Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Mulla automaatti ilmastointi toiminut moitteetta. En tiedä minkälaisia odotuksia teillä, on mutta aina siinä aikaa menee että kuumana hohkaavat pinnat jäähtyy.. 8-)
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

focst kirjoitti: 27 Kesä 2019 10:46 Mulla automaatti ilmastointi toiminut moitteetta. En tiedä minkälaisia odotuksia teillä, on mutta aina siinä aikaa menee että kuumana hohkaavat pinnat jäähtyy.. 8-)
Kuten itse olen koittanut tuoda ilmi niin odotukset on että olisi edes samalla tasolla kuin MK3.5 Focuksen automaatti-ilmastointi.
Kyseisen auton omistaneena vahva mielipiteeni on, että automaatti-ilmastointi on huomattavasti huonompi uudessa mallissa. Lisäksi aiemmin linkkaamani pressimateriaali lupaa parempaa tehoa, joten sen puolesta voisi olla korkeammatkin odotukset.

Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

toasti kirjoitti: 27 Kesä 2019 10:55
Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
Valmistunut syyskuun puolessa välissä ja otettu täällä ajoon lokakuun lopussa. Ehkä olen vain onnekas mutta meillä on molemmat autot olleet harvinaisen ongelmattomia. Tällä uudella Focuksella aion ajaa pitkään - toimii tosi loistavasti ja siinä on kaikki mitä tarvitsen. Ehkä vähän enemmänkin.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Mulla marraskuun lopussa valmistunut. Ois mullakin ilmastointiin päivitys saatavilla..ei taida uskaltaa päivittää jos vaikka huononee..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

En vieläkään tiedä oman auton valmistuspäivää koska sitä ei Ford Etis enää kerro. :(
Mutta auto on saapunu Suomeen Levorannalle elokuussa 2018 joten oletan että mulla on ihan alkupään autoja.

Ja ilmastointi toimii vähintään yhtä hyvin kuin edeltävässä Mk4 Mondeossakin, ellei hieman paremminkin.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Peksi.
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Joulu 2018 14:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Peksi. »

Ongelma tuossa tuntuu olevan nimenomaan puhalluksen heikko teho, tuleva ilma on kyllä kylmää. Automaatin suuri teho vastaa manuaalipuolen tehoa 2-3 jos pyyntönä on 21 astetta. Vasta joku 17 asteen pyyntö herättää automaatinkin töihin. Pitää lämpömittarin kanssa katsoa todelliset lämmöt kun tuntuu että ei se saavuta 21 astetta millään. Ulkolämpö +25. Miten teillä jotka olette tyytyväisiä, kuinka tehokkaasti automaatin suuri teho puhaltaa jos vertaa manuaalipuolen asetuksiin?
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18

Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

focst kirjoitti: 27 Kesä 2019 16:10 https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/for ... i-kysynta/
Tästä oli aiemmin puhe..
Zaijaijaii,Mexico...no kai ne osaa muttereita pyöritellä mutta mentaliteetti työn tekoon tuskin Eurooppalaista tasoa...

Toki saarivaltiossa sössittiin Brittien autoteollisuus -70luvulla täysin,ammattiyhdistys kehoitti tekemään töitä vasemmalla kädellä...esim. Morris Marina,ei vedetty kiertokangen laakeripukkeja momenttiin ym,ym...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

Peksi. kirjoitti: 27 Kesä 2019 12:09 Ongelma tuossa tuntuu olevan nimenomaan puhalluksen heikko teho, tuleva ilma on kyllä kylmää. Automaatin suuri teho vastaa manuaalipuolen tehoa 2-3 jos pyyntönä on 21 astetta. Vasta joku 17 asteen pyyntö herättää automaatinkin töihin. Pitää lämpömittarin kanssa katsoa todelliset lämmöt kun tuntuu että ei se saavuta 21 astetta millään. Ulkolämpö +25. Miten teillä jotka olette tyytyväisiä, kuinka tehokkaasti automaatin suuri teho puhaltaa jos vertaa manuaalipuolen asetuksiin?
En ole manuaalipuolen asetuksiin edes tutustunut ( :) ), mutta väittäisin, että kolme pykälää automaatilla on suurimmillaan noin puolet maksimipuhalluksesta. Olen kokeillut max ac -asetuksen toiminnan ja silloin puhkuu kyllä oikein tosissaan. Tuleva ilma on ihan kunnolla kylmää automaatillakin.

