Mä sain merkkihuollosta vastauksen, ettei tuon ilmoituksen takia kannata ajaa ylimääräisiä ajoja. Eli voiko sen käänteisesti tulkita, että piippaukset on ominaisuus, minkä saa ostettua reilulla 30te, kun ilman ylimääräisiä ajoja se ei tunnu poistuvan. Ja vaikka on pelkkää matka-ajoa takana niin silti tulee ilmoituksiaAndree kirjoitti:Jahas, pakkaset palasi niin palasi hiukkasloukkuherjakin. Eilen illalla puskin motarilla 100km, varmasti pönttö poltettu puhtaaksi. Tänään vein lapsen päiväkotiin 5km kaupunkiajoa niin jo alkoi taas iloinen piipitys. Auton mittari näytti -9 astetta.
Oliko nyt siis niin että tämä on ominaisuus jota ei tulla korjaamaan kuin mahdollisesti ottamalla tuo herja pois? Ja auto sitten polttaa ylimääristä niin että kulutus nousee parilla litralla aina kun on muutama aste pakkasta? Kertakaikkiaan mahtavaa.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos tästä vastauksesta, hieman on epäilyttänyt kun siirryn viikon päästä Mondeo 2015 Titanium 5D 150 hp (powershift) --> Focus 2,0 Automaatti farkkuun että mihin tässä tuli kätensä laitettua. Mondeo on ollut loistava auto, hiljainen ja todella hyvin tietä nielevä menopeli. Olen lukenut foorumia ja kauhulla odotellut autonvaihtoa. Tästä sai uskoa että kyllä se Focuskin saattaa olla ihan pätevä menopeli.
quote="Vaakku"]Täällä myös vuoden autoon tyytyväinen asiakas.
Edelliseen työsuhde Mondeoon(2018) verrattuna yllätyin hiljaisuudesta ja tiloista, vaikka Mondeo on paljon isompi auto niin hyvin Focukseenkin mahtuu. Eikä ajaessa tunnu samalla lailla valtamerilaivalta, kuitenkin menee motarilla suoraan kuin kiskoilla. Selvästi näkyy kyllä lämpimämmät kelit kulutuksessa kun Webaston ei tarvitse puhista ajossa niin paljon.
Etenkin adaptiivisiin ledeihin olen tyytyväinen ja suosittelen kyllä ottamaan jos niitä harkitsee. Toimivat kuin ajatus eikä vielä ole kukaan vilkutellut pitkiä, että häikäisisivät. Kantamaahan voisi aina olla enemmän, mutta aivan riittävästi silti. Ainakin yhden peuran ja Focuksen keulan jo pelastaneet, ei olisi lyhyillä ajaessa peuraa näkynyt penkassa HKI - Tampere motarilla.
Oman yksilön ainoat viat 5000 km aikana muutamaan kertaan syttynyt moottorin vikavalo (Webastolla lämmityksen jälkeen) ja takaoven takaisinkutsukampanja. Marmorilta kommentoivat ettei tuosta vikavalosta tarvitse välittää, epäilivät että tästäkin saattaisi jopa takaisinkutsu softapäivitykselle tulla. Syynä siis se, että kaksi erillistä lämpötila-anturia ja Webastolla lämmitettäessä vain toinen anturi lämpiää ja autoa käynnistäessä luulee jommankumman anturin olevan viallinen kun näyttävät eri arvoja.[/quote]
quote="Vaakku"]Täällä myös vuoden autoon tyytyväinen asiakas.
Edelliseen työsuhde Mondeoon(2018) verrattuna yllätyin hiljaisuudesta ja tiloista, vaikka Mondeo on paljon isompi auto niin hyvin Focukseenkin mahtuu. Eikä ajaessa tunnu samalla lailla valtamerilaivalta, kuitenkin menee motarilla suoraan kuin kiskoilla. Selvästi näkyy kyllä lämpimämmät kelit kulutuksessa kun Webaston ei tarvitse puhista ajossa niin paljon.
