Kyllä selvällä suomenkielellä lukee mutta on takuita ja takuita jotka ympätään saman käsitteen alle eikä kerrota koko totuutta. Katso FordPass->auton tiedot->auton tiedot: Perustakuu vanhenee (2v) ja Ford Protect laajennettu takuu vanhenee (+3vuotta). Auton ensimmäisenä omistajana sinulla on lisäksi virhevastuulaki puolellasi. Eli valitukset takuuajan jälkeen suoraan myyjäliikkeeseen.HMS77 kirjoitti:Homman nimi on kyllä niin, että jos itse Fordin nettisivuilla lukee selvällä suomenkielellä että takuu on 5 vuotta, niin se on silloin 5 vuotta. Tästä aion itse pitää kiinni oman autoni kanssa, ihan sama mitä se vaatii.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
toasti kirjoitti:Kyllä se tässäkin on. Aikalailla tämä on varmaan kaikissa uusissa autoissa vakiovarusteena, niin ei koeta mielekkääksi pistää jokaista ominaisuutta esitteeseen.
No mää ajattelin kanssa, että jo on kumma jos ei olisi.HMS77 kirjoitti: On se, mutta ainakin automaatin kanssa snadisti turha ja vähän oikeastaan ihmettelen miksi tuo edes on automaatin yhteydessä..
Kiitoksia teille!
Ajossa: 2024 Kuga ST-line X AWD,
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kts. viimeinen kappale ”rajoitukset”: https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... n-autoihin#ärräpärrä kirjoitti:En löytänyt tuosta mistään kohtaa missä mainitaan että vian etsiminen ei sisälly Protect takuuseen.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos. Siellähän se, aikamoisia huijareita.Focus_2.0 kirjoitti:Kts. viimeinen kappale ”rajoitukset”: https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... n-autoihin#
Re: Uusi Focus mk4 2018
Älkää nyt sekottako tuota Ford Protectia normitakuuseen..
Normitakuu on se 5v/100tkm kuten Fordin sivuillakin seisoo ja Protectin kanssa 7 vuotta. Taas tästä samasta asiasta jauhetaan täällä..
Laajennettu takuu on vakiona 9.3.2018 alkaen.
Se mitä jossain FordPassissa lukee on täysin irrelevanttia, ei kaikilla edes ole mitään FordPasseja eikä minun tartte niistä teksteistä tietää kuluttajana.
Mulle riittää että Ford itse mainostaa 5 vuoden takuuta ilman pientä pränttiä ja thats it.
Normitakuu on se 5v/100tkm kuten Fordin sivuillakin seisoo ja Protectin kanssa 7 vuotta. Taas tästä samasta asiasta jauhetaan täällä..

Laajennettu takuu on vakiona 9.3.2018 alkaen.
Se mitä jossain FordPassissa lukee on täysin irrelevanttia, ei kaikilla edes ole mitään FordPasseja eikä minun tartte niistä teksteistä tietää kuluttajana.
Mulle riittää että Ford itse mainostaa 5 vuoden takuuta ilman pientä pränttiä ja thats it.
Re: Uusi Focus mk4 2018
ärräpärrä kirjoitti:Kiitos. Siellähän se, aikamoisia huijareita.
Mutta eikös 1.9.2016 jälkeen uusilla autoilla ole ihan oikea 5v/100 000km takuu jonka voi sitten laajentaa 7v/140 000 protect takuuksi?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole. Kysy vaikka Fordilta ellet usko. Minä olen jo asian varmistanut. Perustakuu on 2 vuotta ja kaikki sen jälkeen on Protectia. Eli FordPass näyttää tiedot niin kuten ne maahantuojan mielestä on.ärräpärrä kirjoitti:Mutta eikös 1.9.2016 jälkeen uusilla autoilla ole ihan oikea 5v/100 000km takuu jonka voi sitten laajentaa 7v/140 000 protect takuuksi?
Nettisivuilta saa juuri tuon käsityksen mikä sinullakin on, eikä se ole vahinko että siellä niin lukee.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voit ensimmäisen vuoden aikana laajentaa takuun lisämaksusta 7 vuoteen. Joskus myivät autoja valmiiksi 7 vuoden takuulla.ärräpärrä kirjoitti:Mutta eikös 1.9.2016 jälkeen uusilla autoilla ole ihan oikea 5v/100 000km takuu jonka voi sitten laajentaa 7v/140 000 protect takuuksi?
