
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan todellakin niin että jos on tilannut vetokoukun niin autoa joutuisi odottamaan kauemmin? 

Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20 Loka 2018 22:24
Re: Uusi Focus mk4 2018
Totta puhuen ajat ovat molemmilla merkeillä muuttuneet yhä synkempään. Fordin Euroopan myynti tekee tappiota, Opel teki tappiota vuosikymmeniä ja myytiin sitten ranskalaisille.
Opel oli 70-luvulla Volkswagenia isompi valmistaja. Nyt nurkasta toiseen kierrätettävä huutolaispoika.
Ford puolestaan oli vuonna 2000 maailman 2. suurin autonvalmistaja, vain vähän GM:n perässä, tänään Ford on viides ja myy vähemmän autoja kuin 20 vuotta sitten, vaikka markkina on samassa ajassa kasvanut huimasti.
Automalleista Escort ja ensimmäinen Focus olivat klassikoita, vähäisessä määrin Ka:kin. Ja moni vanhempi, Taunus jne.. Opelilla Kadett suurimpana kestotähtenä. Nykyisessä mallistossa Fordilla ei ole mitään vallankumouksellista, vaikka Focus ilmeisen perushyvä onkin. Opelilla vielä vähemmän. Kumpikaan merkki ei ole mukana hybridi- ja sähköautomarkkinoilla ainakaan merkittävästi.
Ei sillä, ettäkö nuo paskoja olisivat, tai etteikö kumman tahansa ostaminen voisi olla ihan perusteltu ja hyvä ratkaisu, mutta tosiaan, ennen olivat asiat molemmilla paljon paremmin suhteessa kilpailuun.
Opel oli 70-luvulla Volkswagenia isompi valmistaja. Nyt nurkasta toiseen kierrätettävä huutolaispoika.
Ford puolestaan oli vuonna 2000 maailman 2. suurin autonvalmistaja, vain vähän GM:n perässä, tänään Ford on viides ja myy vähemmän autoja kuin 20 vuotta sitten, vaikka markkina on samassa ajassa kasvanut huimasti.
Automalleista Escort ja ensimmäinen Focus olivat klassikoita, vähäisessä määrin Ka:kin. Ja moni vanhempi, Taunus jne.. Opelilla Kadett suurimpana kestotähtenä. Nykyisessä mallistossa Fordilla ei ole mitään vallankumouksellista, vaikka Focus ilmeisen perushyvä onkin. Opelilla vielä vähemmän. Kumpikaan merkki ei ole mukana hybridi- ja sähköautomarkkinoilla ainakaan merkittävästi.
Ei sillä, ettäkö nuo paskoja olisivat, tai etteikö kumman tahansa ostaminen voisi olla ihan perusteltu ja hyvä ratkaisu, mutta tosiaan, ennen olivat asiat molemmilla paljon paremmin suhteessa kilpailuun.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Automaattilaatikolla 400 km matka-ajon kulutus mitattuna 4,7 l/100 km.
Adaptiivisilla vakkarilla aina kun mahdollista, lisälämmitys poäällä.
Matkasta 90% 80 km/h, 5 % 100 km/h ja 5% kaupunkiajoa tilastotietoisille tiedoksi.
Yhtäkaikki hieno suoritus, vain yksi aimmin omistamani auto on kyennyt samaan.
Adaptiivisilla vakkarilla aina kun mahdollista, lisälämmitys poäällä.
Matkasta 90% 80 km/h, 5 % 100 km/h ja 5% kaupunkiajoa tilastotietoisille tiedoksi.
Yhtäkaikki hieno suoritus, vain yksi aimmin omistamani auto on kyennyt samaan.

-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä.Fordikaskos kirjoitti: Opelilla Kadett suurimpana kestotähtenä. Nykyisessä mallistossa Fordilla ei ole mitään vallankumouksellista, vaikka Focus ilmeisen perushyvä onkin. Opelilla vielä vähemmän. Kumpikaan merkki ei ole mukana hybridi- ja sähköautomarkkinoilla ainakaan merkittävästi.
Itsellä ihan ok tarjous pöydällä uuteen focukseen mutta ostopäätöstä hillitseen nyt vellova keskustelu autoilun tulevaisuudesta.
