Startti siis napsahtaa, elikkä solenoidi on sanoisiko 99-prosenttisen varmasti kunnossa. Samalla prosentilla uskallan väittää, että ongelman syynä ovat loppuunkuluneet hiilet. Miten kova homma on irroittaa tuo starttimoottori autotallioloissa, onko pakko mennä auton alle? Nimittäin todella raskasta lumisella pihalla yrittää pukata auto edes talliin saati saada sitä käännettyä. Eihän kai noita nykyautoja ketä pukata käyntiin.
Itse katselin konetilaa, ja luinkin siitä tietoa, että startti olisi siellä alla. No, jos on pakko niin yritetään jotenkin päästä sinne alle turvallisesti. Pitää vaihtaa tuohon starttiin hiilet niin pääsee reilusti halvemmalla. Uusi käytetty startti maksaa sairaat 100 e, esim. Nissan Almeraan oli vain 50 eur. Mikä ihme noisa Focuksen starteissa maksaa?
