Mä luovuin webastosta ton etäkäynnistyksen takia. Talvea odotellessa, että teinkö oikean ratkaisun.Fixu kirjoitti: ↑26 Heinä 2019 21:34 Mulla nykyien auto ensimmäinen jossa kamera ja meni heti listalle varusteena, josta en luovu jatkossakaan. Todellakin hintansa väärti. Ahtaissa parkkihalleissa peruuttaminen on todella sujuvaa ja turvallisen tuntuista kun tiedät ettet peruuta kenenkään päälle tai kolhi toisia autoja. Ei sillä että niin olisi käynyt aiemminkaan, mutta kamera tekee siitä vaan helpompaa Samoin erinomainen apu taskuparkeissa.
Edellisessä autossa uusia tuttavuuksia oli mm. Webasto ja adaptiivinen vakkari, joista en halunnut luopua uudessakaan autossa.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siis etänä kylmäkäynnistyksiä ja sitten vaan antaa käydä hetken aikaa?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voihan sen noinkin tehdä. Ei kuulosta kovin hyvältä moottorin kannalta.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se moderni ekoauto tyhjäkäynnillä hörskyttämällä talvella lämpene, ainakaan moottoriltaan. Kyllä siinä jokin lisälämppäri kannattaa olla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Webasto on viimeinen asia mistä luopuisin, ehkä paras asia ikinä varsinkin etäkaynnistettävänä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama. Etäkäynnistyksen kun saisi sille FordPassiin. Ehkä jopa ajastus FP:n kautta myös. Ajotietokoneen kautta se on epäkäytännöllinen.
Etäkäynnistys tosiaan pitää moottorin 15 min päällä. Noinkohan se mahtaa talvipakkasissa riittää mihinkään. Mitähän muuten webaston päästöt vs. auton tyhjäkäynti on?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä ollut polttoainetoiminen lisälämmitin autossa jo reilusti yli 10- vuotta. Ei ole ihan ensimmäisenä listassa jos auton lisävarusteista pitäisi luopua . Vanhempana on tullut niin mukavuuden haluiseksikin. Ja kyllähän tuo lisälämmitin päästöjä tekee mutta kylmäkäynnistetty autokin tekee niitä myös.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
JOS haluaa oikeasti esilämmittää moottorin ennen liikkeellelähtöä on Webasto ihan ehdoton. Itselleni ei vielä laitettu mutta tulee varmasti ennen talvea. Webastolla säästää moottoria ja lisää mukavuutta. Tuulilasi ja ratti myös lämpiävät joten sit on talvivarusteet kunnossa.
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Bensa-Focukseen Webasto on suht halpa. Hankintahintaan laskin ylläpitolaturin. Kätevä ja mukava järkevästi käytettynä, muttei sovellu kovinkaan pitkään ihmiselle, joka ei sen heikkouksia tiedä, välitä tai ymmärrä. Päästöistä en tiedä sanoa, mutta pakkasilla viimeistään mikä tahansa moottori kannattaisia esilämmittää. Webastoa en ehkä +5:stä käyttäisi, mutta nollassa hyvinkin.
Tyhjäkäyttämällä moottorin ja sisätilojen lämmittäminen ottaa kyllä aikaa. Jos on pakko jysäyttää esilämmittämättä moottori käytiin, niin ehkä sitä pari minuuttia tyhjäkäyttäisin, mutta ajamalla se lopulta lämpeää. Voi ajaa kuitenkin rauhallisemmin.
Mutta, nyt +30 C, joten...
Tyhjäkäyttämällä moottorin ja sisätilojen lämmittäminen ottaa kyllä aikaa. Jos on pakko jysäyttää esilämmittämättä moottori käytiin, niin ehkä sitä pari minuuttia tyhjäkäyttäisin, mutta ajamalla se lopulta lämpeää. Voi ajaa kuitenkin rauhallisemmin.
Mutta, nyt +30 C, joten...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Enpä ole Webben ajastuksia pahemmin tarvinnu ton kaukosäätimen ansiosta, vartti ennen lähtöä painaa nappia ja sit voikin hypätä lämpimään autoon.Fixu kirjoitti: ↑27 Heinä 2019 12:38 Sama. Etäkäynnistyksen kun saisi sille FordPassiin. Ehkä jopa ajastus FP:n kautta myös. Ajotietokoneen kautta se on epäkäytännöllinen.
