Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kesärenkaiden melu yllätti täälläkin vähän. 235/40-18 rengastuksella. Paineet 2.8bar. Kyllä se auto on suurin tekijä tässä meluhommassa. American Car Show reissulla tuli todettua, että ’14 mallinen A4 diudi on todella paljon hiljaisempi vaikka alla 245/35-19 Michelin PilotSport 4S, rengas jossa melu ei todellakaan ole ollut suunnittelupöydässä se suurin kriteeri.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuule ihan ohjekirjan mukaan laitettu (ei saksan moottoritie nopeuksille eikä täyskuormalle) ja ihan ikiomalla rengaspainemittarilla (ja tietysti joutuu kompressoriakin käyttämään). Samoin menettelin nastarenkaidenkin kanssa. Mittaria ei ole kalibroitu VTT:llä mutta auton oma rengaspainejärjestemä näyttää kutakuinkin samoja lukemia. Ja oli noissa kesänakeissa alunperin tuo 3 bar. Mutta ei oo enää. Ja sitäpaitsi ajossa tosiaan nuo paineet kasvaa mutta vaikea sitä on ajon aikana pienentääkkään...tursas kirjoitti:No, mitkä ne paineet sulla on, onko edes omaa ilmanpainemittaria yli miljoonalla kilometrillä, tuskin, mulla on 2,1 ohjekirjan mukaan 1-3 päällä ja alle 160 km/h. Nyt 2,5 ja ravistaa ja kolistaa joka kuopassa..pitää päästää paineita pois..niin kuin muissakin jutuissa täällä sanottu niin rengasreiskat pistää sinne varmuuden vuoksi 3,0..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Valitettavasti nuo leveämmät renkaat tulivat, koska halusin autoon nuo led-valot halogeenien sijaan. En siis mitenkään halunnut 17" tuumaisia vanteita tai renkaita mutta LED- ajovalot halusin ja sainkin neRusakko_ kirjoitti:Onhan se selvää, että mitä matalampi profiili ja leveämpi rengas, niin sitä kovempi melu. Ja tilanne pahenee, kun renkaat kuluvat. Kiva sporttirenkailla on kanttailla mutkaisia pikiteitä, kun renkaat ja tie ovat hyväkuntoiset, mutta pidemmän päälle voivat olla hyvinkin meluisat ja sekä ura- että tärinäherkät, eikä sporttirenkaan ominaisuuksia pääse ja/tai tarvitse juuri missään. Tiedä vaikka söisivät alustan osia nopeammin ja olisivat herkemmät pyörän suuntauksillekin. Hankintahinnaltaan ainakin kalliimmat, vaan onhan isot vanteet näyttävät!
Tuntuu vaan erikoiselta suosia matalia ja leveitä nakkeja, kun muuten auto on suht hiljainen, hyvä ajaa ja vaatimattomien tehojen ja kulutuksen puolesta kapeemmat olis riittävät. Suomen tietkin ovat mitä sattuu...
Mutta on nämä kyllä niin makuasioita ja niistähän sitä on mukava kiistellä

Re: Uusi Focus mk4 2018
+1 tälle. Ei jättänyt osapaketin kasaaja valinnanvaraa. Pitänee muuttaa paikkakunnalle, jossa on uudemmat asphaltit.Trukki1 kirjoitti:Valitettavasti nuo leveämmät renkaat tulivat, koska halusin autoon nuo led-valot halogeenien sijaan. En siis mitenkään halunnut 17" tuumaisia vanteita tai renkaita mutta LED- ajovalot halusin ja sainkin ne.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mihin maahan meinasit muuttaa?Freeze kirjoitti:+1 tälle. Ei jättänyt osapaketin kasaaja valinnanvaraa. Pitänee muuttaa paikkakunnalle, jossa on uudemmat asphaltit.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitokset vastaajille. Ergo-jakkarat lisätty tilaukseen.THPC kirjoitti:Onkohan aikaisemmin vain jäänyt allekirjoittaneelta huomaamatta, mutta nyt 18.4. päivätyssä Focuksen hinnastossa ergonomiset (18 suuntaan säädettävät) jakkarat saatavana myös St-lineen (autoveroton hinta 560).
