Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ei tule hierontaa, vain vetokoukku, tummat takalasit ja roiskeläpät. Alkoi olla kipurajalla jo noilla. Hieronta olis varmasti ollut hyvä pitkille siivuille. Suurin syy vignaleen oli odotettavissa oleva melun puute. Alkaa
CR-V:n möykkä koskea sieluun, vaikka siihen lykkäsin jo uutena 9neliötä äänieriste mattoa. Parani selvästi, mutta jos takapenkille sattuu tulemaan asiaa, tarvitaan silti motarilla megafoni.
Jossain mainostivat että vignalen jakkaroita suunniteltiin 2vuotta, taitavat suunnitella vieläkin...
Woke kirjoitti:
Itse tilasin mondeoni lokakuun viimenen päivä ja se valmistui 8.1. Luovutus oli 16.3. Mulla ainakin myyjä piti hyvin ajantasalla missä mennään auton valmistumisen/luovutuksen kanssa. Heti kun tiesi että valmistumispäivä oli varmistunut niin ilmoitti siitä mulle.
Hyvä että jossain toimii, tämä mestari ei ole kertaakaan ottanut yhteyttä kertoakseen missä mennään, ite pitää kysyä.
Ford.fi -sivustolle on tullut 2018.75 -mallien hinnastot. Oman 2.0 dieselin päästöt nousivat 123g:sta 144g:n, mikä tarkoittaa hintojen nousua. Autovero oli omassa mallissa noussut noin 2700 euroa, verottomat hinnat pysyivät ennallaan.
Uusia varusteitakin oli tullut. Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä on Edgestä tuttu Mondeolle uusi mielenkiintoinen varuste.
Rehtori kirjoitti:Ford.fi -sivustolle on tullut 2018.75 -mallien hinnastot. Oman 2.0 dieselin päästöt nousivat 123g:sta 144g:n, mikä tarkoittaa hintojen nousua. Autovero oli omassa mallissa noussut noin 2700 euroa, verottomat hinnat pysyivät ennallaan.
Uusia varusteitakin oli tullut. Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä on Edgestä tuttu Mondeolle uusi mielenkiintoinen varuste.
Rupee pikkasen lähtemään monkun suomi hinnat käsistä Ja pisti myös silmään että hinnastossa ei ollut ollenkaan 1.5tdci,vain 2.0 tdci ...
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Rehtori kirjoitti:Ford.fi -sivustolle on tullut 2018.75 -mallien hinnastot. Oman 2.0 dieselin päästöt nousivat 123g:sta 144g:n, mikä tarkoittaa hintojen nousua. Autovero oli omassa mallissa noussut noin 2700 euroa, verottomat hinnat pysyivät ennallaan.
Uusia varusteitakin oli tullut. Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä on Edgestä tuttu Mondeolle uusi mielenkiintoinen varuste.
Jo ensimmäisessä Mondeon omistajan käsikirjassa v. 2014 oli pitkät sepustukset tuosta risteävän liikenteen varoitusjärjestelmästä. Miksi sitä ei jo alun perin Mondeoon tullut, sai ehkä selityksensä nyt. Ovat nyt kääntäneet ehkä yhden bitin toiseen asentoon ja kas uusi ominaisuus saatiin lisävarustelistalle. En nyt mene vannomaan, mutta Fusionissa, tuossa Ameriikan Mondeossa, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä on tainnut olla jo ihan alusta saakka toimivana, siis n. vuodesta 2013. Tämä tarina on osa Fordin maailmanautoseikkailua, joka taitaa nyt olla kohta suurelta osin historiaa.
Viimeksi muokannut fordever, 02 Touko 2018 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin ikivanhana fordistina ei voi muuta kuin toivoa, että tässä uutisessa suurin osa on median paisuttelua ja suoranaista valehtelua. Jos ei ole, niin saisivat Fordin isot pamput miehistyä ja kertoa koko totuuden myös Mondeon kohtalosta.