Etenkin adaptiivisiin ledeihin olen tyytyväinen ja suosittelen kyllä ottamaan jos niitä harkitsee. Toimivat kuin ajatus eikä vielä ole kukaan vilkutellut pitkiä, että häikäisisivät. Kantamaahan voisi aina olla enemmän, mutta aivan riittävästi silti. Ainakin yhden peuran ja Focuksen keulan jo pelastaneet, ei olisi lyhyillä ajaessa peuraa näkynyt penkassa HKI - Tampere motarilla.
Oman yksilön ainoat viat 5000 km aikana muutamaan kertaan syttynyt moottorin vikavalo (Webastolla lämmityksen jälkeen) ja takaoven takaisinkutsukampanja. Marmorilta kommentoivat ettei tuosta vikavalosta tarvitse välittää, epäilivät että tästäkin saattaisi jopa takaisinkutsu softapäivitykselle tulla. Syynä siis se, että kaksi erillistä lämpötila-anturia ja Webastolla lämmitettäessä vain toinen anturi lämpiää ja autoa käynnistäessä luulee jommankumman anturin olevan viallinen kun näyttävät eri arvoja.[/quote]
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (05-10), Ford Focus MK2 (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/15-3/19), Ford Focus 2.0TDCi A8, Ford Focus 2,0TDCi A8 Vignale (2019-2021), Ford Kuga PHEV Vignale
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun kyselin eilen myyjältä näitä hiukkasloukkumurheita uudessa Focuksessa, hän kuittasi että polton aikana syttyy merkkivalo, jonka funktio on vain kertoa että poltto on päällä. Ettei siitä sen kummemmin tarvitse huolestua. Jos siihen liittyy lisäksi joku piipitys, niin alkaahan se ärsyttää.Hessu81 kirjoitti: Mä sain merkkihuollosta vastauksen, ettei tuon ilmoituksen takia kannata ajaa ylimääräisiä ajoja. Eli voiko sen käänteisesti tulkita, että piippaukset on ominaisuus, minkä saa ostettua reilulla 30te, kun ilman ylimääräisiä ajoja se ei tunnu poistuvan. Ja vaikka on pelkkää matka-ajoa takana niin silti tulee ilmoituksia
Liekkö ollut joku meriselitys, jolla tuota ominaisuutta selitellään. Miksi tuota polttoa pitäisi kertoa erikseen jollain merkkivalolla.
Toistaiseksi uusi Focus jäi kuitenkin kauppaan ja vaimo ajelee tuolla vanhalla. Mutta ei tietenkään tuon asian vuoksi, vaan paljon pitää uuteen välirahaa maksaa ja mitä tuo uusi tuo sillä rahalla lisää tuohon nykyiseen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä on näistä ilmotuksista tullut lähes päivittäisiä. Odotan innolla, että koska menee tukkoon.Andree kirjoitti:Jahas, pakkaset palasi niin palasi hiukkasloukkuherjakin. Eilen illalla puskin motarilla 100km, varmasti pönttö poltettu puhtaaksi. Tänään vein lapsen päiväkotiin 5km kaupunkiajoa niin jo alkoi taas iloinen piipitys. Auton mittari näytti -9 astetta.
Oliko nyt siis niin että tämä on ominaisuus jota ei tulla korjaamaan kuin mahdollisesti ottamalla tuo herja pois? Ja auto sitten polttaa ylimääristä niin että kulutus nousee parilla litralla aina kun on muutama aste pakkasta? Kertakaikkiaan mahtavaa.
Fordin vastaus tähän oli pääpiirteiltään niin, että ovat pyytäneet tehtaalta päivitystä, jossa poistettaisiin tämä ilmoitus kokonaan käytöstä. Koska on vaan ilmoitus josta ei kannata huolestua. Eikä vaadi ylimääräistä ajoa vaikka itse ilmoitus niin käskee.