Onko dino-kauden menopelin ostaminen enää järkevää?
Mitä tapahtuu polttoaine- ja ajoneuvoverotukselle lähitulevaisuudessa. Siinäpä noin 28000 euron kysymys.
Pitäisikö vain elvyttää vanhaa uskollista vielä pari vuotaa ja katsoa mitä markkinoilla tapahtuu.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos merkissä meinaa pysyä ja hybridiä odottaa niin vähintään 2vuotta siihen menee kyllä niitä fordiltakin tulee focus ja mondeo farkku mutta ensimmäisiä tuskin kannattaa ostaa..PiuhaPoikki kirjoitti: Tämä.
Itsellä ihan ok tarjous pöydällä uuteen focukseen mutta ostopäätöstä hillitseen nyt vellova keskustelu autoilun tulevaisuudesta.
Onko dino-kauden menopelin ostaminen enää järkevää?
Mitä tapahtuu polttoaine- ja ajoneuvoverotukselle lähitulevaisuudessa. Siinäpä noin 28000 euron kysymys.
Pitäisikö vain elvyttää vanhaa uskollista vielä pari vuotaa ja katsoa mitä markkinoilla tapahtuu.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse pohdiskelin samaa asiaa että kannattaako vaihtaa autoa kun tuo vero/päästökeskustelu velloaa. Mutta jos vähänkään tarvitsee autoa niin uskon että on sama ostaako sen nyt vai odotteleeko esim. vuodenvaihteeseen tai vaikka pari vuotta vielä. Ei nuo veroasiat kuitenkaan yhdessä yössä poistu/muutu. Vaikka jo Ber..r antaakin aika raflaavia lausuntoja aika ajoin.
Eli päädyin Focuksen farkku Titaniumiin 1.5l bensa koneella. Saa nähdä koska tulee. Varusteita tuli ruksattua aika paljon. Mutta ei kuitenkaan automaattivaihteistoa...
Eli päädyin Focuksen farkku Titaniumiin 1.5l bensa koneella. Saa nähdä koska tulee. Varusteita tuli ruksattua aika paljon. Mutta ei kuitenkaan automaattivaihteistoa...
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuossahan menee vielä piitkä tovi, jotta kaunis ajatus sähköistetystä autokannasta Suomessa olisi mahdollisuus. Latausajat sähköautoilla, oli sitten Tesla supercharger huoltsikalla tmv ovat tajuttoman pitkiä. Myöskään suurimmassa osassa asuntojen autopaikoista ei latauspisteitä ole, eikä varmaan heti tulisi vaikka kysyisi. Voihan sen lämpömittarin muuttaa, mutta jotain varmasti extraa(hankinta) tarvitsee tolpan sähkön käytön valvomiseksi laskutusta varten.
Kovasti ne miettii kaikkea ja heittää vuosilukuja, jolloin olisi X määrä sähköautoja liikenteessä. Mutta lähempänä ko. vuosilukua realiteetti puskee esiin. Varmasti vielä päästöjä seurataan ja verotetaan tiukemmin, mutta mikäs litrasella on ajellessa. : )
Kovasti ne miettii kaikkea ja heittää vuosilukuja, jolloin olisi X määrä sähköautoja liikenteessä. Mutta lähempänä ko. vuosilukua realiteetti puskee esiin. Varmasti vielä päästöjä seurataan ja verotetaan tiukemmin, mutta mikäs litrasella on ajellessa. : )
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tarvitsisimme sellaisen kunnon loikan akkuteknologian kehitykseen jotta sähköautot lähtevät kunnolla lentoon. Kaikki muu niissä alkaa olla oikein hyvää - akku ei. Akun valmistus ei saisi tuottaa päästöjä nykyiseen malliin, ne pitäisi saada ladattua muutamassa minuutissa tyhjästä täyteen, energiatiheys pitäisi kasvaa ja kaiken kruunaisi hintataso jolla autojen hinta olisi samalla tasolla kuin nykyisin.
