Jota on sitten joka paikassa muuallakin....focst kirjoitti:2.0 hihna ui öljyssä eli oisko hihnasta irronnut öljyyn jotakin..?
Vai onko moottorissa käyneet väärät öljyt. Hups...

Jota on sitten joka paikassa muuallakin....focst kirjoitti:2.0 hihna ui öljyssä eli oisko hihnasta irronnut öljyyn jotakin..?
Lukekaa nyt edes vähän taaksepäin tätä ketjua..PiuhaPoikki kirjoitti: Pienempään dieseliin ei ilmeisesti ole vieläkään tullut lupailtua päivityspakettia, jolla venytetään öljyn ikää?
Mikäli ennenaikainen huoltoilmoitin syttyy, tulee autoon vaihtaa öljyt. Tehdas tutkii asiaa parhaillaan ja pyrimme saamaan ratkaisun.
Ilmoitus tulee 1500km ennen huollon tarvetta, jonka jälkeen auto ilmoittaa öljynvaihto vaaditaan.
Ford liike käsittelee asian aina tapauskohtaisesti ja on tarvittaessa yhteydessä Ford maahantuontiin.
Luetaan luetaan, eläpä nyt hermostu.HMS77 kirjoitti:Lukekaa nyt edes vähän taaksepäin tätä ketjua..
1.5 dieseliin tulossa päivitys lyhyen huoltovälin takia. Monilla auto alkanut ilmoitella öljynvaihtotarpeesta reilusti etuajassa.
Päivitys ei ole pelkkä softa vaan myös osia vaihdetaan moottorista kuten esim. uusi öljypohja. Tämän takia maahantuoja ei halua myydä uusia pikku dieseleitä tällä hetkellä Suomeen.
Tuo kanavan vaihtumisen nopeus riippu radion asetuksista. Jos asetus on tietty niin kestää tovin ennenkuin kanava vaihtuu jos asetus toinen niin vaihtuu saman tien. Eli kestämisen syy on kaiketi että on pyynti etsiä kyseiseltä muistipaikalta se "vahvin signaali" niin se sitten ottaa sen tovin. Ihmettelivät tuota viivettä yhdessä tunnetussa autolehdessäkin...Itsellä ainakin toimii niin.focst kirjoitti:Avaimettoman järjestelmän toimintaa yritettiin korjata. Välillä toimii kun ajatus toisinaan saa kaivaa avaimen esiin. Ei ollut vaikutusta päivityksellä toimii vieläkin yhtä huonosti. Radion päivitystä voin suositella kosketus näytön reagointi siirtyi nykyaikaan eikä ole enää sitä ihme viivettä kun kanavan valitsee niin oikeasti vaihtuu samantien eikä jää empimään..
Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?Trukki1 kirjoitti:Tuo kanavan vaihtumisen nopeus riippu radion asetuksista. Jos asetus on tietty niin kestää tovin ennenkuin kanava vaihtuu jos asetus toinen niin vaihtuu saman tien. Eli kestämisen syy on kaiketi että on pyynti etsiä kyseiseltä muistipaikalta se "vahvin signaali" niin se sitten ottaa sen tovin. Ihmettelivät tuota viivettä yhdessä tunnetussa autolehdessäkin...Itsellä ainakin toimii niin.
Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyseJansku87 kirjoitti:Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.
Hätäpuhelujärjestelmän vikaan on päivitys tcu moduli pitää päivittää siitä on kyllä huoltotiedote fordliikkeen pitäisi asiasta tietää..Jansku87 kirjoitti:Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.
Kulutushyötyä en ainakaan itse ole huomannut. Itselläni se tuntuu aktivoituvan esim. kun kiihdyttää nollasta 40-60 vauhtiin ja jatkaa siitä pintakaasulla. Sen värinän ainakin omassa litrasessa huomaa tuossa nopeudessa selkeästi. Samalla olen kiinnittänyt huomiota, että kun lähtee esim. neljästäkympistä pintakaasulta kiihdyttämään niin välillä laatikko nykäisee selvästi. Pohtinut, että liittyy todennäköisesti tilanteeseen missä sylinterin deaktivointi loppuu ja automaatti samalla vaihtaa pienemmälle niin korostuuko automaatin vaihto enemmän kuin normaalisti jos tapahtuvat samaan aikaan. Tiedä sitten olisko tuokin ominaisuus päivitettävissä joskus parempaan suuntaan. Noh, mutta kokonaisuutena voimapaketti tuntuu kuitenkin toimivan todella hienosti ja pääasiassa miellyttävä ajella.Rusakko_ kirjoitti:Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?
Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?
En ole oikeastaan huomannut mitenkään lepuutuksen toimintaa tai toimimattomuutta 1,5-litraisessa. Tosin kulutus kuudenkympin vauhdissa tasaisella maalla pintakaasulla on alle 3 litran luokkaa, mikä on mielestäni todella vähän.Rusakko_ kirjoitti:Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?
Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?
