Ford Probe 2,2 Turbo
Ford Probe 2,2 Turbo
Elikkäs nyt olisi tarkotus vähän lisäillä tehoa ko. autoon.
Kenelläkään muulla ko. autoa? Jos on niin miten on viritetty ja muutenkin kokemuksia konepuolelta.
Itsellä olis tarkotus nostaa paineita, vv-suodatin, putkistoa ehkä, niin ja tietenkin dumppi.. Jotain ideoita miten tehoa lisää?
Mitenkäs paljon tota mahtaa uskaltaa viritellä? Onko moottoreilla jotain yleistä heikointa lenkkiä?
Kenelläkään muulla ko. autoa? Jos on niin miten on viritetty ja muutenkin kokemuksia konepuolelta.
Itsellä olis tarkotus nostaa paineita, vv-suodatin, putkistoa ehkä, niin ja tietenkin dumppi.. Jotain ideoita miten tehoa lisää?
Mitenkäs paljon tota mahtaa uskaltaa viritellä? Onko moottoreilla jotain yleistä heikointa lenkkiä?
Ihan vaan yleisenä ohjeena, et kun noiden ahtojen kanssa leikkii, niin samalla tarttis myös bensaa saada koneelle lisää!
Tähän käyttöön ruiskuvehkeissä jonkin näkönen säädettävä boxi tms. "teholastu"... Pelkkä lisääntynyt ilmamäärä ei vielä ihmeitä tee, koska vakio boxin ilmankäsittely rajallinen! Liikaa ilmaa ---> käy laihalla --> mahd. mäntään/mäntiin palaa reikä...
Itelläni myös 2.2GT Prope ja suunnitelmissa olis myös ahtojen nosto, isompi cooleri, sytkä ja seokset kohdalleen Perfect-Powerin smt6:lla ja väljempi pakopuoli...
Ahtojen nostosta en sit viel tiiä et miten sen suorittais, kun näyttäis viissiin olevan intekroitu hukkaportti ja ei oo viel varmaa tietoo liekö alipaine-ohjattu, niinkuin yleensä 


Itelläni myös 2.2GT Prope ja suunnitelmissa olis myös ahtojen nosto, isompi cooleri, sytkä ja seokset kohdalleen Perfect-Powerin smt6:lla ja väljempi pakopuoli...


Nyt kun kävin tarkemmin pellin alla moshaamassa, ni näyttäis siinä sittenkin olevan erillinen hukkaportti ja ohjaus alipaineella, kuten yleensäkin.. Oli sen verta hyvin turbon alla piilossa et ei oo aiemmin sattunu silmään!Kessi kirjoitti: Ahtojen nostosta en sit viel tiiä et miten sen suorittais, kun näyttäis viissiin olevan intekroitu hukkaportti ja ei oo viel varmaa tietoo liekö alipaine-ohjattu, niinkuin yleensä


http://www.sporttiauto.comSambzonic kirjoitti:Tollanen ns. turbo ruvi oli vissiin edellinen omistaja asentanut.. Mistäs olet Perfect-Powerin smt6 katellut ja mihin hintaan?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Löytyy esim http://www.sporttiauto.com Kyselin samaisesta paikasta myös tuota Perfect-Powerin uutta smt7:aa, mut ei Janne äkkiseltään löytänyt probeen kytkentäkaavioo... Tuo smt7 olis siitä mukava, kun siinä olis ahtojen ohjaus ja lisäks "paukku"-järjestelmäSambzonic kirjoitti:Tollanen ns. turbo ruvi oli vissiin edellinen omistaja asentanut.. Mistäs olet Perfect-Powerin smt6 katellut ja mihin hintaan?
köh, pitää tietää ahdoilla käykö se rikkaalla vai laihalla eli seosmittari josta näkee realiaikasesti seossuhteen. Toisekseen nykyään on tulpanvärinkään perusteella vaikea arvioida seoksia, koska nykyään käytetään vain lyijytöntä polttoainetta. Mitään järkeä ei ole paineita nostaa jos ei se motti saa sitä "ruokaa" lisää ei se pelkällä hapella käyjanzamar kirjoitti:tulppa irti ja väristä voi kattoa.
kai tuohon on mittausvälineitäkin..mutta se saattaa olla helpoin,vaalea tulppa on laihalla..musta rikkaalla,ja paketissa olevan kahvin värinen oikein.

-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
enpä tunne propea onko siinä ilmamäärämittari.joissain autoissa on ollut ongelmia kyseisen värkin kanssa dumpilla.ei kaikissa(esim. mulla ei ollu ongelmia silloin ku oli ilmamäärämittari kiinni).eli saattaa sekottaa ilmamäärämittaria ja siten boxin toimintaa.joihinkin autoihin auttaa ku laittaa kaksmäntä dumpin>se on nopeempi meneen kiinni,ku yksimäntänen.Sambzonic kirjoitti:Elikkä kävin vähän kyselemässä dumpin kannattaavuutta ja myyjä oli sitä mieltä että ei kannata asentaa sillä auto ei vältämättä toimi enää sen jälkeen kunnolla.. Mikäs tässä voisi kiikastaa?
Tiettyyn rajaan asti!Sambzonic kirjoitti:Eli jos autossa on ilmämäärä mittari niin sitten voi nostaa ahtoja huoletta jolloin kone säätään itsekseen sopivan seoksen?





Niin ja siitä dumpista... Probessa on tehtaan jäljiltä bypass-valve, hoitaa saman asian kuin dumppi... Bypass vain päästää ahdetun ilman takaisin imupuolelle, ennen turboa, toisin kuin dumppi joka pistää ahdetun ilman pihalle, josta tuo mukava ääni





kyllä se maffi toimii dumpin kanssa ihan hyvin ainoa on vaan että kun dumppi aukeaa menee seokset hetkellisesti rikkaalle.
kannattaa ottaa se by pässi pois sieltä ja kuunnella sitä turbon kikatusta on meinaan paljon makeempi ääni ja onko sillä nyt niin merkitystä joa se turbo laukee 100000km kohdalla kun muuten kestäisi 120000km
bensan paineita ei kannata lähteä nostamaan vaan lisä kakku täytyy saada suuttimien aukiolo aikaa pidentämällä koska suuttimet on suunniteltu toimimaan tietyllä paineella kun painetta mennään nostamaan niin sitten sulkeutumisajat kasvaa suuttimet rupee kusemaan ja kaikkea muuta
kannattaa ottaa se by pässi pois sieltä ja kuunnella sitä turbon kikatusta on meinaan paljon makeempi ääni ja onko sillä nyt niin merkitystä joa se turbo laukee 100000km kohdalla kun muuten kestäisi 120000km
bensan paineita ei kannata lähteä nostamaan vaan lisä kakku täytyy saada suuttimien aukiolo aikaa pidentämällä koska suuttimet on suunniteltu toimimaan tietyllä paineella kun painetta mennään nostamaan niin sitten sulkeutumisajat kasvaa suuttimet rupee kusemaan ja kaikkea muuta

-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
niin kyllä ite haluaisn sen kikatuksen pois,koska se tosiaan käy aika paljon turbon päälle...
silloinkun dumppi aukee niin sille turbolle aiheutuva paine ei rasita turbiinisiipeä ja siten ei myöskään mahdollisti aukaisee siiven mutteria jne...
silloinkun dumppi aukee niin sille turbolle aiheutuva paine ei rasita turbiinisiipeä ja siten ei myöskään mahdollisti aukaisee siiven mutteria jne...
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 24 Syys 2005 09:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille