
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla automaatti ilmastointi toiminut moitteetta. En tiedä minkälaisia odotuksia teillä, on mutta aina siinä aikaa menee että kuumana hohkaavat pinnat jäähtyy.. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuten itse olen koittanut tuoda ilmi niin odotukset on että olisi edes samalla tasolla kuin MK3.5 Focuksen automaatti-ilmastointi.
Kyseisen auton omistaneena vahva mielipiteeni on, että automaatti-ilmastointi on huomattavasti huonompi uudessa mallissa. Lisäksi aiemmin linkkaamani pressimateriaali lupaa parempaa tehoa, joten sen puolesta voisi olla korkeammatkin odotukset.
Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Valmistunut syyskuun puolessa välissä ja otettu täällä ajoon lokakuun lopussa. Ehkä olen vain onnekas mutta meillä on molemmat autot olleet harvinaisen ongelmattomia. Tällä uudella Focuksella aion ajaa pitkään - toimii tosi loistavasti ja siinä on kaikki mitä tarvitsen. Ehkä vähän enemmänkin.toasti kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 10:55
Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla marraskuun lopussa valmistunut. Ois mullakin ilmastointiin päivitys saatavilla..ei taida uskaltaa päivittää jos vaikka huononee..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
En vieläkään tiedä oman auton valmistuspäivää koska sitä ei Ford Etis enää kerro. 
Mutta auto on saapunu Suomeen Levorannalle elokuussa 2018 joten oletan että mulla on ihan alkupään autoja.
Ja ilmastointi toimii vähintään yhtä hyvin kuin edeltävässä Mk4 Mondeossakin, ellei hieman paremminkin.

Mutta auto on saapunu Suomeen Levorannalle elokuussa 2018 joten oletan että mulla on ihan alkupään autoja.
Ja ilmastointi toimii vähintään yhtä hyvin kuin edeltävässä Mk4 Mondeossakin, ellei hieman paremminkin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ongelma tuossa tuntuu olevan nimenomaan puhalluksen heikko teho, tuleva ilma on kyllä kylmää. Automaatin suuri teho vastaa manuaalipuolen tehoa 2-3 jos pyyntönä on 21 astetta. Vasta joku 17 asteen pyyntö herättää automaatinkin töihin. Pitää lämpömittarin kanssa katsoa todelliset lämmöt kun tuntuu että ei se saavuta 21 astetta millään. Ulkolämpö +25. Miten teillä jotka olette tyytyväisiä, kuinka tehokkaasti automaatin suuri teho puhaltaa jos vertaa manuaalipuolen asetuksiin?
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/for ... i-kysynta/
Tästä oli aiemmin puhe..
Tästä oli aiemmin puhe..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Zaijaijaii,Mexico...no kai ne osaa muttereita pyöritellä mutta mentaliteetti työn tekoon tuskin Eurooppalaista tasoa...focst kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 16:10 https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/for ... i-kysynta/
Tästä oli aiemmin puhe..
Toki saarivaltiossa sössittiin Brittien autoteollisuus -70luvulla täysin,ammattiyhdistys kehoitti tekemään töitä vasemmalla kädellä...esim. Morris Marina,ei vedetty kiertokangen laakeripukkeja momenttiin ym,ym...
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
En ole manuaalipuolen asetuksiin edes tutustunut (Peksi. kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 12:09 Ongelma tuossa tuntuu olevan nimenomaan puhalluksen heikko teho, tuleva ilma on kyllä kylmää. Automaatin suuri teho vastaa manuaalipuolen tehoa 2-3 jos pyyntönä on 21 astetta. Vasta joku 17 asteen pyyntö herättää automaatinkin töihin. Pitää lämpömittarin kanssa katsoa todelliset lämmöt kun tuntuu että ei se saavuta 21 astetta millään. Ulkolämpö +25. Miten teillä jotka olette tyytyväisiä, kuinka tehokkaasti automaatin suuri teho puhaltaa jos vertaa manuaalipuolen asetuksiin?