Etäkäynnistys tosiaan pitää moottorin 15 min päällä. Noinkohan se mahtaa talvipakkasissa riittää mihinkään. Mitähän muuten webaston päästöt vs. auton tyhjäkäynti on?
Re: Uusi Focus mk4 2018
En itsekään kotona kun auto tossa näköetäisyydellä mutta toimistolta on sen just sen verran matkaa ja taloja edessä, ettei kake riitä. Skodassa ajastus oli tehty nopeeksi siitä multimedianäytöltä, mutta Focuksessa pitää lärätä valikoita ja päivämääräkään ei ole valmiiksi nykyhetkessä, joka on vähän hassua kun ajastusta menneisyyteen ei tarvitse. Eipä silti, parempi tuo valikkorallikin on kuin kylmä auto
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Et ottanut tehdasvarusteena? Se on huomattavasti kalliimpi laittaa jälkikäteen..Teukkis kirjoitti: ↑27 Heinä 2019 14:07 JOS haluaa oikeasti esilämmittää moottorin ennen liikkeellelähtöä on Webasto ihan ehdoton. Itselleni ei vielä laitettu mutta tulee varmasti ennen talvea. Webastolla säästää moottoria ja lisää mukavuutta. Tuulilasi ja ratti myös lämpiävät joten sit on talvivarusteet kunnossa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Älä huoli mun ostohinnasta
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voihan sen sinne jälkeenpäinkin asentaa. Itse en edelliseen viitsinyt kun tehdasasenteinen oli alle tonnin veroineen.. Ainut mitä kaipasin oli puhelinkäynnistys.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo voi toki asentaa mutta jos tehdasasenteisen sai veroineen 850e niin se pitää tosiaan itse asentaa.. Asennettuna hinnat pyörii 2000e kieppeillä riipuen autosta ja mitä mukaan haluaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo naksuminen tulee ainakin omassani mitä ilmeisemmin jarrutehostimesta. Näissä uusissahan ei ole perinteistä alipaineella toimivaa jarrutehostinta vaan elektroninen jarrutehostin ilmeisesti juuri näiden törmäyksenesto yms. järjestelmien takia ja selvästi tuo pumppu jotain puuhastelee tuon naksumisen aikana kun sitä kädellä kokeilee. En tiedä mitä se tekee, mutta kun avaa oven niin selvästi silloin alkaa tekemään jotain. En tiedä onko siinä sitten jotain ajatusta, että valmistelee jarruja ajoonlähtöä ajatellen kun oven avaa tmsRusakko_ kirjoitti: ↑22 Heinä 2019 20:49 Vartan EFB 70 Ah mullaki.
Vielä tämän päiväiseen aiheeseeni. Istuin auton vieressä toista tuntia ja tein havaintoja. Niksuu ja naksuu ja umpioita tuulettaa noin 1-2 min välein 15-20 sekuntia. Välillä menee 5-10 min ja taas sama jatkuu. Välillä vaan niksuu ja naksuu, muttei tuuleta. Sitten välillä tuuletta, muttei naksu. Kun ajovaloja käyttää päällä, niin jotenkin rauhoittuu hetkeksi. Ovien aukominenkin sekoittaa sykliä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, huomasin tuon kun laitoin tehostajan kylkeen käden, mutta ajattelin että ei se se voi olla. Resonoi vaan. Mutta ehkä onkin...mjasa kirjoitti: ↑27 Heinä 2019 22:19 Tuo naksuminen tulee ainakin omassani mitä ilmeisemmin jarrutehostimesta. Näissä uusissahan ei ole perinteistä alipaineella toimivaa jarrutehostinta vaan elektroninen jarrutehostin ilmeisesti juuri näiden törmäyksenesto yms. järjestelmien takia ja selvästi tuo pumppu jotain puuhastelee tuon naksumisen aikana kun sitä kädellä kokeilee. En tiedä mitä se tekee, mutta kun avaa oven niin selvästi silloin alkaa tekemään jotain. En tiedä onko siinä sitten jotain ajatusta, että valmistelee jarruja ajoonlähtöä ajatellen kun oven avaa tms
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu näin mä epäilisin. Samainen toiminta tuntuu jarrupolkimessa jos pistää jalan polkimelle ennen starttia. Itselläni on pari kertaa tehnyt saman mitä aiemminkin ketjussa mainittu, että poljin on ollut kivikova käynnistyksen jälkeen eli sitä ei ole käytännössä pystynyt normaalisti painamaan ja kun vapauttanut polkimen niin tuon naksunnan jälkeen poljintuntuma normaali. Joku softaan liittyvä asia varmaankin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moi, tässä uuden Focuksen omistaja ja todella tyytyväinen autoon joka on 2.0 Diesel Titanium. Noin 1300km olen ehtinyt ajaa ja hieman kummastuttaa vakionopeudensäädin joka lukee liikennemerkkejä sekä karttadatasta sekä itse liikennemerkeistä.