Muutamaan otteeseen saanut tässä perustella miksi diesel joka kuulemma "kohta kielletään". Tykkään väännöstä ja sen myötä itseäni miellyttävistä käyttöominaisuuksista. Lisäksi nämä nykyiset vekottimet on varustettu aika hyvillä puhdistuslaitteilla (hiukkassuodattimet ja SCR-katalysaattori adblue-vehkeillä) ja kun käyttää vielä Nesteen MyDieseliä (valmistettu teollisuuden jätteistä) niin kait sitä tuolla pahempiakin tupruttelijoita riittää. Aine on hiukan kalliimpaa mutta ainakin toistaiseksi peräsin on kestänyt sen 5 EUR per tankki lisähinnan ympäristön hyväksi.
Kulutus on asettunut ensimmäisen kahden tuhannen matkalla 4,7 l/100km ajotietokoneen mukaan.
Muutamaan otteeseen saanut tässä perustella miksi diesel joka kuulemma "kohta kielletään". Tykkään väännöstä ja sen myötä itseäni miellyttävistä käyttöominaisuuksista. Lisäksi nämä nykyiset vekottimet on varustettu aika hyvillä puhdistuslaitteilla (hiukkassuodattimet ja SCR-katalysaattori adblue-vehkeillä) ja kun käyttää vielä Nesteen MyDieseliä (valmistettu teollisuuden jätteistä) niin kait sitä tuolla pahempiakin tupruttelijoita riittää. Aine on hiukan kalliimpaa mutta ainakin toistaiseksi peräsin on kestänyt sen 5 EUR per tankki lisähinnan ympäristön hyväksi.
Kulutus on asettunut ensimmäisen kahden tuhannen matkalla 4,7 l/100km ajotietokoneen mukaan.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://photos.google.com/search/_e%2Fm ... V7zDSKm1Ic
tuollainen se on
yritin laittaa kuvaa, ei onnistunut,
joten klikatkaa linkkiä
jos haluatte
tuollainen se on
yritin laittaa kuvaa, ei onnistunut,
joten klikatkaa linkkiä
jos haluatte

Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minua kiinnostaisi edelleen kokemukset ja näkemykset led vs halogen ajovalot.....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20 Loka 2018 22:24
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsekin olin pitkään skeptinen töpseliautojen suhteen, mutta tässä ihan tänä vuonna on alkanut kelkka kääntymään, ja mielestäni läpilyönti alkaa olla hyvin lähellä.
- Hinnat jo osin kilpailukykyisiä, lähinnä kalliimmissa autoissa ja tietenkin verotuksen ansiosta, mutta kuitenkin. Tesla oli tullessaan varmaan suorituskykyisin auto hinta- ja kokoluokissaan. BMW 530e on kilpailukykyisesti hinnoiteltu ominaisuuksiinsa nähden verrattuna saman suorituskyvyn ja varustelutason Bemareihin tai muihinkaan premiumeihin. Volvon plug-init kalliimpia kuin vastaavat dieselit, mutta varustettu älyttömällä kiihtyvyydellä, mistä aiemmin pitänyt maksaa paljon enemmän. Sähköllä saakin säästön lisäksi ylivertaisia ominaisuuksia, eniten juuri sitä alavääntöä, missä dieselkin jää 5-0.
- Latausajat ja mahdollisuudet kohtalaisia arkiajoon. Ihan normaalista pistorasiasta saa muutamassa tunnissa, tai viimeistään yön yli plug-inin ladattua täyteen eli 20-60km ajoa, mikä riittää suurimman osan arjessa. Työpaikalla monella mahdollisuus ladata toiset 8h.
Käsittääkseni lämpötolpista lataaminenkaan ei ole tekninen ongelma jos parkissa vain harvoja ladattavia autoja. Pitäisi vaan sopia maksaja sähkölle, eli tolppakohtainen mittari ilmeisesti ja aikarajoitin pois. Ongelmia tulee sitten, jos kaikki autot ladattavia, jolloin sulakkeet eivät riitä. Omakotitaloasukeilla ei näitäkään ongelmia.