Joka tapauksessa tällaiset uutiset eivät missään tapauksessa ole hyvää mainosta ja markkinointia. Miksi ihmeessä kukaan ostaisi ns. tavallista autoa, jonka kohtalo on sinetöity ja jota ei pian enää valmisteta?
Se että Ford suunnittelisi vetäytyvänsä ikään kuin kuoreen sinne halvan polttoaineen Amerikkaan ja että siellä ei ikinä mikään muuttuisi auton ostajien mielissä, on kyllä aika lailla uskomaton uutinen. Ja nyt sentään ollaan jo vuodessa 2018.
Muutaman kerran tässä ajellut työmatkaa kesärenkailla(235/50/17" continental sportcontact 5). Sama reitti ja samat nopeudet niin semmoset 0.7-1 litraa on kulutus enempi kuin mitä talvirenkailla(215/60/16" continental icecontact2)
Renkaan vierintävastus varmaakin osasyynä ja ajotyyli kesäkelillä vähän räväkämpi kuin talvikelillä.Keskituntinopeus mitä näyttää ajotietokone kun nollaat muistin. Joskin noinkin korkea kulutuksen nousu suvikumien käyttöön vähän ihmetyttää, mitä se ajotietokone näyttää nyt kulutukseksi
Renee kirjoitti:Renkaan vierintävastus varmaakin osasyynä ja ajotyyli kesäkelillä vähän räväkämpi kuin talvikelillä.Keskituntinopeus mitä näyttää ajotietokone kun nollaat muistin. Joskin noinkin korkea kulutuksen nousu suvikumien käyttöön vähän ihmetyttää, mitä se ajotietokone näyttää nyt kulutukseksi
Vierintävastus nimenomaan vaikuttaa. Odotettavissa siis olikin että kulutus nousee kesärenkaille siirryttäessä koska leveämmät kumit en sitä sinänsä ihmetellyt kunhan kirjottelin
Ihan tarkotuksella ajellut vertailun vuoksi työmatkaa uuri samanlaisella ajotyylillä. Tässä keväällä ennen renkaidenvaihtoa talvirenkailla niin kulutus oli työmatkalla siinä 6.3-6.5. Nyt kesärenkailla näyttää semmosta 7.0-7.3.
Kyllä kulutus nousee kesällä, ilmastointi tekee myös oman lisänsä. Kyllä se litra lisää sataselle bensakoneella tuntuu tutulta, valitettavasti.
Omassa kesärenkaat 235/50/17
LST-1 kirjoitti:Kyllä kulutus nousee kesällä, ilmastointi tekee myös oman lisänsä. Kyllä se litra lisää sataselle bensakoneella tuntuu tutulta, valitettavasti.
Omassa kesärenkaat 235/50/17
Juu ilmastontikin ottaa osansa kesäkuumalla mutta näilläkeleillä ei vielä joten tämä menee täysin renkaiden piikkiin. Focuksessa kun rengaskoko oli sama kesät ja talvet nii ei nuin suurta eroa ollut ja kesärenkaatkin oli erit eli premiumcontactit.
jake90000 kirjoitti:Ihmetyttää tämä jatkuva kulutuskeskustelu. Jos on varaa laittaa tonneja autoon, niin miksi se kulutus nousee nyt niin merkittävään osaan.
Kaikki on mennyt mitä tankkiin on laskettu, joka kerta!
Ole hyvä vaan ja ihmettele Niin on mullakin mennyt kaikki mitä tankkaa.Itellä vaan on aina ollut tapana seurailla kulutuslukemia eikä se ole mitenkään riippuvainen auton arvosta,merkistä eikä mallista. Ei kaikilla asioilla tarttte olla senkummemmin erityistä merkitystä. Kunhan mielenkiinnosta seurailen.
No kyllä mä ihan mielelläni maksan vaikka bensasta 1000euroa vuodessa vähemmän.Sillä saa vaikka mitä kivaa. Jos mulla on autoa ostaessa kaks tasavahvaa ehdokasta muuten,ni kyllä mä mielelläni otan sen mikä kuluttaa vähemmän. Säästää rahaa ja voi leikkiä et maailma pelastuu
Ja kivaa puuhaahan toi kulutuksen seuraaminen ja vertaaminen on.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
jake90000 kirjoitti:Ihmetyttää tämä jatkuva kulutuskeskustelu. Jos on varaa laittaa tonneja autoon, niin miksi se kulutus nousee nyt niin merkittävään osaan.