Oman auton valmistuskuukausi oli siirtynyt heinäkuulle, joten ajattelin josko nuo vielä saisi ympättyä tilaukseen.
Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisistä jakkaroista, ovatko hintansa arvoiset?

Ford Kuga Phev Titanium X -21
Ford Fiesta Active X -22
Ex. 2019Ford Focus Wagon ST-Line 1.5 M6 182hv
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sain Fordilta vastauksen tuohon öljynvaihtoilmoitukseen:
Aika varattu ensi viikon perjantaille öljynvaihtoon, menee nyt se ainakin takuuseen.Mikäli ennenaikainen huoltoilmoitin syttyy, tulee autoon vaihtaa öljyt. Tehdas tutkii asiaa parhaillaan ja pyrimme saamaan ratkaisun.
Ilmoitus tulee 1500km ennen huollon tarvetta, jonka jälkeen auto ilmoittaa öljynvaihto vaaditaan.
Ford liike käsittelee asian aina tapauskohtaisesti ja on tarvittaessa yhteydessä Ford maahantuontiin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt on ajettu vajaa 1000km loukkupäivityksen jälkeen. Suodatin ylärajalla -ilmoituksia ei ole sen jälkeen tullut. Veikkaan kyllä, että ilmojen lämpeneminen on tähän vaikuttanut myös, että varmaan ensitalvena nähdään päivityksen todellinen vaikutus. Mites muilla? Onko vielä tullut ilmoituksia?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole ilmoituksia tullut, en tosin ole paljon ajellutkaan päivityksen jälkeen. Samalla päivittivät Webaston aiheuttaman "moottorin ylikuumeneminen" herjankin, sen toimivuus näkyy varmaan ensi pakkasilla, jos Webasto sitten yleensä lähtee akun varaustilan perusteella tulille. Saakohan sen akun n. 80% latausrajan muutatettua ylemmäksi jotenkin, vai pitääkö tuon kanssa vain yrittää elää?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
ST 2019: Saksassa myös diesel hinnoiteltu, ero vain -1000 bensiiniversioon verrattuna minkä hinta Saksassa n36ke. Ehkä käytännöllisin lisävaruste Suomen oloihin, lämmitettävä tuulilasi, lisähintaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joku taisi palstalla kirjoitella, että älylatauksen saisi pois päältä forscan:illa.Pajari kirjoitti:Saakohan sen akun n. 80% latausrajan muutatettua ylemmäksi jotenkin, vai pitääkö tuon kanssa vain yrittää elää?
Silloin tosin lataus lienee täysillä aina ja lisäksi voinee vaikuttaa takuuseen?
Itsellä samaa ongelmaa Kugan kanssa ja maahantuojaa ei kiinnosta kuin pyytää käymään takuuhuollossa vikakoodien luvussa ja selittelevät sen toimivan kuten tarkoitettu...
Talvi, webasto ja vajaaksi jätetty akku on käsittämätön yhdistelmä, kun autolla pitäisi pärjätä ilman melkein joka öistä latausta...
Ensimmäinen akku meni alle 2v vaihtoon ja seuraava onnmenossa samassa ajassa. Takuuta ei kuulemma ole takuuna vaihdetuista akussa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko tosi että focuksessa ei mene ikkunat kiinni kerta painalluksella..?Aukeaa kyllä. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole. Aja ikkunan "asentokalibrointi" (en tiedä virallista nimeä) uusiksi ohjekirjan mukaan.focst kirjoitti:Onko tosi että focuksessa ei mene ikkunat kiinni kerta painalluksella..?Aukeaa kyllä.
edit:
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN
Tuolta kohta puristumiseneston nollaaminen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitoksia onnistu yllättävän helposti. Hävisi vissiin kun päivittivät ovien ohjainlaitteet.toasti kirjoitti:Ei ole. Aja ikkunan "asentokalibrointi" (en tiedä virallista nimeä) uusiksi ohjekirjan mukaan.
