Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Maalis 2019 10:17
Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Ford Fiesta 80hv 1.0 vm 2013 48tkm kohdalla yllättävä äkillinen vika: 3. sylinterin mäntä pettänyt. Koneesta alkoi yhtäkkiä kuulua voimakas nakuttava ääni. Totaalinen koneremontti edessä. Merkkikorjaamon kommentti: voiteluvika männän ja sylinterin välissä. "Ei tätä ajamalla ole voinut rikkoa". Öljyt normaalit, öljynpainevalo toimii, merkkihuollot tehty. Tämä kyseinen konemalli vaatii vielä erikoisöljyn joka tekee huolloista kalliita. Koko sylinterilohko vaihdettava - korjaukselle takuu 1v. Tämän piti olla edullinen ja varma pikkuautovalinta. Mikä meni pieleen? Onko kohtalotovereita? Saman ikäisissä ecoboosteissa on ollut jäähdytysletkuongelma (brittiläisillä nettisivuilla näkyy laajasti), joissa Ford on maksanut koko koneremontin. Tämä ei ole Ecoboost, mutta kone on ilmeisesti turboa lukuunottamatta "muuten sama"? Jos se öljy ei päässyt perille tuohon männänrakoon alkuperäisessä kokoonpanossa, miksi se sen paremmin sinne menisi tässä uudessa sylinterilohkossa? Eli vaihdetaanko tässä nyt sitten sylinterilohko aina 50 tkm välein? Mikä on mielestänne Fordin oma vastuu tässä tapauksessa? (alkuperäinen takuu oli 3v/100 000km).
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Ei ole kokemusta asiasta, mutta jos kysyisi Fordilta sitä vastaantuloa?
Voisiko olla mahdollista että olisi nakuttanut? Vai onko männille joku oma öljyruisku?
Voisiko olla mahdollista että olisi nakuttanut? Vai onko männille joku oma öljyruisku?
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Auton myyjä -mikäli olet ostanut auton liikkeestä- on vastuussa autossa ilmenevistä virheistä. Kuluttajansuojaviranomaisen näkemyksen mukaan vastuu jatkuu 200.000 km saakka.
Tuolla matematiikalla sinulle tulisi 25% kuluista.
Vain auton ensiostajalla on oikeus vedota maahantuojan tai tehtaan vastuuseen. Tottakai sitäkin voi yrittää vaikka ei olisikaan ensiostaja.
Tuolla matematiikalla sinulle tulisi 25% kuluista.
Vain auton ensiostajalla on oikeus vedota maahantuojan tai tehtaan vastuuseen. Tottakai sitäkin voi yrittää vaikka ei olisikaan ensiostaja.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Maalis 2019 10:17
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Olen auton ensiostaja ja ainoa omistaja. Tuo 25% ajatus kuullostaa loogiselta.
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Aina voi vaatia maahantuojaa tai valmistajaa maksamaan koko lystin. En tosin usko Fordin olevan niin halukas kuin esim. BMW on ollut pitämään brändistään huolta. Mutta voihan sitä vaatia.
Jos tarjottu diili on huonompi kuin 25% omakustanneosuus, niin sitten ensin uhkaamaan kuluttajaviranomaisella. Ja jos uhkaus ei tepsi, niin sitten yhteys Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
EDIT: Kuluttajariitalautakunta on nykyinen termi.
https://www.kuluttajariita.fi/fi/
Jos tarjottu diili on huonompi kuin 25% omakustanneosuus, niin sitten ensin uhkaamaan kuluttajaviranomaisella. Ja jos uhkaus ei tepsi, niin sitten yhteys Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
EDIT: Kuluttajariitalautakunta on nykyinen termi.