Tehokkain tapa saada auringossa seissyt auto viilennettyä nopeasti on kyllä ajaa suunnilleen ensimmäiset 500 m ikkunat auki, jolloin sisällä oleva 50-60-asteinen ilma vaihtuu normaaliin helleilmaan (25-30 astetta) ja sitten ikkunat kiinni ja ilmastoinnilla onkin paljon helpompi tehtävä ja energiaa säästyy.

Tilattiin auto 15.1. ja luovutus oli maaliskuun lopussa.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

Suorituskyvystä sen verran, että ainakin manuaalilaatikolla ja sport-asetuksella auto reagoi kaasuun lähes välittömästi. Jos haluaa oikein kunnolla reipasta kulkua, niin 1.5 bensalle pitää antaa kierroksia, jolloin soppaa varmaan palaa, mutta moottorin soundi on kyllä yläkierroksilla allekirjoittaneen korville mukavan rouhea. Joku toinen saattaa pitää sitä epämiellyttävänä, mutta omaan korvaan taas nelipyttyisen kierrättäminen kuulostaa yleensä rääkkäämiseltä. ;)

Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa. :lol:
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

calculus kirjoitti: 27 Kesä 2019 17:59 En ole manuaalipuolen asetuksiin edes tutustunut ( :) ), mutta väittäisin, että kolme pykälää automaatilla on suurimmillaan noin puolet maksimipuhalluksesta. Olen kokeillut max ac -asetuksen toiminnan ja silloin puhkuu kyllä oikein tosissaan. Tuleva ilma on ihan kunnolla kylmää automaatillakin.

Tehokkain tapa saada auringossa seissyt auto viilennettyä nopeasti on kyllä ajaa suunnilleen ensimmäiset 500 m ikkunat auki, jolloin sisällä oleva 50-60-asteinen ilma vaihtuu normaaliin helleilmaan (25-30 astetta) ja sitten ikkunat kiinni ja ilmastoinnilla onkin paljon helpompi tehtävä ja energiaa säästyy.

Tilattiin auto 15.1. ja luovutus oli maaliskuun lopussa.
Kätevä toiminto ainakin ST-Fiestassa on se että painaa kerran avaimesta ja sitten pitkä painallus,aukeaa lasit ja panoraamakatto kun kävelee autolle!

Ja tosiaan 2min max AC,ikkunat kiinni ja automaatti-ilmastointi päälle niin viilennys kohdillaan...toki Fiestan sisätilat on huomattavasti pienemmät kuin Focu:ssa

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

calculus kirjoitti: 27 Kesä 2019 18:19 Suorituskyvystä sen verran, että ainakin manuaalilaatikolla ja sport-asetuksella auto reagoi kaasuun lähes välittömästi. Jos haluaa oikein kunnolla reipasta kulkua, niin 1.5 bensalle pitää antaa kierroksia, jolloin soppaa varmaan palaa, mutta moottorin soundi on kyllä yläkierroksilla allekirjoittaneen korville mukavan rouhea. Joku toinen saattaa pitää sitä epämiellyttävänä, mutta omaan korvaan taas nelipyttyisen kierrättäminen kuulostaa yleensä rääkkäämiseltä. ;)

Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa. :lol:
Niin lähinnä toi kolmipyttyinen kierroksilla kuulostaa lähinnä ahtamattomalta Porschen kutos-boxerilta...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

calculus kirjoitti: 27 Kesä 2019 18:19

Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa. :lol:
Itseasiassa en kyllä hirveästi haluaisi "kyykyttää" kanssa-autoilijoita vaikka olisi se 182hv/230nm 8,5s 0-100kmh,normi perheauton lukuja!

Niinkuin Pappa sanoi mulle,"jokaiselle hevoselle on kengittäjä..."

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Postin mukana tuli tuo FordService:n mainoslappunen. Kauppasivat siinä välihuoltoa autoihin joissa 2vuoden huoltoväli. Hintana 125€. Sisältää moottoriöljyjen vaihdon ja vuositarkastuksen. Tuumailin jos semmoisen kävisi teettämässä tuossa loka-marraskuun paikkeilla, kun vuosi ajoa alkaa tulemaan täyteen.

