Valitettavasti tämän päivän vesivärit ei oikein tahdo kestää vaikka maalaus olisi kuinka korkealuokkaista. Varsinkin Suomessa missä ajetaan hiekkasateessa suurin osa ajasta. Ainut mikä suojaa maalipintaa on fyysinen suojakalvo esim. teippaus.HMS77 kirjoitti:Joo ei varmaan mene takuuseen, mutta pitää kyllä ihmetellä miten nopeasti ja helposti on tullu noin pahoja kiveniskemiä..
Toivottavasti tuo keraaminen pinnoitus nyt ainakin vähän ehkäisee noiden syntymistä..
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kannattaa vertaillessa huomioida, että Golfista on piakkoin tulossa kokonaan uusi malli. Uuden Golfin julkaisua lykättiin keskeneräisten tietojärjestelmien takia. Tässä pieni vinkki Fordillejarkkoo kirjoitti:Arpoiko kukaan muuten esim Golfin ja Focuksen välillä, ja jos niin miksi Focus? Hinnassa on toki pieni ero, mutta muuten? Mietin, että pitäisikö käydä kansanvaunua katsomassa vielä kuitenkin nyt kun ostohousut on saatu jalkaan.

Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minä arvoin syksyllä todella pitkään nimenomaan Focuksen ja Golfin kesken. Lopulta syy miksi päädyin sitten Focukseen oli se että Golf näytti omiin silmiin vähän jotenkin "töpöltä"jarkkoo kirjoitti: Äkkiä muuten saa hinnan nousemaan kun vähän raksii itseään miellyttäviä varusteita, kipusi Titanium-farkku yli 30ke (1.0T A8). Joskin pikainen vertailu esim Skoda/VW/Seat -hinnastoihin kertoi, ettei Focus nyt kuitenkaan mitenkään kallis ole kilpailijoihin verrattuna. Arpoiko kukaan muuten esim Golfin ja Focuksen välillä, ja jos niin miksi Focus? Hinnassa on toki pieni ero, mutta muuten? Mietin, että pitäisikö käydä kansanvaunua katsomassa vielä kuitenkin nyt kun ostohousut on saatu jalkaan.

Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ulkonäön puoleen ei tartte kyllä miettiä kumman ottaa, mutta Volkkari lie laadullisesti kuitenkin parempi? Ainakin testien mukaan. Ja onhan ne pillit ja kellot kai kehittyneempiä, esim digimittaristot jne jos sellaisia arvostaa. Mutta joo, näkyy se hinnassakin. Focus kyllä on ihastuttanut ajettavuudellaan, ja ulkonäöllään, katotaan mikä fiilis kunhan pääsee Activeen tutustumaan. Titanium ei ulkoisesti ole ihan niin omaa silmää miellyttävä kuin Active (ja ST-Line) mutta sitten taas jos haluaa varustelun samalle tasolle niin Titanium alkaakin houkuttelemaan hinnan puoleenNuuskamuikkunen72 kirjoitti:Minä arvoin syksyllä todella pitkään nimenomaan Focuksen ja Golfin kesken. Lopulta syy miksi päädyin sitten Focukseen oli se että Golf näytti omiin silmiin vähän jotenkin "töpöltä"ja ainakin koeajoautossa oli omituinen viive kaasupolkimen painamisen ja sen vaikutuksen välillä.

Anteeksi tämä pohdinta, toivottavasti ei nyt ole kovin ohi aiheen.
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselle volkkari ei ole ollu koskaan vaihtoehto, tylsyyteen voi kuolla muillakin tavoin kuin ostamalla volkkarin.. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Golf alle 50 tkm oli yksi vaihtoehto 1.4/1.5 TSI ja DSG:nä, mutta miinusta tuli seuraavista: jos vielä TSI-jakopäineen olisi mennyt, niin DSG ei. Ei edes tämä uusi 7-portainen märkä-versio. Luottoa ei vaan löytynyt, ja lopulta koeajolla tympäännyin laatikon luonteeseen: liian hätäinen ja kulmikas, lelumainen. Muita oli tyyli ja tylsyys, ehkä hivenen ahtaampi, maavara vakiossa vain jotain perus 120-130 mm ja 4-veto Alltrack 1.8 TSI:lla ja DSG:llä ei napannut (tässä mallissa vanha dsg-versio ja rajoitettu vääntö 250 nm). Ja takuu VW:llä vain 2 vuotta, vaikka täällä on jo kyseenalaistettu 5 vuoden takuu Fordilla. Ford myös hiljaisempi ja ajettavuus omaan makuun sopivampi.jarkkoo kirjoitti:Arpoiko kukaan muuten esim Golfin ja Focuksen välillä, ja jos niin miksi Focus? Hinnassa on toki pieni ero, mutta muuten? Mietin, että pitäisikö käydä kansanvaunua katsomassa vielä kuitenkin nyt kun ostohousut on saatu jalkaan.