Edit: Voit myös maksusta pidentää kilometrirajaa 150tkm asti. Niin ja näköjään alle 92pvää vanhalle autolle halvemmat hinnat: https://www.ford.fi/content/dam/guxeu/f ... takuun.pdf
Viimeksi muokannut Focus_2.0, 19 Maalis 2019 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kannattaa nyt uskoa, että takuu on 2+3. Tarkista auton huoltokirjasta tai kysy suoraan Fordilta jos FordPass kotkotukset on irrelevantteja. Täytyy myöntää, että alkuun itsekin uskoin mainosmiehiä enkä ottanut asiasta selvää. Kyllähän toi Protectkin kattaa aika paljon mutta ei kaikkea..HMS77 kirjoitti:Älkää nyt sekottako tuota Ford Protectia normitakuuseen..
Normitakuu on se 5v/100tkm kuten Fordin sivuillakin seisoo ja Protectin kanssa 7 vuotta. Taas tästä samasta asiasta jauhetaan täällä..![]()
Laajennettu takuu on vakiona 9.3.2018 alkaen.
Se mitä jossain FordPassissa lukee on täysin irrelevanttia, ei kaikilla edes ole mitään FordPasseja eikä minun tartte niistä teksteistä tietää kuluttajana.
Mulle riittää että Ford itse mainostaa 5 vuoden takuuta ilman pientä pränttiä ja thats it.
Edit: Ei Suomen Fordilla ole valtuuksia antaa viiden vuoden tehdastakuuta kun Saksan ja Ruotsin Fordin sivuilla kerrotaan takuun olevan mallia 2+3.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun ostan seuraavan uuden autoni joka mitä todennäköisemmin tulee olemaan Ford Fiesta ST vaadin mustaa valkoisella, että autossa rek. n:o XXX-xxx
on 5 vuoden/100 000km takuu joka kattaa samat takuukorjaukset vianetsimiseen rekisteröintipäivästä 5 vuotta eteenpäin.
on 5 vuoden/100 000km takuu joka kattaa samat takuukorjaukset vianetsimiseen rekisteröintipäivästä 5 vuotta eteenpäin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saat kaks kertaa. Saat pyytää ja saat olla ilman.ärräpärrä kirjoitti:Kun ostan seuraavan uuden autoni joka mitä todennäköisemmin tulee olemaan Ford Fiesta ST vaadin mustaa valkoisella, että autossa rek. n:o XXX-xxx
on 5 vuoden/100 000km takuu joka kattaa samat takuukorjaukset vianetsimiseen rekisteröintipäivästä 5 vuotta eteenpäin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kolmas kerta on se, että auto jää tilaamatta.Arski54 kirjoitti:Saat kaks kertaa. Saat pyytää ja saat olla ilman.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tiedostan kyllä, että takuu on juurikin tuo 2+3, mutta myyjäkin pääsi harhaanjohtavasti kirjoittamaan nykyisen huoltokirjaan luovutuksen yhteydessä ”5v/100tkm”. Eikä 2v+3v (protect).
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on vielä parempi versio. Mulla lukee vain takuu 5 vuotta. Ei mitään kilometrirajaa.AAR85 kirjoitti:Tiedostan kyllä, että takuu on juurikin tuo 2+3, mutta myyjäkin pääsi harhaanjohtavasti kirjoittamaan nykyisen huoltokirjaan luovutuksen yhteydessä ”5v/100tkm”. Eikä 2v+3v (protect).
Mutta vakavasti ottaen. Niin kauan kun ihmiset antaa maahantuojan ja myyjän kertoa muunneltua totuutta, niin kauan maahantuoja ja myyjä niin myös tulee tekemään.
Tästä syystä on tärkeää että mahdollisimman moni tekee ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle harhaanjohtavasta tai jopa totuuden vastaisesta markkinoinnista.
Jokainen Fordin ostanut voi itse erikseen päättää haluaako lähteä hakemaan kaupan purkua koska myyjä on jättänyt kaupan syntymisen kannalta oleellisen asian kertomatta.
Itse näin tein koska en olisi Fordia ostanut jos olisin tiennyt että luvattu 5 vuoden takuu onkin vain 2 vuotta.