https://www.kuluttajariita.fi/fi/
Viimeksi muokannut riikomi, 08 Maalis 2019 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Siis mikä erikoisöljy?Moottoriremontti kirjoitti:Ford Fiesta 80hv 1.0 vm 2013 48tkm kohdalla yllättävä äkillinen vika: 3. sylinterin mäntä pettänyt. Koneesta alkoi yhtäkkiä kuulua voimakas nakuttava ääni. Totaalinen koneremontti edessä. Merkkikorjaamon kommentti: voiteluvika männän ja sylinterin välissä. "Ei tätä ajamalla ole voinut rikkoa". Öljyt normaalit, öljynpainevalo toimii, merkkihuollot tehty. Tämä kyseinen konemalli vaatii vielä erikoisöljyn joka tekee huolloista kalliita. Koko sylinterilohko vaihdettava - korjaukselle takuu 1v. Tämän piti olla edullinen ja varma pikkuautovalinta. Mikä meni pieleen? Onko kohtalotovereita? Saman ikäisissä ecoboosteissa on ollut jäähdytysletkuongelma (brittiläisillä nettisivuilla näkyy laajasti), joissa Ford on maksanut koko koneremontin. Tämä ei ole Ecoboost, mutta kone on ilmeisesti turboa lukuunottamatta "muuten sama"? Jos se öljy ei päässyt perille tuohon männänrakoon alkuperäisessä kokoonpanossa, miksi se sen paremmin sinne menisi tässä uudessa sylinterilohkossa? Eli vaihdetaanko tässä nyt sitten sylinterilohko aina 50 tkm välein? Mikä on mielestänne Fordin oma vastuu tässä tapauksessa? (alkuperäinen takuu oli 3v/100 000km).
Käsittääkseni esim. Castrol Magnatec E 5W-20 on tarkoitettu juurikin tuohon koneeseen, niin sitä saa alle 50€ 5litran kannu.
Mobililta vieläkin edullisemmin.
https://www.hessumobiili.fi/tuote/mobil ... -5-litraa/
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Muuten montako kertaa öljyt on tuona omistusaikanasi vaihdettu?Ecobuusteri kirjoitti: Siis mikä erikoisöljy?
Käsittääkseni esim. Castrol Magnatec E 5W-20 on tarkoitettu juurikin tuohon koneeseen, niin sitä saa alle 50€ 5litran kannu.
Mobililta vieläkin edullisemmin.
https://www.hessumobiili.fi/tuote/mobil ... -5-litraa/
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Vahtiiko mikään puolueeton taho miten isot moottori- ja vaihteistoremontit hinnoitellaan? Jos hintaa laitetaan riittävästi, sen perusteella laskettu asiakkaan osuus voi kattaa todelliset kustannukset kokonaan ja näin valmistajalle tai myyjälle ei lopulta koidu maksettavaa.riikomi kirjoitti:Auton myyjä -mikäli olet ostanut auton liikkeestä- on vastuussa autossa ilmenevistä virheistä. Kuluttajansuojaviranomaisen näkemyksen mukaan vastuu jatkuu 200.000 km saakka.
Tuolla matematiikalla sinulle tulisi 25% kuluista.
Vain auton ensiostajalla on oikeus vedota maahantuojan tai tehtaan vastuuseen. Tottakai sitäkin voi yrittää vaikka ei olisikaan ensiostaja.
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Kun huollot on tehty ajallaan, 1 krt/v koska kilsoja noin vähän, niin selvä tuotevastuuasiahan tämä on.
Tosin ei Fordin mielestä. He kyllä keksivät yhden jos toisenkin kerta- ja kestoselityksen ettei tartte maksaa.
Mutta yrittää voi, tapella pari vuotta ja saada sen 75 % kuluista pois. Kokonaan ei maksa, eikä tarvisekaan maksaa, koska takuu ei enää ole voimassa.
Tosin ei Fordin mielestä. He kyllä keksivät yhden jos toisenkin kerta- ja kestoselityksen ettei tartte maksaa.
Mutta yrittää voi, tapella pari vuotta ja saada sen 75 % kuluista pois. Kokonaan ei maksa, eikä tarvisekaan maksaa, koska takuu ei enää ole voimassa.