Kaikki on mennyt mitä tankkiin on laskettu, joka kerta!
Tää on niin tätä, kun pikkusuoritekilsakorvauliksa hupenee liisareihin, huoltoihin, osareihin ja löpöön, niin tullaan tänne valittamaan että olikohan rengasvalinta nyt oikea..
tursas kirjoitti:
Tää on niin tätä, kun pikkusuoritekilsakorvauliksa hupenee liisareihin, huoltoihin, osareihin ja löpöön, niin tullaan tänne valittamaan että olikohan rengasvalinta nyt oikea..
Kulutuksesta väliaikatietoa. Kyseessä manuaalivaihteinen Titanium 5D 1,5 EcoBoostilla lähes kaikilla härpäkkeillä. Ajosta n. 70 - 80 % Suomen valtateillä, kuormaa oman itsen lisäksi aika harvoin. Kaupungin ulkopuolella aina adaptiivinen vakionopeudensäädin päällä. Moottoritieajoa hyvin vähän ja kaupunkiajo Kehä III ulkopuolella. Mittarissa nyt n. 70 tkm. Kesärenkaat 235/50 R17 ja nastarenkaat 215/55 R17.
Niin se kulutus alusta tähän päivään on 7,13 l/100 km.
En osaa sanoa talvi- ja kesäkulutuksen eroa. Näkyisihän se kirjanpidosta, mutta en koe sen tietämisestä olevan mitään hyötyä.
Kulutus vaihtelee n. 6 ja 9 l/100 km välillä. Isommat lukemat saa aikaan tietysti kaupunkiajossa.
Auto vastaava kuin fordeverillä, mutta automaattina, ajettu nyt n. 6000 km. Keskikulutus 6,9 l, vaihdellen 5.8 ja 9.5 litran välillä. Talvirenkailla (Nokian Nr2 kitkat) näyttäisi vievän vajaat puoli litraa vähemmän kuin Bridgestonen kesärenkailla??!! Rengaskoko 215/60/16 molemmissa.
Muuten auto täyttänyt toiveet, jotka asetin: jämäkkä ajaa, hiljainen jopa Bridgestonen renkailla, tilava ja taloudellinen. Eikä ole pahan näköinenkään.
Jos jotain saisi toivoa, niin etupalkit voisivat olla ohuemmat, välillä joutuu kurkottelemaan nähdäkseen sen mitä edellisessä autossa näki kerralla.
fordever kirjoitti:
Näin ikivanhana fordistina ei voi muuta kuin toivoa, että tässä uutisessa suurin osa on median paisuttelua ja suoranaista valehtelua. Jos ei ole, niin saisivat Fordin isot pamput miehistyä ja kertoa koko totuuden myös Mondeon kohtalosta.
Joka tapauksessa tällaiset uutiset eivät missään tapauksessa ole hyvää mainosta ja markkinointia. Miksi ihmeessä kukaan ostaisi ns. tavallista autoa, jonka kohtalo on sinetöity ja jota ei pian enää valmisteta?
Se että Ford suunnittelisi vetäytyvänsä ikään kuin kuoreen sinne halvan polttoaineen Amerikkaan ja että siellä ei ikinä mikään muuttuisi auton ostajien mielissä, on kyllä aika lailla uskomaton uutinen. Ja nyt sentään ollaan jo vuodessa 2018.
Veikkaan että facelift Mondeon jälkeen taru on Mondeon osalta Euroopassakin loppu. Focus ottaa Mondeon paikan, koska on kasvanut kokoa.
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Kohta 3viikkoa ollut Mondeo Vignale ajossa. Hieman yli 3000km ajettu. Todella tyytyväinen autoon ja sen äänettömyyteen.
Penkin istuinosa saisi olla pidempi. Mutta kyllä tollakin pärjää.