Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ärräpärrä kirjoitti:
En ole kertaakaan lisännyt pissapojan nestettä ST:en. Sciroccolla tuli ajettu 4,5 vuotta ja 47 280 km ja alkuperäiset nesteet oli pöntössä. Onkohan viimeksi tullut lisättyä viime vuosituhannella.
St täyttää 8.4 2 v ja on pesty kokonaista 3 kertaa. Huoltoa pitäisi jo alkaa tilaamaan.
Ei oo myyjä ilmoitellut vielä onko uusi Fiesta valmistunut, tilaus oli muistaakseni 24.1. Toivottavasti ei tule vielä, että säästyy rengasrumbalta.
Mitäs Ecobuusteri sun ST-linelle kuuluu, tuliko se jo ?
Piti tulla liikkeeseen viime viikonloppuna, mutta myöhästyi parilla päivällä. Eilen oli kuulema tullut pihaan ja vihdoin ensi viikolla olisi luovutus
Ecobuusteri kirjoitti:
Piti tulla liikkeeseen viime viikonloppuna, mutta myöhästyi parilla päivällä. Eilen oli kuulema tullut pihaan ja vihdoin ensi viikolla olisi luovutus
ST-linessä on ja kun katsoo vaikka youtube-videoita Vignalesta, niin takana on levyjarrut, jopa ford.fi-sivulla olevassa kuvassa. Koetaulu lienee nahkaverhoiltu vakiona. Hinnastossa on myös lisää nahkaverhoilua, jos maksaa päälle 700 euroa, koskee kai istuimia?
Tarkotinkin ettei ainakaan sataheppasessa vignalessa ole levyjarruja takana. Siittähän tässä oli kyse. Katsoppa vaikka nettiautosta myynnissä olevia vignaleja niin huomaat että rummut siellä on takana. Esitteiden kuvat on esitteiden kuvia ja jospa siinä 125 heppasessa vignalessa on levyt takana. St-linessä tietysti on levyt takanasehän mainitaan ihan erikseen jo varusteluettelossa.
Oletteko muuten huomanneet, että uuteen hinnastoon on lisätty LED-ajovalot hintaan 590,64 eur. Viimesessä TM:n talvitestissä moitittiin ajovaloja kehnosta tehosta ja väitettiin, että ei edes rahalla saa parempia. Ei nuo nykyiset halogeenitkaan niin surkeat ole, kyllä niilläkin pärjää. Itse muistan kuplavolkkarin ajovalot 60-luvulta, 6 volttiset, taitavat Fiestan päiväajovalot olla tehokkaammat. Testaajat ovat ajaneet paljon xenonvaloilla varustetuilla autoilla ja toki sen jälkeen normaalit halogeenit näyttävät tehottomilta. Kaverini osti Hondaansa LED-lisäkaukovalon(rekisterikilven päälle) ja kertoi, että kun pistää lyhyet päälle, niin tuntuu siltä, että ei olisi valoja ollenkaan
akk1965 kirjoitti:
Eipä taida saada turvavyömuistutinta pois laillisin keinoin kun kuuluu vakio turvavarusteisiin.
Nyt on oma Fiesta kotiutettu ja tyytyväinen oon. Nyt törmösin tuohon ilmoitukseen turvavöistä! Turvavyö on kiinni, niin info taulu odottaa kuittausta turvavyöstä, vaikka se on kiinni. Sitä tuskin tarvii olla turvavarustuksessa.
Ecobuusteri kirjoitti:
Nyt on oma Fiesta kotiutettu ja tyytyväinen oon. Nyt törmösin tuohon ilmoitukseen turvavöistä! Turvavyö on kiinni, niin info taulu odottaa kuittausta turvavyöstä, vaikka se on kiinni. Sitä tuskin tarvii olla turvavarustuksessa.
Ecobuusterille turvallisia ja nautinnollisia kilometrejä uudella autolla.
Laitatetaas tääkin topicci "seurantaan" ku viimeviikolla tuli emännälle kans fiesta. Ostettiin ihan tuolla vanhanliiton koneella eli 1.1 mut sen verran sentään löyty rahaa et titaniumi maltettiin ottaa. Tuli kyllä yllätyksenä ku auton sain kotia ja aukasin konepellin ni olikin vaa 3 pyttyä On muuten moottoripyörässä samanlainen ja kokonen, mitä nyt 50 heppaa tehokkaampi Mut mitä nyt oon ite saanu sillä ajella niin mukava auto ajaa ja yllättävän hiljanenkin vaikka nastat toki ropisee. Onkos kukaan saanu tota android autoa pelaa ton kanssa? Ite sen puhelimeen laitailin mut en vielä saanu pelaamaan. En toki vielä sen tarkemmin sitä yrittänytkään mutta ei ainakaan Plugandplay alkanu pelaa.
1.3.2018 hinnastoon oli tosiaankin ilmestynyt LED-ajovalot. En löytänyt äkkisiltään tietoja tai kuvausta minkälaisesta LED-ratkaisusta on tarkemmin ottaen kyse. Onks kellään tietoa?
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16
Kyllä tää uus malli omasta mielestä kuraantuu aikasempia herkemmin, vaikka on ollut pakkasta ja kuivat tiet, niin etupyörät roiskii kaiken paskan auton kyljille.
On roiskeläpät ja vakiorenkaat, tai sit on vaan paskasuus katsojan silmissä tai väärän värinen auto
Piti sitä minunkin sitten oikein rekisteröityä tälle foorumille. Aina on tullut ajeltua japanilaisilla ja 1,5vuotta ostin elämäni ensimmäisen fordin ja siitä se näköjään lähti.. Tuli tuossa Helmikuussa tilattua tämä uusi fiesta. 1.1 trendi. Kaupunkissahan sillä tulee suurimmaksi osaksi ajeltua, joten luulisin, että työajot suoriutuu fiestalla hyvin, jos Ka:lla olen pärjännyt, niin fiestallakin päästään määränpäähän. Toukokuun lopussa on merkattu, että auto luovutetaan. Että voi ihmistä jännittää
And here’s why the car is so punchy: although Ford can officially claim only 125lb ft for this engine, it’s producing a fair bit more pulling power than that in reality. On overboost, which is technically ‘transient’ (although available for long enough to be considered permanent in any meaningful sense), the engine actually makes up to 133lb ft in second gear, 148lb ft in third and 155lb ft in fourth, fifth and sixth.
Eli vääntöä löytyy huomattavasti enmmän mitä virallinen 170 Nm lukema.
2.s vaihteella 180Nm
3.s vaihteella 200Nm
4,5,6.s vaihteella 210Nm
Testannu oli juurikin 125hp versio mikä itsellekkkin on tulossa
Tuo "yliahto" on eroa 100 ja 125 heppaisen välillä, siis moottorissa on ahtopuolella ventiili, jolla säädetään maksimiahtopainetta. Se on nimeltään ainankin turbodieseleissä hukkaportiksi. Se toimii tuossa Fiestassa vain säädetyn ajan yhteenmenoon, muistaakseni 30 sekunttia. Siis kun painamme tallan pohjaan ja lähdemme esimerkiksi ohittamaan, niin 30 sekunnin ajan saamme tuota 210 Nm:n väännön käyttöömme, joka merkitsee lähes 25%:n tehonnousua hetkellisesti, siis sen noin 30 sekunnin ajan, se aika kyllä riittää ohituksen tekemiseen. Normaalilla tasaisella nopeudella 100 ja 125 heppainen toimivat ihan samalla vääntömomentilla ja teholla, siksi ei niiden kulutuslukemassa ole oikeastaan mitään eroa. Että aika kova tuo päälle parintonnin lisähinta yhden venttiilin takia, joskin saa siinä samalla myös levyjarrut taakse. Varmaan tuo toiminta-aika on säädetty lyhyeksi ihan moottorin kestävyyden takia.
nestori2 kirjoitti:Tuo "yliahto" on eroa 100 ja 125 heppaisen välillä, siis moottorissa on ahtopuolella ventiili, jolla säädetään maksimiahtopainetta. Se on nimeltään ainankin turbodieseleissä hukkaportiksi. Se toimii tuossa Fiestassa vain säädetyn ajan yhteenmenoon, muistaakseni 30 sekunttia. Siis kun painamme tallan pohjaan ja lähdemme esimerkiksi ohittamaan, niin 30 sekunnin ajan saamme tuota 210 Nm:n väännön käyttöömme, joka merkitsee lähes 25%:n tehonnousua hetkellisesti, siis sen noin 30 sekunnin ajan, se aika kyllä riittää ohituksen tekemiseen. Normaalilla tasaisella nopeudella 100 ja 125 heppainen toimivat ihan samalla vääntömomentilla ja teholla, siksi ei niiden kulutuslukemassa ole oikeastaan mitään eroa. Että aika kova tuo päälle parintonnin lisähinta yhden venttiilin takia, joskin saa siinä samalla myös levyjarrut taakse. Varmaan tuo toiminta-aika on säädetty lyhyeksi ihan moottorin kestävyyden takia.
Itse halusin autoni 3 ovisena ja tuona 100 heppaisena sitä ei saanut. Muuten olisi kyllä riittänyt itselle se 100 heppaakin. Ihan ulkonäköseikan vuoksi kolmi ovisena ja toiseksi paljon helpompi pitää puhtaana. Jää kaksien ovien välien puhdistaminen pois. Onhan tuo myös 20kg kevyempi mitä viisi ovinen malli.
St-line siis tulossa itselle. Titaniumikin olisi kelvannut jos olisi saanut kolmi ovisena. 70hp nuhapumppua en kelpuuttanut moottoriksi minkä olisi saanut 3 ovisena Trend varusteltuna.
miilvi kirjoitti:
Itse halusin autoni 3 ovisena ja tuona 100 heppaisena sitä ei saanut. Muuten olisi kyllä riittänyt itselle se 100 heppaakin. Ihan ulkonäköseikan vuoksi kolmi ovisena ja toiseksi paljon helpompi pitää puhtaana. Jää kaksien ovien välien puhdistaminen pois. Onhan tuo myös 20kg kevyempi mitä viisi ovinen malli.