Kun vielä huomioidaan päivittäin tulevat pelottelu-uutiset matkaavista ilmastotavoitteista ja jos hallituksemme haluaa tavoitteissa pysyä, niin täytyy tehdä todella radikaaleja peliliikkeitä sähköautojen hyväksi aivan lähivuosina. Esimerkiksi vahvempaa tukea ostohintoihin sekä taloyhtiöiden latauspaikkojen rakentamiseen. Erivapauksia pysäköintiin ja bussikaistoille.
Pienenä lisähuomiona, koska tuontiverokin perustuu päästöihin, alkaa meille oletettavasti tulemaan edullisia käytettyjä töpseliautoja yhä enemmän lähivuosina. Töpseliauton saa siis Saksan hintaan. Samalla tämä toki tarkoittaa, että nyt ostetun uuden töpseliauton hinta tippuu saksalaista vauhtia.
Pahinta tosiaan epätietoisuus. Kuluttajan on hyvin vaikea arvioida ensi vuoden hintoja ja veroja. Vähäpäästöisellä polttomoottoriautolla ei luulisi menevän kovin pahasti metsään, mutta voi hyvin käydä niin, että jo vuoden kuluttua töpseliauto vaikuttaisikin paremmalta ostokselta.
Poliittisesti pitäisi tietenkin verotuksessa katsoa koko elinkaaren päästöjä, siis valmistuksesta alkaen ja romutukseen päättyen, jolloin sähköauto ei enää ehkä ansaitsisikaan veroalea, mutta näin tavallisena kuluttajana sille ei mitään mahda, jos valtio päättää sähköajoa tukea väärin perustein.
- Hinnat jo osin kilpailukykyisiä, lähinnä kalliimmissa autoissa ja tietenkin verotuksen ansiosta, mutta kuitenkin. Tesla oli tullessaan varmaan suorituskykyisin auto hinta- ja kokoluokissaan. BMW 530e on kilpailukykyisesti hinnoiteltu ominaisuuksiinsa nähden verrattuna saman suorituskyvyn ja varustelutason Bemareihin tai muihinkaan premiumeihin. Volvon plug-init kalliimpia kuin vastaavat dieselit, mutta varustettu älyttömällä kiihtyvyydellä, mistä aiemmin pitänyt maksaa paljon enemmän. Sähköllä saakin säästön lisäksi ylivertaisia ominaisuuksia, eniten juuri sitä alavääntöä, missä dieselkin jää 5-0.
- Latausajat ja mahdollisuudet kohtalaisia arkiajoon. Ihan normaalista pistorasiasta saa muutamassa tunnissa, tai viimeistään yön yli plug-inin ladattua täyteen eli 20-60km ajoa, mikä riittää suurimman osan arjessa. Työpaikalla monella mahdollisuus ladata toiset 8h.
Käsittääkseni lämpötolpista lataaminenkaan ei ole tekninen ongelma jos parkissa vain harvoja ladattavia autoja. Pitäisi vaan sopia maksaja sähkölle, eli tolppakohtainen mittari ilmeisesti ja aikarajoitin pois. Ongelmia tulee sitten, jos kaikki autot ladattavia, jolloin sulakkeet eivät riitä. Omakotitaloasukeilla ei näitäkään ongelmia.
Kun vielä huomioidaan päivittäin tulevat pelottelu-uutiset matkaavista ilmastotavoitteista ja jos hallituksemme haluaa tavoitteissa pysyä, niin täytyy tehdä todella radikaaleja peliliikkeitä sähköautojen hyväksi aivan lähivuosina. Esimerkiksi vahvempaa tukea ostohintoihin sekä taloyhtiöiden latauspaikkojen rakentamiseen. Erivapauksia pysäköintiin ja bussikaistoille.
Pienenä lisähuomiona, koska tuontiverokin perustuu päästöihin, alkaa meille oletettavasti tulemaan edullisia käytettyjä töpseliautoja yhä enemmän lähivuosina. Töpseliauton saa siis Saksan hintaan. Samalla tämä toki tarkoittaa, että nyt ostetun uuden töpseliauton hinta tippuu saksalaista vauhtia.
Pahinta tosiaan epätietoisuus. Kuluttajan on hyvin vaikea arvioida ensi vuoden hintoja ja veroja. Vähäpäästöisellä polttomoottoriautolla ei luulisi menevän kovin pahasti metsään, mutta voi hyvin käydä niin, että jo vuoden kuluttua töpseliauto vaikuttaisikin paremmalta ostokselta.