Tehokkain tapa saada auringossa seissyt auto viilennettyä nopeasti on kyllä ajaa suunnilleen ensimmäiset 500 m ikkunat auki, jolloin sisällä oleva 50-60-asteinen ilma vaihtuu normaaliin helleilmaan (25-30 astetta) ja sitten ikkunat kiinni ja ilmastoinnilla onkin paljon helpompi tehtävä ja energiaa säästyy.
Tilattiin auto 15.1. ja luovutus oli maaliskuun lopussa.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Suorituskyvystä sen verran, että ainakin manuaalilaatikolla ja sport-asetuksella auto reagoi kaasuun lähes välittömästi. Jos haluaa oikein kunnolla reipasta kulkua, niin 1.5 bensalle pitää antaa kierroksia, jolloin soppaa varmaan palaa, mutta moottorin soundi on kyllä yläkierroksilla allekirjoittaneen korville mukavan rouhea. Joku toinen saattaa pitää sitä epämiellyttävänä, mutta omaan korvaan taas nelipyttyisen kierrättäminen kuulostaa yleensä rääkkäämiseltä. 
Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa.

Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa.

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kätevä toiminto ainakin ST-Fiestassa on se että painaa kerran avaimesta ja sitten pitkä painallus,aukeaa lasit ja panoraamakatto kun kävelee autolle!calculus kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 17:59 En ole manuaalipuolen asetuksiin edes tutustunut (), mutta väittäisin, että kolme pykälää automaatilla on suurimmillaan noin puolet maksimipuhalluksesta. Olen kokeillut max ac -asetuksen toiminnan ja silloin puhkuu kyllä oikein tosissaan. Tuleva ilma on ihan kunnolla kylmää automaatillakin.
Tehokkain tapa saada auringossa seissyt auto viilennettyä nopeasti on kyllä ajaa suunnilleen ensimmäiset 500 m ikkunat auki, jolloin sisällä oleva 50-60-asteinen ilma vaihtuu normaaliin helleilmaan (25-30 astetta) ja sitten ikkunat kiinni ja ilmastoinnilla onkin paljon helpompi tehtävä ja energiaa säästyy.
Tilattiin auto 15.1. ja luovutus oli maaliskuun lopussa.
Ja tosiaan 2min max AC,ikkunat kiinni ja automaatti-ilmastointi päälle niin viilennys kohdillaan...toki Fiestan sisätilat on huomattavasti pienemmät kuin Focu:ssa
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin lähinnä toi kolmipyttyinen kierroksilla kuulostaa lähinnä ahtamattomalta Porschen kutos-boxerilta...calculus kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 18:19 Suorituskyvystä sen verran, että ainakin manuaalilaatikolla ja sport-asetuksella auto reagoi kaasuun lähes välittömästi. Jos haluaa oikein kunnolla reipasta kulkua, niin 1.5 bensalle pitää antaa kierroksia, jolloin soppaa varmaan palaa, mutta moottorin soundi on kyllä yläkierroksilla allekirjoittaneen korville mukavan rouhea. Joku toinen saattaa pitää sitä epämiellyttävänä, mutta omaan korvaan taas nelipyttyisen kierrättäminen kuulostaa yleensä rääkkäämiseltä.
Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa.![]()
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Itseasiassa en kyllä hirveästi haluaisi "kyykyttää" kanssa-autoilijoita vaikka olisi se 182hv/230nm 8,5s 0-100kmh,normi perheauton lukuja!calculus kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 18:19
Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa.![]()
Niinkuin Pappa sanoi mulle,"jokaiselle hevoselle on kengittäjä..."
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Postin mukana tuli tuo FordService:n mainoslappunen. Kauppasivat siinä välihuoltoa autoihin joissa 2vuoden huoltoväli. Hintana 125€. Sisältää moottoriöljyjen vaihdon ja vuositarkastuksen. Tuumailin jos semmoisen kävisi teettämässä tuossa loka-marraskuun paikkeilla, kun vuosi ajoa alkaa tulemaan täyteen.
Onhan siinä juu öljynvaihdolla hintaa, mutta samapa tuo.
Onhan siinä juu öljynvaihdolla hintaa, mutta samapa tuo.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ollut itsellä lähteet näköjään lähteet kohdillaan tuon Dragonin kanssa. On tuo silti itselle yllätys, että 1.5 ei mene kaupaksi, tuo on mielestäni kuitenkin ihan peruskone, eikä mikään tehoversio. Ehkä se ero 1.0 ja 1.5 välillä ei sitten ajossa ole niin suuri, kuin miltä paperilla vaikuttaa. Täten helppo päätyä pienempään koneeseen. Toki Ford varmasti tällä tempulla ajaa markkinaa vahvasti tuohon 1.0 ja varsinkin 1.0+sähkön suuntaan.focst kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 16:10 https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/for ... i-kysynta/
Tästä oli aiemmin puhe..
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse sain omani loka-marraskuun taitteessa. Mielestäni toimii viilennys oikein hyvin tosin jos aiempaan focukseen vertaa niin ehkä noilla automaatti toiminnoilla puhallin teho ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa. Auringon paahtama auto saisi ehkä nopeammin viilentyä, mutta toisaalta mielestäni tässä uudessa focuksessa on omaan makuun paljon miellyttävämpää se, ettei tuo automaatilla puhalla niin että tukka lähtee päästä. Edellinen focus puhalteli vaikka kuinka pitkään hullunlailla. Vaihdoin tähän uuteen nyt ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen kun 10t tuli täyteen. Suosittelen muillekin ettei odottele tuota 2v/30tkm huoltoväliä. Ainakin omassani oli jo tässä kympin kohdalla rojua riittävästi. Tässä uudessa Focuksessa raitsikan vaihto on huomattavasti helpompi. Hanskalokero lähtee 4 pultilla irti ja suodatin helposti vaakatasossa muoviluukun takana. Meni 5-10 minuuttia eikä tarvinnut survoa ja kikkailla suodattimen kanssa ahtaassa paikassa.toasti kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 10:55 Kuten itse olen koittanut tuoda ilmi niin odotukset on että olisi edes samalla tasolla kuin MK3.5 Focuksen automaatti-ilmastointi.
Kyseisen auton omistaneena vahva mielipiteeni on, että automaatti-ilmastointi on huomattavasti huonompi uudessa mallissa. Lisäksi aiemmin linkkaamani pressimateriaali lupaa parempaa tehoa, joten sen puolesta voisi olla korkeammatkin odotukset.
Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hyvä tietää!

Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
1800 km kesälomareissu takana. Hyvin pärjättiin 1,5 farkku focuksella. Tavalliset kaiuttimet peittivät hyvin takapenkin äänimaailman. Kännykästä sai hyvin säädettyä musiikki maailmaa.
Aktiivinen vakionopeussäädin lopetti reissun aikana toimintansa. Tästä on Fordilla tieto ja syytä haetaan. Itse epäilin tutkassa olleita itikoita, mutta ilmoitusta näkökentän peittävyydestä ei tullut.
Kaikista hienointa olivat Pohjois-Karjalan mutkaiset tiet niin soralla, kuin asfaltilla. Manuaali käyttöön ja eikun menoksi.
Aluksi ole pakkaamisen kanssa ongelmia, mutta kun otti välipohjan pois, niin johan alkoi tavarat mahtumaan paremmin. Silti tuntui, että 2018 fiestaan mahtui paremmin. Voi olla että tänä vuonna oli pikkasen enemmän tavaraa matkalla, kuin viime vuonna.
Takapöntön kun vaihtaisi, niin saisi ulkonäön lisäksi myös äänimaailmaa.
Aktiivinen vakionopeussäädin lopetti reissun aikana toimintansa. Tästä on Fordilla tieto ja syytä haetaan. Itse epäilin tutkassa olleita itikoita, mutta ilmoitusta näkökentän peittävyydestä ei tullut.
Kaikista hienointa olivat Pohjois-Karjalan mutkaiset tiet niin soralla, kuin asfaltilla. Manuaali käyttöön ja eikun menoksi.
Aluksi ole pakkaamisen kanssa ongelmia, mutta kun otti välipohjan pois, niin johan alkoi tavarat mahtumaan paremmin. Silti tuntui, että 2018 fiestaan mahtui paremmin. Voi olla että tänä vuonna oli pikkasen enemmän tavaraa matkalla, kuin viime vuonna.
Takapöntön kun vaihtaisi, niin saisi ulkonäön lisäksi myös äänimaailmaa.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu näin oli. Sormet verillä sai tapella
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä itse suodatin maksoi?mjasa kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 21:40 Itse sain omani loka-marraskuun taitteessa. Mielestäni toimii viilennys oikein hyvin tosin jos aiempaan focukseen vertaa niin ehkä noilla automaatti toiminnoilla puhallin teho ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa. Auringon paahtama auto saisi ehkä nopeammin viilentyä, mutta toisaalta mielestäni tässä uudessa focuksessa on omaan makuun paljon miellyttävämpää se, ettei tuo automaatilla puhalla niin että tukka lähtee päästä. Edellinen focus puhalteli vaikka kuinka pitkään hullunlailla. Vaihdoin tähän uuteen nyt ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen kun 10t tuli täyteen. Suosittelen muillekin ettei odottele tuota 2v/30tkm huoltoväliä. Ainakin omassani oli jo tässä kympin kohdalla rojua riittävästi. Tässä uudessa Focuksessa raitsikan vaihto on huomattavasti helpompi. Hanskalokero lähtee 4 pultilla irti ja suodatin helposti vaakatasossa muoviluukun takana. Meni 5-10 minuuttia eikä tarvinnut survoa ja kikkailla suodattimen kanssa ahtaassa paikassa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla kans automaatti-ilmastointi toimii pääosin hyvin. Lämpötilaa säädän 20-21 välillä ja automaattisen puhallinnopeuden "taso" on ollut aina matala. Max AC:tä käytän 1-2 min. kun auto seissyt auringossa päivän. Toimii hyvin, eikä ilmanvaihtoa tartte em. enempää edes ajatella. Minusta se on sitä mistä automaatti-ilmastoinnissa maksetaankin.
Pientä parannettavaa olisi suuttimien suuntauksessa (hieman terävä/kapea) ilmavirta. Saisi olla hajontaa enemmän. Talviajan ilmanvaihdosta ei vielä kokemusta. Lisäksi takapenkkiläisille kaipaisin suuttimia, mutta se onkin hankalampi hoitaa. Onkohan takatiloihin jalkatiloissa puhallusta?
Harmi tuo 1.5 l bensan pitkä toimitusaika ja tehtaan sulkeminen. Tuntuu, että litraiseen nähden haittana on vain ilmoitetun päästölukeman (kulutuksen) aiheuttama lisähinta autoa hankkiessa, vaikka käytännössä kulutuseroa ei taida olla.
Omassa kulutus näyttää jämähtäneen 6 litraan. Vaikka ajo onkin taajama-/maantiepainotteista, niin kyllä sitä kaupunkiajoakin tulee ja ruuhkissa kiihdyttelyä ja jarruttelua. Kuormaakin on ollut ja kattotelineet katolla uudesta asti. Pidän kulutusta varsin kohtuullisena, kun kuuntelin monen muun bensa-automaattikuksin juttuja täällä foorumilla.
Pientä parannettavaa olisi suuttimien suuntauksessa (hieman terävä/kapea) ilmavirta. Saisi olla hajontaa enemmän. Talviajan ilmanvaihdosta ei vielä kokemusta. Lisäksi takapenkkiläisille kaipaisin suuttimia, mutta se onkin hankalampi hoitaa. Onkohan takatiloihin jalkatiloissa puhallusta?
Harmi tuo 1.5 l bensan pitkä toimitusaika ja tehtaan sulkeminen. Tuntuu, että litraiseen nähden haittana on vain ilmoitetun päästölukeman (kulutuksen) aiheuttama lisähinta autoa hankkiessa, vaikka käytännössä kulutuseroa ei taida olla.
Omassa kulutus näyttää jämähtäneen 6 litraan. Vaikka ajo onkin taajama-/maantiepainotteista, niin kyllä sitä kaupunkiajoakin tulee ja ruuhkissa kiihdyttelyä ja jarruttelua. Kuormaakin on ollut ja kattotelineet katolla uudesta asti. Pidän kulutusta varsin kohtuullisena, kun kuuntelin monen muun bensa-automaattikuksin juttuja täällä foorumilla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"...

Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi.

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
calculus kirjoitti: ↑28 Kesä 2019 16:31 Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"...Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.
Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi.![]()
Olet oikeassa,se provosoituminen on pahinta...ehkä asetin sanani väärin

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
calculus kirjoitti: ↑28 Kesä 2019 16:31 Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"...Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.
Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi.![]()
Minä tykkään kans kiihdyttää reippaasti. Oikeastaan aina kiihdytys liki kaasu pohjassa, koska se on taloudellista ja hauskaa. Uutta Focusta ajan vielä sisään, joten nyt mennään rauhallisemmin. Äänimaailma on kyllä hauska. Perusajossa hauska pörinä takapäässä ja kierroksilla moottoriurheilun fiilistä. Tykkään kyllä!