Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Moi. Potilas on Cmax 2012 2.0tdci ml n.300tkm
Powershift laatikkoni vuotaa öljyä öljynlauhduttimen letkun liittimestä joka on suodattimen jalassa kiinni.
Vaikka painan liittimen pohjaan, se pomppaa noi n5mm taaksepäin kun auton käynnistää.
Tuommoinen liitin https://i.ebayimg.com/images/g/ImIAAOSw ... -l1600.jpg
Miten tuon liittimen tulisi toimia? Yritin irroittaa letkun lauhduttimen päästä mutta liikuttamalla noita sinisiä(mustat suod päässä) täppejä mitään ei tapahdu.
Toiseksi, onko tiedossa näissä DW10C moottoreissa yleistä öljynvuotopaikkaa josta alkaa vanhuutta vuotamaan. Mulla on öljypohja, koneen alareuna, kytkinkoppa ym jonkinveran öljynpeitossa. 10tkm aikana tulee öljyiseksi uudestaan. Myös kannen päällä jossain syvennyksissä on öljyn näköista nestettä.
Ja kaikkein fataalein vika tällähetkellä. Polttoaineen suodattimen jälkeen näkyy isoja ilmakuplia. Varsinkin kylmällä koneella auto käynnistyy, käy hetken ja sammuu. Sen jälkeen saa sahata uaseampaan kertaan kunnes kolmannella yrityksellä ei enään starttaa vaan naksuu vaan. Akku ilmeisesti huono ja hehku(t) ei toimi.
Viime syksynä oli samaa vikaa. Vaihdoin polttoainesuodattimen (Mahle,tms), ei auttanut. Hain Ford alkup suodattimen ja sammumis ongelmat kylmänä hävisi vaikka putkessa näkyi pieniä ilmakuplia. Järjestelmä on ilmattu paluuputken kautta useampaan otteeseen ns "pässinkiveksellä" mutta se on vaikeaa.
Ilmakuplat on sen verta isoja että ilmeisesti korkeapaine pumpusta kuuluu pieni rääkäisy kun ilmakupla sinne päätyy. Onko mitään vinkkiä miten selvittäisi tuleeko ilma vasta suodattimessa/jälkeen vai tankin ja suodattimen välillä?
Powershift laatikkoni vuotaa öljyä öljynlauhduttimen letkun liittimestä joka on suodattimen jalassa kiinni.
Vaikka painan liittimen pohjaan, se pomppaa noi n5mm taaksepäin kun auton käynnistää.
Tuommoinen liitin https://i.ebayimg.com/images/g/ImIAAOSw ... -l1600.jpg
Miten tuon liittimen tulisi toimia? Yritin irroittaa letkun lauhduttimen päästä mutta liikuttamalla noita sinisiä(mustat suod päässä) täppejä mitään ei tapahdu.
Toiseksi, onko tiedossa näissä DW10C moottoreissa yleistä öljynvuotopaikkaa josta alkaa vanhuutta vuotamaan. Mulla on öljypohja, koneen alareuna, kytkinkoppa ym jonkinveran öljynpeitossa. 10tkm aikana tulee öljyiseksi uudestaan. Myös kannen päällä jossain syvennyksissä on öljyn näköista nestettä.
Ja kaikkein fataalein vika tällähetkellä. Polttoaineen suodattimen jälkeen näkyy isoja ilmakuplia. Varsinkin kylmällä koneella auto käynnistyy, käy hetken ja sammuu. Sen jälkeen saa sahata uaseampaan kertaan kunnes kolmannella yrityksellä ei enään starttaa vaan naksuu vaan. Akku ilmeisesti huono ja hehku(t) ei toimi.
Viime syksynä oli samaa vikaa. Vaihdoin polttoainesuodattimen (Mahle,tms), ei auttanut. Hain Ford alkup suodattimen ja sammumis ongelmat kylmänä hävisi vaikka putkessa näkyi pieniä ilmakuplia. Järjestelmä on ilmattu paluuputken kautta useampaan otteeseen ns "pässinkiveksellä" mutta se on vaikeaa.
Ilmakuplat on sen verta isoja että ilmeisesti korkeapaine pumpusta kuuluu pieni rääkäisy kun ilmakupla sinne päätyy. Onko mitään vinkkiä miten selvittäisi tuleeko ilma vasta suodattimessa/jälkeen vai tankin ja suodattimen välillä?