Ajoin tuossa Nousiaisen kohdalla, jossa normaalisti 100kmh mutta tietyön johdosta 30kmh. Jaksoi se ajaa rajoituksen mukaan noin 2km kunnes ilmoitti että nyt on 100kmh ja kiihdytti aika hätäisesti. Edellisellä sivulla taisi olla lisätietoa Ford huoltoon kuinka se karttadatasta lukeminen otetaan pois mutta kertokaa kokemuksia jotka sen ovat poistaneet. Miten on toimivuus parantunut vai onko ja mitä muuta huomioitavaa on havainnut poistamisen jälkeen.
T. Jokke
Ajoin tuossa Nousiaisen kohdalla, jossa normaalisti 100kmh mutta tietyön johdosta 30kmh. Jaksoi se ajaa rajoituksen mukaan noin 2km kunnes ilmoitti että nyt on 100kmh ja kiihdytti aika hätäisesti. Edellisellä sivulla taisi olla lisätietoa Ford huoltoon kuinka se karttadatasta lukeminen otetaan pois mutta kertokaa kokemuksia jotka sen ovat poistaneet. Miten on toimivuus parantunut vai onko ja mitä muuta huomioitavaa on havainnut poistamisen jälkeen.
T. Jokke
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt se on täälläkin saatu uusi Focus 1.0 alle ja ensimmäiset 500 km ajettu. Auto tuli täysin sovitussa ajassa tehdastilauksena (noin 2kk) ja kaikki toimii moitteetta.
Vaikea kommentoida mitään kun parhaalla ajaa mutta jos jotain pitäisi keksiä niin tasanopeudella (esim 100 km/h 6-vaihteella tasaisella) auto hieman jyristää. Olisikohan tuo se sylinterien lepuutustoiminto, koska sitä ei ollut edellisessä 2014-mallisessa 1.0:ssa. Tuosta parhaiten näyttää pääsevän eroon valitsemalla sport-moodin päälle tai antamalla hieman kaasua. Auto myös ehdottaa liian aikaisin isomman vaihteen laittamista. Saisikohan tuon vaihteenvaihdon ilmoituksen jostain otettua pois päältä..?
Jossain tuolla aikaisemmin oli keskustelua liikennemerkkien tunnistamisesta tai sen ongelmista. Tämän kohdalla ainakin kaikki merkit tunnistettiin juuri oikein, ja esim edellä ajava hidas ajoneuvo jossa takaikkunassa 80-lätkä jäi huomioimatta. Melko huojentavaa näillä kameravalvotuilla teillä kun auto osaa kertoa oliko se nopeus esim 80 vai 100. Tästä iso plussa ainakin tässä vaiheessa. Vähän jäin miettimään tuleeko nämä navin kartalta vai lukeeko kamera merkit (toisaalta aikaisemmin vuokra-autona Ranskassa ajamani yksilö luki kaikki esim pienet työmaan merkit joita tuskin oli kartassa myös).
Noin 500 km reitin, josta noin 300 km moottoritietä, keskikulutus täyskuormalla ja reippaalla ajotyylillä oli 6,2 l/100 ajotietokoneen mukaan. Ei hassumpi tulos. Jotenkin tuntui että auto jaksoi ylipäätään vetää paremmin kuin tuo edellinen 2014-malli vaikka molemmat olivat 125 heppasella koneella.
