Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
nestori2 kirjoitti:Ehkä enenemmin toivoisi vakkariin ominaisuutta, että se ei ylämäissä pyrkisi pitämään nopeutta säädettynä vaan antasi nopeuden hieman laskea. Nyt kun se painaa kaasua pitääkseen nopeuden säädetyssä, niin kulutusmittari näyttää turhan suuria lukemia.
Kyse on vakionopeudensäätimestä! Eikö sen tehtävä ole pitää nopeus vakiona? haloo.
Vakkarin kuuluu pitää se nopeus annetussa arvossa niin ylä kuin alamäessä. Harmi, että kaikissa autoissa vakkari ei osaa sitä jarrua käyttää alamäissä.
Vakionopeussäädinhän se toki on, mutta kulutuslukemaa ajatellen tuolla kyllä ainakin mäkisessä maastossa alentaisi bensankulutusta. Alamäissä kulutusmittari näyttää jopa nollaa, vaikka auto saattaa kulkea jopa nopeammin kuin on säädetty. En tiedä, onko autoissa asentoanturia, tajuaako systeemi, onko auto ylä- vai alamäessä?
nestori2 kirjoitti:Vakionopeussäädinhän se toki on, mutta kulutuslukemaa ajatellen tuolla kyllä ainakin mäkisessä maastossa alentaisi bensankulutusta. Alamäissä kulutusmittari näyttää jopa nollaa, vaikka auto saattaa kulkea jopa nopeammin kuin on säädetty. En tiedä, onko autoissa asentoanturia, tajuaako systeemi, onko auto ylä- vai alamäessä?
Ei sitä pakko ole käyttää sieltä löytyy myös kaasupoljin jolla voi säädellä nopeutta niinkun tykkää
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
nestori2 kirjoitti:Ehkä enenemmin toivoisi vakkariin ominaisuutta, että se ei ylämäissä pyrkisi pitämään nopeutta säädettynä vaan antasi nopeuden hieman laskea. Nyt kun se painaa kaasua pitääkseen nopeuden säädetyssä, niin kulutusmittari näyttää turhan suuria lukemia.
Just. Älä ainakaan tee tuota ylämäissä himmailua jos on muitakin autoja perässä. Ihan tarpeeksi jo nyt tuolla tienpäällä näkee näitä ajonopeuden kanssa humpaavia. Vakkari on ensisijaisesti mukavuus/turvallisuusvaruste ja tuskin tuolla ylämäkihimmailulla kovin suuria säästöjä tulee..
nestori2 kirjoitti:Vakionopeussäädinhän se toki on, mutta kulutuslukemaa ajatellen tuolla kyllä ainakin mäkisessä maastossa alentaisi bensankulutusta. Alamäissä kulutusmittari näyttää jopa nollaa, vaikka auto saattaa kulkea jopa nopeammin kuin on säädetty. En tiedä, onko autoissa asentoanturia, tajuaako systeemi, onko auto ylä- vai alamäessä?
Painele miinusta pikku hiljaa mäessä niin vauhti laskee ja bensaa säästyy, alamäessä sitten plussaa niin vauhti kasvaa ilmaiseksi taas
Mulla ainakin litranen automaatti ecoboost moottorijarruttelee alamäissä. Kierrokset nousee välillä runsaastikin kun vaihtaa pienemmälle. Ei moitittavaa sen käytöksessä.
Enemmän ihmetellyt että missä voisi tarvita sitä nopeudenrajoitinta? En ole keksinyt mitään käyttöä.
Pian saakin alle laittaa ensimmäistä kertaa kesärenkaat. Hakkapeliitta kasit palvelivat hyvin ensimmäisen talven.
Moottorijarruttelee täälläkin alamäissä. Saa tosin olla melkonen mäki ennenkuin se alkaa sitä tekemään. Ja maitopurkkimoottorin jarrutusefekti on melko heikko.
Nopeudenrajoitinta olen käyttänyt muutamaan kertaan, kaupunkialueilla joissa peräjälkeen liikennevaloja ja nopeusvalvontakameroita. Hyvin on pelannut.
Kesärenkaat meni tänään alle. Hieman oli miettimistä kun tässä on matalampi maavara kuin entisessä Mondeossa ja ei oikein tahtonut saada nosturia mahtumaan alle. Mutta menihän se lopulta.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Kesärenkaat meni tänään alle
Ei ainakaan täällä Pirkanmaalla tule mieleen vielä renkaanvaihto, sivuteillä on täysi talvi. Itsellä kitkarenkaat, joten renkaanvaihto voi olla hyvin joustava. Sunnuntaina kun ajelin, niin puiden varjostamassa kohdassa tie oli todella liukas, lämpötila lähellä nollaa ja sulamisvettä jäisellä tienpinnalla.
Tulipa testattua st farmarin nostaminen hangesta. Kuumeisena laitoin tyttäryn rattiin ja Savukoski-Sodankylä välillä rekka leveästi vastaan, tytär ajoi liian reunaan ja sinne mentiin lähes kokonaan. Pelkääjän paikalta en päässyt ulos. Kaikki pysähtyivät auttamaan, lapiomiehiä löytyi ja maasturi etuvinssillä. Hetken meni ennenkuin keksin vetolenkin paikan edessä, st:ssä ei kyllä kiinnityspaikkoja vaijerille muita ollut. Nousihan se sieltä vaikka en olisi uskonut.
Maasturia ajaneelle ja vetäneelle naiselle isot kiitokset.
