Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Oli viikko sitten merkkihuollossa. Nyt huomasin, että kärry puskee putken päästä vaaleaa käryä, joka tuoksahtaa kitkerälle. Konehuoneen puolella ei haise.
Jähdytysneste ok, öljy ok, mutta öljyä on puoli senttiä yli öljytikun ylärajan. Ei mitään herjoja ajotietokoneessa. Voiko ylimääräinen öljy aiheuttaa tuollaista?
Hyvin kukkuu ja kulkee, mutta uskaltaako tuolla enää ajella?
182 000 km vm. 2013
Jähdytysneste ok, öljy ok, mutta öljyä on puoli senttiä yli öljytikun ylärajan. Ei mitään herjoja ajotietokoneessa. Voiko ylimääräinen öljy aiheuttaa tuollaista?
Hyvin kukkuu ja kulkee, mutta uskaltaako tuolla enää ajella?
182 000 km vm. 2013
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Oletko varma ettei jäähdytysneste karkaa öljypohjaan?JiiHoo kirjoitti:Jähdytysneste ok, öljy ok, mutta öljyä on puoli senttiä yli öljytikun ylärajan. Ei mitään herjoja ajotietokoneessa. Voiko ylimääräinen öljy aiheuttaa tuollaista?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Varma en ole, mutta öljy näyttää visuaalisesti olevan kunnossa. Sekä tikusta että täyttöaukosta katsottuna. Ja jäähdytysneste tallessa. Eikös öljyn pitäisi vaihtaa väriä, jos nämä nesteet sekoittuvat?duckworth kirjoitti:Oletko varma ettei jäähdytysneste karkaa öljypohjaan?
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Vanha merkki nesteen kertymisestä öljyyn on ollut semmonen vähä niinku sinapin näkönen töhnä öljyntäyttö korkissa mutta se saattaa muodostua ihan kondensionkin takia jos autolla ajetaan vain lyhyttä ajoa talvella. Varmin tapa selvittää onko öljyssä vettä on valuttaa öljyt pois.
"harder" is not a very good safeword
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Se öljykorkkiin ilmestyvä majoneesi ja maitokahvinvärinen öljy yleensä tulee päivien kuluessa, jos alkaa vesi päästä öljytilaan, mutta saattaa aluksi vaan lisääntyä öljynmäärä tikussa. Kannattaa siis seurailla vähän tilannetta, ja sitäkin alkaako jäähdytysneste katoamaan pikku hiljaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Pakokaasumittaukseen kykenevällä pajalla vois käydä mittauttamassa, ettei paisuntasäiliössä ole pakokaasuja, halpa ja helppo tapa.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Yksi tapa todeta, onko öljyn seassa jäähdytysnesteseosta on se, että ajon jälkeen antaa auton seistä muutamia minuutteja, vetää öljymittatikun ulos ja katsoo, onko siellä mittatikussa öljypinnan yläpuolella pieniä vesipisaroita. Valkoinen sauhu(siis vesihöyry) kertoo ehkä enemmänkin kannetiivisteen palamisesta.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Auto oli tarkastuksessa ja selvisi, että turbo on tiensä päässä. Kaikki muu ok puristuspaineita myöten. Ei kuulemma ole normaalia, että 1.0 Ecoboostin turbo menee näin vähillä kilometreillä. Täytyy vaihdattaa uusi ennen kuin vanha hajoaa lopullisesti.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Ei kilsat ratkaise mitään vaan millaisella öljynkuralla ajelee.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
https://www.whatcar.com/news/ford-ecobo ... now/n17972
Tämmöinen löytyi turbo-ongelmia Googlaillessa.Ford says that 44,682 Ford cars with the three-cylinder turbocharged 1.0-litre engine produced between October 2011 and October 2013 were fitted with a nylon coolant pipe between the engine and coolant tank that had the potential to fail at high temperatures.