Mitään vikavaloahan tämä ei sytytä, mutta vikakoodin jättää järjestelmään. Auto oli alkuviikosta tässä kampaniahuollossa niin olivat samalla lukeneet koodit, kun oli fordpassiin tullut ilmoitus voimansiirron häiriöstä niin näin lappusista, että siellä oli ollut myös vikakoodi tästä hiukkassuodattimesta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itseä kovasti huolestuttaa kun sanotaan että ei tarvitse välittää...Olis kiva saada tuo kirjallisena.Koska Fordin tuntien takuun jälkeen jotain jos tuon takia hajoaa,niin ei varmasti siinä puljussa oteta vastuuta.Ja myös perin outoa jos aina kylmällä vielä vie tuon takia bensaa/löpöä 2 litraa satasella enemmän
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Re: Uusi Focus mk4 2018
On kyllä harvinaisen ärsyttävää, että Ford ei suostu päivittämään kaikkia ohjelmistoja, vaan ainoastaan ne, joista asiakas on valittanut jotain vikoja. Ei niistä ohjelmistoista kuitenkaan huvikseen tehdä uusia versioita, lähtökohtaisesti niissä on ollut jotain vikaa. Toki kun rautatasolla tehdään muutoksia, voi softapäivitys muuttaa toimintaa vain tietyllä rautaversiolla. Tämän toki ymmärrän perusteena miksi ei haluta päivittää automaattisesti kaikkea, mutta tässä mallin alkutaipaleella tuskin vielä montaa rautarevisiota on tullut moduuleista. Muistaakseni joillain automerkeillä ohjelmistojen päivitys kuuluu huoltoon.
Meillä suuri osa ongelmista on ohjelmistosta johtuvia ja nyt sen takia täytyy ravata huollossa vähän väliä kun tasaisin väliajoin joku ongelma nostaa päänsä esiin. Kokeiltiin jo myyjänkin kautta, että josko liike voisi maksaa kaikkien moduulien päivityksen, ettei asiakkaan tarvitse jatkuvasti juosta huollossa, mutta tämä ei liikkeelle käynyt. Nyt sitten taas odotellaan vain seuraavan ongelman esiintymistä. Kaipa ne muutamalla ilmenneet ikkunoiden ongelmat tulee kesällä sitten viimeistään esille kun niitä tulee silloin käytettyä enemmän.
Meillä suuri osa ongelmista on ohjelmistosta johtuvia ja nyt sen takia täytyy ravata huollossa vähän väliä kun tasaisin väliajoin joku ongelma nostaa päänsä esiin. Kokeiltiin jo myyjänkin kautta, että josko liike voisi maksaa kaikkien moduulien päivityksen, ettei asiakkaan tarvitse jatkuvasti juosta huollossa, mutta tämä ei liikkeelle käynyt. Nyt sitten taas odotellaan vain seuraavan ongelman esiintymistä. Kaipa ne muutamalla ilmenneet ikkunoiden ongelmat tulee kesällä sitten viimeistään esille kun niitä tulee silloin käytettyä enemmän.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mullahan toi on perjaatteessa kirjallisena. Sähköpostissa.69dude kirjoitti:Itseä kovasti huolestuttaa kun sanotaan että ei tarvitse välittää...Olis kiva saada tuo kirjallisena.Koska Fordin tuntien takuun jälkeen jotain jos tuon takia hajoaa,niin ei varmasti siinä puljussa oteta vastuuta.Ja myös perin outoa jos aina kylmällä vielä vie tuon takia bensaa/löpöä 2 litraa satasella enemmän
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
S-posti riittää vallan mainiosti.Loistava juttu sinulleAAR85 kirjoitti: Mullahan toi on perjaatteessa kirjallisena. Sähköpostissa.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Re: Uusi Focus mk4 2018
Liittyisiköhän noihin softapäivityksiin myös omat riskinsä, jonka takia niitä ei turhaan ajella? Meinaan eikö Arskilla alkaneet murheet jostain päivityksestä?toasti kirjoitti:On kyllä harvinaisen ärsyttävää, että Ford ei suostu päivittämään kaikkia ohjelmistoja, vaan ainoastaan ne, joista asiakas on valittanut jotain vikoja. Ei niistä ohjelmistoista kuitenkaan huvikseen tehdä uusia versioita, lähtökohtaisesti niissä on ollut jotain vikaa. Toki kun rautatasolla tehdään muutoksia, voi softapäivitys muuttaa toimintaa vain tietyllä rautaversiolla. Tämän toki ymmärrän perusteena miksi ei haluta päivittää automaattisesti kaikkea, mutta tässä mallin alkutaipaleella tuskin vielä montaa rautarevisiota on tullut moduuleista. Muistaakseni joillain automerkeillä ohjelmistojen päivitys kuuluu huoltoon.
