Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti: 10 Touko 2019 17:49 Aika jännä homma kun muuten kaikkea muuta härpäkettä varusteissa on tarjolla. Mutta noi läpät puuttuu listalta, monesti aika tarpeelliset
Olisin laittanut ensimmäisenä mutta ei ole saatavilla..pitää kehitellä ite..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

Tajusin onneksi oma-aloitteisesti pyytää eturoiskeläpät tilaukseen. Ihan mukavasti näyttävät sopivat Vignaleen, myös 18-tuumaisten näyttelyvanteiden kanssa... 😉
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Kyllä ne läpät ST-lineen sopii, tosin ei istu 100%, mutta ajaa asiansa täysin. Omaani nuo eivät maksaneet mitään. Tuli läpät ja muovikaukalomatot kaupanpäälle. (Jee :lol: )

Tässä kuva: LINKKI

Toivottavasti linkki toimii.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Laittaisin asennuksen yhteydessä kiveniskuteippiä roiskeläpän alle missä on peltiä. Läpän ja pellin väliin menee ajan myötä hiekkaa ja kiviä ja ne tykkää hiertää pellin paljaaksi. Kaiken paras jos kerran vuoteen käyttää roiskeläpän irti ja pesee väliin kertyneet sonnat pois.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Rusakko_ kirjoitti: 11 Touko 2019 12:49 Laittaisin asennuksen yhteydessä kiveniskuteippiä roiskeläpän alle missä on peltiä. Läpän ja pellin väliin menee ajan myötä hiekkaa ja kiviä ja ne tykkää hiertää pellin paljaaksi. Kaiken paras jos kerran vuoteen käyttää roiskeläpän irti ja pesee väliin kertyneet sonnat pois.
Kyllä. Pitää paikkansa. Omasta käytin läpät irti jo kerran ja hiekkaa siellä oli. Teippiä olis tarkotus laittaa tässä kesän aikana.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro!

Kävin tänään koeajamassa Focus 1,5 EB 182hv A8

Toi tomaatti on kyllä mukava mutta missä tehot?Kaunis auto mukava ajaa mutta jotain puuttuu...hieman lussu,tilaa on mukavasti ja härpäkkeitä!


Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Eihän tuo mikään urheiluauto ole ja tomaatti vie omansa. ST tulossa piakkoin.. Siinä pitäis olla kulkupuoli kunnossa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Mua on alkanut polttelemaan 2 litrainen diisseli, kun ei siitä pikkudieselistä näytä valmista tulevan.
Alkaisikohan ne muut pahimmat lastentaudit olemaan jo pikkuhiljaa parsittu.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

PiuhaPoikki kirjoitti: 11 Touko 2019 21:33 Mua on alkanut polttelemaan 2 litrainen diisseli, kun ei siitä pikkudieselistä näytä valmista tulevan.
Alkaisikohan ne muut pahimmat lastentaudit olemaan jo pikkuhiljaa parsittu.
Eiköhän ne ala olla. 5 kuukautta kesti, että oma auto tuli sellaiseen kuntoon kuin kuvittelin sen luovutuksessa olevan. Marraskuu-huhtikuu välillä suoritettiin korjauksia ja päivityksiä muutaman viikon välein. Muutama pikku juttu vaivaa vielä, mutta ne ei esiinny jatkuvasti eivätkä ole henkilökohtaisesti minulle isoja juttuja.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti: 11 Touko 2019 21:33 Mua on alkanut polttelemaan 2 litrainen diisseli, kun ei siitä pikkudieselistä näytä valmista tulevan.
Alkaisikohan ne muut pahimmat lastentaudit olemaan jo pikkuhiljaa parsittu.
Ei 2litran dieselissä ole edes ollut ongelmia taitaa olla ainoa..1.5 ecoboost taitaa tulla manuaalina hyvänä kakkosena hyvin vähän ongelmia..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

2L dieseliin tuli FordPassiin huoltokutsu välijäähdyttimen letkun tarkistukseen. Tarkistettiin ja omassani oli OK.

Samalla mainitsin tuota aiemmassa viestissä ollutta satunnaista pesunestesäiliön tyhjäksi valumista. Oli ollut valon pesimen letku huonosti kiinni ja päässyt sieltä joskus sattumalta valuttamaan nesteet pois.

Moottorin hyvin hidas lämpeäminen jatkuu näillä kesäisillä keleilläkin. - Muuten oikein hyvä pata.

Vaihteistosta - fordilla ilmeisesti useita eri 8-portaisia auotmaatteja etuvetoihin, tietoa hyvin niukasti liikkeellä. Edit: 1:Pienivääntöisille (1L ecoboost ym), 2:osittainen GM-yhteistyövaihteisto ja 3:ilmeisesti vanhemmasta 6-lovisesta päivitetty 8-pykäläinen.
Edit: näin siis luulen globaalisti olevan, varmuutta ei ole. Focuksessa tuskin kaikkia näitä esiintyy. Haluaisinkin nostaa tietoa foorumin teknisiltä henkilöiltä jos olisi tietoa esim mitä mallinumeroa oleva vaihteisto on missäkin padassa.

2L dieselin parina lienee tuo viimeinen mainittu? - ainakin siinä 2-ja 3-vaihteet ovat hyvin lähellä toisiaan, noin 2000rpm kierroksilla ero on ehkä 200rpm luokkaa jos sitäkään. 2-välitys olisi uusi ja 3-välitys olisi 6-vaihteisen kakkonen. Lisäksi uusi pisin välityssuhde.

Liekö muiden patojen automaateissa sama havaittavissa 1----> 2->3---->4 välityssuhteissa? Helppo kokeilla rattiläpyttimistä. Hauska kuriositeetti.
Viimeksi muokannut -Kj-, 17 Touko 2019 20:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

-Kj- kirjoitti: 17 Touko 2019 15:44 Vaihteistosta - fordilla ilmeisesti useita eri 8-portaisia auotmaatteja etuvetoihin, tietoa hyvin niukasti liikkeellä. Pienivääntöisille (1L ecoboost ym), osittainen GM-yhteistyövaihteisto ja ilmeisesti vanhemmasta 6-lovisesta päivitetty 8-pykäläinen.

2L dieselin parina lienee tuo viimeinen mainittu? - ainakin siinä 2-ja 3-vaihteet ovat hyvin lähellä toisiaan, noin 2000rpm kierroksilla ero on ehkä 200rpm luokkaa jos sitäkään. 2-välitys olisi uusi ja 3-välitys olisi 6-vaihteisen kakkonen. Lisäksi uusi pisin välityssuhde.
Mistäs moista tiedät kertoa?

Oli ehkä mun oikoluvulle turhan suurpiirteisesti kirjoitettu, mutta mitkä sun mielestä pienivääntöisiä ja niillä siis mikä 8-portainen loota?

Ja mikä 8-portainen 2l dieselin jatkona?

Väännöt ulkomuistista: (liekö noilla jotain hetkellisiä lisäboosteja, en muista)
1.0 bensa 170 nm
1.5 bensa 240 nm
1.5 diesel 300 nm
2.0 diesel 370 nm
Niistä päätellen voisi aatella, että loota ei ole sama 170 nm ja 370 nm vääntävissä koneissa :) Uusissa Fiestoissahan on 6-portaistakin jossain moottorissa.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Totta tai ei mutta linkin takaa löytyvän tiedon mukaan kyseessä on yhdessä GM:n kanssa kehitetystä yhdeksän vaihteisesta tunkattu versio. Pudotettu yksi vaihde pois. Tupaöljyn kanssa stydimpi 8F35 ja kipinäkoneissa 8F24.

https://paultan.org/2018/04/11/2019-for ... peed-auto/
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Kävinpä tänään taas pesaisemassa auton ja huomasin että takaluukun edessä puskurin yläpuolella on jo pirusti naarmuja, vaikkei meillä käytetä konttia edes paljon.
Pitänee hommata läpinäkyvä suojakalvo tuohon kun on ilmeisen altis naarmuuntumaan..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