Mielestäni auton on myös hiljaisempi ajaa kuin tuo edellisen sukupolven Focus. Renkailla voi olla jotain vaikutusta. Tämä näytti tulevan tehtaalta Hankookeilla. Aina ennen minulle Fordit on tulleet Continentaleilla (vrt lista allekirjoituksessa). Oliskohan niillä säästökuuri menossa? No, hyvin ne näyttivät toimivan ja Fordin maine hyvissä ajo-ominaisuuksissa varmistui jälleen kerran.
Jäin miettimään sitä auton integroidun 4g wifi-hotspotin aktivoimista... Olisiko siitä mitään lisähyötyä ja tietääkö kukaan miten se on hinnoiteltu koejakson jälkeen?
Vaikea kommentoida mitään kun parhaalla ajaa mutta jos jotain pitäisi keksiä niin tasanopeudella (esim 100 km/h 6-vaihteella tasaisella) auto hieman jyristää. Olisikohan tuo se sylinterien lepuutustoiminto, koska sitä ei ollut edellisessä 2014-mallisessa 1.0:ssa. Tuosta parhaiten näyttää pääsevän eroon valitsemalla sport-moodin päälle tai antamalla hieman kaasua. Auto myös ehdottaa liian aikaisin isomman vaihteen laittamista. Saisikohan tuon vaihteenvaihdon ilmoituksen jostain otettua pois päältä..?
Jossain tuolla aikaisemmin oli keskustelua liikennemerkkien tunnistamisesta tai sen ongelmista. Tämän kohdalla ainakin kaikki merkit tunnistettiin juuri oikein, ja esim edellä ajava hidas ajoneuvo jossa takaikkunassa 80-lätkä jäi huomioimatta. Melko huojentavaa näillä kameravalvotuilla teillä kun auto osaa kertoa oliko se nopeus esim 80 vai 100. Tästä iso plussa ainakin tässä vaiheessa. Vähän jäin miettimään tuleeko nämä navin kartalta vai lukeeko kamera merkit (toisaalta aikaisemmin vuokra-autona Ranskassa ajamani yksilö luki kaikki esim pienet työmaan merkit joita tuskin oli kartassa myös).
Noin 500 km reitin, josta noin 300 km moottoritietä, keskikulutus täyskuormalla ja reippaalla ajotyylillä oli 6,2 l/100 ajotietokoneen mukaan. Ei hassumpi tulos. Jotenkin tuntui että auto jaksoi ylipäätään vetää paremmin kuin tuo edellinen 2014-malli vaikka molemmat olivat 125 heppasella koneella.
Mielestäni auton on myös hiljaisempi ajaa kuin tuo edellisen sukupolven Focus. Renkailla voi olla jotain vaikutusta. Tämä näytti tulevan tehtaalta Hankookeilla. Aina ennen minulle Fordit on tulleet Continentaleilla (vrt lista allekirjoituksessa). Oliskohan niillä säästökuuri menossa? No, hyvin ne näyttivät toimivan ja Fordin maine hyvissä ajo-ominaisuuksissa varmistui jälleen kerran.
Jäin miettimään sitä auton integroidun 4g wifi-hotspotin aktivoimista... Olisiko siitä mitään lisähyötyä ja tietääkö kukaan miten se on hinnoiteltu koejakson jälkeen?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pistetäänpä tännekin pieni avautuminen: mulla on ollut akun kanssa ongelmia alusta asti, näkyy mm. startstopin toimimattomuuteen ja FordPass menee horrokseen liian nopeasti. Myyjän kanssa tästä on keskusteltu ja myyjä laittoi huoltoon pyynnön akun vaihdosta, mutta huolto on vain kahdesti mitannut testerillä ja sanonut että kaikki ok. Startstopin puutteen takia kaupunkikulutus nousee yli kymppiin ja sille ei kuulemma voi mitään.
