Sierra mk1 replica

Jäsenten ja nyt myös muiden käyttäjien projekteja
Vastaa Viestiin
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

Taas jotakin.

Keväällä käytiin uudella setillä penkissä, ei yllättäen kiertänyt loppuun asti ja suuttimetkin loppui kesken tehoilla 383hv/430nm.
Kotiin lähtiessä trailerilla ajettiin coolerikin rikki. Uutta käytettyä cooleria ostamaan ja selvittämään kierrostieto ongelmaa, sen korjaus tais olla yhteensattumaa, vaihdettiin anturi, liitin ja johdon paikkaa kerralla ja alko kiertämään. Suuttimiksi tuli överit 2000cc ev14. Eikun uudestaan penkkiin joka päättyi megan palamiseen.

Auto talliin seisomaan ja maxxecu tilaukseen. Siinähän se kesä vierähtikin kun katteli uutta ohjainta sängyn alla laatikossa. Fomocolta sai onneks vähän intoa ja jaksoi laittaa käymä kuntoseksi.

Tänään käytiin penkissä, lopputulemana 477hp/501nm 1,65bar. Max kierrokset 8000rmp. Katastrofi oli melko lähellä, muutama imuventtiilin säätö oli löystynyt ja alkoi rallattaa melkosesti. Onneks selvittiin säikähdyksellä ja kiristämisellä.

Maxxexu on muuten näppärä boxi, tosi iisi johdottaa ja saada käymään. Ja helppo säätää (kuulma) 8-)
Möhkö
Viestit: 268
Liittynyt: 29 Huhti 2015 18:43

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

bomble kirjoitti:Taas jotakin.

Keväällä käytiin uudella setillä penkissä, ei yllättäen kiertänyt loppuun asti ja suuttimetkin loppui kesken tehoilla 383hv/430nm.
Kotiin lähtiessä trailerilla ajettiin coolerikin rikki. Uutta käytettyä cooleria ostamaan ja selvittämään kierrostieto ongelmaa, sen korjaus tais olla yhteensattumaa, vaihdettiin anturi, liitin ja johdon paikkaa kerralla ja alko kiertämään. Suuttimiksi tuli överit 2000cc ev14. Eikun uudestaan penkkiin joka päättyi megan palamiseen.

Auto talliin seisomaan ja maxxecu tilaukseen. Siinähän se kesä vierähtikin kun katteli uutta ohjainta sängyn alla laatikossa. Fomocolta sai onneks vähän intoa ja jaksoi laittaa käymä kuntoseksi.

Tänään käytiin penkissä, lopputulemana 477hp/501nm 1,65bar. Max kierrokset 8000rmp. Katastrofi oli melko lähellä, muutama imuventtiilin säätö oli löystynyt ja alkoi rallattaa melkosesti. Onneks selvittiin säikähdyksellä ja kiristämisellä.

Maxxexu on muuten näppärä boxi, tosi iisi johdottaa ja saada käymään. Ja helppo säätää (kuulma) 8-)

Mahtoiko olla Megan kärvähtäminen siitä, että 2000cc ev14 suuttimet oli matalaohmiset? Jos oli en yhtään ihmettele, matalaohmiset suuttimet tarvii jossain ecuissa suutinajurin. Minkäskokoinen välijäähdytin tässä on?
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

8,5ohmia oli suutin, eli kyllä se korkeeohminen oli. Välijäähdytin on sellanen isohko, en kokoja muista ulkoota.
Avatar
njietro
Viestit: 729
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja njietro »

hei äijä, toukokuussa on ratapäivät ahvenistolla. ooks siä? :thumbup:
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

njietro kirjoitti:hei äijä, toukokuussa on ratapäivät ahvenistolla. ooks siä? :thumbup:
emmää oo, autolle ei oo talvella tehty mitään kun talo projekti vie ajan. ehkä tulevaisuudessa :roll:
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

Ohc myyty, tilalle M104 holsetilla ja maxxeculla, voimansiirroksi zf.

Osat on, vielä jos joskus asentais autoon 8-)
Avatar
njietro
Viestit: 729
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja njietro »

Kyllä :ford: pitäs olla :ford: moottorilla!
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

njietro kirjoitti:Kyllä :ford: pitäs olla :ford: moottorilla!
2 :ford: tulossa mersulla, onneks on zetec tulossa edes yhteen :ford: 8-)
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

Pientä väli projektia.

Escort mk3 budget turbo, zetec+mtx
1.8 silver top, maxxecu, ev14 1000cc, t3/t4, uretaanipuslat, gazit.
Kuva
Tekniikka paikallaan ja keula kasassa, nyt näpräämistä että saa loput romut kiinni autoon 8-)
Avatar
njietro
Viestit: 729
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja njietro »

melkone projekti! :thumbup: :ford:
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

Kuva

207hp/258nm. Auto otettu ajoon 8)
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

Niijoo, tällähän tuli 3500km rullailtua ja myytyä 8-)
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

Tän sierran tarina loppui mun osalta, ei vaan aika ja kiinnostus riitä tässä elämäntilanteessa. Auto on siis myyty ja tilalle tuli vm60 Anglia, ajellaan sillä mitä ajellaan 8)

Kuva

Kuva
TF_Osku
Viestit: 62
Liittynyt: 23 Syys 2018 10:07

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja TF_Osku »

:thumbup: Hieno Ankka, pilleri kapselit kruunaa homman.
Möhkö
Viestit: 268
Liittynyt: 29 Huhti 2015 18:43

Re: Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

Harmi että sierra lähti....
Vastaa Viestiin