Kesärenkaisiin verrattuna täysin hiljaiseksi tuli kabiini. On kun isolla mersulla ajelisi

Itsellä nuo Mondeo Mk5:ssa. Eihän Mondeo nyt mikään sporttinen ole, joten mielipiteelläni ei ehkä painoarvoa. Minusta nuo Contin talvikumit ovat ihan napakat, edellyttäen toki että paineita on pakkasellakin reilusti yli 2,5 baria, siis jossain 2,8 barin tienoilla jos ei enemmänkin. Kesärenkaina minulla on Contin SportContact 5:t joihin siis vertaan.S-P-H kirjoitti: Talvirengas: Continental Ice Contact 2 205/55/16
Viime huhtikuussa perhana puhkes rengas ja töiden päätteeksi nitkuttelin rengasliikkeeseen. No, vanhat talvirenkaat oli aivan loppu, joten ehkä ne hajos hyvällä hetkellä. Rengasliikkeessä tietenkin vain kevään viimeiset ja kaikista kalleimmat enää jäljellä hyllyssä.
+Aivan tolkuttoman hyvä pito versus vanhat kuluneet talvirenkaat
-Aivan tolkuttoman veltot renkaat. Jotkut tykkää, ittelle melko myrkkyä semmoset muljuavat renkaat muuten napakassa ja tarkassa autossa. Vastaavasti se pito varmaan osaksi syntyy tuosta pehmeästä renkaasta.
Mielipiteitä mahtuu tähän maailmaan ja renkaista niitä kuuluisasti riittääfordever kirjoitti: Itsellä nuo Mondeo Mk5:ssa. Eihän Mondeo nyt mikään sporttinen ole, joten mielipiteelläni ei ehkä painoarvoa.
Nyt kun nuo on taas alla niin on ne vaan veltot ei siitä pääse mihinkään. 80 km/h vauhdissa, jos tekee ratilla testiksi vähän äkkinäistä liikettä ni ihan hirvee muljuaminen. Tämä tietenkin kun on vielä kuivaa asfalttia. Liukkaalla eri asia.S-P-H kirjoitti:
Talvirengas: Continental Ice Contact 2 205/55/16
-Aivan tolkuttoman veltot renkaat. Jotkut tykkää, ittelle melko myrkkyä semmoset muljuavat renkaat muuten napakassa ja tarkassa autossa. Vastaavasti se pito varmaan osaksi syntyy tuosta pehmeästä renkaasta.
No sehän on helppoa, etuvetoisissa paremmat renkaat aina eteen...S-P-H kirjoitti: Olin unohtanu merkitä kummalla puolella renkaat oli kun keväällä otin ne pois ja olipa mukava mietiskellä kummalle puolelle piti laittaa nyt alle. Renkaissa kun lukee vain outside eikä ole suuntaa.
Nyt taitaa kumminkin olla eriasiasta kyse. Eli kummalla puolen renkaat on ollut oli kysymyksessä. Mielellään pitäisi puolen oikeana, ettei pyörimissuunta muutu. Jos nastarenkaista kyse niin on hyvinkin tärkeää ettei pyörimissuunta muutu, kun on vaarana että nasta löystyy. Yleensä nastarenkaissa tuo pyörimissuunta on. Sitten tuohon mitä tursas san oit että aina paremmat renkaat etuvetoisessa eteen. Ei se tainnut sitten olla helppoatursas kirjoitti: No sehän on helppoa, etuvetoisissa paremmat renkaat aina eteen...
Näin juuri, juuri näin siis käytännössä..perä ei ikinä ole irronnut. Keula lähtee irti helposti liukkaalla ajaessa jos erehtyy jarrua samalla painamaan..Arski54 kirjoitti:Noin ne opettaa, mutta itse laitan aina paremmat renkaat eteen.
1. Jos perä lähtee irti sen vielä hallitsee.
2. Jos keula lähtee irti, kuljettajasta tuli juuri silloin matkustaja.
3. Eturenkaat kuluu nopeammin, näin sinulla on suurinpiirtein samantasoiset renkaat joka pyörässä.
Tuo paremmat renkaat eteen itselläkin periaatteena harrastevehkeessä (Sierra) kun haluan ajaa näin:tursas kirjoitti: Näin juuri, juuri näin siis käytännössä..perä ei ikinä ole irronnut. Keula lähtee irti helposti liukkaalla ajaessa jos erehtyy jarrua samalla painamaan..
Itsellä meni tuossa emännän autoon talvirenkaita (nasta) pääilmansuunnat sekaisin eli operaation päätteeksi kesärenkaisiin merkkejä laittaessani huomasin että vasemman puolen pyörät meni jostain syystä oikealle ja päinvastoin. Periaatteessa samalla kun vaihdoin viime talven etuset taakse niin tulipa tehtyä tämän uudemman Mondeon ohjekirjassakin suositeltu renkaiden ristiinvaihto... ei ollut kyllä hyvä juttu ollenkaan.Ecobuusteri kirjoitti: Nyt taitaa kumminkin olla eriasiasta kyse. Eli kummalla puolen renkaat on ollut oli kysymyksessä. Mielellään pitäisi puolen oikeana, ettei pyörimissuunta muutu. Jos nastarenkaista kyse niin on hyvinkin tärkeää ettei pyörimissuunta muutu, kun on vaarana että nasta löystyy. Yleensä nastarenkaissa tuo pyörimissuunta on. Sitten tuohon mitä tursas san oit että aina paremmat renkaat etuvetoisessa eteen. Ei se tainnut sitten olla helppoa![]()
Itsellä Mondeo mk4:ssä continental ice contact 2, koossa 205/55/16S-P-H kirjoitti: Nyt kun nuo on taas alla niin on ne vaan veltot ei siitä pääse mihinkään. 80 km/h vauhdissa, jos tekee ratilla testiksi vähän äkkinäistä liikettä ni ihan hirvee muljuaminen. Tämä tietenkin kun on vielä kuivaa asfalttia. Liukkaalla eri asia.
Olin unohtanu merkitä kummalla puolella renkaat oli kun keväällä otin ne pois ja olipa mukava mietiskellä kummalle puolelle piti laittaa nyt alle. Renkaissa kun lukee vain outside eikä ole suuntaa.