Poliittisesti pitäisi tietenkin verotuksessa katsoa koko elinkaaren päästöjä, siis valmistuksesta alkaen ja romutukseen päättyen, jolloin sähköauto ei enää ehkä ansaitsisikaan veroalea, mutta näin tavallisena kuluttajana sille ei mitään mahda, jos valtio päättää sähköajoa tukea väärin perustein.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuli koeajettua st-line focus 1,5 ecoboost automaatilla auto2018 messuilla. Oli kyllä todella hyvä combo.
On kyllä suoraan sanottuna perseestä, että st-lineen ei saa niitä 18-suuntaan säätyviä penkkejä. Itse 186cm pitkänä kaipaan säädettävää reisitukea. Osastolla oli näytillä titanium varusteinen focus näillä säädettävillä penkeillä ja ne olivat kyllä hyvät.

On kyllä suoraan sanottuna perseestä, että st-lineen ei saa niitä 18-suuntaan säätyviä penkkejä. Itse 186cm pitkänä kaipaan säädettävää reisitukea. Osastolla oli näytillä titanium varusteinen focus näillä säädettävillä penkeillä ja ne olivat kyllä hyvät.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus mk4 2018
En usko että läpilyönti on ihan lähelläkään vielä koska:Fordikaskos kirjoitti:Itsekin olin pitkään skeptinen töpseliautojen suhteen, mutta tässä ihan tänä vuonna on alkanut kelkka kääntymään, ja mielestäni läpilyönti alkaa olla hyvin lähellä.
- Hinnat jo osin kilpailukykyisiä, lähinnä kalliimmissa autoissa ja tietenkin verotuksen ansiosta, mutta kuitenkin. Tesla oli tullessaan varmaan suorituskykyisin auto hinta- ja kokoluokissaan. BMW 530e on kilpailukykyisesti hinnoiteltu ominaisuuksiinsa nähden verrattuna saman suorituskyvyn ja varustelutason Bemareihin tai muihinkaan premiumeihin. Volvon plug-init kalliimpia kuin vastaavat dieselit, mutta varustettu älyttömällä kiihtyvyydellä, mistä aiemmin pitänyt maksaa paljon enemmän. Sähköllä saakin säästön lisäksi ylivertaisia ominaisuuksia, eniten juuri sitä alavääntöä, missä dieselkin jää 5-0.
- Latausajat ja mahdollisuudet kohtalaisia arkiajoon. Ihan normaalista pistorasiasta saa muutamassa tunnissa, tai viimeistään yön yli plug-inin ladattua täyteen eli 20-60km ajoa, mikä riittää suurimman osan arjessa. Työpaikalla monella mahdollisuus ladata toiset 8h.
Käsittääkseni lämpötolpista lataaminenkaan ei ole tekninen ongelma jos parkissa vain harvoja ladattavia autoja. Pitäisi vaan sopia maksaja sähkölle, eli tolppakohtainen mittari ilmeisesti ja aikarajoitin pois. Ongelmia tulee sitten, jos kaikki autot ladattavia, jolloin sulakkeet eivät riitä. Omakotitaloasukeilla ei näitäkään ongelmia.
Kun vielä huomioidaan päivittäin tulevat pelottelu-uutiset matkaavista ilmastotavoitteista ja jos hallituksemme haluaa tavoitteissa pysyä, niin täytyy tehdä todella radikaaleja peliliikkeitä sähköautojen hyväksi aivan lähivuosina. Esimerkiksi vahvempaa tukea ostohintoihin sekä taloyhtiöiden latauspaikkojen rakentamiseen. Erivapauksia pysäköintiin ja bussikaistoille.
Pienenä lisähuomiona, koska tuontiverokin perustuu päästöihin, alkaa meille oletettavasti tulemaan edullisia käytettyjä töpseliautoja yhä enemmän lähivuosina. Töpseliauton saa siis Saksan hintaan. Samalla tämä toki tarkoittaa, että nyt ostetun uuden töpseliauton hinta tippuu saksalaista vauhtia.