HMS77 kirjoitti: 17 Touko 2019 22:47 Kävinpä tänään taas pesaisemassa auton ja huomasin että takaluukun edessä puskurin yläpuolella on jo pirusti naarmuja, vaikkei meillä käytetä konttia edes paljon.
Pitänee hommata läpinäkyvä suojakalvo tuohon kun on ilmeisen altis naarmuuntumaan..
Taisin autoa tilatessa ruksia katalogista suojan pahimpia naarmuja vastaan. Arka paikka naarmuuntumaan. Autoa ei vaan vieläkään näy :?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Mistäs moista tiedät kertoa?
Erinäisistä Internet-lähteistä koostettua tietoa, esim:
http://fordauthority.com/2018/04/fords- ... us-a-gear/
" Ford has instead come up with a pair of eight-speed automatics to serve in the GM transmission’s place. Granted, one of those transmissions is based on GM’s nine-speed, with one forward drive ratio simply eliminated. The other, made for somewhat higher-performance vehicles like the new Ford Edge ST, is based on a six-speed developed as part of a 2002 Ford/GM partnership. Reportedly, a third eight-speed for lower-torque vehicles is in the pipeline."

Tuosta tekstistä laskettuna tulisi 3 eri varianttia 8-portaisista. Ford-nomenklatuurissa vaihteiston malli, esim 8F35, tarkoittaa 8 vaihdetta, etuveto(tai etuveto-pohjainen awd), ja väännönkestoon viittaava luku. Esim uusi mustangin 10-vaihteinen automaatti on 10R80, 10 vaihdetta, takaveto, väännönkestoon viittaava luku.
Ford of Europe – Special Service Tools & Equipment , listaa kolme varianttia 8F24, 8F35 ja 8F40, ja kaikki itse asiassa focuksen alla:
https://fordspecialtools.service-soluti ... tID=664167

Artikkelissa mainitaan tuo, että yksi perustuu vanhempaan 6f35-vaihtestoon, joka on esim amerikkalaisessa Edge ST:ssä.
Hyvä esimerkki videolla noista lähekkäisistä pykälistä on: https://youtu.be/qup6s2caqRQ , kohdat 7:40 ja 15:00 eteenpäin. 2L dieselin parina on selvästi sama automaatti kuin tuossa perustuen välityksiin.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

xflex kirjoitti: 17 Touko 2019 21:38 Totta tai ei mutta linkin takaa löytyvän tiedon mukaan kyseessä on yhdessä GM:n kanssa kehitetystä yhdeksän vaihteisesta tunkattu versio. Pudotettu yksi vaihde pois. Tupaöljyn kanssa stydimpi 8F35 ja kipinäkoneissa 8F24.

https://paultan.org/2018/04/11/2019-for ... peed-auto/
Jaa, no siinähän sitä infoa. Vai GM:ään perustuu. Pitäiskö huolestua? :) Eipähän tuo loota ihan nykyaikaiselta vaikuta edes turbiiniaskiksi kulutuksen, suorituskyvyn tai toimintanopeutensa puolesta (mitä koeajoilta muistan ja artikkeleita lukenut) vaikka pykäliä on jo ehkä liikaakin. Mulle turbiiniloota oli jopa toive sen luonteen takia, mutta jotenkin ajattelin että "täysin" uusi Focus - kuten mainos kuuluu - olisi sisältänyt oikeasti nykyaikaisen turbiinilootan.

Focusta hankkiessa harkitsin myös Astraa 1.4 bensatomaatilla ja se tuntui kyllä laatikon osalta niin tutulta ja mukavalta vanhanaikaisuuksineen.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Ainakin jokin näyttäisi noista perustuvan GM:n laatikkoon. Vaihteistoyhteistyöhän meni niin että Ford kehitti yhteiskäyttöön tuon takaveto-10-portaisen tomaatin ja GM:vastaavasti yhteiskäyttöön 9-portaisen etivetoaskin.
(ja tosiaan vanha 6F35, mitä löytyy esmes mk5 mondeosta bensoissa, on Ford-GM yhteistyö 2000-luvun alusta, joten uusi asia tämä yhteistyö ei ole.)