Plussaa Golfissa: muutoin ehkäpä laadukkaampi, tehokkaampi ja taloudellisempi moottorilaatikkopaketti ja iän myötä oletettavasti lastentauteja vähemmän. Ehkä ruostesuojauskin etevämpi.
Vähän sivusta liipaten: Octaviaakin mietin tilavampana vaihtoehtona, mutta Golfia vielä tylsempi ja muovisempi, eikä tyyliseikat muutenkaan napanneet. Taitaa olla Golfiakin meluisampi. Ja toki nuo TSI/DSG:t siinäkin... Seat Leon, nuorekkaampi, mutta muutoin kuin Octavia. Siinä siis lopulta meni koko VAG-konserni.
Re: Uusi Focus mk4 2018
2008 ostin VAG konsernin tuotoksen uutena. Vaihdoin n 1,5v ja 36tkm ajettuna pois jatkuvien takuuhuoltojen takia, eikä se edes loppujenlopuks tullut kuntoon. Ecu ei keskustellut jonkun modulin kanssa joka aiheutti lähes päivittäin kierrosten humppaamista ja limp modeen menemistä.
Tuosta syystä ei golf ollut edes vaihtoehtona.
Tuosta syystä ei golf ollut edes vaihtoehtona.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin siis kokemusta itselläkin on VAG:sta, 2010 ostin Octavian uutena, luonnollisesti 1.2 TSI ja lootana DSG -> lähti alle 40tkm ajettuna kiertoon kun hermo meni jatkuviin takuuhuoltoihin koneen ja laatikon osalta, jätti ihan tiellekin kertaalleen (jakopää + ahdin meni n. 30tkm kohdalla).
Focus tässä siis kyllä kiikarissa on, koitan vain keksiä perusteita miksi unohtaa vaihto
Tuo valoasia kyllä kiusaa, koittanut noita videoita katsella noiden ledien eroista, mutta eipä niistä oikein todellisuus aukea. Huomenna onneksi nyt perusledeillä varustettu Active tulee ajoon niin pääsee illalla / yöllä kokeilemaan ne. Adaptiivisissa varsinkin se lähialueen valaisu houkuttelee, sehän se nurkkapyörityksessä kuitenkin on tärkeintä, että varjoissa piileksivät muksut ja elukat näkyvisivät.
Miten muuten farkussa on takana virtapisteitä, takapenkkiläisiä ajatellen lähinnä? En muista, että olisi liikeessä silmään osunut? Edessähän on USB + 12v pistoke sekä sitten kyynärnojan sisällä toinen USB jossen väärin muista? Ei muuten mutta jos teinit mukana reissussa niin takapenkillä on tarve saada luureihin sähköä, muuten tulee pidemmästä matkasta varsin ikävä.
Focus tässä siis kyllä kiikarissa on, koitan vain keksiä perusteita miksi unohtaa vaihto

Tuo valoasia kyllä kiusaa, koittanut noita videoita katsella noiden ledien eroista, mutta eipä niistä oikein todellisuus aukea. Huomenna onneksi nyt perusledeillä varustettu Active tulee ajoon niin pääsee illalla / yöllä kokeilemaan ne. Adaptiivisissa varsinkin se lähialueen valaisu houkuttelee, sehän se nurkkapyörityksessä kuitenkin on tärkeintä, että varjoissa piileksivät muksut ja elukat näkyvisivät.
Miten muuten farkussa on takana virtapisteitä, takapenkkiläisiä ajatellen lähinnä? En muista, että olisi liikeessä silmään osunut? Edessähän on USB + 12v pistoke sekä sitten kyynärnojan sisällä toinen USB jossen väärin muista? Ei muuten mutta jos teinit mukana reissussa niin takapenkillä on tarve saada luureihin sähköä, muuten tulee pidemmästä matkasta varsin ikävä.
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Uusi Focus mk4 2018
Viime syksynä oli kuukauden ajossa litranen Golf farmari kolarikorjauksen sijaisauton. Kyllähän sillä ajeli muttei herättänyt ostohaluja.. Tilavampi kylläkin verrattuna mk 3.5 Focukseen. Mk 4 taas eri juttu.. Volkkarit ovat lähtökohtaisesti yleenäs kalliimpia..
Nyt Volkkarikin tarjoaa 5vuoden takuuta. Ainakin lehdessä mainostivat. Tosin rehellisesti kertovat että on mallia 2+3vuotta.
Nyt Volkkarikin tarjoaa 5vuoden takuuta. Ainakin lehdessä mainostivat. Tosin rehellisesti kertovat että on mallia 2+3vuotta.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselläni tuo adaptiivinen paketti ja hieman omakohtaisia ajatuksia siitä. Yleisellä tasolla voinee todeta, että oltiin valotehosta mitä mieltä vaan numeroiden valossa niin kyllä tuo ledien tuoma kirkkaus on aivan loistava asia talven pimeissä. Toki se täytyy sanoa, että täällä etelän pimeillä märillä teillä lumettomaan aikaan ei tuo valoteho niin mullistava lähivaloilla ole, mutta taitaapa sama ongelma olla oli siellä mitkä tuikut hyvänsä. Kokemuksia näistä adaptiivisista itselläni on esim, Lapin reissulta joulun aikaan ja voin sanoa, että ovat vilkkaammassa liikenteessä todella hyvät juuri sen takia, että kun vastaantulijoita on usein niin lähivaloilla joutuu suurimmaksi osaksi menemään ja järjestelmä osaa aika kivasti jättää juuri sinne pimeälle penkalle pidemmän valokeilan joka ei häikäise kuitenkaan vastaantulijoita. Tai ei ainakaan pitäisi. Jonkun verran kyllä räpsyteltiin valoja takaisin. Mutta ovat kyllä ehdottoman hyvä valinta varsinkin jos on paljon ajoa valaisemattomilla teillä. Se mikä itseäni pitkällä matkalla on ihmetyttänyt, että kun ajaa tyhjällä tiellä ja antaa automatiikan kytkeä kaukovalot niin mielestäni kokonaisvaloteho tai kantama ei ole niin hyvä kuin jos ohitat automatiikan ja kytken itse kaukovalot päälle. En tiedä onko vain omaa kuvitelmaa, mutta silmään tuntuu siltä, että itse kytkettynä näyttävät kauemmas. Voisiko olla niin, että automatiikka säätää valokuvion eri tavalla? Valaistuilla teillä kaupunkialueella ei mielestäni kyllä kovin kummoista hyötyä ole näistä mitä mainokset hehkuttaa eli valokeila levenee risteyksiin/ympyröihin tullessa jne. Tämä toki vain oma mielipide, mutta minusta tuo levenevä valokeila näyttää kuitenkin niin lähelle ja alas, että kun esim. jalankulkija tai fillaristi pölähtää mustissa vaatteissaan eteen ja josoma tilannenopeus on liian kova niin kylläpä se aika ylläri tulee näilläkin valoilla. Valokeilan pitäisi olla mielestäni tällöin selvästi ylempänä ja leveämpi jos siitä haluaisi enemmän hyötyä risteyksiin, mutta käytännössä tuskin mahdollista toteuttaa ilman, että valot häiritsisi taas muuta liikennettä. Ledien hyöty muuten mielestäni taas on se, että heijastimelliset veijarit ja opasteet yms. näkyy selvästi paremmin jos halogeeneihin vertaa. Joskus tosin ledit jopa niin kirkkaat opastetta vasten, ettei meinaa teksti erottua kylteistäjarkkoo kirjoitti:Niin siis kokemusta itselläkin on VAG:sta, 2010 ostin Octavian uutena, luonnollisesti 1.2 TSI ja lootana DSG -> lähti alle 40tkm ajettuna kiertoon kun hermo meni jatkuviin takuuhuoltoihin koneen ja laatikon osalta, jätti ihan tiellekin kertaalleen (jakopää + ahdin meni n. 30tkm kohdalla).