Pahinta tosiaan epätietoisuus. Kuluttajan on hyvin vaikea arvioida ensi vuoden hintoja ja veroja. Vähäpäästöisellä polttomoottoriautolla ei luulisi menevän kovin pahasti metsään, mutta voi hyvin käydä niin, että jo vuoden kuluttua töpseliauto vaikuttaisikin paremmalta ostokselta.
Poliittisesti pitäisi tietenkin verotuksessa katsoa koko elinkaaren päästöjä, siis valmistuksesta alkaen ja romutukseen päättyen, jolloin sähköauto ei enää ehkä ansaitsisikaan veroalea, mutta näin tavallisena kuluttajana sille ei mitään mahda, jos valtio päättää sähköajoa tukea väärin perustein.
- autojen hinnat on vielä aivan älyttömät
- akkujen latauksen kesto on olematon
- latausajat on liian pitkiä tavallisesta pistorasiasta ja "pikalaturit" on älyttömän kalliita
Kun lasketaan kuolettamisaika sille sijoitukselle niin ei taida vieläkään kuoleutua koskaan.
Suomen hallitus ei tule koskaan laskemaan sähköautojen verotusta niin alas että hinta olisi edes lähellä vastaavaa bensa-/dieselautoa. Taasen
se mitä joku ison kokoluokan auto maksaa on tavan tallaajalle se ja sama kun rahaa ei kuitenkaan ole sitä ostaa. Niiden ostajalle se on taas
se ja sama kun rahaa on.
Akut pitää kehittyä vielä huimasti että sähköauto on oikeasti vaihtoehto.
Mitä tulee ilmastotavotteisiin, niin yksityisautoilu on itikan pissi valtameressä. Kuten jossakin uutisoitiin, laivat saastuttaa moninkertaisesti. Ja mitään ei niille tehdä. Samaten lentokoneet. Puhumattakaan HIILIVOIMALASTA helsingin keskustassa.
Viimeksi muokannut Arski54, 12 Marras 2018 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omassa farkku Focuksessani on vetokoukku ja luovutus oli reilu viikko sitten. Liikkeessä oli myös toinen farkku jossa oli vetokoukku, joten epäilen sen vaikutusta valmistukseen.Trukki1 kirjoitti:Onkohan todellakin niin että jos on tilannut vetokoukun niin autoa joutuisi odottamaan kauemmin?
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
Koskee uusia tilauksia, näin ainakin myyjä tiedotti kun oman tilauksen perään kävin kyselemässä...ford_miäs kirjoitti: Omassa farkku Focuksessani on vetokoukku ja luovutus oli reilu viikko sitten. Liikkeessä oli myös toinen farkku jossa oli vetokoukku, joten epäilen sen vaikutusta valmistukseen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ettei vaan olis myyjä kehitelly pikavauhtia jonkun syyn, kun autoa ei näy ei kuulu. Ainiin, mutta autokauppiaathan on siitä erikoisia tyyppejä, että ne puhuu aina ja kaikkialla tottaMynde kirjoitti: Koskee uusia tilauksia, näin ainakin myyjä tiedotti kun oman tilauksen perään kävin kyselemässä...

Re: Uusi Focus mk4 2018
Minä tilasin 1.8 autoni, tehtaalta se valmistui vko:lla 39 ja suomessa se oli vko:lla 42 ja luovutus oli tosiaan reilu viikko sitten. Se miksi jotkut autot viivästyvät voi johtua mistä tahansa syystä vaikka siitä peräkoukusta, mutta mä näkisin suuremmaksi syyksi tehtaan kapasiteetin vähyyden.Mynde kirjoitti: Koskee uusia tilauksia, näin ainakin myyjä tiedotti kun oman tilauksen perään kävin kyselemässä...
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä.Arski54 kirjoitti: En usko että läpilyönti on ihan lähelläkään vielä koska:
- autojen hinnat on vielä aivan älyttömät
- akkujen latauksen kesto on olematon
- latausajat on liian pitkiä tavallisesta pistorasiasta ja "pikalaturit" on älyttömän kalliita
Kun lasketaan kuolettamisaika sille sijoitukselle niin ei taida vieläkään kuoleutua koskaan.