Meillä suuri osa ongelmista on ohjelmistosta johtuvia ja nyt sen takia täytyy ravata huollossa vähän väliä kun tasaisin väliajoin joku ongelma nostaa päänsä esiin. Kokeiltiin jo myyjänkin kautta, että josko liike voisi maksaa kaikkien moduulien päivityksen, ettei asiakkaan tarvitse jatkuvasti juosta huollossa, mutta tämä ei liikkeelle käynyt. Nyt sitten taas odotellaan vain seuraavan ongelman esiintymistä. Kaipa ne muutamalla ilmenneet ikkunoiden ongelmat tulee kesällä sitten viimeistään esille kun niitä tulee silloin käytettyä enemmän.
Jotain eroja näissä vehkeissä kuitenkin on, kun viime huollon yhteydessä pyysin koodaamaan tuon älykkään vakkarin toimimaan vain liikennemerkkien perusteella ja jättämään navidatan pois. Yrittivät tehdä sen, mutta sanoivat että useampi yritys päätyi johonkin "ohjelmistoristiriitaan" liittyvään virheeseen. Joku täällä foorumilla kuitenkin kertoi, että tämä muutos oli tehty onnistuneesti.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
No mielestäni jos auton johonkin moduuliin Fordin järjestelmän mukaan ohjelmistopäivitys, ei riskejä pitäisi olla. Muutoin laadussa on pahasti vikaa.Fixu kirjoitti:
Liittyisiköhän noihin softapäivityksiin myös omat riskinsä, jonka takia niitä ei turhaan ajella? Meinaan eikö Arskilla alkaneet murheet jostain päivityksestä?
Ja onko niiden ajaminen turhaa? Sitähän ei kukaan voi tietää kun muutoslokia ohjelmistoista ei taida olla edes huollolla saatavilla. Omassa tapauksessa ei olisi ollut turhaa ainakaan noin puolessa autoon asennetuissa moduuleissa, koska olen niiden takia joutunut huollossa ravaamaan. ETIS näyttää että omaan autoon olisi ovimoduleihin päivityksiä, joissa varmaan ikkuna-automatiikan koodi taitaa olla, ongelmia odotellessa...
Teen myös oman ammattini puolesta sulautettujen järjestelmien ohjelmistoja ja kyllä meillä asiakkaille annetaan vapaat kädet päivittää ohjelmistot. Päivitystä ei pysty ajamaan, jos yhteensopivuudessa olisi jotain ongelmia. En autojen kanssa ole tekemisissä, mutta samaa touhua se käytännössä sielläkin on.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä on suoraan käyttöohjeista:69dude kirjoitti:Itseä kovasti huolestuttaa kun sanotaan että ei tarvitse välittää...Olis kiva saada tuo kirjallisena.Koska Fordin tuntien takuun jälkeen jotain jos tuon takia hajoaa,niin ei varmasti siinä puljussa oteta vastuuta.Ja myös perin outoa jos aina kylmällä vielä vie tuon takia bensaa/löpöä 2 litraa satasella enemmän
Tuon viimeisen lauseen takia aion pyytää ohjeen kirjallisena autoa noutaessani jos tätä ei siihen mennessä ole ratkottu. Myyjä nimittäin ostohetkellä sanoi ettei siitä tarvitse välittää.Jos suodatin on melkein tai täysin täynnä, tietonäyttöön syttyy varoitusvalo tai siihen tulee näkyviin ilmoitus.
Huom: Varoitusvalo syttyy ja tietonäyttöön tulee ilmoitus joissakin autoissa.
Jos ette toimi, kun merkkivalo syttyy tai tietonäyttöön tulee ilmoitus, voitte aiheuttaa vaurioita, joita takuu ei korvaa.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on myös sähköpostissa kirjallisena tallessa. Samoin että sync-päivitys korjataan ottamalla automaattiset päivitykset pois, sekä myös se ettei huolto pysty tekemään mitään nähtävästi navin kautta haetuille väärille nopeusrajoituksille. Jos Mondeosta kuulemma saa pois navin tiedot liikennemerkkitunnistuksesta niin miksei focuksestakin.onik kirjoitti: Tämä on suoraan käyttöohjeista:
Tuon viimeisen lauseen takia aion pyytää ohjeen kirjallisena autoa noutaessani jos tätä ei siihen mennessä ole ratkottu. Myyjä nimittäin ostohetkellä sanoi ettei siitä tarvitse välittää.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minun autossa huolto oli omatoimisesti testannut ikkunat ja teki päivityksen. Ja olihan se vika kertaalleen ilmentynyt, en vain muistanut sanoa kun niin vähän talvella ikkunoiden avaukselle käyttöä.toasti kirjoitti: Meillä suuri osa ongelmista on ohjelmistosta johtuvia ja nyt sen takia täytyy ravata huollossa vähän väliä kun tasaisin väliajoin joku ongelma nostaa päänsä esiin. Kokeiltiin jo myyjänkin kautta, että josko liike voisi maksaa kaikkien moduulien päivityksen, ettei asiakkaan tarvitse jatkuvasti juosta huollossa, mutta tämä ei liikkeelle käynyt. Nyt sitten taas odotellaan vain seuraavan ongelman esiintymistä. Kaipa ne muutamalla ilmenneet ikkunoiden ongelmat tulee kesällä sitten viimeistään esille kun niitä tulee silloin käytettyä enemmän.
Nyt auto ilmoitti 10 tkm ajettuna että vaihda pikaisesti moottoriöljyt Joillakin muillakin oli tuo pyyntö tullut etuajassa. Miten asian ratkaisitte, teittekö pelkän öljynvaihdon vai
tuliko koko välihuolto? Vai oliko tuo joku ns väärä hälytys? Tuo olisi fiksumpi kun ilmoittaisi ajoissa esim tyyliin 1000km etukäteen vaihdon tarpeesta.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minun auto kävi tarkastuksessa tuossa noin viikko sitten takaovien mahdollisen aukeamisvian takia. Jostain syystä tuo vikailmoitus ei ole kuitenkaan poistunut FordPassista sen enempää kuin Etiksestäkään. Miten muilla on käynyt? Pitääköhän itse pyytää senkin poisto erikseen? Ei viitsisi koko ajan katsoa kun FordPass muistutta vaarallisesta viasta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se poistuu kun liike ilmoittaa että kamppanja on tehty eli laskuttaa fordia..max 2vko menee..Trukki1 kirjoitti:Minun auto kävi tarkastuksessa tuossa noin viikko sitten takaovien mahdollisen aukeamisvian takia. Jostain syystä tuo vikailmoitus ei ole kuitenkaan poistunut FordPassista sen enempää kuin Etiksestäkään. Miten muilla on käynyt? Pitääköhän itse pyytää senkin poisto erikseen? Ei viitsisi koko ajan katsoa kun FordPass muistutta vaarallisesta viasta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllähän ne saa pois ja se on tälläkin foorumilla ainakin yhdelle käyttäjälle tiettävästi tehty.Hessu81 kirjoitti: Samoin että sync-päivitys korjataan ottamalla automaattiset päivitykset pois, sekä myös se ettei huolto pysty tekemään mitään nähtävästi navin kautta haetuille väärille nopeusrajoituksille. Jos Mondeosta kuulemma saa pois navin tiedot liikennemerkkitunnistuksesta niin miksei focuksestakin.
viewtopic.php?f=2&t=52956&start=1650#p287460
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä, päivityksestä ongelmat minulla alkoi eikä ole vielä loppuneet. Juuri tuli 1,5 vuotta täyteen.toasti kirjoitti: No mielestäni jos auton johonkin moduuliin Fordin järjestelmän mukaan ohjelmistopäivitys, ei riskejä pitäisi olla. Muutoin laadussa on pahasti vikaa.