A Field Service Action was issued in March 2015 to replace the hoses, and 96% of cars were repaired. According to Ford, the issue was not treated as a safety recall by the Driver and Vehicle Standards Agency because a dash warning light should come on if the car starts to overheat, giving drivers advance warning that there is a problem.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Ai se olikin valmistusvikaa, ihme juttu ettei ford kerro suuremmin asiasta ihmiset joutujat kyselemään asiasta muualta.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Ongelmahan oli turbo ei putki..?
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Ja miten usein sen vaihtaa.anon1 kirjoitti:Ei kilsat ratkaise mitään vaan millaisella öljynkuralla ajelee.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Oliko likemmäksi 200tkm ajettukin?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Itse vaihdan 2 kertaa vuodessa kevällä ja syksyllä, joka toisella kerralla käytän huuhteluöljyä. Tämän uskoisin auttavan että laitteet toimii mahdollisimman pitkään.Ihmettelen suuresti nykyautojen öljynvaihtovälejä 20-30k kilometriä ja enemmänkin varmaan tulevaisuudessa tulee auto mihin ei vaihdeta mitään nesteitä.Fiestalla kirjoitti:Ja miten usein sen vaihtaa.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Autoliike ei suostunut korjaukseen eikä edes ottamaan autoa tarkastettavaksi. Koska vika pitää kuitenkin korjata ensi tilassa, käytin oikeuttani varata huoltoaika toisaalta.
Sovin kuitenkin autoliikkeen kanssa, että kuluttajaihmiset saavat laskeskella mikä on autokaupan siivu kustannuksista ts. hinnanalennus. Sehän pienenee sitä mukaa kuin autolle kertyy matkaa ja ikää ja noiden vaikutusnopeus riippuu mistä osasta on kyse. Ei varmaan kovin isoa prosenttia mene kauppiaan niskaan ja itsekin toivon sellaista oikeudenmukaista ratkaisua, ettei autokaupalle tule ihan ryöstetty olo. Ei siis kumpikaan osapuoli lähdetä vetämään mitään prosentteja hihoista.
Sovin kuitenkin autoliikkeen kanssa, että kuluttajaihmiset saavat laskeskella mikä on autokaupan siivu kustannuksista ts. hinnanalennus. Sehän pienenee sitä mukaa kuin autolle kertyy matkaa ja ikää ja noiden vaikutusnopeus riippuu mistä osasta on kyse. Ei varmaan kovin isoa prosenttia mene kauppiaan niskaan ja itsekin toivon sellaista oikeudenmukaista ratkaisua, ettei autokaupalle tule ihan ryöstetty olo. Ei siis kumpikaan osapuoli lähdetä vetämään mitään prosentteja hihoista.

Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
En tiedä onko jossain toisessa ketjussa keskusteltu, mutta oletko siis tuon ihan hiljattain liikkestä ostanut?JiiHoo kirjoitti:Sovin kuitenkin autoliikkeen kanssa, että kuluttajaihmiset saavat laskeskella mikä on autokaupan siivu kustannuksista ts. hinnanalennus.
Kovin vahvoilla et taida kyllä hinnanalenuksen osalta olla, jos liki 200 tkm ajettu ahdin menee. Vaikka tuolla aiemmin kirjoittelit, että ei ole noilla kilometreillä normaalia, mutta ei se kyllä ihan epänormaaliakaan ole. Pakokaasuahdin on kuitenkin sen verran herkkä laitos ja helposti sen parisataa tuhatta kierrosta minuutissa siellä vinkuu, niin se ei isoa voiteluhäiriötä tai liiallista lämpörasitusta tarvitse, niin se on siinä. Sen saa jo vaikka yhdellä ajokerralla hajotettua, vaikka olisi ihan uusikin ahdin.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Sittenhän sen näkee. Ihan normiajoa ajettu. Jännä, että ostettaessa ei kärynnyt ja ensimmäiset kuukaudet ja 2 000 km meni ongelmitta. Sitten n. reilu viikko merkkihuollon jälkeen bongaan kuppareissulta palatessani taustapeilistä kuinka maisema peittyy savuun. Savua tuli ihan reippaasti, siksi huomasin taustapeilistä kuinka pilvi jäi taakse taajamanopeudessa. Ihan kuin kaksitahtinen Warre vuosikymmeniä sitten. Nopea oli turbon lähtö ainakin tällä kertaa.kmtt kirjoitti:En tiedä onko jossain toisessa ketjussa keskusteltu, mutta oletko siis tuon ihan hiljattain liikkestä ostanut?
Kovin vahvoilla et taida kyllä hinnanalenuksen osalta olla, jos liki 200 tkm ajettu ahdin menee. Vaikka tuolla aiemmin kirjoittelit, että ei ole noilla kilometreillä normaalia, mutta ei se kyllä ihan epänormaaliakaan ole. Pakokaasuahdin on kuitenkin sen verran herkkä laitos ja helposti sen parisataa tuhatta kierrosta minuutissa siellä vinkuu, niin se ei isoa voiteluhäiriötä tai liiallista lämpörasitusta tarvitse, niin se on siinä. Sen saa jo vaikka yhdellä ajokerralla hajotettua, vaikka olisi ihan uusikin ahdin.
Nesteet tuntuivat pysyvän oikeissa paikoissa eikä jäähdytysnestekään kuohunut. Muutaman päivän kuluttua auto ko. merkkikorjaamoon tarkastettavaksi ja siltä tuli osin helpottava tieto, että puristuspaineet ovat kunnossa ja autolla voi ajaa. Autokauppaa ei sen sijaan kiinnostanut ottaa autoa edes katsottavaksi.
Nyt savua ei enää näy perässä, mutta haju seuraa kulkijaa. On muuten etova hiilijalanjälki, sorry kaikki perässä tulijat.

Se on ihme, että auto ei herjaa mitään, vaikka pakoputkesta tulee taistelukaasua.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Rohkea kaveri olet, kun rikkinäisen ahtimen kanssa ajelet. Se on sitten muuten koko moottori palasina, jos se turbo sieltä räjähtää lopullisesti. Noinkohan siitä nyt ahdin kaput on kuitenkaan...
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Ecoboostin savutus loppui siihen, kun ahdin vaihdettiin uuteen. Kulutusosa monen muun joukossa ja tämä oli vielä sitä sarjaa, jossa vesiputket syöpyvät. Toivottavasti uudessa turbossa tätä vikaa ei ole. Jos tällä sitten päästään sinne 300 000 kilometriin, niin ok.
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Hihnan vaihto tulee ajankohtaiseksi jossain 240tkm?
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Kuluttajariitalautakunnasta tuli päätös, jossa suosittelivat autokauppaa maksamaan 540 euron korvauksen ja sellainen summa kilahtikin tilille parin päivän päästä. Turbon pitää siis kestää enemmän kuin 182 000 km / 6 vuotta, mutta toki tuossa sovelletaan prosentteja, kun korvausta lasketaan. Aika lähelle osui siihen nähden mitä pyysin. Ihan ok ratkaisu. 

Re: Ecoboost 1.0 125 hv käryää
Eli reilun vuoden keikka kestää ennen kuin lautakunta antaa lausunnon. Missä kunnossa sulla on ne suuttimet kun 1.6 noita ongelmia ollut kun kilsoja tulee mittariin. Paljoon se turbo remppa tuli maksamaan. Ja kun ostatte käytettyä autoa suoralla kaupalla se 15% ale myös silloin jos hinta ei.ole tapissa. Tulee sitä rempparahaa jemmaan jos ongelmia tulee kun käytetty auto.on käytetty se ei uudeksi tule vaikka renkaat on käsitelty silikonilla.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali