Niihin lenkkeihin on pyöritetty teippiä jo vuodesta 98..mk1 focukseen..jaska74 kirjoitti:
Kävin äsken huollossa asian kanssa, ja sanoivat että joissain malleissa on se lukon vastakappale säädettävä millä kolinan saa pois, mutta yllättäen mulla ei ollut joten laittoivat siihen lenksukkaan vain teippiä päälle jotta siitä tulee paksumpi ja kolina loppuu (vaunula malmi)
Ei kuulemma fordilta ole tullut mitään virallista ohjetta korjaukseen, vaikka heti tiesivät sen farkun tyyppiviaksi
Focus 2015
Re: Focus 2015
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Focus 2015
Kysymys valoista:
Alla on vm. 2017 Focus Edition tavallisilla halogeenivaloilla. Automyyjä sanoi että valokytkin kannattaa pitää aina "A"-asennossa. Se kuitenkin sammuttaa valot päiväsaikaan. Haluaisin että valot ovat aina ajossa päällä. Kuulemma myös perävaunun vetäminen vaatii "ON"-asentoa.
Voiko kytkimen jättää "ON"-asentoon? Valot kyllä näyttäisivät tässäkin asennossa sammuvan kun auton sammuttaa, mutta varoitussummerissa käy kauhea kilinä kun oven avaa.
Alla on vm. 2017 Focus Edition tavallisilla halogeenivaloilla. Automyyjä sanoi että valokytkin kannattaa pitää aina "A"-asennossa. Se kuitenkin sammuttaa valot päiväsaikaan. Haluaisin että valot ovat aina ajossa päällä. Kuulemma myös perävaunun vetäminen vaatii "ON"-asentoa.
Voiko kytkimen jättää "ON"-asentoon? Valot kyllä näyttäisivät tässäkin asennossa sammuvan kun auton sammuttaa, mutta varoitussummerissa käy kauhea kilinä kun oven avaa.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2015
ST farmari/2017 talvikokemuksia:
- oikean puoleinen tuulilasinpyyhin jäätynyt 2 kertaa ajossa (lähtiessä irroitettu) eikä liikkunut, toivottavasti systeemi sellainen ettei tule tuhoa
- takakontin luukun yläsauma kerää lumet sisään ja haasteellinen puhdistaa. Hammasharjasta pitäisi saada vähän isompi versio.
- tarttuvalla lumikelillä renkaiden ja lokasuojien välys aika pieni....
- luistoneston poistonappi tosi hyvä, takaa etenemisen umpilumessa. Sensijaan näytön varoitukset ja siitä johtuvat viiveet ärsyttävät (traction control off, sports mode ....)
- polanteisella maantiellä 4 ja 5 vaihde hyviä kun pieni moottorijarrutus mukana, liukkaat mutkat (manuaali). Mitenkä ajo menisi powershift vaihteistolla?
Ajoltaan liukkaalla mallikas ja jäykän alustan ansiosta kuorma ei tunnu. 1000km maantiekulutus talvioloissa, täysi kuorma, boksi katolla, 5.4 ajotietokoneen mukaan (diesel)
- oikean puoleinen tuulilasinpyyhin jäätynyt 2 kertaa ajossa (lähtiessä irroitettu) eikä liikkunut, toivottavasti systeemi sellainen ettei tule tuhoa
- takakontin luukun yläsauma kerää lumet sisään ja haasteellinen puhdistaa. Hammasharjasta pitäisi saada vähän isompi versio.
- tarttuvalla lumikelillä renkaiden ja lokasuojien välys aika pieni....
- luistoneston poistonappi tosi hyvä, takaa etenemisen umpilumessa. Sensijaan näytön varoitukset ja siitä johtuvat viiveet ärsyttävät (traction control off, sports mode ....)
- polanteisella maantiellä 4 ja 5 vaihde hyviä kun pieni moottorijarrutus mukana, liukkaat mutkat (manuaali). Mitenkä ajo menisi powershift vaihteistolla?
Ajoltaan liukkaalla mallikas ja jäykän alustan ansiosta kuorma ei tunnu. 1000km maantiekulutus talvioloissa, täysi kuorma, boksi katolla, 5.4 ajotietokoneen mukaan (diesel)
Re: Focus 2015
Tämä on kyllä todella ärsyttävä "ominaisuus". Pyyhkijät laskevat liian alas niin tuulilasilämppäristä eikä puhaltimesta ei ole tässä tapauksessa mitään hyötyä..hke kirjoitti:ST farmari/2017 talvikokemuksia:
- oikean puoleinen tuulilasinpyyhin jäätynyt 2 kertaa ajossa (lähtiessä irroitettu) eikä liikkunut, toivottavasti systeemi sellainen ettei tule tuhoa
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Samaa vikaa, jäätyvät kyllä turhan herkästi. Nariseeko teillä nuo pyyhkimet? Mulla ihan uudesta asti kuljettajan puoleinen pyyhkiä pitänyt ihan hirveää mekkalaa kun lasi on vähänkään kuivahko, niinkuin se olisi liian tiukka tai väärässä kulmassa, onkohan tuohon jotain säätöä tai kikka kolmosta?Jap3 kirjoitti: Tämä on kyllä todella ärsyttävä "ominaisuus". Pyyhkijät laskevat liian alas niin tuulilasilämppäristä eikä puhaltimesta ei ole tässä tapauksessa mitään hyötyä..
Oon tykänny kyllä talviautoilusta Focuksella, lämpenee todella nopeasti ja ei tarvi mitään pahveja asennella keulaan kovillakaan pakkasilla (-25 kokemuksia tähän asti). Tuulilasin lämmitys on kyllä noussut ominaisuudeksi, josta en jatkossa tingi. Muuten 12000 nyt mittarissa ja ei minkäänlaisia ongelmia ollut.
IceContact 2 mitkä tuli auton mukana on olleet kyllä todella miellyttävät ajaa, tarkka ohjaus ja hyvä pito, niin välillä tuntuu vauhti karkaavan vähän liikaakin lapin teillä. Pysähdysmatkakin tuli testattua kun poro tuli mutkassa tielle, pysähty kyllä käsittämättömän lyhyellä matkalla auto 100 -> 0, huonommilla renkailla olisi ollut konehuoneessa lihaa. Parhaat talvirenkaat mitä itellä on ikinä ollut.
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Itse vedin tuolta oikealle ja ylös, voi olla että tuossa on ilman defaa esteAAR85 kirjoitti:Tuli eilen väkerrettyä lisävalo keulille. Johdon vieminen puskurin läpi konehuoneeseen osottautui hankalaksi. Autossa on ne aktiivisiet läpät siellä maskin takana. Alemmassa ja ylemmässä. Alemmasta sain rautalangan läpi, muttei siitä olis johdon liitin enää mahtunut läpi.
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Joo ummessa on mulla tuostakin kohtaa.. Onko sulla tehty tuohon läpi defan piuhalle vai onko siellä tehtaan jäljilta noin iso tila auki?akusfont kirjoitti: Itse vedin tuolta oikealle ja ylös, voi olla että tuossa on ilman defaa este
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Ulkoapäin katottuna se näyttää siltä, että siitä on vaan muovia työnnetty pois edestä että saa defan piuhan menemään, vaikea sanoa onko sitä leikelty tai tehty jotain muuta, se on myyjäliikkeen asentama, en tiedä miten tehdas ne laittas.AAR85 kirjoitti:
Mut sen verran oli tilaa että sai tuon lisävalon piuhan ja liittimet menemään samasta kolosta.
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Jees selvä homma. Juurikin tuosta kohtaa minäkin sain rautalangan läpi, mutten suurempaa. Sillä oli ihan kulmassa pienen pieni kolo. Pitää kattoa, että jos siihen tekis liittimen mentävän reijän. Varmaan viisainta ottaa alhaalta auki ja kattella, ettei ole mitää rikkoontuvaa takana.akusfont kirjoitti: Ulkoapäin katottuna se näyttää siltä, että siitä on vaan muovia työnnetty pois edestä että saa defan piuhan menemään, vaikea sanoa onko sitä leikelty tai tehty jotain muuta, se on myyjäliikkeen asentama, en tiedä miten tehdas ne laittas.
Mut sen verran oli tilaa että sai tuon lisävalon piuhan ja liittimet menemään samasta kolosta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Itse vaihdoin tarvikesulat, niin parani huomattavasti. Ei ne vieläkään täydelliset ole, mutta kelpaavat.Nariseeko teillä nuo pyyhkimet? Mulla ihan uudesta asti kuljettajan puoleinen pyyhkiä pitänyt ihan hirveää mekkalaa kun lasi on vähänkään kuivahko, niinkuin se olisi liian tiukka tai väärässä kulmassa, onkohan tuohon jotain säätöä tai kikka kolmosta?
Tesla Model Y Performance
Re: Focus 2015
Jaaahas, Focus alkoi sitten kummittelemaan. Joka kerta, kun painan start nappia niin takakopan luukku aukee itekseen?! Ensin luulin, että joku painoi avaimesta luukun avausnappia, mut tää toistui monta kertaa, kun kokeilin.. Kellää muul tapahtunut vastaavaa? Pitää soitella huoltoon..
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Mulla on vm.15 halogeeneilla ja aiheesta kyselin aikanaan oikein Suomen pääkonttorilta.Don MC kirjoitti:Kysymys valoista:
Alla on vm. 2017 Focus Edition tavallisilla halogeenivaloilla. Automyyjä sanoi että valokytkin kannattaa pitää aina "A"-asennossa. Se kuitenkin sammuttaa valot päiväsaikaan. Haluaisin että valot ovat aina ajossa päällä. Kuulemma myös perävaunun vetäminen vaatii "ON"-asentoa.
Voiko kytkimen jättää "ON"-asentoon? Valot kyllä näyttäisivät tässäkin asennossa sammuvan kun auton sammuttaa, mutta varoitussummerissa käy kauhea kilinä kun oven avaa.
Ne valot eivät kuulemma voi sammua ON-asennossa. Ne s**tanan torvet eivät uskoneet, että niin tapahtuu. Soittivat oikein vielä takaisin kun olivat keskenään jutelleet.
No ne valot sammuu kuitenkin, sopi heille tai ei.
En ole ikinä ottanut riskiä että jättäisin ne päälle ja aamulla tulisin kokeilemaan onko akku tyhjä.
Mulla on koodattu ajovalot aina päälle ihan vaan sen vuoksi, että takavalot pysyvät päällä.
Harmittaa, koska mielestäni ajovaloautomaatiikka toimii todella hyvin, mutta päiväajovalojen kanssa eivät takavalot pala.
Tulossa: 2024 Kuga ST-line X AWD
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Focus 2015
Paljonkohan tuossa tuulilasin lämmityksessä mahtaa olla watteja? Tuntuu sisävalot kyykkäävän aika pahasti kun tuon laittaa pakkas aamunä päälle vaikka auto on käynnissä..
Ja vaikka eberistä on ruksattu "aux heater" päälle, niin ei tää 1.0 bensakone meinaa kyllä edes nollakelissä lämmetä, silti ihmeellisiä puheita pitkin nettiä että focus olis nopea lämpiämään..?
Ja vaikka eberistä on ruksattu "aux heater" päälle, niin ei tää 1.0 bensakone meinaa kyllä edes nollakelissä lämmetä, silti ihmeellisiä puheita pitkin nettiä että focus olis nopea lämpiämään..?
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Focus 2015
Voisko termarissa olla vikaa?jaska74 kirjoitti:Paljonkohan tuossa tuulilasin lämmityksessä mahtaa olla watteja? Tuntuu sisävalot kyykkäävän aika pahasti kun tuon laittaa pakkas aamunä päälle vaikka auto on käynnissä..
Ja vaikka eberistä on ruksattu "aux heater" päälle, niin ei tää 1.0 bensakone meinaa kyllä edes nollakelissä lämmetä, silti ihmeellisiä puheita pitkin nettiä että focus olis nopea lämpiämään..?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line
Re: Focus 2015
ST 2.0 diesel osoittautunut tosi lämpimäksi (selvä parannus Mondeo 2.0 flexifuel verrattuna), pätkäajossa webasto tosin näyttää aina toimivan.
Maski osin peitetty vanhan (Mondeo IV) maskisuojan jämillä, kaihtimet tosin näyttäisi olevan kiinni. Mutta ainakin alaosan suojaus näyttää estäneen lumen/jään tunkeutumisen.
Maski osin peitetty vanhan (Mondeo IV) maskisuojan jämillä, kaihtimet tosin näyttäisi olevan kiinni. Mutta ainakin alaosan suojaus näyttää estäneen lumen/jään tunkeutumisen.
Re: Focus 2015
Litarasissa ollut termari vikoja, just kävi takuu huillossa ja laittoivat uuden.
Koneessa on tupla termostaatti, joista huollossa eivät tienneet mitään. Vaihtoivat vain pää termostaatin joka siis pitää koneen lämmöt nyt tasan keskellä, mutta lohkon termostaatin olemassa olosta eivät edes tienneet. Se vaikuttaa eniten lämpenemis nopeuteen.
Koneessa on tupla termostaatti, joista huollossa eivät tienneet mitään. Vaihtoivat vain pää termostaatin joka siis pitää koneen lämmöt nyt tasan keskellä, mutta lohkon termostaatin olemassa olosta eivät edes tienneet. Se vaikuttaa eniten lämpenemis nopeuteen.
Re: Focus 2015
Mistä tietää onko omassa tuo termarivika?
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2015
Itse olen kolmea eri 1.0 Ecoboost Focusta ajellu talvella ja kaikki kyllä alkanu pukata lämmintä noin 5min sisällä ja sen verran kuumaa pukanneet ettei hetken ajon jälkeen tarvi takkia tai hanskoja. Jos ei noin ole, niin jossain kyllä vikaa, PTC-vastuksissa tai termareissa?
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Itellä kanssa 1.0l ecoboostis tulee niin kuumaa ilmaa että soijaa melkein pukkaa. Vaikka laittasi pakkasella 20-21 astetta
Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-Line -17
Ex:
Opel Astra Sports Tourer Sport 1.4T -12
BMW E91 320i 2.0 -06
Opel Astra 1.6 -10
Ford Mondeo Ghia X 2.0 -06
Ex:
Opel Astra Sports Tourer Sport 1.4T -12
BMW E91 320i 2.0 -06
Opel Astra 1.6 -10
Ford Mondeo Ghia X 2.0 -06
Re: Focus 2015
Onko teillä 1.0l ecoboost bensa miten lämmennyt talvella? Tarkoitan että mihin asti teidän lämpömittari kipuaa? Itsellä jää toho 75asteesaan tai alle. Kokemusta ei ole kesällä mihin lukemiin nousee.
Re: Focus 2015
Termari rikki, pitää nousta joka kelissä puoleen väliin. Mittariston valikosta näkee myös tarkat lämmöt.Wasperi kirjoitti:Onko teillä 1.0l ecoboost bensa miten lämmennyt talvella? Tarkoitan että mihin asti teidän lämpömittari kipuaa? Itsellä jää toho 75asteesaan tai alle. Kokemusta ei ole kesällä mihin lukemiin nousee.
Re: Focus 2015
Ja tämä ilmeisesti menee takuun piiriin?EeroH kirjoitti: Termari rikki, pitää nousta joka kelissä puoleen väliin. Mittariston valikosta näkee myös tarkat lämmöt.
Re: Focus 2015
Kyllä.Wasperi kirjoitti: Ja tämä ilmeisesti menee takuun piiriin?
Re: Focus 2015
Ja taas kysymys....
Huomasin että farkun takasivulasissa on pari lämmitysraitaa (antenni?) Vaikka katolla on ihan erillinen piiska.
Miksi kaksi antennia vaikka ei ole navia
Huomasin että farkun takasivulasissa on pari lämmitysraitaa (antenni?) Vaikka katolla on ihan erillinen piiska.
Miksi kaksi antennia vaikka ei ole navia
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
"Autosi takasivulasissa on TMC (liikennetieto) / DAB (digitaaliradio) antenni. Varsinainen radion antenni on piiska-antenni katolla."jaska74 kirjoitti:Ja taas kysymys....
Huomasin että farkun takasivulasissa on pari lämmitysraitaa (antenni?) Vaikka katolla on ihan erillinen piiska.
Miksi kaksi antennia vaikka ei ole navia