Pitkä, koko auton pitoajan kestävä takuu, oli ehdottomasti tärkeä kriteeri.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt parina päivänä ei ole fordpass toiminut kunnolla. Kun auton jättää parkkiin niin etäkäynnistys, lukitukset ym toimii hyvin, mutta kuitenkaan esimerkiksi yön jälkeen ei enää toimi ja hukkaa jotenkin yhteyden. Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Morjensta,
Tuli vaihdettua tuo tiisseli-montukka pois ja pensa-vookkus tilalle. Tilaus tammikuussa ja parin viikon päästä auto oli jo pihassa. Nooh, sattui olemaan maahantuojalla tyrkyllä just se minkä halusinkin. Varustelu on "kattava"
.
Sitä sai mitä tilasi eli olen ollut päällisinpuolin tyytyväinen hankintaan ja ei ole ollut kuin yks ongelma sähköisen takaluukun kanssa. Oli kiire lentokoneeseen ja ei suostunut aukeamaan lentokentän parkissa. Ei sitten millään. Takaovet auki ja istuimet alas ja matkatavarat takaoven kautta ulos ja matkaan. Pikkasen oli nolo tilanne... Nooh, nyt se taas pelittää - ainakin toistaiseksi.
Joku kyselikin 182hv/240nm perään ja jos on ajanut aikasemmin 150hv/350 nm vääntävällä mondeon koneella niin niiden vääntöjen puuttuminen 182 heppasesa tuntuu nopeuksissa 80-120 kun polkasee tallan lattiaan.Mondeo oli yllättävän vahva noissa nopeuksissa...
Nuo viat jotka tällä foorumilla ovat tulleet esille ainakin pienempi koneisissa niin ovat pysyneet tuossa meikälääsen kulkukuneuvossa toistaiseksi ainakin poissa.
Kehuja voi antaa B&O soundeista ja adaptiivisesta vakkarista (pakkohankinnat kaikille!). Adaptiivisessa avakkarissa kylläkin ärsyttää se "älykkyys" hakea navista nopeusrajoitukset joissakin kohtaa liikennettä.Prkl. Saiko siihen jotain päivitystä?
Tuo takuukeskustelu on mielenkiintoinen ja totta on että se 5v/100tkm punnitaan sitten ongelmatilanteessa. Mullekin auto myytiin 5v tehdastakuuna.
FordPass on oikea suunta saada omasta ajoneuvosta lisätietoa sen toimivuudesta/toimimattomuudesta.
Sitten vielä kyssäri foorumilaisille "aktiivisesta melunvaimennuksesta" että tietääkö kukaan miten se on toteutettu?
Tuli vaihdettua tuo tiisseli-montukka pois ja pensa-vookkus tilalle. Tilaus tammikuussa ja parin viikon päästä auto oli jo pihassa. Nooh, sattui olemaan maahantuojalla tyrkyllä just se minkä halusinkin. Varustelu on "kattava"

Sitä sai mitä tilasi eli olen ollut päällisinpuolin tyytyväinen hankintaan ja ei ole ollut kuin yks ongelma sähköisen takaluukun kanssa. Oli kiire lentokoneeseen ja ei suostunut aukeamaan lentokentän parkissa. Ei sitten millään. Takaovet auki ja istuimet alas ja matkatavarat takaoven kautta ulos ja matkaan. Pikkasen oli nolo tilanne... Nooh, nyt se taas pelittää - ainakin toistaiseksi.
Joku kyselikin 182hv/240nm perään ja jos on ajanut aikasemmin 150hv/350 nm vääntävällä mondeon koneella niin niiden vääntöjen puuttuminen 182 heppasesa tuntuu nopeuksissa 80-120 kun polkasee tallan lattiaan.Mondeo oli yllättävän vahva noissa nopeuksissa...
Nuo viat jotka tällä foorumilla ovat tulleet esille ainakin pienempi koneisissa niin ovat pysyneet tuossa meikälääsen kulkukuneuvossa toistaiseksi ainakin poissa.
Kehuja voi antaa B&O soundeista ja adaptiivisesta vakkarista (pakkohankinnat kaikille!). Adaptiivisessa avakkarissa kylläkin ärsyttää se "älykkyys" hakea navista nopeusrajoitukset joissakin kohtaa liikennettä.Prkl. Saiko siihen jotain päivitystä?
Tuo takuukeskustelu on mielenkiintoinen ja totta on että se 5v/100tkm punnitaan sitten ongelmatilanteessa. Mullekin auto myytiin 5v tehdastakuuna.
FordPass on oikea suunta saada omasta ajoneuvosta lisätietoa sen toimivuudesta/toimimattomuudesta.
Sitten vielä kyssäri foorumilaisille "aktiivisesta melunvaimennuksesta" että tietääkö kukaan miten se on toteutettu?
