Tuossa hetki sitten tuli Ford:lta vastaus. Vastausta en voi tänne laittaa kun viestissä on ukaasit että VIESTIN YKSITYISYYS JA LUOTTAMUKSELLISUUSArski54 kirjoitti:Oli auton kokonaistakuu 3 tai 5 tai 7 vuotta, niin 2 vuotta on täys tehdastakuu ja loput vuodet rajoitettu Protect. Tämä on maahantuojan kanta.
Olen täysin samaa mieltä, että on erittäin harhaanjohtavaa markkinointia tuo miten asia Fordin sivuilla esitetään. Tarkoituksellisesti takuu ja Protect erillään jotta lukijalle jää väärä kuva asiasta. Ainakaan vuoden 2012 jälkeen siellä ei ole lukenut asiaa selvemmin. Sen tiedän varmasti. Toki tämä asia on mukana valituksessani joten ensi vuonna saadaan kuluttajaviranomaisten kanta asiaan.
Itse ostanut 4 Fordia joissa takuu voimassa. Ensimmäisen tosiaan vuonna 2012. Kaksi Laakkoselta ja yhden Autokeskukselta ja yhden Porvoosta silloin kun se ei vielä ollut Laakkonen. Kertaakaan asiasta ei ole minulle kerrottu myyjän toimesta, aina on muistettu kuitenkin sanoa takuun kokonaispituus.
Itsellenikin asia tosiaan selvisi vasta syksyllä 2017 kun ratti ei mennyt takuuseen.
Tämä sähköposti on luottamuksellinen. Viesti on tarkoitettu ainoastaan vastaanottajalle.
Mutta laitetaan oma vastine minkä kirjoitin takaisin. Kaikki Ford heimolaiset voi tuosta päätellä oman Ford myöntämän 5v takuun mitä mainostavat

Huomenta,
Eli tuo mainostamanne 5v Ford takuu onkin tuo suppeampi Protect takuu. Tuo ei kyllä taida käydä teidän sivuilta ilmi millään tavalla ja olen ollut siinä uskossa että tuo Ford 5v/100tkm takuu on ehdoiltaan sama alusta loppuun asti. Pitäisin tuota 5v/100tkm takuun mainostamista jopa hieman virheellisenä, kun 2v jälkeen tulee aika paljon takuuseen rajoituksia! Väittäisin että tulee olemaan monelle yllätyksenä tuo mainostamanne takuu, jos oikeasti tulee 2v jälkeen rajoituksia takuuseen.