Focus tässä siis kyllä kiikarissa on, koitan vain keksiä perusteita miksi unohtaa vaihto
Tuo valoasia kyllä kiusaa, koittanut noita videoita katsella noiden ledien eroista, mutta eipä niistä oikein todellisuus aukea. Huomenna onneksi nyt perusledeillä varustettu Active tulee ajoon niin pääsee illalla / yöllä kokeilemaan ne. Adaptiivisissa varsinkin se lähialueen valaisu houkuttelee, sehän se nurkkapyörityksessä kuitenkin on tärkeintä, että varjoissa piileksivät muksut ja elukat näkyvisivät.
Miten muuten farkussa on takana virtapisteitä, takapenkkiläisiä ajatellen lähinnä? En muista, että olisi liikeessä silmään osunut? Edessähän on USB + 12v pistoke sekä sitten kyynärnojan sisällä toinen USB jossen väärin muista? Ei muuten mutta jos teinit mukana reissussa niin takapenkillä on tarve saada luureihin sähköä, muuten tulee pidemmästä matkasta varsin ikävä.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko muita Apple Watch käyttäjiä? Pari viikkoa sitten, siihenkin tuli Ford Pass. On ihan hienoa, kun voi käynnistää auton rannekellosta. 

Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
PItäis noi kitkat vaihtaa pois, etteivät helteessä
ihan sula. Löytyykös 5-ovisesta edestä ja takaa keskeltä kohtaa, josta hallitunkilla nousisi koko etu- ja takapää kerralla ilmaan? Vai pitääkö nostella nurkka kerrallaan ohjekirjan mukaisita kohdista?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole Apöl Watchia mutta Samsung Gear S3 löytyy, pitääpä kattoa josko tuohon olis myös tullu Ford Pass..Hot hatch kirjoitti:Onko muita Apple Watch käyttäjiä? Pari viikkoa sitten, siihenkin tuli Ford Pass. On ihan hienoa, kun voi käynnistää auton rannekellosta.
Jokos olette tämän infovalikon löytäny ja kokeillu?
https://www.youtube.com/watch?v=NOZckis6qt8
Samaiselta kaverilta löytyy jonkinmoinen valovertailu:
https://www.youtube.com/watch?v=s89mlDWzkBc
.. ja myös muita hyviä Focus-aiheisia videoita jos saksankieli taipuu:
https://www.youtube.com/channel/UCsWRck ... 3Qw/videos
Viimeksi muokannut HMS77, 18 Huhti 2019 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Luin jostakin, että huoltovalikossa tehdyt säädöt häviävät moottorin uudelleenkäynnistyksessä? Muuten voisi kyllä säätää esim. kulutuksen laskentaa oikeaan suuntaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.
Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.
Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oman vielä varsin rajallisen kokemuksen puolesta voin kuitenkin suositella adaptiivisia ledejä. HF-takaluukun jätin suosiolla tehtaalle, kun ei toiminut tarpeeksi täsmällisesti koeajoautossa. Ja onpahan taas yksi kiukutteleva sähköheebeli vähemmän talvikeleissä.jarkkoo kirjoitti:Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.
Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
1.5 ecoboostin yhteydessä ei kannata arastella manuaaliaskia, koska se toimii kuin ajatus. Siis ihan oikeasti tässä on paras manuaalilaatikko, jolla olen pitkään aikaan (koskaan?) ajanut. Lyhyet ja täsmälliset liikkeet, pallopäinen keppi, kytkimen toiminta ei vaadi mitään erityistä keskittymistä.

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu jos ohjeen mukaan tekee niin kontti ei aukeakaan. Mutta kun tuo jalkaa "oikeasta" suunnasta niin aukeaa käytännössä aina. Eivät kyllä huollossa osanneet neuvoa. Piti itse kokeilla ja keksiä...jarkkoo kirjoitti:Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.
Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Annaa esimerkin kuinka noiden esittelyautojen hinta tippuu.jarkkoo kirjoitti:Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.
Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
Kyseessä BMV 500 sarjaa lähtöhinta oli vaivaiset 62000€.Mittarissa oli 14 km ja vm 2018 eli viime vuoden puolellaa laitettu kilpiin .Myytiin 48000€.Eli kyllä noissa sitä ilmaa on aika paljon eli turhaa se myyjät valittaa että ei voi tinkiä hinnasta yhtääm.Ei muuta kuin tinkimää sitä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samaa tässä mietin itsekin, että onko tuo oikeesti tarpeellinen keksintö. Koirien kanssa itse asiassa sähköluukku on hankalahko ajoittain. En kyllä siis tuota edes raksinut mukaan kun tarjousta pyysin.calculus kirjoitti:Oman vielä varsin rajallisen kokemuksen puolesta voin kuitenkin suositella adaptiivisia ledejä. HF-takaluukun jätin suosiolla tehtaalle, kun ei toiminut tarpeeksi täsmällisesti koeajoautossa. Ja onpahan taas yksi kiukutteleva sähköheebeli vähemmän talvikeleissä.
1.5 ecoboostin yhteydessä ei kannata arastella manuaaliaskia, koska se toimii kuin ajatus. Siis ihan oikeasti tässä on paras manuaalilaatikko, jolla olen pitkään aikaan (koskaan?) ajanut. Lyhyet ja täsmälliset liikkeet, pallopäinen keppi, kytkimen toiminta ei vaadi mitään erityistä keskittymistä.
Manuaali ei houkuttele oikein, menee aktiivivakkari vähän hukkaan sen kanssa. Eikä toimi etäkäynnistys. No, tuokin vielä mietittävä asia. Aika paljon tulee kuitenkin kehäteiden ruuhkissa istuttua, automaatti on siellä todella kiva. Ja miksipä niitä rattaita sekoitella itse jos konekin sen voi tehdä?

Kävin äsken vielä huvikseni tuon kanssa ihmettelemässä, enkä kyllä keksinyt mikä on oikea suunta tai tapa, aukeaa ihan satunnaisesti heiluttelee koipea miten tahansa siinä keskialueella. Vaimo nauroi ikkunana takana...Trukki1 kirjoitti:Juu jos ohjeen mukaan tekee niin kontti ei aukeakaan. Mutta kun tuo jalkaa "oikeasta" suunnasta niin aukeaa käytännössä aina. Eivät kyllä huollossa osanneet neuvoa. Piti itse kokeilla ja keksiä...
Pitää tiistaina neuvotella myyjän kanssa minkälaista kauppaa tuosta nyt koeajossa olevasta yksilöstä saisi tehtyä, tosiaan varusteet ihan kohdallaan omaan makuuni ja värikin kelpaa. Nuo perus-LEDit tuli käytyä testaamassa, ei nyt mitään wau-efektiä kyllä aiheuttanut, lähinnä han ok valoilta vaikuttivat, automaagiset pitkät toimi mielestäni ihan mallikkaasti. Ei showstopper mutta jos tilaukseen menee niin varmaankin adaptiiviset tulee raksittua, tuskin ne huonommat kuitenkaan on.
Sellainen tuli mieleen, nyt 2 yksilön (Titanium ja Active) kokemuksella, onko noissa alustan äänet ominaisuus? Siis etupäässä, kuopissa kuuluu sellaista muksahtelua. Fiestassa ei kyllä kuulu mitään vaikka alla onkin ne matalat 18-tuumaiset. Tässä kun asustelee hiekkatien päässä niin tuollaiset "ominaisuudet" ilmenee aika hyvin.