Viimeksi muokannut til88, 12 Tammi 2019 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Pa ilmavuoto tulee siitä pa-suodattimen kannesta hyvin yleinen vika että lämmitin oikosulussa ja vuotaa ilmaa suodattimelle. Käytä liitin irti ja tarkasta onko lämmennyt/sulanut..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Liitin lähtee irti kun painat ne "siniset" sisään ja vedät vaan liittimen ulos reilusti, tiivisteenä siellä o-rengas
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
til88 kirjoitti:Moi. Potilas on Cmax 2012 2.0tdci ml n.300tkm
Toiseksi, onko tiedossa näissä DW10C moottoreissa yleistä öljynvuotopaikkaa josta alkaa vanhuutta vuotamaan. Mulla on öljypohja, koneen alareuna, kytkinkoppa ym jonkinveran öljynpeitossa. 10tkm aikana tulee öljyiseksi uudestaan. Myös kannen päällä jossain syvennyksissä on öljyn näköista nestettä.
Tuosta moottorityypistä en tiedä mutta lähes kaikissa muissa tuo sama vaiva tulee vanhuuttaan ja aiheuttaja on kampiakselin takapään tiiviste. Maksaa yleensä noin 40€ - 80€ ja vaihdetaan irroittamalla vaihteisto/moottori, kytkinpaketti ja vauhtipyörä jonka jälkeen tiiviste on vaihdettavissa.
Kokoonpano päinvastaisessa järjestyksessä.
Joskus vuoto saattaa tulla vaihteiston etupäästä mutta toimenpiteet muuten samat.
Lyhyesti, vuodon paikkaaminen ei ole kannattavaa korkeaksi nousevien työkustannusten vuoksi ellei sitten tee hommaa esim. vaihteisto- tai kytkinremontin yhteydessä
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
On todellakin oikkarissa kun otin liittimen irti auton käydessä niin pieni savu nousi ja muovi sulaa liittimessä. Myös ilmakuplien määrä lisääntyi kun liitin irti. Onko sulla tietoa miten ton voi korjata? Liitin taitaa olla osa isompaa johtosarjaa ja polttoainesuodattimen kantta tuskin saa erikseen ostettua.focst kirjoitti:Pa ilmavuoto tulee siitä pa-suodattimen kannesta hyvin yleinen vika että lämmitin oikosulussa ja vuotaa ilmaa suodattimelle. Käytä liitin irti ja tarkasta onko lämmennyt/sulanut..
Käytin laatikon öljyputken irti, putsasin sen ja tarkistin ettei siinä mitään ihmeempää näkynyt. Silti se ei vaan pysy pohjassa. En tiedä vuotaako se enään kun se on ollut niin pientä ettei parin päivän ajelun aikana näy mitään. Huomenna joka tapauksessa menee öljyn vaihtoon kun öljyn määrä tuskin on enään oikea, eikä se kovin kirkasta enään ollut n45tkm jälkeen.
Tilasin uuden putken (n.40€), mutta sieltä tuli väärä. Kävi ilmi ettei tuota oikeaa putkea saa vaan järjestelmä antaa osanumeron jolla tulee se toinen eli väärä putki. Ilmeisesti Fordin varaosajärjestelmässä jokin käpy. Noita liittimiähän näyttää saavan netistä ostettua muutaman euron hintaan, eli periaatteessa tuollaisen putkenpätkän sais teetätettyä esim hydrauliliikkeessä.
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Mulla vuotaa venttiilikoppa laatikon päädystä ja aina öljynvaihdossa alkaa olla kytkinkopan pohjakin kostea. Pohjamuovi ei ole öljyssä, eikä siis merkkaa paikkaansa.
Saa luvan vuotaa jos noin mitättömänä pysyy, koska tuo "venttiilikoppa" taitaa olla samalla myös imusarja ja sen irroittaminen edellyttää ruiskuputkien irroitusta yms.
Saa luvan vuotaa jos noin mitättömänä pysyy, koska tuo "venttiilikoppa" taitaa olla samalla myös imusarja ja sen irroittaminen edellyttää ruiskuputkien irroitusta yms.
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Nyt ku sanoit niin mulla itseasissa on venttiilikopan/ ja kannen valusyvennyksissä öljyä eli taitaapi mullakin tulla sieltä se öljyHeikki75 kirjoitti:Mulla vuotaa venttiilikoppa laatikon päädystä.