Ja onko niiden ajaminen turhaa? Sitähän ei kukaan voi tietää kun muutoslokia ohjelmistoista ei taida olla edes huollolla saatavilla.
Päivityksiä ei ajeta ellei ole jotain vikaa mitä korjata, koska edes maahantuoja ei tiedä mitä kaikkea päivitykset sisältää. Tehdas kertoo että päivitys korjaa jonkun vian mutta ei kerro sitä mitä muuta päivityksessä muuttuu.
Eli kyllä, päivitys on iso riski. Kun kukaan ei tiedä mitä tapahtuu.
Kuulostaa tosi oudolta, että autossa tulee varoitus, mistä ei pidä välittää. Miksi se yleensä on koskaan tehty koko varoitus jos siitä ei tarvitse välittää?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi olla niinkin yksinkertainen juttu että viestiä on käytetty softan testauksessa ja unohdettu kytkeä pois ennen softan julkaisua. Ei olisi eka kerta kun ohjelmistoon jää vahingossa debug-viestejä.Arski54 kirjoitti:Kuulostaa tosi oudolta, että autossa tulee varoitus, mistä ei pidä välittää. Miksi se yleensä on koskaan tehty koko varoitus jos siitä ei tarvitse välittää?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo on kyllä kummallinen tää hiukkassuodatinkeissi. Auto piipittää punaset varotustekstit taulussa jotka kehottaa ajamaan ja puhdistamaan heti, mutta maahantuoja sanoo, ettei viestistä tarvitse välittää, eikä vaadi ylimääräistä ajoa, koska moottorinohjaus säätää syttyä niin, että lämpötila nousisi ja hiukkasten poltto pääsisi tapahtumaan.
Mulla nää tosiaan alkoi jo siinä 800km paikkeilla ja sen jälkeen on niitä tullut useampia. En tarkkaan ole enään laskenut, mutta yli 20 kertaa ainakin. Nyt on inan vajaa 4000km mittarissa. Kyllä se mun ajoilla varmaankin menee täysin tukkoon viimeistään ensi talvena. Ellei jo ennen. Mielenkiinnolla odotan, että miten tästä kehittyy, kun kelit lämpenee selvästi. Nollakelit ei oo täällä oikeastaan tuonut parannusta..
Mulla nää tosiaan alkoi jo siinä 800km paikkeilla ja sen jälkeen on niitä tullut useampia. En tarkkaan ole enään laskenut, mutta yli 20 kertaa ainakin. Nyt on inan vajaa 4000km mittarissa. Kyllä se mun ajoilla varmaankin menee täysin tukkoon viimeistään ensi talvena. Ellei jo ennen. Mielenkiinnolla odotan, että miten tästä kehittyy, kun kelit lämpenee selvästi. Nollakelit ei oo täällä oikeastaan tuonut parannusta..
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Tammi 2019 20:47
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on nyt ja 4000km mittarissa ja auto on valittanut tuota hiukkassuodatinta ainakin 100 kertaa tai enemmän. Aina kun on pakkasta aste tai enemmän tulee heti startissa tai lähes välittömästi matkaan lähdettyä. Kun on ollut plussakelejä ei valitusta ole tullut. Ajot ei ole muuttunut mihinkään. Selkeä yhteys ulkolämpötilaan. Saisi kyllä päivitys tulla ja vähän äkkiä.AAR85 kirjoitti:Joo on kyllä kummallinen tää hiukkassuodatinkeissi. Auto piipittää punaset varotustekstit taulussa jotka kehottaa ajamaan ja puhdistamaan heti, mutta maahantuoja sanoo, ettei viestistä tarvitse välittää, eikä vaadi ylimääräistä ajoa, koska moottorinohjaus säätää syttyä niin, että lämpötila nousisi ja hiukkasten poltto pääsisi tapahtumaan.