edit:
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN
Tuolta kohta puristumiseneston nollaaminen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin kävi minullekin ja yrittivät kovasti pistää syyksi "lunta/jäätä ikkunan välissä". En ostanut sitä ehdotusta.focst kirjoitti:Kiitoksia onnistu yllättävän helposti. Hävisi vissiin kun päivittivät ovien ohjainlaitteet.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia teillä on ollut minkä perusteella ovimodulit päivitettiin? Itse kun kysyin, että voitteko ajaa kaikki päivitykset, kun viikon välein huomasi jonkin uuden ongelman, joka korjaantui ohjelmistolla, oli vastaus että ei voi jos ei ole jotain vikaa eritellä. Mulla on ovimodulit vanhaa versiota ja ainakin sellaista huomannut, että auto naksuttelee lukkoja välillä turhaan. Esimerkiksi kun avaa autossa ollessaan kuskin oven, niin kuulee, kuinka lukot napsahtaa kaikkialla. Tähän ei taas huolto tapansa mukaan reagoinut mitenkään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pitäisikö muuten ikkunoiden toimia jos moottori sammuu startstopilla? Tai pitäisikö sen herätä siitä ikkunanapista? Ärsyttää aina kytkeä startstoppia päälle ja pois halliin ajaessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Se johtuu pcm päivityksestä tulossa uusi päivitys jossain vaiheessa joka korjaa ikkunoiden toiminnan.onik kirjoitti:Pitäisikö muuten ikkunoiden toimia jos moottori sammuu startstopilla? Tai pitäisikö sen herätä siitä ikkunanapista? Ärsyttää aina kytkeä startstoppia päälle ja pois halliin ajaessa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minun autossa on juuri samaa vikaa. Sanoivat vaan että onko hanskat kädessä ovea avatessa. Sanoin että ei johdu siitä. Naksuttelee joskus monta kerta peräjälkeen. Toivottavasti osaavat korjata senkin softavian joskus...toasti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia teillä on ollut minkä perusteella ovimodulit päivitettiin? Itse kun kysyin, että voitteko ajaa kaikki päivitykset, kun viikon välein huomasi jonkin uuden ongelman, joka korjaantui ohjelmistolla, oli vastaus että ei voi jos ei ole jotain vikaa eritellä. Mulla on ovimodulit vanhaa versiota ja ainakin sellaista huomannut, että auto naksuttelee lukkoja välillä turhaan. Esimerkiksi kun avaa autossa ollessaan kuskin oven, niin kuulee, kuinka lukot napsahtaa kaikkialla. Tähän ei taas huolto tapansa mukaan reagoinut mitenkään.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Avaimettoman järjestelmän toimintaa yritettiin korjata. Välillä toimii kun ajatus toisinaan saa kaivaa avaimen esiin. Ei ollut vaikutusta päivityksellä toimii vieläkin yhtä huonosti. Radion päivitystä voin suositella kosketus näytön reagointi siirtyi nykyaikaan eikä ole enää sitä ihme viivettä kun kanavan valitsee niin oikeasti vaihtuu samantien eikä jää empimään..toasti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia teillä on ollut minkä perusteella ovimodulit päivitettiin? Itse kun kysyin, että voitteko ajaa kaikki päivitykset, kun viikon välein huomasi jonkin uuden ongelman, joka korjaantui ohjelmistolla, oli vastaus että ei voi jos ei ole jotain vikaa eritellä. Mulla on ovimodulit vanhaa versiota ja ainakin sellaista huomannut, että auto naksuttelee lukkoja välillä turhaan. Esimerkiksi kun avaa autossa ollessaan kuskin oven, niin kuulee, kuinka lukot napsahtaa kaikkialla. Tähän ei taas huolto tapansa mukaan reagoinut mitenkään.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä vika voi olla myös avaimessa. Uusien focuksien avaimissa on uusi turvaominaisuus, jossa avain menee "unitilaan" kun avain on paikallaan. Jospa tuo liiketunnistin avaimessa ei toimi kunnolla ja avain jää nukkumaan. Tosin tämä uusi avain ei käsittääkseni ole ainakaan ensimmäisissä uusissa focuksissa, uusi avain tuli vasta myöhemmin käyttöön.focst kirjoitti:Avaimettoman järjestelmän toimintaa yritettiin korjata. Välillä toimii kun ajatus toisinaan saa kaivaa avaimen esiin. Ei ollut vaikutusta päivityksellä toimii vieläkin yhtä huonosti. Radion päivitystä voin suositella kosketus näytön reagointi siirtyi nykyaikaan eikä ole enää sitä ihme viivettä kun kanavan valitsee niin oikeasti vaihtuu samantien eikä jää empimään..
https://www.autoexpress.co.uk/ford/1065 ... ay-attacks
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pystyykö noita erilaisia mittariston näytön ilmoituksia (mitkä voi kuitata OK napilla) poistamaan mitenkään?
Esimerkiksi kun menen autoon, niin en haluaisi aina nähdä sitä kuvaa penkeistä missä on tai ei ole turvavyö kiinnitettynä.
Tai ilmoitusta siitä että käsijarru on nyt päällä, tai kuskin ovi on nyt auki jne.. Eikö siellä jumalauta ole ne punaiset valot mittaristossa, mistä nuo näkee..
Esimerkiksi kun menen autoon, niin en haluaisi aina nähdä sitä kuvaa penkeistä missä on tai ei ole turvavyö kiinnitettynä.
Tai ilmoitusta siitä että käsijarru on nyt päällä, tai kuskin ovi on nyt auki jne.. Eikö siellä jumalauta ole ne punaiset valot mittaristossa, mistä nuo näkee..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Omassa Focucsessa vaihdettiin Öljyt 6500 km kohdalla, kyselin huollon jälkeen tarkemmin loppuraporttia, vastaus oli "Öljyn laatu erittäin huono"focst kirjoitti:2.0 ecoblue transit herjasi kans öljynvaihtoa alle 10tkm ja vaihtoväli piti olla 60tkm. Tuli siihenkin pari päivitystä ja öljymäärää kasvatettiin ennen kun rupesi pääsemään edes lähelle oikeita lukemia. Tämä on varmaan myös syy miksi 2.0 focus pelaa koska on jo transitin kanssa harjoteltu.
-syynä ilmeisestikkin juuri täälläkin mainittu pakokaasujen kierrättäminen. Nyt 12000 km mittarissa, kohta vaihdetaan taas öljyjä mutta eipä tuo itseä haittaa, muita ongelmia ei ole ollut alun "bugien" jälkeen.
-Työpaikalla on noita 2.0 ecoblue Transitteja, vähän yllätyksenä tuli että kahteen on jouduttu vaihtamaan jakopään hihna, toiseen 17000 ja toiseeen 28000 km kohdalla. Vaihtokehtous tullut huollolta kun autot viety Öljynvaihtoon ajotietokoneen ilmoituksen takia
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämäpä mielenkiintoinen tieto. Onkohan hihnoissa ollut jotain silmin havaittavaa kulumista jo noilla kilometreillä vai onko sinne vuotanut öljyä?Kaizer kirjoitti:-Työpaikalla on noita 2.0 ecoblue Transitteja, vähän yllätyksenä tuli että kahteen on jouduttu vaihtamaan jakopään hihna, toiseen 17000 ja toiseeen 28000 km kohdalla. Vaihtokehtous tullut huollolta kun autot viety Öljynvaihtoon ajotietokoneen ilmoituksen takia
Pienempään dieseliin ei ilmeisesti ole vieläkään tullut lupailtua päivityspakettia, jolla venytetään öljyn ikää?
Ainakin hinnastossa 1,5 ecoblue on edelleen maininnalla, että ei uusia tehdastilauksia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
2.0 hihna ui öljyssä eli oisko hihnasta irronnut öljyyn jotakin..?PiuhaPoikki kirjoitti:Tämäpä mielenkiintoinen tieto. Onkohan hihnoissa ollut jotain silmin havaittavaa kulumista jo noilla kilometreillä vai onko sinne vuotanut öljyä?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024