
Viimeksi termostaatin kotelo meni vaihtoon n. 7 vuotta sitten ja silloin jäähdytysnestettä valui ihan kunnolla ja nilkutin kotipihaan kone vikamoodissa. Nyt jäähdytysnestettä tihkuu hitaammin, mutta jäähdytysnestettä katoaa ja kotelon alapuolella on paikat märkänä.
Tiivistettähän termostaatin kotelon ja koneen välissä ei ole eli sitä ei voi vaihtaa. Ruuvit ovat kireällä. Olisiko kotelo tälläkin kertaa murtunut? Hintaa uudella kotelolla olisi n. 176 €.

Mikään tiivisteliimaviritelmä ei taida toimia eli kotelo vaihtoon vai?
Ei viitsisi vain avatakaan sitä ja sitten todeta, että pitää kuitenkin tilata uusi kotelo ja odotella päivä pari ilman autoa.
Ilmastoinnin letku (kompressorilta lauhduttimelle) vuotaa sekin. Siitä alamutkan kohdalta tihkuu vihreää nestettä. Tuon vaihto + sijaisauto kustantaisi jo n. 580 €!!! Onko miten vaarallista autolle, jos lykkään ilmastoinnin vuodon korjaamista vajaan parin viikon päähän? (Älkää hiiskuko vihreille....)