Toinen isompi vika on älykkäässä vakkarissa, joka ei toimi millään osa-alueella niinkuin pitäisi. Nopeudet karttadatassa päin honkia ja huolto ei saa karttadataa pois päältä, ajolinja-avustin antaa auton ajelehtia pois kaistalta eikä pidä mutkissa omalla kaistalla, ja matalissa nopeuksissa kahdesti ”unohtanut” että edessä on auto ja kiihdyttänyt suoraan perään. Huollon mukaan kaikki toimii kuten pitääkin ja pysähdyksiin asti toimivaa vakkaria ei ole suunniteltu käytettäväksi hitaissa nopeuksissa tai kaupungissa (tai oikeastaan missään muualla kuin suoralla moottoritiellä missä ei ole moottoripyöriä, ohjekirjan mukaan), joten sen toimimattomuus on ihan normaalia.
Laitoin täydellisen vikalistan maahantuojalle ja annoin korjausmahdollisuuden, ja mitään vikaa ei havaittu tai viat olikin ominaisuuksia, huollossa sanoivat sanoivat että mun pitää todistaa että vika esiintyy (eli ajella gopro otsassa jatkuvasti odotellen että jotain menee pieleen). Myyjä selvittää maahantuojan tekniikan kanssa tällä viikolla voiko muuta tehdä.
Kyllähän tuolla on hyvä ajella mutta ärsyttää kun lisävarusteista on maksanut ja sit niiden toimimattomuus ja vaarallisuus onkin normaalia.
Toinen isompi vika on älykkäässä vakkarissa, joka ei toimi millään osa-alueella niinkuin pitäisi. Nopeudet karttadatassa päin honkia ja huolto ei saa karttadataa pois päältä, ajolinja-avustin antaa auton ajelehtia pois kaistalta eikä pidä mutkissa omalla kaistalla, ja matalissa nopeuksissa kahdesti ”unohtanut” että edessä on auto ja kiihdyttänyt suoraan perään. Huollon mukaan kaikki toimii kuten pitääkin ja pysähdyksiin asti toimivaa vakkaria ei ole suunniteltu käytettäväksi hitaissa nopeuksissa tai kaupungissa (tai oikeastaan missään muualla kuin suoralla moottoritiellä missä ei ole moottoripyöriä, ohjekirjan mukaan), joten sen toimimattomuus on ihan normaalia.
Laitoin täydellisen vikalistan maahantuojalle ja annoin korjausmahdollisuuden, ja mitään vikaa ei havaittu tai viat olikin ominaisuuksia, huollossa sanoivat sanoivat että mun pitää todistaa että vika esiintyy (eli ajella gopro otsassa jatkuvasti odotellen että jotain menee pieleen). Myyjä selvittää maahantuojan tekniikan kanssa tällä viikolla voiko muuta tehdä.
Kyllähän tuolla on hyvä ajella mutta ärsyttää kun lisävarusteista on maksanut ja sit niiden toimimattomuus ja vaarallisuus onkin normaalia.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Normi asenne Fordin huollossa.Ei sais olla,mutta kun ononik kirjoitti: ↑28 Heinä 2019 23:23 Pistetäänpä tännekin pieni avautuminen: mulla on ollut akun kanssa ongelmia alusta asti, näkyy mm. startstopin toimimattomuuteen ja FordPass menee horrokseen liian nopeasti. Myyjän kanssa tästä on keskusteltu ja myyjä laittoi huoltoon pyynnön akun vaihdosta, mutta huolto on vain kahdesti mitannut testerillä ja sanonut että kaikki ok. Startstopin puutteen takia kaupunkikulutus nousee yli kymppiin ja sille ei kuulemma voi mitään.
Toinen isompi vika on älykkäässä vakkarissa, joka ei toimi millään osa-alueella niinkuin pitäisi. Nopeudet karttadatassa päin honkia ja huolto ei saa karttadataa pois päältä, ajolinja-avustin antaa auton ajelehtia pois kaistalta eikä pidä mutkissa omalla kaistalla, ja matalissa nopeuksissa kahdesti ”unohtanut” että edessä on auto ja kiihdyttänyt suoraan perään. Huollon mukaan kaikki toimii kuten pitääkin ja pysähdyksiin asti toimivaa vakkaria ei ole suunniteltu käytettäväksi hitaissa nopeuksissa tai kaupungissa (tai oikeastaan missään muualla kuin suoralla moottoritiellä missä ei ole moottoripyöriä, ohjekirjan mukaan), joten sen toimimattomuus on ihan normaalia.