Onneksi oli pehmää lunta, muovinen aurauskeppi saattoi jonkun jäljen kylkeen jättää jonka saa varmaan vahaamalla pois. Mutta kaikki ihan ehjää.
Ikinä ennen ei ole kohdalle osunut autoa, joka olisi valuttanut sadevedet katolta suoraan sivulaseille. Ikkunoita ei pysty ollenkaan pitämään raollaan, koska muuten puskee vesi norona sisään. Onkohan tämä vika vai ominaisuus?
Ajattelin, että pistäisi sellaset tuulenohjaimet etusivuikkunoihin. Kellään kokemusta?
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Don MC kirjoitti:Ikinä ennen ei ole kohdalle osunut autoa, joka olisi valuttanut sadevedet katolta suoraan sivulaseille. Ikkunoita ei pysty ollenkaan pitämään raollaan, koska muuten puskee vesi norona sisään. Onkohan tämä vika vai ominaisuus?
Ajattelin, että pistäisi sellaset tuulenohjaimet etusivuikkunoihin. Kellään kokemusta?
Mulla oli tuulenohjaimet etu- ja takasivulaseissa. Muutaman kuukauden annoin olla, mutta alkoi suhina yli 80km/h vauhdissa v*tuttamaan niin otin pois ja myin eteenpäin.
Voi peeveli. Kerkesin jo sellaiset tilaamaan. Noh, kattellaan ja kuullostellaan niitä suhinoita. Mikäli suhina ei ole pahempi kuin se veden valuminen, niin suhiskoon.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
EeroH kirjoitti:Jos joku haluaa löytyy uudenveroiset takaluukun avaavat kaasujouset farmariin, eilen asensin ja tänään pois. Vaimo ei saa luukkua kiinni.
Don MC kirjoitti:Ikinä ennen ei ole kohdalle osunut autoa, joka olisi valuttanut sadevedet katolta suoraan sivulaseille. Ikkunoita ei pysty ollenkaan pitämään raollaan, koska muuten puskee vesi norona sisään. Onkohan tämä vika vai ominaisuus?
Ajattelin, että pistäisi sellaset tuulenohjaimet etusivuikkunoihin. Kellään kokemusta?
Skodassa mulla oli sama, kuin myös audissa ja toivoin että josko nyt fordissa ei olis, mutta väärin arvelin... Sisään sataa niin että ropina kuuluu
Järjestävät muulla muotoilulla sen, etteivät vedet valu hyttiin. Ei mulla edellisessä Mondeossakaan valunut sisälle, vaikkei "vesikourua" ollutkaan. Tässä Focuksen tapauksessa on käynyt suunnittelussa paha kämmi. Siis ihan pirusti tulee sitä vettä. Ei tarvi edes sateen olla "päällä". Riittää kun katolle on jäänyt vettä. Lisäksi tuntuu siltä, että ajoviima painaisi tuulilasinpesuneesteetkin kohti ylänurkkaa ja sieltä sivulasille.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Lohja, maksoin itse posteineen n.120€ että jos tuolle kolmelle avaus kerralle ei ihan kauheasti hintaa tulisi niin saisko jotain satasen pintaan posteineen? Soittele 0405194254
EeroH kirjoitti:Lohja, maksoin itse posteineen n.120€ että jos tuolle kolmelle avaus kerralle ei ihan kauheasti hintaa tulisi niin saisko jotain satasen pintaan posteineen? Soittele 0405194254
En ole kiinnostunut vielä ostamaan (tilailen ehkä sitten saksasta), mutta kyselisin vain, että miten ne toimivat. Puskevatko kovaakin (jos kerta vaimo ei jaksanut sulkea)? Mites kiinnikkeet vaikutti kestävän? Jaksaako sähkölukko avata lukkoa kunnolla?
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Don MC kirjoitti:
En ole kiinnostunut vielä ostamaan (tilailen ehkä sitten saksasta), mutta kyselisin vain, että miten ne toimivat. Puskevatko kovaakin (jos kerta vaimo ei jaksanut sulkea)? Mites kiinnikkeet vaikutti kestävän? Jaksaako sähkölukko avata lukkoa kunnolla?
Sähkölukko avaa kunnolla, jouset työntää alkuvauhdin ja kaasupumput loput. Sulkemisessa vaikein jo tuo jousien sisään painaminen, kyllä vaimo sen kiinni sai toisella yrityksellä mutta oli epämukavaa kun vaati niin paljon voimaa. Vakionahan tuo menee kiinni oikeastaan itsestään.
Don MC kirjoitti:Voi peeveli. Kerkesin jo sellaiset tilaamaan. Noh, kattellaan ja kuullostellaan niitä suhinoita. Mikäli suhina ei ole pahempi kuin se veden valuminen, niin suhiskoon.
Eipä suhise niin pahasti ainakaan vielä satasen vauhdissa. Jääköön paikoilleen. Mieluummin kuuntelen hieman vienoa suhinaa kuin otan kylmää vettä syliin.
Nää on ClimAir-merkkiset ja ihan marmoritiskiltä ostin.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Don MC kirjoitti:Ikinä ennen ei ole kohdalle osunut autoa, joka olisi valuttanut sadevedet katolta suoraan sivulaseille. Ikkunoita ei pysty ollenkaan pitämään raollaan, koska muuten puskee vesi norona sisään. Onkohan tämä vika vai ominaisuus?
Ajattelin, että pistäisi sellaset tuulenohjaimet etusivuikkunoihin. Kellään kokemusta?
Minulla kattokaiteet ja ei ole ollut ongelmia vesien kanssa. Tosin ei ole ollut tapana ajella ikkunat auki.