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Valitettavasti tuolla tavoin ainakin VW on hommansa hoitanut mm. TSI -koneiden laukeamisten osalta. Vaihtokone töineen on hinnoiteltu lähemmäs kymppitonnin hintoihin. Perinteinen olettamus on ollut, että moottorin tehdashinta olisi suuruusluokkaa 15% auton verottomasta hinnasta.JiiHoo kirjoitti: Vahtiiko mikään puolueeton taho miten isot moottori- ja vaihteistoremontit hinnoitellaan? Jos hintaa laitetaan riittävästi, sen perusteella laskettu asiakkaan osuus voi kattaa todelliset kustannukset kokonaan ja näin valmistajalle tai myyjälle ei lopulta koidu maksettavaa.
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Aika vähän autolla on ajettu jos kohtaa ikää 6v ja vajaa 50tkm mittarissa. Ja joka vuosi käyty merkkihuollossa. Vaikka maahantuonnissa olisi millainen herraa niin kyllä moottorin täytyy kestää enemmän kuin 48tkm.Oletko ensimmäinen vai toinen omistajaa ja ensimmäinen omistajaa ei ole kolteilut kaltoin vaikka lämmöt nousee ja kone meinaa leikata kiinni. Kun päivittäin foorumissa saa lukea että konerikko eikös se ole viesti jätetään ne murheenkryynit sinne liikkeeseen. Varmaakin kannattaa tehdä niin kuin Audi mies Petikossa(kehä 3) nosti auton kontin päälle ja iso lappu sivussa kuinka se auto kuluttaa öljyä. Voimia sinne.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Maalis 2019 10:17
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Kiitoksia kaikille kommenteista. Huollot ja öljynvaihdot tosiaan tehty vuosittain siitä huolimatta että kilometreja vähän. Asia näyttää ratkeavan nyt niin että maahantuoja tulee 60%:lla vastaan ja autoliike 20%:lla (Veho). Rempan hinnaksi Vaunulassa (Ford merkkikorjaamo) ilmoitettiin vajaa 4500€, joka sisältää myös avauksen. Toki siihen nähden että auto maksoi alunperin uutena 15 000€, on tuo hinta ihan riittävän suolainen.
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Prosentit on kohdillaan mutta tuo hinta ei. Jos vaihtuu koko moottori niin ehkä sitten mutta kun vaihtoon menee vain lohko (+tarvittavat osat) niin hinta on todella kovasti yläkanttiin.Moottoriremontti kirjoitti:Kiitoksia kaikille kommenteista. Huollot ja öljynvaihdot tosiaan tehty vuosittain siitä huolimatta että kilometreja vähän. Asia näyttää ratkeavan nyt niin että maahantuoja tulee 60%:lla vastaan ja autoliike 20%:lla (Veho). Rempan hinnaksi Vaunulassa (Ford merkkikorjaamo) ilmoitettiin vajaa 4500€, joka sisältää myös avauksen. Toki siihen nähden että auto maksoi alunperin uutena 15 000€, on tuo hinta ihan riittävän suolainen.
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Itse olisin varsin tyytyväinen 20% jää itselle maksettavaa.. 6vuotta vanha auto vaikka onkin vähän ajettu.Arski54 kirjoitti: Prosentit on kohdillaan mutta tuo hinta ei. Jos vaihtuu koko moottori niin ehkä sitten mutta kun vaihtoon menee vain lohko (+tarvittavat osat) niin hinta on todella kovasti yläkanttiin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Eli tehdäänkö autoon moottoriremontti vai tehtaalta uusi moottori.
Kovin kalliiksi tulee jos TM testissä olisi auto ollut sehän tekee jo 10 senttiä jos joutuisi itse makselemaan, ja 2 senttiä kilometriä kohti pelkkiä korjauskuluja tuli teille..On palattu 70 luvulle silloin Mosset ja Skodat hajoili jos alta 100tkm.No turhaa se noita takuu kilometrejä kertoo Ford kun toi aika näkyy ratkaisevan aikaa paljon.Onhan siinä hyvä porsaanreikaa jos joku ei autolla ajaa sitä 140tkm vuodessa(Herra Saarela raviohjastaja).