Kokeile laittaa asetuksista päälle ”vaihtoehtoinen taajuus”, niin huomaat, ettei Syncin päivityksellä ole kanavien vaihtumisen nopeuden kanssa mitään tekemistä. Toki päivitys on saattanut muuttaa asetuksia, sitä se joskus tekee. Minulla tämä uusin Sync päivitys ei kyllä muuttanut mitään.focst kirjoitti: Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?
No onhan se vika jos auto tärisee/värisee. Ei 30 t€ auton pidä olla mikään munanvatkauslaite.mjasa kirjoitti:Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
2015 Mondeon kun vaihdoin pois nykyiseen Focukseen niin huonoimman ja parhaan välirahan/hyvityksen välillä oli 3800€ ja korkokin saatiin puristettua prosentilla alaspäinjarkkoo kirjoitti:Myönnettäkööt sen verran, etten jaksanut vaivautua kysymään tarjousta kuin yhdestä liikkeestä, kun en jaksa ajella sinne tänne neuvottelemaan ja sähköpostin käyttö tuntuu olevan vielä melko vaikeeta automyyjille, noin yleistäen.
Itsellä jos radion asetuksissa "Vaihtoehtoinen taajuus" on päällä (1) niin kanavan vaitamisessa on silloin viivettä. Muuten ei ole mitään viivettä noiden kanavien vaihtojen kanssa.focst kirjoitti:Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?
Juuri totesin tänään aamupäivällä, että todella nopeasti lämpenee nyt kun on kelit taas kesäiset. 6-7km kaupunkiajoa riittää nostamaan viisarin keskelle, mitä se sitten tarkoittaakaan. Kyllä termaria epäilisin, jos tosiaan kestää kymmeniä kilometrejä, että näillä keleillä lämpenee. Mulla on aina S/S pois päältä ja ajoasetus sportilla.Pajari kirjoitti:Miten teillä tuo litrasen 125Hv moottori A8:lla lämpenee näillä ulkolämpötiloilla (+15-20C)? Tuntuu, että sillä rintamalla joku on muuttunut sen hiukkasloukkupäivityksen jälkeen.
Nyt saa kihnuttaa kaupunkinopeuksissa kymmenkunta km, että viisari liikahtaa muutaman millin. Vai onko termostaatti jo palasina? Ei tuo talvellakaan kovimpien pakkasten aikaan ollut noin hidas lämpenemään. Kestää tosi pitkään että lämmöt nousee normaaliin, paljonko se sitten lieneekään viisarin pönöttäessä keskellä asteikkoa? Luulisi nyt kun nesteet/moottori on startissa jo n. 40C lämpimämpiä verrattuna talviaikaan, lämpöjen nousevan paljon nykyistä nopeammin. Omituista.
Täällä täysin samat. 40-60kmh nopeudessa välillä täristää. Eli ihan ominaisuus siis kyseessä. Eikä tuo nyt ainakaan itselle ole kovinkaan häiritsevää. Hyvin pieni tärinä kumminkin.mjasa kirjoitti:Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
En ole synckkiä päivittänyt vaan päivitettiin huollossa itse radio moduli..pitää testata muuttaa taajuutta näkee mitä vaikuttaa..Viikkus kirjoitti:Kokeile laittaa asetuksista päälle ”vaihtoehtoinen taajuus”, niin huomaat, ettei Syncin päivityksellä ole kanavien vaihtumisen nopeuden kanssa mitään tekemistä. Toki päivitys on saattanut muuttaa asetuksia, sitä se joskus tekee. Minulla tämä uusin Sync päivitys ei kyllä muuttanut mitään.
No osasin tätä jo ihan itsekin ilman maahantuojaa epäillä syyksi kun tuppaa olemaan tyypillistä tuommoinen käytös moottorilta kun sylinterit vähenee. Ei tuo tosiaan niin häiritsevää ole, että maailma siihen kastuu. Eri asia jos se olisi jatkuvaaArski54 kirjoitti:No onhan se vika jos auto tärisee/värisee. Ei 30 t€ auton pidä olla mikään munanvatkauslaite.
Ihme homma että Ford selittää kaikki huonot ratkaisut ominaisuuksiksi ja kyllä kansa sietää.
Pistähän rengaspaineet vaan ohjeistuksen mukaisiksi niin kyllä ne äänet siitä vaimenevat.calculus kirjoitti:No niin, 18-tuumaiset kesäkiekot alla.
Rengasliikkeessä oli näköjään laitettu 3,2 bar paineet renkaisiin, joka on virallisesti liikaa, eli mukavuutta saanee jonkun verran parannettua, kun pudottaa paineet suositusten mukaisiksi.
Edellisessä mk3,5 focuksessa käytin ohjeistuksen mukaisia paineita 18” Nokian Hakka Black renkaissa ja ne kului ensimmäisen kesän (n6000km) aikana lähes silmissä sinne viiden millin paikkeille. Nostin seuraavana kesänä paineet 2.8bar ja holtiton kuluminen loppui siihen. Samat paineet laitoin suosiolla tähän nykyiseenkinPelimiäs kirjoitti:Pistähän rengaspaineet vaan ohjeistuksen mukaisiksi niin kyllä ne äänet siitä vaimenevat.