Onhan siinä juu öljynvaihdolla hintaa, mutta samapa tuo.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Hjesko
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko »

focst kirjoitti: 27 Kesä 2019 16:10 https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/for ... i-kysynta/
Tästä oli aiemmin puhe..
Ei ollut itsellä lähteet näköjään lähteet kohdillaan tuon Dragonin kanssa. On tuo silti itselle yllätys, että 1.5 ei mene kaupaksi, tuo on mielestäni kuitenkin ihan peruskone, eikä mikään tehoversio. Ehkä se ero 1.0 ja 1.5 välillä ei sitten ajossa ole niin suuri, kuin miltä paperilla vaikuttaa. Täten helppo päätyä pienempään koneeseen. Toki Ford varmasti tällä tempulla ajaa markkinaa vahvasti tuohon 1.0 ja varsinkin 1.0+sähkön suuntaan.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

toasti kirjoitti: 27 Kesä 2019 10:55 Kuten itse olen koittanut tuoda ilmi niin odotukset on että olisi edes samalla tasolla kuin MK3.5 Focuksen automaatti-ilmastointi.
Kyseisen auton omistaneena vahva mielipiteeni on, että automaatti-ilmastointi on huomattavasti huonompi uudessa mallissa. Lisäksi aiemmin linkkaamani pressimateriaali lupaa parempaa tehoa, joten sen puolesta voisi olla korkeammatkin odotukset.

Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
Itse sain omani loka-marraskuun taitteessa. Mielestäni toimii viilennys oikein hyvin tosin jos aiempaan focukseen vertaa niin ehkä noilla automaatti toiminnoilla puhallin teho ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa. Auringon paahtama auto saisi ehkä nopeammin viilentyä, mutta toisaalta mielestäni tässä uudessa focuksessa on omaan makuun paljon miellyttävämpää se, ettei tuo automaatilla puhalla niin että tukka lähtee päästä. Edellinen focus puhalteli vaikka kuinka pitkään hullunlailla. Vaihdoin tähän uuteen nyt ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen kun 10t tuli täyteen. Suosittelen muillekin ettei odottele tuota 2v/30tkm huoltoväliä. Ainakin omassani oli jo tässä kympin kohdalla rojua riittävästi. Tässä uudessa Focuksessa raitsikan vaihto on huomattavasti helpompi. Hanskalokero lähtee 4 pultilla irti ja suodatin helposti vaakatasossa muoviluukun takana. Meni 5-10 minuuttia eikä tarvinnut survoa ja kikkailla suodattimen kanssa ahtaassa paikassa.
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

mjasa kirjoitti: 27 Kesä 2019 21:40 Tässä uudessa Focuksessa raitsikan vaihto on huomattavasti helpompi. Hanskalokero lähtee 4 pultilla irti ja suodatin helposti vaakatasossa muoviluukun takana. Meni 5-10 minuuttia eikä tarvinnut survoa ja kikkailla suodattimen kanssa ahtaassa paikassa.
Hyvä tietää! :D Edellisessä mallissa tuo vaihto oli todella pirullinen operaatio.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Jiippe
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Maalis 2018 07:35

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jiippe »

1800 km kesälomareissu takana. Hyvin pärjättiin 1,5 farkku focuksella. Tavalliset kaiuttimet peittivät hyvin takapenkin äänimaailman. Kännykästä sai hyvin säädettyä musiikki maailmaa.
Aktiivinen vakionopeussäädin lopetti reissun aikana toimintansa. Tästä on Fordilla tieto ja syytä haetaan. Itse epäilin tutkassa olleita itikoita, mutta ilmoitusta näkökentän peittävyydestä ei tullut.
Kaikista hienointa olivat Pohjois-Karjalan mutkaiset tiet niin soralla, kuin asfaltilla. Manuaali käyttöön ja eikun menoksi.
Aluksi ole pakkaamisen kanssa ongelmia, mutta kun otti välipohjan pois, niin johan alkoi tavarat mahtumaan paremmin. Silti tuntui, että 2018 fiestaan mahtui paremmin. Voi olla että tänä vuonna oli pikkasen enemmän tavaraa matkalla, kuin viime vuonna.
Takapöntön kun vaihtaisi, niin saisi ulkonäön lisäksi myös äänimaailmaa.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...

:ford: Focus St-Line wagon A8 150 2019
:ford: Fiesta 2018
:ford: Transit custom 2018

Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Frnz kirjoitti: 27 Kesä 2019 21:43 Hyvä tietää! :D Edellisessä mallissa tuo vaihto oli todella pirullinen operaatio.
Juu näin oli. Sormet verillä sai tapella 🙂. Tässä uudessa menee tosiaan niin, että hanskalokeron luukun oikealta puolelta luukun avautumista jarruttava naru varovasti pois, luukun sisäreunoja painetaan varovasti sisään niin, että luukun stopparit lähtee koloistaan jolloin luukku aukeaa täysin alas jolloin noihin koko hanskalokeroa paikallaan pitäviin pultteihin pääsee käsiksi. Pultit irti, ja kammetaan hanskalokero varovasti molemmista päistään pois ja avot. Sekä puhallinmoottori, että sen yläpuolella oleva suodatin täysin näkyvillä ja tosi helposti vaihdettavissa. Itsellä tosiaan oli yllättävän paljon puista tulevaa nöyhtää ja siitepölyä.
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