Suomen hallitus ei tule koskaan laskemaan sähköautojen verotusta niin alas että hinta olisi edes lähellä vastaavaa bensa-/dieselautoa. Taasen
se mitä joku ison kokoluokan auto maksaa on tavan tallaajalle se ja sama kun rahaa ei kuitenkaan ole sitä ostaa. Niiden ostajalle se on taas
se ja sama kun rahaa on.
Akut pitää kehittyä vielä huimasti että sähköauto on oikeasti vaihtoehto.
Mitä tulee ilmastotavotteisiin, niin yksityisautoilu on itikan pissi valtameressä. Kuten jossakin uutisoitiin, laivat saastuttaa moninkertaisesti. Ja mitään ei niille tehdä. Samaten lentokoneet. Puhumattakaan HIILIVOIMALASTA helsingin keskustassa.
Ennen kaikkea jotta yliheitto fossiilista autoista sähköautoihin olisi mahdollista, pitäisi sähköautoja olla käytettyjen autojen markkinoilla reippaasti. Uusi Nissan Leaf lähtee 38k hinta, matka-aika ladattuna huono, latausajat pitkiä jne. Suurella osalla suomalaisista ei ole edes varaa 15-30k autoon laittaa, joten vaikka tulevaisuus(vw lupaus) toisi 22-25k sähköautoja markkinoille, silti suurella osalla ei olisi varaa tai halua ostaa uutta sähköautoa kyseisillä hinnoilla.
Arvioita on myös siitä, että sähköntuotto ei riitä kattamaan käyttöä, jos 80% suomalaisista paahtaisi sähköautoilla menemään.
Mielestäni uuden fossiilisen auton hankkiminen on edelleen fiksua. Pitkään mennään hybrideillä ja vähäpäästöisillä fossiiliautoilla

Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin olihan siinä sakemannien lomat juuri elo-syyskuussa ja jokin rahtilaivojen lakko oli myös syyskuu/lokakuun paikkeilla muistaakseni. Tietysti yksittäisien varusteiden loppuminen voi viivästyttää, kuka tietää.ford_miäs kirjoitti: Minä tilasin 1.8 autoni, tehtaalta se valmistui vko:lla 39 ja suomessa se oli vko:lla 42 ja luovutus oli tosiaan reilu viikko sitten. Se miksi jotkut autot viivästyvät voi johtua mistä tahansa syystä vaikka siitä peräkoukusta, mutta mä näkisin suuremmaksi syyksi tehtaan kapasiteetin vähyyden.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20 Loka 2018 22:24
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käytettyjä edullisia plug-ineja alkaa jo olla markkinoilla. Opel Amperaa ja Chevrolet Boltia vuosikymmenen alusta saa Saksasta reilulla kymppitonnilla.
Sähköautojen veroja valtio ei oikein voi enää laskea, kun ne jo ovat autoverottomia. Toki alv voidaan poistaa ja alkaa maksamaan suoraa rahaa sähköautojen ostajille.
VW lupailee 20000e sähköautoa lähivuosina.
Jotkut pystyvät jo nyt kuolettamaan sähköauton, mutta etenkin plug-inin lisähinnan. Se vaan edellyttää juuri sopivaa käyttöä ja latauspaikkoja. Ei onnistu siis kaikilta, ei varmaan enemmistöltäkään, mutta joiltain kyllä, ja joissain autoluokissa.
Jos verrataan suoraan leasing-hintoja, jotka antavat aika hyvän kuvan kokonaiskuluista, niin sähköauto voi olla 200e/kk kalliimpi kuin vastaava bensis. Sähköllä pitäisi siis saada 200e/kk säästöä. Kun sähkönkin maksaa jotain, niin ehkä tuollainen 250e/kk bensalasku olisi break even point. Ja saisi kamalasti hyvää mieltä maailmanparannuksesta.
Sille ei kuluttajana mitään mahda, että miten merkittävä päästelijä autoliikenne on, kova on nyt poliittisella ja mielipidejohdolla pyrky sen suitsimiseen joka tapauksessa.
Sähköautojen veroja valtio ei oikein voi enää laskea, kun ne jo ovat autoverottomia. Toki alv voidaan poistaa ja alkaa maksamaan suoraa rahaa sähköautojen ostajille.
VW lupailee 20000e sähköautoa lähivuosina.
Jotkut pystyvät jo nyt kuolettamaan sähköauton, mutta etenkin plug-inin lisähinnan. Se vaan edellyttää juuri sopivaa käyttöä ja latauspaikkoja. Ei onnistu siis kaikilta, ei varmaan enemmistöltäkään, mutta joiltain kyllä, ja joissain autoluokissa.
Jos verrataan suoraan leasing-hintoja, jotka antavat aika hyvän kuvan kokonaiskuluista, niin sähköauto voi olla 200e/kk kalliimpi kuin vastaava bensis. Sähköllä pitäisi siis saada 200e/kk säästöä. Kun sähkönkin maksaa jotain, niin ehkä tuollainen 250e/kk bensalasku olisi break even point. Ja saisi kamalasti hyvää mieltä maailmanparannuksesta.
Sille ei kuluttajana mitään mahda, että miten merkittävä päästelijä autoliikenne on, kova on nyt poliittisella ja mielipidejohdolla pyrky sen suitsimiseen joka tapauksessa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jotain merkittävää pitäisi sähköautotekniikassa tapahtua. Tesla 20% varauksesta suositeltuun 80% tehokkaimmalla huoltsikan laturilla(Tesla Supercharger) 45min. Huoltoasemat muutenkin tosi ruuhkaisia täällä ruuhka-suomessa. Miten huoltoasemat hoitaisi muutama sata autoa 45min latausajoilla. Toiset ajaa pidempää matkaa, toiset tarvitsee sähköautoilta tilaa(iso perhe tmv), toiset käyttää työssään autoa jne. Sähköautojen valikoima varmasti suurenee täyttäen asiakkaiden kysynnän.
Jotta itse hankkisin sähköauton pitäisi lataus tapahtua max 5min sen 70% ainakin. Ei varmasti kovin moni halua odottella huoltoasemalla 45min, jolloin enemmän rahaa menee huoltoaseman kalliisiin elintarvikkeisiin odotteluaikana. Jos oma latauspiste löytyy kotipihalta ja ajaa nurkka-ajoa niin voihan se sähköauto heille sopia. Tämän hetken teknologialla ei sähköauto palvele kuin murto-osaa autoilijoista.
Jotta itse hankkisin sähköauton pitäisi lataus tapahtua max 5min sen 70% ainakin. Ei varmasti kovin moni halua odottella huoltoasemalla 45min, jolloin enemmän rahaa menee huoltoaseman kalliisiin elintarvikkeisiin odotteluaikana. Jos oma latauspiste löytyy kotipihalta ja ajaa nurkka-ajoa niin voihan se sähköauto heille sopia. Tämän hetken teknologialla ei sähköauto palvele kuin murto-osaa autoilijoista.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meillä vaimo voisi periaatteessa ajaa sähköautolla. Pääsisi päivän ajot 99 % päivistä sähköautolla. Omakotitalokin on joten lataaminen ei ole ongelma.Winston kirjoitti:Jos oma latauspiste löytyy kotipihalta ja ajaa nurkka-ajoa niin voihan se sähköauto heille sopia. Tämän hetken teknologialla ei sähköauto palvele kuin murto-osaa autoilijoista.
En kuitenkaan ole valmis maksamaan sähköautosta tuplahintaa verrattuna vastaavaan bensa-autoon. Sitä hinnaneroa kun ei saa koskaan kuoletettua pois, ei lähimainkaan.
Sähköauto siis sopisi, sen hankinta vaan on liian iso vihreä teko.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun kattoo neljä vuotta vanhan Teslan hintoja, niin arvo on tippunut n. viiskymmentä tuhatta tai ylikin. Ei ihan halpaa hommaa, vaikkei bensaa olekaan tarvinnut ostaa.
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Paljonko diesel Focuksessa maksaa dieselvero? Näkyy paikoin diesel litra maksavan enemmän, kuin bensa. Paljon pitää silläkin ajaa, että säästää jotain.
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
4x100€ omassani