Ajattelin vain vähän pyyhkiä enimmät pois öljynvaihdossa. Ihan sama kun tää Cmax näköjään ruostuu pois semmosta vauhtia että morjens. Muutekin 300tkm rullattu Fordi ei enään rahallisesti kovin arvokas ole. Menin katsomaan nettiautoa että millasen sais nyt samalla rahalla ku kaks vuotta sitten. Pistää miehen juomaan.
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Siitä päädyn valusyvennyksestä minäkin sen öljyvuodon jäljille pääsin. Sen kuopan kun kuivaa, niin menee muutama viikko, että taas kiiltää lampun valossa.til88 kirjoitti:Nyt ku sanoit niin mulla itseasissa on venttiilikopan/ ja kannen valusyvennyksissä öljyä eli taitaapi mullakin tulla sieltä se öljy
Ajattelin vain vähän pyyhkiä enimmät pois öljynvaihdossa. Ihan sama kun tää Cmax näköjään ruostuu pois semmosta vauhtia että morjens. Muutekin 300tkm rullattu Fordi ei enään rahallisesti kovin arvokas ole. Menin katsomaan nettiautoa että millasen sais nyt samalla rahalla ku kaks vuotta sitten. Pistää miehen juomaan.
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Liittimen saa erikseen mutta kantta ei se tulee suodatin jalan kanssa pakettina ja ainakin fordilla maksaa reilu 200e. Sen kannen liittimen kun muoviliimalla tukkii tiiviiksi niin saa rauhassa miettiä mitä haluaa tehdä. Toimii aivan hyvin ilman pa lämmitintäkin.til88 kirjoitti:On todellakin oikkarissa kun otin liittimen irti auton käydessä niin pieni savu nousi ja muovi sulaa liittimessä. Myös ilmakuplien määrä lisääntyi kun liitin irti. Onko sulla tietoa miten ton voi korjata? Liitin taitaa olla osa isompaa johtosarjaa ja polttoainesuodattimen kantta tuskin saa erikseen ostettua.
Käytin laatikon öljyputken irti, putsasin sen ja tarkistin ettei siinä mitään ihmeempää näkynyt. Silti se ei vaan pysy pohjassa. En tiedä vuotaako se enään kun se on ollut niin pientä ettei parin päivän ajelun aikana näy mitään. Huomenna joka tapauksessa menee öljyn vaihtoon kun öljyn määrä tuskin on enään oikea, eikä se kovin kirkasta enään ollut n45tkm jälkeen.
Tilasin uuden putken (n.40€), mutta sieltä tuli väärä. Kävi ilmi ettei tuota oikeaa putkea saa vaan järjestelmä antaa osanumeron jolla tulee se toinen eli väärä putki. Ilmeisesti Fordin varaosajärjestelmässä jokin käpy. Noita liittimiähän näyttää saavan netistä ostettua muutaman euron hintaan, eli periaatteessa tuollaisen putkenpätkän sais teetätettyä esim hydrauliliikkeessä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Nyt on uudet öljyt laatikossa ja käytös parani huomattavasti. Ei niin venytä kierroksia ennen vaihtoa, ja jotenkin vaan tuntuu että auto liikkuu/rullaa keveämmin. Myöskään alasvaihtoja ei niin huomaa enään. Sport asento on pehmeämpi. Öljyillä oli ajettu siis noin 43tkm/2v En ois uskonut että öljyn vaihdolla on noin suuri merkitys. Tekiköhän ne jotain softapuolella kun ei tuo laatikko ollu noin hyvä edes sen kytkin/venttiilipöytä remontin jälkeen. Vai onko edelliset öljyt "pessyt" laatikon ja nyt toimii niinkuin pitää.
Otin suodattimen lämmittimen sähköliittimen irti uudestaan ja sieltä tuli...kyllä, dieseliä ulos. Veti samalla sen verta ilmaa että kone sammui. Tursotin kuumaliimaa naarasliittimen täyteen ens hätään. Piiiitkän startin kautta käyntiin. Edelleen näkyy joitain ilmakuplia linjassa..hmm
Otin suodattimen lämmittimen sähköliittimen irti uudestaan ja sieltä tuli...kyllä, dieseliä ulos. Veti samalla sen verta ilmaa että kone sammui. Tursotin kuumaliimaa naarasliittimen täyteen ens hätään. Piiiitkän startin kautta käyntiin. Edelleen näkyy joitain ilmakuplia linjassa..hmm
Re: Powershift öljyvuoto, 2.0tdci ilmavaivat ja moottoriöljy vuoto
Marmorilta saa nyt tähän ilmavuoto vikaan pa-suodattimen kannen erikseen hinta noin 70e
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019