mjasa kirjoitti: 27 Kesä 2019 21:40 Itse sain omani loka-marraskuun taitteessa. Mielestäni toimii viilennys oikein hyvin tosin jos aiempaan focukseen vertaa niin ehkä noilla automaatti toiminnoilla puhallin teho ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa. Auringon paahtama auto saisi ehkä nopeammin viilentyä, mutta toisaalta mielestäni tässä uudessa focuksessa on omaan makuun paljon miellyttävämpää se, ettei tuo automaatilla puhalla niin että tukka lähtee päästä. Edellinen focus puhalteli vaikka kuinka pitkään hullunlailla. Vaihdoin tähän uuteen nyt ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen kun 10t tuli täyteen. Suosittelen muillekin ettei odottele tuota 2v/30tkm huoltoväliä. Ainakin omassani oli jo tässä kympin kohdalla rojua riittävästi. Tässä uudessa Focuksessa raitsikan vaihto on huomattavasti helpompi. Hanskalokero lähtee 4 pultilla irti ja suodatin helposti vaakatasossa muoviluukun takana. Meni 5-10 minuuttia eikä tarvinnut survoa ja kikkailla suodattimen kanssa ahtaassa paikassa.
Mitä itse suodatin maksoi?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

AAR85 kirjoitti: 27 Kesä 2019 22:17 Mitä itse suodatin maksoi?
Noin 24 € oli orkkis suodatin tosin jonkunmoisella alella tutun kautta. Oiskohan ovh siellä jossain 29 €:n hujakoilla. Suodatin on selvästi isompi mitä edellisen korimallin focuksessa joten suodatustehoakin lienee mukavammin.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Mulla kans automaatti-ilmastointi toimii pääosin hyvin. Lämpötilaa säädän 20-21 välillä ja automaattisen puhallinnopeuden "taso" on ollut aina matala. Max AC:tä käytän 1-2 min. kun auto seissyt auringossa päivän. Toimii hyvin, eikä ilmanvaihtoa tartte em. enempää edes ajatella. Minusta se on sitä mistä automaatti-ilmastoinnissa maksetaankin.
Pientä parannettavaa olisi suuttimien suuntauksessa (hieman terävä/kapea) ilmavirta. Saisi olla hajontaa enemmän. Talviajan ilmanvaihdosta ei vielä kokemusta. Lisäksi takapenkkiläisille kaipaisin suuttimia, mutta se onkin hankalampi hoitaa. Onkohan takatiloihin jalkatiloissa puhallusta?

Harmi tuo 1.5 l bensan pitkä toimitusaika ja tehtaan sulkeminen. Tuntuu, että litraiseen nähden haittana on vain ilmoitetun päästölukeman (kulutuksen) aiheuttama lisähinta autoa hankkiessa, vaikka käytännössä kulutuseroa ei taida olla.
Omassa kulutus näyttää jämähtäneen 6 litraan. Vaikka ajo onkin taajama-/maantiepainotteista, niin kyllä sitä kaupunkiajoakin tulee ja ruuhkissa kiihdyttelyä ja jarruttelua. Kuormaakin on ollut ja kattotelineet katolla uudesta asti. Pidän kulutusta varsin kohtuullisena, kun kuuntelin monen muun bensa-automaattikuksin juttuja täällä foorumilla.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

hapelo kirjoitti: 27 Kesä 2019 21:10 Itseasiassa en kyllä hirveästi haluaisi "kyykyttää" kanssa-autoilijoita vaikka olisi se 182hv/230nm 8,5s 0-100kmh,normi perheauton lukuja!

Niinkuin Pappa sanoi mulle,"jokaiselle hevoselle on kengittäjä..."

Harri
Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"... ;) Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.

Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi. 8-)
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

calculus kirjoitti: 28 Kesä 2019 16:31 Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"... ;) Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.

Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi. 8-)

Olet oikeassa,se provosoituminen on pahinta...ehkä asetin sanani väärin :roll:

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

calculus kirjoitti: 28 Kesä 2019 16:31 Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"... ;) Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.

Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi. 8-)


Minä tykkään kans kiihdyttää reippaasti. Oikeastaan aina kiihdytys liki kaasu pohjassa, koska se on taloudellista ja hauskaa. Uutta Focusta ajan vielä sisään, joten nyt mennään rauhallisemmin. Äänimaailma on kyllä hauska. Perusajossa hauska pörinä takapäässä ja kierroksilla moottoriurheilun fiilistä. Tykkään kyllä!
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Vastaa Viestiin