Laitoin täydellisen vikalistan maahantuojalle ja annoin korjausmahdollisuuden, ja mitään vikaa ei havaittu tai viat olikin ominaisuuksia, huollossa sanoivat sanoivat että mun pitää todistaa että vika esiintyy (eli ajella gopro otsassa jatkuvasti odotellen että jotain menee pieleen). Myyjä selvittää maahantuojan tekniikan kanssa tällä viikolla voiko muuta tehdä.
Kyllähän tuolla on hyvä ajella mutta ärsyttää kun lisävarusteista on maksanut ja sit niiden toimimattomuus ja vaarallisuus onkin normaalia.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Re: Uusi Focus mk4 2018
Melun osalta uusi (vai onko se vieläkin uusi?) Focus on selvästi hiljaisempi ja Activen korkeampi rengasprofiili edes auttaa sitä entisestään. Hankookit mullakin, eikä valittamista. Tyytyväisyys selviää lopulta kun tiedän niiden kulutuskestävyyden. Ei kyllä hajua mitä pitäisi kestää... ehkä 30-40 tkmFrnz kirjoitti: ↑28 Heinä 2019 21:47.
Mielestäni auton on myös hiljaisempi ajaa kuin tuo edellisen sukupolven Focus. Renkailla voi olla jotain vaikutusta. Tämä näytti tulevan tehtaalta Hankookeilla. Aina ennen minulle Fordit on tulleet Continentaleilla (vrt lista allekirjoituksessa). Oliskohan niillä säästökuuri menossa? No, hyvin ne näyttivät toimivan ja Fordin maine hyvissä ajo-ominaisuuksissa varmistui jälleen kerran.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei tolla vakkarilla voi ajaa niin että käyttäis rajoitustietoa nopeuden säätöön..ei ainakaan uskalla luottaa että nopeus ois oikea. Pitää olla itse hyvin tietoinen mikä rajoitus on koska liikennemerkki tunnistus toimii miten sattuu jos ei onnistu löytämään merkkiä tienlaidasta ottaa sen karttadatasta ja se ei oleensä ole oikea..esim. 50km/h rajoitus ehdottaa 120...onik kirjoitti: ↑28 Heinä 2019 23:23 Pistetäänpä tännekin pieni avautuminen: mulla on ollut akun kanssa ongelmia alusta asti, näkyy mm. startstopin toimimattomuuteen ja FordPass menee horrokseen liian nopeasti. Myyjän kanssa tästä on keskusteltu ja myyjä laittoi huoltoon pyynnön akun vaihdosta, mutta huolto on vain kahdesti mitannut testerillä ja sanonut että kaikki ok. Startstopin puutteen takia kaupunkikulutus nousee yli kymppiin ja sille ei kuulemma voi mitään.
Toinen isompi vika on älykkäässä vakkarissa, joka ei toimi millään osa-alueella niinkuin pitäisi. Nopeudet karttadatassa päin honkia ja huolto ei saa karttadataa pois päältä, ajolinja-avustin antaa auton ajelehtia pois kaistalta eikä pidä mutkissa omalla kaistalla, ja matalissa nopeuksissa kahdesti ”unohtanut” että edessä on auto ja kiihdyttänyt suoraan perään. Huollon mukaan kaikki toimii kuten pitääkin ja pysähdyksiin asti toimivaa vakkaria ei ole suunniteltu käytettäväksi hitaissa nopeuksissa tai kaupungissa (tai oikeastaan missään muualla kuin suoralla moottoritiellä missä ei ole moottoripyöriä, ohjekirjan mukaan), joten sen toimimattomuus on ihan normaalia.
Laitoin täydellisen vikalistan maahantuojalle ja annoin korjausmahdollisuuden, ja mitään vikaa ei havaittu tai viat olikin ominaisuuksia, huollossa sanoivat sanoivat että mun pitää todistaa että vika esiintyy (eli ajella gopro otsassa jatkuvasti odotellen että jotain menee pieleen). Myyjä selvittää maahantuojan tekniikan kanssa tällä viikolla voiko muuta tehdä.
Kyllähän tuolla on hyvä ajella mutta ärsyttää kun lisävarusteista on maksanut ja sit niiden toimimattomuus ja vaarallisuus onkin normaalia.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019