Mulla nää tosiaan alkoi jo siinä 800km paikkeilla ja sen jälkeen on niitä tullut useampia. En tarkkaan ole enään laskenut, mutta yli 20 kertaa ainakin. Nyt on inan vajaa 4000km mittarissa. Kyllä se mun ajoilla varmaankin menee täysin tukkoon viimeistään ensi talvena. Ellei jo ennen. Mielenkiinnolla odotan, että miten tästä kehittyy, kun kelit lämpenee selvästi. Nollakelit ei oo täällä oikeastaan tuonut parannusta..
Re: Uusi Focus mk4 2018
6000 km ajettu, Tammikuun alun huoltokäynnin jälkeen jossa tehtiin softapävivitys & pari fixausta ei ongelmia ole ollut, kyyti vain paranee kun uutuuden jäykkyys alkaa häviämään. Keskikulutus 5,6 - 5,7 L, maantieajossa 4,5 - 4,8 L, pienempiin lukemiinkin varmaan pääsisi jos köröttelisi vaan....
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minun autossa on harvemmin matkustajia takapenkillä. Nyt kuitenkin oli niinkin harvinainen tilanne että siellä oli kaksi matkustajaa, jotka jäivät pois kyydistä ja jatkoin ajamista.
Mittaristoon ilmestyi hälytys että takamatkustajan turvavyö ei ole kiinni, vaikka siellä ei ketään enää istunut. Se meni pois vasta kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen.
Muistan lukeneeni että jollain muullakin on ollut sama ongelma. Itselleni tuolla ei ole juurikaan käytännön merkitystä, mutta olisihan senkin kiva saada pois kiusaamasta,
Löytyykö siihen mahdollisesti joku ohjelmistopäivitys tai muu korjaus?
Mittaristoon ilmestyi hälytys että takamatkustajan turvavyö ei ole kiinni, vaikka siellä ei ketään enää istunut. Se meni pois vasta kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen.
Muistan lukeneeni että jollain muullakin on ollut sama ongelma. Itselleni tuolla ei ole juurikaan käytännön merkitystä, mutta olisihan senkin kiva saada pois kiusaamasta,
Löytyykö siihen mahdollisesti joku ohjelmistopäivitys tai muu korjaus?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meillä on aika usein samaa vikaa. Ens viikolla tutkii asiaa. Meillä kuittaantuu myös kuskin tai takaoven aukaisullaFjöördis kirjoitti:Minun autossa on harvemmin matkustajia takapenkillä. Nyt kuitenkin oli niinkin harvinainen tilanne että siellä oli kaksi matkustajaa, jotka jäivät pois kyydistä ja jatkoin ajamista.
Mittaristoon ilmestyi hälytys että takamatkustajan turvavyö ei ole kiinni, vaikka siellä ei ketään enää istunut. Se meni pois vasta kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen.
Muistan lukeneeni että jollain muullakin on ollut sama ongelma. Itselleni tuolla ei ole juurikaan käytännön merkitystä, mutta olisihan senkin kiva saada pois kiusaamasta,
Löytyykö siihen mahdollisesti joku ohjelmistopäivitys tai muu korjaus?
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla menee kans maanantaina takaovi kamppanjaan ja samalla päivitellään moduleita jos sais noita turhia herjoja vähemmäksi.Hessu81 kirjoitti: Meillä on aika usein samaa vikaa. Ens viikolla tutkii asiaa. Meillä kuittaantuu myös kuskin tai takaoven aukaisulla
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pistä ne turvavyöt sieltä takaa kiinni vaikkei siellä ketään istukkaan...Fjöördis kirjoitti:Minun autossa on harvemmin matkustajia takapenkillä. Nyt kuitenkin oli niinkin harvinainen tilanne että siellä oli kaksi matkustajaa, jotka jäivät pois kyydistä ja jatkoin ajamista.
Mittaristoon ilmestyi hälytys että takamatkustajan turvavyö ei ole kiinni, vaikka siellä ei ketään enää istunut. Se meni pois vasta kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen.
Muistan lukeneeni että jollain muullakin on ollut sama ongelma. Itselleni tuolla ei ole juurikaan käytännön merkitystä, mutta olisihan senkin kiva saada pois kiusaamasta,
Löytyykö siihen mahdollisesti joku ohjelmistopäivitys tai muu korjaus?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon