Mitä tarkoitat "autoon päin"...? Mihinkäs päin se sitten muuten voi vaihtaa vai tarkoitatko että irtomoottoriin? Mäntäsarjalla saadaan kulumattomat rengasurat joten käyntiääni on vaihdon jälkeen lähes äänetön kun vielä säätää venttiilit spekseihin.
Olen yhden tuollaisen tehnyt uusilla alkuperäisillä männillä, kiertokangilla ja laakereilla sekä tietenkin siis öljypumppu sihteineen, kampiakselin kitkalevyineen ja ajoitusmerkkien tarkistuksineen sekä alkuperäinen Ford/LUK- kytkinpaketti plus kampiakselin takatiiviste.
Ennen venttiilien säätöä läppäsin kevyesti tiivistepinnat plus kasaus uusilla ohjurinkumeilla ja kun auto käynnistettiin esivoideltuna STP+Ford (50/50) ja Ford Formula 5W-30 -öljyllä. oli kone erittäin kierrosherkkä ja mekaanisesti lähes äänetön.
Autosta tuli myös hyvin tarkka vahdittava kun moottoritien 100km/h nopeus hiipi huomaamatta usein 120km/ nopeuteen.
Jos hinta kattaa avaimet käteen eli koko homman apurungon irroituksesta, männänrenkaiden vaihdon puhdistettuihin mäntiin sekä tarvittavat tiivisteet, kannenpultit sekä mahdolliset uudet kk-pultit sekä kk-laakerit ja kampiakselin etupään kaksi kitkalevyä sekä vielä kampiakselin ykk-tarkistuksen käyttäen tulkkia ennen kuin kansi on paikallaan (jotta heiton voi korjata, itsellä taisi olla muistaaakseni 4 astetta, niin voin sanoa vilpittömästi että kohtuulliseen hintaan tekevät ammattimiehen työtä. Kun hommaan kuitenkin kuuluu vielä väistämättä vaihteiston irroitus moottorin kanssa alakautta.
Harvinaista porukkaa nykyaikana, ammattimiehiä
Pari ilmiselvää optiota jäi tuosta Autohiomon paketista pois jotka kuitenkin kannattaa ainakin harkita, uusi öljypumppu plus imuputki sihteineen sekä tietenkin venttiilinvälysten tarkistus /säätö koska kansi irrallaan homma on helppo tehdä.
Toinen on kytkinpaketti joko kaksoismassa- tai yksimassavauhtipyörällä sisältäen levyn. asetelman, painelaakerin/työsylinterin/laatikon etupään stefan.
Samaan kuuluu myös vaihteiston vetoakseleiden stefojen vaihto,