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko muilta pyydetty allekirjoitus huoltokirjan kohtaan missä myyjä on selittänyt ostajalle takuu kuviot? Meiltä ei ainakaan ole. Huoltokirjassa oikeasti lukee, että olisi 2v täystakuu ja loput protectia. Etu sivuilla tosin, että olisi mallia 2+1 ja 100tkm asti. Kirjan lopussa 5v, mutta ei kilometrejä. Meillä ei lisäksi näy huoltokirjassa mitään 5v/150tkm laajennuksesta. On kyllä ostajan sumutusta jos kerrotaan kaupanteon ja luovutuksen jälkeen ja muuten isolla mainostetaan takuun olevan 5v/100tkm. Jopa tilaussopimuksessa liitteessä lukee takuu 5v/100tkm ja hinta 0e eikä mitään mainintaa protectista. Erikseen lukee Ford Protect jatkotakuu 5v/150tkm ja hinta 220e. Toinen asia mikä ihmetyttää on huoltoväli. Kysyin huollosta rekkarilla mikä huoltoväli, niin sain vastauksen 30tkm/2v tai ilmaisimen mukaan. Huoltokirjassa lukee uuden Focuksen kohdalla 20tkm/v kaikille malleille. Meillä siis 1.0 a8. Parempi varmaankin noudattaa tuota 20tkm/v. Useissa testeissäkin 30tkm/2v, mistä saanut sen mukaan arvostelupisteitä. Tämäkin selvisi jälkeenpäin huoltokirjaa lukemalla. Ei sen puoleen ei kyllä 30tkm oltais samoilla öljyillä ajettukaan. Täytyy vaan ihmetellä miksi noin sekavasti ilmoitetaan kaikki
Ford
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko kellään foorumilaisella ollut vikaa kuskin turvavyössä? Huomasin tänään että vyön reuna on ihan rispaantunut noin 10 cm matkalta
Kesti siis ihan 3000 km ja 8 viikkoa.

Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
2v/30tkm huoltoväli mutta meinasin itsekkin vuoden välein öljyt vaihtaa.Hessu81 kirjoitti:Onko muilta pyydetty allekirjoitus huoltokirjan kohtaan missä myyjä on selittänyt ostajalle takuu kuviot? Meiltä ei ainakaan ole. Huoltokirjassa oikeasti lukee, että olisi 2v täystakuu ja loput protectia. Etu sivuilla tosin, että olisi mallia 2+1 ja 100tkm asti. Kirjan lopussa 5v, mutta ei kilometrejä. Meillä ei lisäksi näy huoltokirjassa mitään 5v/150tkm laajennuksesta. On kyllä ostajan sumutusta jos kerrotaan kaupanteon ja luovutuksen jälkeen ja muuten isolla mainostetaan takuun olevan 5v/100tkm. Jopa tilaussopimuksessa liitteessä lukee takuu 5v/100tkm ja hinta 0e eikä mitään mainintaa protectista. Erikseen lukee Ford Protect jatkotakuu 5v/150tkm ja hinta 220e. Toinen asia mikä ihmetyttää on huoltoväli. Kysyin huollosta rekkarilla mikä huoltoväli, niin sain vastauksen 30tkm/2v tai ilmaisimen mukaan. Huoltokirjassa lukee uuden Focuksen kohdalla 20tkm/v kaikille malleille. Meillä siis 1.0 a8. Parempi varmaankin noudattaa tuota 20tkm/v. Useissa testeissäkin 30tkm/2v, mistä saanut sen mukaan arvostelupisteitä. Tämäkin selvisi jälkeenpäin huoltokirjaa lukemalla. Ei sen puoleen ei kyllä 30tkm oltais samoilla öljyillä ajettukaan. Täytyy vaan ihmetellä miksi noin sekavasti ilmoitetaan kaikki
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
On usein ollut tietojen päivitysongelmia sekä paikanhukkaamisongelmia. Olin niistä monta kertaa tukeen yhteydessä s-postilla mutta sieltä ei saanut mitään oikeaa vastausta ongelmaan. Käskettiin vaan tehdä ohjelmien uudelleen asennusta ja tuli kysymyksiä kysymysten perään. Lopulta hermostuin "ohjekirja vastauksiin" ja annoin siitä raskaammin palautetta jolloin sain postia että viestini on välitetty IT-tiimille. Vastauksia ei olekaan kuitenkaan sitten tullut IT- tiimiltä...Eli ailahtelevasti on toiminut.jake91 kirjoitti:Nyt parina päivänä ei ole fordpass toiminut kunnolla. Kun auton jättää parkkiin niin etäkäynnistys, lukitukset ym toimii hyvin, mutta kuitenkaan esimerkiksi yön jälkeen ei enää toimi ja hukkaa jotenkin yhteyden. Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä on pieni ihminen kovin yksin jos Fordin tai Elisan IT-tukea kaipaa. Itse olen tässä talven mittaan koittanut Elisan suunnasta selvitellä miten saisi Netflixin toimimaan auton kuuman pisteen kautta. Kyllä ei naurata. dev/null kuvastaa hyvin näitä nykymaailman tukipalveluita. Postit menevät suoraan tuonne mustaan aukkoon ja helpparissa kuunnellaan kyllä murheet ja luvataan palata muutaman päivän päästä. Kyllä ei palattu. Taitaa olla puhelin rikki. Voisi luulla, että linjan päässä olisi sellainen nykyajan tsättipotti mutta se olisi solvaus niitä kohtaan. Kyllä siellä oli ihminen. Ei toimi Netflix ei mutta tuskin ketään asiaa on tutkinutkaan. En kysy enää viidettä kertaa - en aio laittaa enää ropoakaan tuohon Elisan internet in the car palveluun. Kun nykyinen paketti loppuu niin saa loppua.
Taidan olla tulossa vanhaksi mutta myöskään tuo FordPass ei jaksa juuri innostaa. Kertaakaan en ole autoa käynnistänyt/sammuttanut/avannut/sulkenut. Jos sen webaston saisi ohjattua sillä niin olisin ainakin puol vuotta onnellinen.
Taidan olla tulossa vanhaksi mutta myöskään tuo FordPass ei jaksa juuri innostaa. Kertaakaan en ole autoa käynnistänyt/sammuttanut/avannut/sulkenut. Jos sen webaston saisi ohjattua sillä niin olisin ainakin puol vuotta onnellinen.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
FordPassista olin aluksi innoissani. ”Vähän nättiä, kun saa auton etänä käynnistettyä..” jne. Noo olen mä varmaan pari kolme kertaa silloin heti alkuun sen puhelimesta startannu. Eipä juuri muuta. Loppupeleissä aika turha näillä nykyisillä ominaisuuksilla.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä tuon eron varmasti huomaa. Ja vaatii tietynlaisen asenteen muutoksen, kun väännön sijaan pitääkin odottaa kierrosten nousua ja niitä hevosvoimia. Oma nykyisen dieselin speksit on vielä vähän kovemmatkin, mutta historiallinen automaatti ja hieman alle 2 tonnin painokin hidastaa menoa melkoisesti. Eiköhän tuolla focuksellakin tarvittaessa ohi pääse.Pelimiäs kirjoitti: Joku kyselikin 182hv/240nm perään ja jos on ajanut aikasemmin 150hv/350 nm vääntävällä mondeon koneella niin niiden vääntöjen puuttuminen 182 heppasesa tuntuu nopeuksissa 80-120 kun polkasee tallan lattiaan.Mondeo oli yllättävän vahva noissa nopeuksissa...
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä itse käytetään vaimon kanssa etäkäynnistystä todella paljon, imo ihan mukava feature.
Siis silloin kun se toimii..
Siis silloin kun se toimii..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä ole tullut minullekkaan mieleen tilannetta, missä tuota kännykkäkäynnistystä olisi tarvinnut, onko kukaan keksinyt missä ja miksi se auto pitäisi kännykällä käynnistää, kun avaimetkin on keksitty. Ja lakikin kieltää liian pitkät tyhjäkäynnit.xflex kirjoitti: Taidan olla tulossa vanhaksi mutta myöskään tuo FordPass ei jaksa juuri innostaa. Kertaakaan en ole autoa käynnistänyt/sammuttanut/avannut/sulkenut. Jos sen webaston saisi ohjattua sillä niin olisin ainakin puol vuotta onnellinen.
Tuo Webaston etäkäynnistys olisi hyvä, jos se Webasto vaan todella käynnistyisi silloin kun on tarvetta, eikä herjaisi akun varaustilannetta ja pysyisi kylmänä.
Käytin ohjelmistopäivityksessä, saa nähdä herjaako nokipöntön täyttymisestä tai Webaston käytön aiheuttamasta jäähd.nesteen kuumenemisesta yhtä tiheään kun aikaisemmin.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8