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tekeekö muilla muuten sitä, että jatkuvassa kaupunkiajossa tiputtaa start-stopin pois, ja syytä katsoessa ilmoittaa ”akun lataaminen”? Taitaa sama vika vaikuttaa FordPassin toimintaan, ei välillä auto vastaa käskyihin. Mitenköhän tyhjänä tuo akku on jos nämä on ainoat oireet, ja jääköhän vaikutukset tuohon, vai pitääkö nurkka-ajoa varten hommata akkulaturi ettei joku aamu jääkään käynnistymättä? Vai pitäisikö viedä taas huoltoon jos akusta vuotaa virrat jonnekin?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mistä sen S/S estosyyn näkee? En ole kyllä alkanut etsiä aktiivisesti milloinkaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Asetukset - Tiedot - Auto Start/Stop ajotietokoneessaFreeze kirjoitti:Mistä sen S/S estosyyn näkee? En ole kyllä alkanut etsiä aktiivisesti milloinkaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Autossa on systeemi mikä pitää akun latausta vajaana. Autossa on myös start/stoppia systeemi mikä ei mene päälle koska akku on vajaa. Samoin webasto ei aina käynnisty kun akku on vajaa. Akkua ei siis tarkoituksella ladata täyteen ja tästä syystä start/stoppia systeemi ja webasto ei toimi.onik kirjoitti:Tekeekö muilla muuten sitä, että jatkuvassa kaupunkiajossa tiputtaa start-stopin pois, ja syytä katsoessa ilmoittaa ”akun lataaminen”? Taitaa sama vika vaikuttaa FordPassin toimintaan, ei välillä auto vastaa käskyihin. Mitenköhän tyhjänä tuo akku on jos nämä on ainoat oireet, ja jääköhän vaikutukset tuohon, vai pitääkö nurkka-ajoa varten hommata akkulaturi ettei joku aamu jääkään käynnistymättä? Vai pitäisikö viedä taas huoltoon jos akusta vuotaa virrat jonnekin?
Haluaisin ihan aikuisten oikeasti tietää missä tämän Smart Charge keksijä on ollut kun järkeä on jaettu. Varsinainen insinöörin aivopieru.
Re: Uusi Focus mk4 2018
LAINATTUA (ViestiKirjoittaja onik » 19 Huhti 2019 09:24
Tekeekö muilla muuten sitä, että jatkuvassa kaupunkiajossa tiputtaa start-stopin pois, ja syytä katsoessa ilmoittaa ”akun lataaminen”? Taitaa sama vika vaikuttaa FordPassin toimintaan, ei välillä auto vastaa käskyihin. Mitenköhän tyhjänä tuo akku on jos nämä on ainoat oireet, ja jääköhän vaikutukset tuohon, vai pitääkö nurkka-ajoa varten hommata akkulaturi ettei joku aamu jääkään käynnistymättä? Vai pitäisikö viedä taas huoltoon jos akusta vuotaa virrat jonnekin?)
Tekeekö muilla muuten sitä, että jatkuvassa kaupunkiajossa tiputtaa start-stopin pois, ja syytä katsoessa ilmoittaa ”akun lataaminen”? Taitaa sama vika vaikuttaa FordPassin toimintaan, ei välillä auto vastaa käskyihin. Mitenköhän tyhjänä tuo akku on jos nämä on ainoat oireet, ja jääköhän vaikutukset tuohon, vai pitääkö nurkka-ajoa varten hommata akkulaturi ettei joku aamu jääkään käynnistymättä? Vai pitäisikö viedä taas huoltoon jos akusta vuotaa virrat jonnekin?)
Itsellä ei ole ollut mitään ylläolevaa ongelmaa vaikka tuollainen latausrajoitin on olemassa. Latasin kylläkin autoni akkua heti kun sain autoni. Ja webastoa on tullut kuitenkin käytettyä ahkerasti, mutta ajan myös aika pitkiä matkoja päivittäin.Arski54 kirjoitti:Autossa on systeemi mikä pitää akun latausta vajaana. Autossa on myös start/stoppia systeemi mikä ei mene päälle koska akku on vajaa. Samoin webasto ei aina käynnisty kun akku on vajaa. Akkua ei siis tarkoituksella ladata täyteen ja tästä syystä start/stoppia systeemi ja webasto ei toimi.
Haluaisin ihan aikuisten oikeasti tietää missä tämän Smart Charge keksijä on ollut kun järkeä on jaettu. Varsinainen insinöörin aivopieru.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
no nyt tuli ensimmänen vika
vasemman puoleinen takaovi
ei aukea ulkokahvasta.
vika lukkolaitteessa
korjaus 2 viikon päästä
vasemman puoleinen takaovi
ei aukea ulkokahvasta.
vika lukkolaitteessa
korjaus 2 viikon päästä
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21