St-line siis tulossa itselle. Titaniumikin olisi kelvannut jos olisi saanut kolmi ovisena. 70hp nuhapumppua en kelpuuttanut moottoriksi minkä olisi saanut 3 ovisena Trend varusteltuna.
Onneksi on joku muukin joka haluaa autonsa 3- ovisena, harvassa ovat nykyään ne jotka haluavat. Itsellä ollut 21 autoa ja kaikki 3-ovisia. Hieno tuo ST-line 3- ovisena. Minunkin teki mieli vaihtaa punaiseen 3- oviseen 140 heppaiseen ST-lineen, mutta maltoin vielä odottaa uutta ST:tä. Kaupan kimmokkeena oli 0% korko ilman muita kuluja. No perheen toiseksi kulkineeksi tilattiin 100 heppainen titanium. Minkä värisenä otit ST linen ja millä lisävarusteilla?
Eilen syttyi moottorin vikavalo, kilometrejä 2300. Onneksi olin muutenkin matkalla myyjäliikkeeseen auton kanssa. Uskomaton auto kyllä, jos ottaa huomioon, että on uusi.
shitbreak kirjoitti:Eilen syttyi moottorin vikavalo, kilometrejä 2300. Onneksi olin muutenkin matkalla myyjäliikkeeseen auton kanssa. Uskomaton auto kyllä, jos ottaa huomioon, että on uusi.
Toisella foorumilla näkyisi olevan samanlainen tapaus. Ilmeisesti Lambda-anturissa vikaa. Oma Fiesta on vihdoin viimein vajaan 7kk odotuksen jälkeen ollut tiistaista astin ajossa. Hemmeti hyvä tuo on ja vaimokin sitä kehui hiljaisemmaksi edelliseen Fiestaan nähden. Ratti on omassa suorassa ja kulkee suoraan, mutta kuivalla asfaltilla jotenkin levottomalta tuntuu? Renkaina on Contin kitkat 195/55/16 koossa. Rengaspaineet laitoin eteen 2,6bar ja taakse 2,3. Ohjekirjan 2,3bar ja 1,8bar taakse en viitsinyt laittaa, kun tuo 1,8bar on jo ”lähes” tyhjä rengas. Taidan kokeilla laittaa kaikkiin saman 2,5bar mitä vanhassakin Fiestassa pidin.
Ecobuusteri kirjoitti:
Toisella foorumilla näkyisi olevan samanlainen tapaus. Ilmeisesti Lambda-anturissa vikaa. Oma Fiesta on vihdoin viimein vajaan 7kk odotuksen jälkeen ollut tiistaista astin ajossa. Hemmeti hyvä tuo on ja vaimokin sitä kehui hiljaisemmaksi edelliseen Fiestaan nähden. Ratti on omassa suorassa ja kulkee suoraan, mutta kuivalla asfaltilla jotenkin levottomalta tuntuu? Renkaina on Contin kitkat 195/55/16 koossa. Rengaspaineet laitoin eteen 2,6bar ja taakse 2,3. Ohjekirjan 2,3bar ja 1,8bar taakse en viitsinyt laittaa, kun tuo 1,8bar on jo ”lähes” tyhjä rengas. Taidan kokeilla laittaa kaikkiin saman 2,5bar mitä vanhassakin Fiestassa pidin.
Täälläkin lambdan lämmityspiirin hetkellinen katkos tms moottorin vikavalon syynä, menee kohta uudelleen huoltoon, kun eivät ekalla kerralla saaneet itse vikaa päälle nollauksen jälkeen. Etusähkölasit toimivat itsellä hieman kummasti. Jos avaa ikkunaa n10cm ja yrittää sulkea lasi ajaa itsensä alaspäin ja pysähtyy 5 cm alarajasta ylöspäin. Edelliseen korimalliin verrattuna tämä tuntuu minustakin jotenkin levottomalta, ja luistonesto on epäherkempi, antaa sutia huomattavista edellistä enemmän liikkeelle lähtiessä.
Boosteri kirjoitti:
Täälläkin lambdan lämmityspiirin hetkellinen katkos tms moottorin vikavalon syynä, menee kohta uudelleen huoltoon, kun eivät ekalla kerralla saaneet itse vikaa päälle nollauksen jälkeen. Etusähkölasit toimivat itsellä hieman kummasti. Jos avaa ikkunaa n10cm ja yrittää sulkea lasi ajaa itsensä alaspäin ja pysähtyy 5 cm alarajasta ylöspäin. Edelliseen korimalliin verrattuna tämä tuntuu minustakin jotenkin levottomalta, ja luistonesto on epäherkempi, antaa sutia huomattavista edellistä enemmän liikkeelle lähtiessä.
Varmaan pitää olla huoltoon yhteydessä, jos kulmissa on heittoa. Kuulema useasti uusissa autoissa on kulmat viturallaan, ja auto muuttuu huomattavasti kun kulmat säädetään. Itse odottelen kesärenkaiden vaihtoon astin. Jos vielä tuntuu ”levottomaltta”, niin kai se pitää kulmat tarkistuttaa. Kuulema jos on heittoa, niin menee takuuseen.