

Se siis oli tän asian pointti et onko se sytkä nyt kohdallaan jos oon sen kylmällä koneella säätäny tohon 12asteeseen? ja mitään letkuja ja johtoja en irrottanu kun tarkistin/säädin ton sytkän.(oisko pitäny?)
siis kyllä kampiakselin ja nokka-akselin ajotusmerkit on kohdakkain. mikäs tossa nyt konetta rikkois? lämmöt on normaalisti ihan ok, mut tuolloin se oli vasta laitetu käyntiin eli oli ihan kylmä. vaikuttaako se koneen lämpötila tohon ennakkoon??janzamar kirjoitti:mites lämmöt on ollu?
toi ennakko on jo ollu lähellä konerikkoa..![]()
kato että kaikki ajotusmerkit on kohdillaan..
mut siis nyt pitäs vissiin olla kaikki kunnossa kun säädin ton sytkän, vai? ja saatto kato olla et se väliakseli mikä pyörittää sitä jakajaa on pyörähtäny ton hihnanvaihdon yhteydessä että se ei siis ennen oo ollu pielessä kun ton remminvaihdon jälkeen tolla ei oo vielä ajettu metriäkään, niin ainakaan sen osalta vahinkoa tuskin on sattunu.janzamar kirjoitti:ennakko ainakin vaikuttaa koneen lämpötilaan,noin paljon ennakkoa pyörittää konetta jo ihan liian laihalla..menee männät puhki tai jotain vastaavaa kamaluutta.
ei nyt heti mutta ei se niin hirveän kauaa kestä ajaa kumminkaan.
joo, mutta vähän ihmetytti kun kuitenkin on ruiskupeli ja tekee tiukkaa päästä lävite niistä kaikkein vähiten tiukoista päästöistä joista pääsee jopa 78-vuoden kaasaripelit läviteBootsi kirjoitti: Sehän riittää.![]()
Mä en oo nyt ihan perillä tosta ennakosta.Bootsi kirjoitti:Jos kone lähtee kuumanakin käyntiin ilman "takapotkuja" ja helposti niin ennakkoa ei oo liikaa..
Tämä ei ollut siis säätöohje.![]()
Käy ajamassa ja säädä uudelleen, jos esim. nakuttaa vedättäessä suurella vaihteella. (herkästi)
En ihan tarkkaan tunne tuon efi-ohc:n sytytyksen ohjauksen toimintaa, mutta jos siinä menee imusarjan alipaine johonkin ohjausboksiin, niin se letku tulisi irroittaa( ja tukkia ettei se kone ime sitä kautta ilmaa imusarjaan).jesse1987 kirjoitti:mutta siis jos sen ajotuslampulla säätää ton sytkän niin tartteeko mitään letkuja/johtoja irrotella?kun tossahan ei ainakaan alipainesäätäjää oo virranjakajassa. ja vaikuttaako se koneen lämpö sytkän ajoitukseen?