Mitarin pohjien vaihto.

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
magEE
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Syys 2005 00:31

Mitarin pohjien vaihto.

Viesti Kirjoittaja magEE »

Kuinka vaikeaa on vaihtaa pohjat rikkomatta jotain? Neuvoja kiitos! :?:
Ford Escort CLX 1.6 -92
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Empä tiedä noista uudemmista.. mutta omassa -89 ekkerissä ainaki "vaihtu" pohjat hienosti ilman mitään väkivaltaa. Ainoa minkä kanssa piti olla varovainen oli nopeusmittarin viisari.
Kokeilitko hakua? Saattais löytyä jotain.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

rs turbon mittarin pohjat

Viesti Kirjoittaja janner88 »

miten saa rs turbon mittariston "neulat" pois?
oon yrittäny ottaa nopeusmittarin ja kieppimittarin neuloja pois,mutta ei tunnu lähtevän sitten millään!!!
Mittarin pohjat ois tarkoitus vaihtaa.
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

vetämällä kai nekin,tiukassa ne tosiaan yleensä on..
ei sieltä mitään junia t...
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

mittareiden neuloissa ei siis ole mitään ihmeen lukitus juttua, kuten jotain sokkaa
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Re: mittaristo

Viesti Kirjoittaja zak69 »

janner88 kirjoitti:mittareiden neuloissa ei siis ole mitään ihmeen lukitus juttua, kuten jotain sokkaa
No enpä oo ikinä kuullut että olisi. Koita vaikka haarukalla varovasti kammeta pois, pitäs lähtee. Ja siis ehjänä :wink:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mites lähteekö noi vanhat pohjat mitenkään pois??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

jesse1987 kirjoitti:mites lähteekö noi vanhat pohjat mitenkään pois??
Sierrassa tarra-tyyppiset, helvetin kovalla liimalla :wink: :mrgreen: Eli jos pelkästään väriä vaihdat, ni toimii kun liimaa vaan raakasti uudet päälle, on vaan tarkkana et tulee numerot vanhojen kanssa päällekkäin ettei tuu ikäviä varjostumia! Ja koneella jos ite tekee ni kannattaa tulostaa tarrapaperille :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Kessi kirjoitti:Sierrassa tarra-tyyppiset, helvetin kovalla liimalla :wink: :mrgreen: Eli jos pelkästään väriä vaihdat, ni toimii kun liimaa vaan raakasti uudet päälle, on vaan tarkkana et tulee numerot vanhojen kanssa päällekkäin ettei tuu ikäviä varjostumia! Ja koneella jos ite tekee ni kannattaa tulostaa tarrapaperille :wink:
siinä vaan on semmonen juttu et kun olis meininki laittaa valkoset mittarinpohjat niin niissähän sen valon kuuluis tulla läpi muualta paitti ei niistä numeroiden kohdalta kun taas vakioissa on toisinpäin. niin voi olla et sitä valoo ei tuu sit enää yhtään sieltä lävite ja muutenkin pimeellä näyttäs paljon paremmalta jos se valo tulis sen taustan läpi :wink:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

jesse1987 kirjoitti: siinä vaan on semmonen juttu et kun olis meininki laittaa valkoset mittarinpohjat niin niissähän sen valon kuuluis tulla läpi muualta paitti ei niistä numeroiden kohdalta kun taas vakioissa on toisinpäin. niin voi olla et sitä valoo ei tuu sit enää yhtään sieltä lävite ja muutenkin pimeellä näyttäs paljon paremmalta jos se valo tulis sen taustan läpi :wink:
Siinä tapauksessa nyppäse orkkispohjat irti, ja putsaa liimajämät esim. asetilla! Voi olla että jää valot liian kirkkaaksi pelkän valkosen läpi... Itse jouduin aikanaan heittään lisäksi 2kpl puhdasta paperia, enne ku sai valojen kirkkauden kohdalleen, riippuu toki käytetyn paperin paksuudesta...:wink: Myös polttimoiden tummennus toimii...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Kessi kirjoitti:Siinä tapauksessa nyppäse orkkispohjat irti, ja putsaa liimajämät esim. asetilla! Voi olla että jää valot liian kirkkaaksi pelkän valkosen läpi... Itse jouduin aikanaan heittään lisäksi 2kpl puhdasta paperia, enne ku sai valojen kirkkauden kohdalleen, riippuu toki käytetyn paperin paksuudesta...:wink: Myös polttimoiden tummennus toimii...
joo ja sekin varmaan auttaa et mulla on tossa toi mittarinvalojen kirkkauden säätö niin ne on kyllä siinä himmeimmässä asennossa kyl aika pirun himmeet.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Löyty tuosta meikäläiseltäki säätö, mut ei riittäny... Oon tosin tottunu aikas himmeisiin mittarivaloihin.... :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin