1mm alikokoon löytyi mutta ei muita...
Kyllä moni tuntee mutta ei saannut kun itse kyselin joten tein vakio laakereilla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
foorti kirjoitti:kyllä, kiertokanget kestää varmaan tuota painetta..Mutta rpm rajapinta menee varmaan tuolla 8000 kierroksen paikkeilla, 1.6 saa vissiin vahvistettuja kiertokankeja jostain metallialan yrityksistä, ainakin kuuleman mukaan. Tarkoituksena olisi laittaa kyseiseen koneeseen Cosworthin männät jotka ovat lujempaa tekoa.
1.6 kanki on sama kuin 2.0 kanki... siis mitta(ne 1.6 jotka samalla iskulla kui 2.0). Kai ne vakio kangista kestävimmät on ne 2.0 F-kanget. jotka löytyy 205 lohkoisista moottoreista.
Cossun männät ei ole oikei passelit tuoho vakio oharin kankee ku Cosan kanki on eri mittanen. En myt muista menikö yli vai jäikö alle kansitaso?
Kokkolan moottorihiomosta (p.06-8315542) saa hyvin ja edullisesti laakereita. Omaani maksoi Cossun punametalliset kiertokankien laakerit 20,49e, koko satsi. Ne kai tuo niitä itse englannista tai jotain. Vastaavat maksoi moninkertaisesti autoracingillä.
Kannattaisikohan nyt kuitenkin laskeskella, että mitä se 2.0 turbolle muutoskatsastaminen loppujen lopuksi maksaisi verrattuna tuohon 1.6 turbo kikkailuun...? Jos kerran kuitenkin olet valmis ostamaan uusia mäntiä tuohon 1.6 lohkoon.
konttorilla sanoivat että ei kannata ruveta vaihtamaan 1.6--->2.0:si,Kun tulee nuo ahtimet sun muut kiinni. Menee kuulema muutosprosentit aika lähelle ylärajaa. On tässä pohdittu yhtä sun toista, mutta saa nyt nähä mihin tulokseen tulee..
foorti kirjoitti:konttorilla sanoivat että ei kannata ruveta vaihtamaan 1.6--->2.0:si,Kun tulee nuo ahtimet sun muut kiinni. Menee kuulema muutosprosentit aika lähelle ylärajaa. On tässä pohdittu yhtä sun toista, mutta saa nyt nähä mihin tulokseen tulee..
No jos auto on nyt prosentiton niin ei toi muutos 2.0:aan nyt kyllä menee lähellekkään muutosprosenttien ylärajaa..
Olivat konttorilla sitä mieltä että jos tekee 2l ja siihen laittaa vielä ahtimen niin vertaavat sitä teho luokaltaan 2.8xr4i:hin jolloin menee kaikki jarrut, kytkin, vaihdelaatikko ym. vaihtoon
foorti kirjoitti:Olivat konttorilla sitä mieltä että jos tekee 2l ja siihen laittaa vielä ahtimen niin vertaavat sitä teho luokaltaan 2.8xr4i:hin jolloin menee kaikki jarrut, kytkin, vaihdelaatikko ym. vaihtoon
jarrut 2-4%, laatikko + kytkin 9%, kone 15% (12% ilman apulaitteita).