Powershift laatikkoni vuotaa öljyä öljynlauhduttimen letkun liittimestä joka on suodattimen jalassa kiinni.
Vaikka painan liittimen pohjaan, se pomppaa noi n5mm taaksepäin kun auton käynnistää.
Tuommoinen liitin https://i.ebayimg.com/images/g/ImIAAOSw ... -l1600.jpg
Miten tuon liittimen tulisi toimia? Yritin irroittaa letkun lauhduttimen päästä mutta liikuttamalla noita sinisiä(mustat suod päässä) täppejä mitään ei tapahdu.

Toiseksi, onko tiedossa näissä DW10C moottoreissa yleistä öljynvuotopaikkaa josta alkaa vanhuutta vuotamaan. Mulla on öljypohja, koneen alareuna, kytkinkoppa ym jonkinveran öljynpeitossa. 10tkm aikana tulee öljyiseksi uudestaan. Myös kannen päällä jossain syvennyksissä on öljyn näköista nestettä.




Ja kaikkein fataalein vika tällähetkellä. Polttoaineen suodattimen jälkeen näkyy isoja ilmakuplia. Varsinkin kylmällä koneella auto käynnistyy, käy hetken ja sammuu. Sen jälkeen saa sahata uaseampaan kertaan kunnes kolmannella yrityksellä ei enään starttaa vaan naksuu vaan. Akku ilmeisesti huono ja hehku(t) ei toimi.
Viime syksynä oli samaa vikaa. Vaihdoin polttoainesuodattimen (Mahle,tms), ei auttanut. Hain Ford alkup suodattimen ja sammumis ongelmat kylmänä hävisi vaikka putkessa näkyi pieniä ilmakuplia. Järjestelmä on ilmattu paluuputken kautta useampaan otteeseen ns "pässinkiveksellä" mutta se on vaikeaa.
Ilmakuplat on sen verta isoja että ilmeisesti korkeapaine pumpusta kuuluu pieni rääkäisy kun ilmakupla sinne päätyy. Onko mitään vinkkiä miten selvittäisi tuleeko ilma vasta suodattimessa/jälkeen vai tankin ja suodattimen välillä?