Kun tuota merkkihuoltoa ja sen pätevyyttä mainostetaan niin tässä tapauksessa sillä Pärnäsen korjaamon palveluilla olisi päästy samoihin lukemiin varmaakin
Kovin kalliiksi tulee jos TM testissä olisi auto ollut sehän tekee jo 10 senttiä jos joutuisi itse makselemaan, ja 2 senttiä kilometriä kohti pelkkiä korjauskuluja tuli teille..On palattu 70 luvulle silloin Mosset ja Skodat hajoili jos alta 100tkm.No turhaa se noita takuu kilometrejä kertoo Ford kun toi aika näkyy ratkaisevan aikaa paljon.Onhan siinä hyvä porsaanreikaa jos joku ei autolla ajaa sitä 140tkm vuodessa(Herra Saarela raviohjastaja).
Kun tuota merkkihuoltoa ja sen pätevyyttä mainostetaan niin tässä tapauksessa sillä Pärnäsen korjaamon palveluilla olisi päästy samoihin lukemiin varmaakin
Viimeksi muokannut Renee, 10 Maalis 2019 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
4500 ei todellakaan oo yläkanttiin pelkän alakerran vaihdosta osineen ja töineen jos kyseessä on uusi alakerta, ja luulisin että on jos merkkiliikeremonttinakin tehdään.
Meillä oli just työmaalla muistaakseni 2008 mallinen Mondeo 1.6 TI-VCT koneella mihin hommattiin uusi alakerta, se ja kaikki ne rojut mitä Ford vaati vaihdettavaksi samalla reissulla takuun edellytyksenä taisi olla jo päälle 4 tonnin. Siis pelkät osat.
Meillä oli just työmaalla muistaakseni 2008 mallinen Mondeo 1.6 TI-VCT koneella mihin hommattiin uusi alakerta, se ja kaikki ne rojut mitä Ford vaati vaihdettavaksi samalla reissulla takuun edellytyksenä taisi olla jo päälle 4 tonnin. Siis pelkät osat.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Ecobuusteri kirjoitti: Siis mikä erikoisöljy?
Käsittääkseni esim. Castrol Magnatec E 5W-20 on tarkoitettu juurikin tuohon koneeseen, niin sitä saa alle 50€ 5litran kannu.
Mobililta vieläkin edullisemmin.
https://www.hessumobiili.fi/tuote/mobil ... -5-litraa/
Itseäni vieläkin kiinnostaisi tietää, että mitä kallista ”erikoisöljyä” tässä koneessa on käytetty?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
^ kaikki muu paitsi 5w40 ovat erikoisöljyjä
Mutta tässähän kävi sitten ihan kivasti kustannuksien jaossa.

Mutta tässähän kävi sitten ihan kivasti kustannuksien jaossa.
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Ei tule Ford vastaan mitenkään,itsellä aikoinaan hajosi 60tkm Escon vetopyörästönlaakerit eikä Ford juurikaan paljon halunnut keskustella asioista ennen kun tunnin puhelimessa jututin,silti ei saanut mitään apuja.
Olin auton toinen omistaja ensimmäinen ajoi 41tkm ja itse nuo loput,sitten vasta kuuli paikalliselta piirimyyjältä että tuohan on ihan Escon tyyppivika kun tullut huono SKF Ranskalainen laakerisarja,että näin itse joutu korjaukset makselee.
Mitä sitten sanoo autoliike? jos auto ostettu hetki sitten voipi mennä takuusen mutta vuosia sitten ostetttu ei todellakaan enää mene,kilometrit ei meinaa vaan aika.
Jospa munkin autolla ois entinen omistaja ajanu vaika 100tkm niin laakerit oliskin JO vaihettu heh!
Kyllä tuossa moottorissa on ollut jotain hämärää kun noin hajosi ei tuommoista saa tapahtua!
Eikös tuommoseen kannata hommata purkaamolta tai ulkomailta ehjä kone eikä alkaa vanhaa elvyttämään?
Olin auton toinen omistaja ensimmäinen ajoi 41tkm ja itse nuo loput,sitten vasta kuuli paikalliselta piirimyyjältä että tuohan on ihan Escon tyyppivika kun tullut huono SKF Ranskalainen laakerisarja,että näin itse joutu korjaukset makselee.
Mitä sitten sanoo autoliike? jos auto ostettu hetki sitten voipi mennä takuusen mutta vuosia sitten ostetttu ei todellakaan enää mene,kilometrit ei meinaa vaan aika.
Jospa munkin autolla ois entinen omistaja ajanu vaika 100tkm niin laakerit oliskin JO vaihettu heh!
Kyllä tuossa moottorissa on ollut jotain hämärää kun noin hajosi ei tuommoista saa tapahtua!
Eikös tuommoseen kannata hommata purkaamolta tai ulkomailta ehjä kone eikä alkaa vanhaa elvyttämään?
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Et vissin lukenut ketjua.. 20% joutuu itse maksamaan korjauksesta ja on ensimmäinen omistaja.Tessulandia kirjoitti:Ei tule Ford vastaan mitenkään,itsellä aikoinaan hajosi 60tkm Escon vetopyörästönlaakerit eikä Ford juurikaan paljon halunnut keskustella asioista ennen kun tunnin puhelimessa jututin,silti ei saanut mitään apuja.
Olin auton toinen omistaja ensimmäinen ajoi 41tkm ja itse nuo loput,sitten vasta kuuli paikalliselta piirimyyjältä että tuohan on ihan Escon tyyppivika kun tullut huono SKF Ranskalainen laakerisarja,että näin itse joutu korjaukset makselee.
Mitä sitten sanoo autoliike? jos auto ostettu hetki sitten voipi mennä takuusen mutta vuosia sitten ostetttu ei todellakaan enää mene,kilometrit ei meinaa vaan aika.
Jospa munkin autolla ois entinen omistaja ajanu vaika 100tkm niin laakerit oliskin JO vaihettu heh!
Kyllä tuossa moottorissa on ollut jotain hämärää kun noin hajosi ei tuommoista saa tapahtua!
Eikös tuommoseen kannata hommata purkaamolta tai ulkomailta ehjä kone eikä alkaa vanhaa elvyttämään?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Eli Suomeksi Fiestan 50tkm huolto maksaa ainoastaan 900-1000€.Ihanan kallista
Ps ja 98 bensalla on ajettu koko ajan?
Ps ja 98 bensalla on ajettu koko ajan?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Korjaus ja huolto on eri asia. VAG:lla ne vasta kalliit huollot onkin ja usein koutuu 100% itse maksamaan 

Viimeksi muokannut Ganiateri, 11 Maalis 2019 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Miten se 98 bensa tähän caseen liittyy?Renee kirjoitti:Ps ja 98 bensalla on ajettu koko ajan?
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
Casesissa kaikki kuulemma moottorissa on hyvin mutta hups se hajosi vain.
Onko nakutusta kuulunut kun ajettiin kovempaa ja vedätettiin sinne punarajalle. Se esisytys on monen männän turmio. Jos ne nakutustunnistimet ei pelaa. Sekä etanoli on tehokas rasvan poistajaa jos männänrengas ja sylinteri kuivana hinkkaa niin helposti on tämä juttu.
Itse ajellen 98 onko se Mondeo tai Volvo aina on käyntiin lähtenyt ja perille on päästy turvallisesti.
Onko nakutusta kuulunut kun ajettiin kovempaa ja vedätettiin sinne punarajalle. Se esisytys on monen männän turmio. Jos ne nakutustunnistimet ei pelaa. Sekä etanoli on tehokas rasvan poistajaa jos männänrengas ja sylinteri kuivana hinkkaa niin helposti on tämä juttu.
Itse ajellen 98 onko se Mondeo tai Volvo aina on käyntiin lähtenyt ja perille on päästy turvallisesti.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford Fiesta 1.0 moottori petti 48tkm ajettu
No juu, se voisi olla yksi mahdollisuus kun jaksaa pysähtyä ajattelemaan. Tosin nakutus oli alkanut yhtäkkiä, mutta aiemmista ei ole kuin arvaus -- voi ehkä löytyä jotain vinkkiä moottoriohjaukseen tallennetuista viimeisistä käyntiarvoista ja adaptaatioistakin.