Kuitenkin, Ford ei ollut tyytyväinen tuon 9-portaisen suorituskykyyn eikä polttoainetalouteen, eikä hintaan -> muokkasi siitä 8-portaisen jättämällä pisimmän välityksen pois -> halvempi.
https://jalopnik.com/why-ford-isn-t-usi ... 1825465785

Ilmeisesti joissain GM:n autoissa kulutus on jopa lisääntynyt aiemmasta tuolla 9-portaisella (vs 6-portainen), Buick Envision. Autoissa saattoi olla muitakin muutoksia. Selvästikään tästä ei kuitenkaan ole kilpailijaksi esim ZF:n 8-pykäläiselle :D
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

HMS77 kirjoitti: 17 Touko 2019 22:47 Kävinpä tänään taas pesaisemassa auton ja huomasin että takaluukun edessä puskurin yläpuolella on jo pirusti naarmuja, vaikkei meillä käytetä konttia edes paljon.
Pitänee hommata läpinäkyvä suojakalvo tuohon kun on ilmeisen altis naarmuuntumaan..
Oliko sulla keraaminen pinnoite autossa? Jotenkin muistelisin näin. Meillä nimittäin samassa paikassa vähän naarmuja. Ainut mistä on voinut tulla niin perä talvella aina vähän likainen ja pakko välillä lumiharjaa näyttää sinnekin. Olen harkinnut pinnoitetta lähinnä noiden jälkien takia, mutta en sitte tiedä jos silti naarmuuntuu. Toi on ainut kohta meillä missä näkyy yhtään mitään naarmuja, ei edes kiveniskeymiä näy keulassa ja yli 15t ajettu...
Ford
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

Onko nämä autot pesty harjallisessa autopesukoneessa? Meikä ei autoaan ole viimeseen kahteenkymmeneen vuoteen automaattipesuun vienyt ihan tuon naarmuuntumisen takia. Käsinpesu tosin maksaa muutaman euron enemmän, mutta muutenkin pesutulos on sitten parempi, pestään myös oven karmit ja matot. Takaluukku tunnetusti niin farkussa kuin viisiovisessakin likaantuu enemmän ja jos esihuuhtelu ei ole täydellinen, niin kyllä siellä naarmuuntumista tapahtuu, vaikka harjat olisivatkin puhtaat.
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

nestori2 kirjoitti: 18 Touko 2019 08:26 Onko nämä autot pesty harjallisessa autopesukoneessa? Meikä ei autoaan ole viimeseen kahteenkymmeneen vuoteen automaattipesuun vienyt ihan tuon naarmuuntumisen takia. Käsinpesu tosin maksaa muutaman euron enemmän, mutta muutenkin pesutulos on sitten parempi, pestään myös oven karmit ja matot. Takaluukku tunnetusti niin farkussa kuin viisiovisessakin likaantuu enemmän ja jos esihuuhtelu ei ole täydellinen, niin kyllä siellä naarmuuntumista tapahtuu, vaikka harjat olisivatkin puhtaat.
Ei koskaan harjapesussa. Harjattomassa ja tunnetulla ja arvostetulla ammattilaisella käsinpesussa. Talvella perä aina likainen ja lumiharja naarmuttaa varmaan jopa enemmän mitä nykyaikainen harjapesu
Ford
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

No niin, nyt se on sitten tännekin tulossa uusi Focus. Tehdastilaukseen meni 1.0 Ecoboost 5 ovisena Active-versiona muutamilla lisävarusteilla kuten koukku, automaatti-ilmastointi, winter pack jne. Vaihdossa menee 2014-mallinen farkku. Onneksi tästä maasta löytyy useita jälleenmyyjiä, sillä vaihtoauton hyvityshinnasta oli todella suuri vääntö. Tuntuu kuin autokaupat pitäisivät asiakasta ihan idioottina ja yrittävät hinnoitella vaihtoauton ihan käsittämättömän huonosti. Hintahaitari vaihtoauton kohdalla oli noin 3000 eur liikkeiden välillä! Meinasi jäädä kaupat tekemättä ja että tuo edellinen Focus pitää kirjaimellisesti ajaa loppuun koska siitä ei saisi mitään. Lopulta kuitenkin löytyi liike joka teki realistisen tarjouksen PK-seudulla ja palautti uskon asiaan.

Positiivisella tavalla uudessa Focuksessa yllätti sisätilat, niiden parantunut laatuvaikutelma ja se mediakeskus. Mittaristo tuntuu minun silmään vähän halvalta kuitenkin. Lisäksi tuon Active mallin muhkeammat ulkomuodot toi mukaan jotain sellaista mikä sai mielenkiinnon heräämään. Minun silmääni perus Titanium kromisine etumaskeineen vaikuttaa vähän pappamallilta (pyydän anteeksi kaikilta jotka tästä kommentista loukkaantuvat) ja vaatisi vaikka selvästi isommat vanteet, jonkun aggressiivisen värin, tai jotain sen suuntaista joka tehostaisi ulkonäköä. :D

Näköjään tällä hetkellä puhutaan noin kahden kuukauden toimitusajasta tehdastilauksissa. Ei paha, mutta odottavan aika on tunnetusti pitkä.

Kaupanteossa kysyin moneen kertaan takuusta, ja myyjät toistavat liikkeestä toiseen Fordin 5-vuoden takuuta mainitsematta mistään protectista. Näyttelyautoissa oli isoja tarroja jotka mainostivat tätä (olisi pitänyt ottaa kuva niin voi sitten myöhemmin palata asiaan jos tulee ongelmia). Yrittivät kyllä myydä 7 vuoden lisätakuuta (joka olisi varmaankin protect, mutta eivät maininneet nimeltä). Toivottavasti tätä ei tarvitse koeponnistaa koskaan. :D

Jään mielenkiinnolla odottamaan millaiseksi tuo auto muodostuu ajossa ja sitä kautta pohtimaan jos allekirjoituksen Baijerilainen vaikka vaihtuisi 2020 Kugaan kun se tulee myyntiin.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Hessu81 kirjoitti: 18 Touko 2019 08:03 Oliko sulla keraaminen pinnoite autossa? Jotenkin muistelisin näin. Meillä nimittäin samassa paikassa vähän naarmuja. Ainut mistä on voinut tulla niin perä talvella aina vähän likainen ja pakko välillä lumiharjaa näyttää sinnekin. Olen harkinnut pinnoitetta lähinnä noiden jälkien takia, mutta en sitte tiedä jos silti naarmuuntuu. Toi on ainut kohta meillä missä näkyy yhtään mitään naarmuja, ei edes kiveniskeymiä näy keulassa ja yli 15t ajettu...
On keraaminen pinnoite, mutta nuo naarmut on tainnu tulla tosiaan jo talvella siitä kuuluisasta lumiharjasta.. :(

Ja sitten sarjassamme "näin opin uusia asioita autostani vahingossa", osa XVIII:

Jos sammutat auton kun vaihde on D:llä, vaihteenvalitsin siirtyy automaattisesti P-asentoon. :shock:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Frnz kirjoitti: 18 Touko 2019 08:54 Lopulta kuitenkin löytyi liike joka teki realistisen tarjouksen PK-seudulla ja palautti uskon asiaan.

Kaupanteossa kysyin moneen kertaan takuusta, ja myyjät toistavat liikkeestä toiseen Fordin 5-vuoden takuuta mainitsematta mistään protectista.
Mikä pisti parhaan tarjouksen?
Takuun kanssa tulet pettymään jos uskot että se on 5 v takuu eikä 2 v takuu + 3 v protect.
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

HMS77 kirjoitti: 18 Touko 2019 08:59 On keraaminen pinnoite, mutta nuo naarmut on tainnu tulla tosiaan jo talvella siitä kuuluisasta lumiharjasta.. :(

Ja sitten sarjassamme "näin opin uusia asioita autostani vahingossa", osa XVIII:

Jos sammutat auton kun vaihde on D:llä, vaihteenvalitsin siirtyy automaattisesti P-asentoon. :shock:
Meillä just noiden pienien naarmujen takia täytyis tehdä pienet pohjat ennen pinnoitusta. Saattaa olla että tilaan sen pinnoitteen ja harkitsen vielä teippiä lisäksi siihen kohtaan
Ford
Vastaa Viestiin