Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MJR18 kirjoitti:
Ite tein saman homman jo vuosia sitten eikä siitä pitkäksi aikaa ollut iloa.. Nyt on jo uudet umpiotkin ja vika jatuu Ei oo taas pariin kuukauteen sitä kertaakaan tehny mutta varmaan jo huomenna ku siitä nyt puhuu.
Nyt on kulunut suunnilleen vuosi liittimen puhdistuksesta sekä kiristyksestä ja montikka ei ole sen jälkeen herjannut kertaakaan valoista. Alan kohta uskomaan korjaukseni onnistuneen
Ostin juuri 2010 vuoden Mondeo 2.0 tdci 350 tkm poweshiftillä ja kerran prisman parkissa vekslaillessa mikään vaihteista ei enää mennyt silmään. Käytin virrat pois ja ongelma poistui.
Toisella kertaa s-vaihteella kovan kiihdytyksen jälkeen vaihteisto alkoi pätkimään ja moottorin kierrokset myös heittelivät ja s alkoi vilkkumaan näytöllä. Näytölle tuli lukemaan transmission service requird. Taas auto tien sivuun ja virrat pois niin ongelma poistui.
Kellään tapahtunut vastaavaa tai muuten vain tietoa?
Toinen juttu, yritin päästä lukemaan vikatietoja OK-nappi pohjassa virta-avainta kääntäen Test-tekstiin asti. Mittariston testaus meni päälle ja lopuksi tuli lukemaan "Gauge sweep" mutta pidemmälle en päässyt. Mistähän tämä johtui?
Ostin juuri 2010 vuoden Mondeo 2.0 tdci 350 tkm poweshiftillä ja kerran prisman parkissa vekslaillessa mikään vaihteista ei enää mennyt silmään. Käytin virrat pois ja ongelma poistui.
Toisella kertaa s-vaihteella kovan kiihdytyksen jälkeen vaihteisto alkoi pätkimään ja moottorin kierrokset myös heittelivät ja s alkoi vilkkumaan näytöllä. Näytölle tuli lukemaan transmission service requird. Taas auto tien sivuun ja virrat pois niin ongelma poistui.
Kellään tapahtunut vastaavaa tai muuten vain tietoa?
Toinen juttu, yritin päästä lukemaan vikatietoja OK-nappi pohjassa virta-avainta kääntäen Test-tekstiin asti. Mittariston testaus meni päälle ja lopuksi tuli lukemaan "Gauge sweep" mutta pidemmälle en päässyt. Mistähän tämä johtui?
Koska on laatikon öljyt vaihdettu viimeksi? Entä suodatin ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
NiceMan kirjoitti:
Koska on laatikon öljyt vaihdettu viimeksi? Entä suodatin ?
Ei tietoa laatikkoöljyn vaihdosta. Liikkeeseen menin takaisin kyseleen, niin epäili prisman pihalla tapahtuneen johtuvan liian nopeasta vaihteenvalitsimen siirtämisestä ja kiihdytyksessä aiheutuneen ongelman siitä että laatikko on ns. oppivaa mallia eikä olisi välttämättä tottunut moiseen. Tiiäppä tuota sitten.
Kuokitaan vähän Mondeon puolelle S-maximaalisella asialla, jos olis paremmin tietoa, tekniikka kuitenki samaa. Eli miten lisävalojen lisäys? Siis sotkematta CANniväylää, onko foortilta saatavilla jotain kytkentäsarjaa väylään lisävaloille? Tai mistä herätä otetaan? (Entä kiinnitys puskuriin, onko siellä jotain varottavaa?)
i tietoa laatikkoöljyn vaihdosta. Liikkeeseen menin takaisin kyseleen, niin epäili prisman pihalla tapahtuneen johtuvan liian nopeasta vaihteenvalitsimen siirtämisestä ja kiihdytyksessä aiheutuneen ongelman siitä että laatikko on ns. oppivaa mallia eikä olisi välttämättä tottunut moiseen. Tiiäppä tuota sitten.
Voisko johtua vanhoista öljyistä?
Laatikon öljynvaihtoväli on 60000Km ... ja jos ei tuossa ole vaihdettu niin ongelmia tiedossa, kalliita.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Ostin juuri 2010 vuoden Mondeo 2.0 tdci 350 tkm poweshiftillä ja kerran prisman parkissa vekslaillessa mikään vaihteista ei enää mennyt silmään. Käytin virrat pois ja ongelma poistui.
Toisella kertaa s-vaihteella kovan kiihdytyksen jälkeen vaihteisto alkoi pätkimään ja moottorin kierrokset myös heittelivät ja s alkoi vilkkumaan näytöllä. Näytölle tuli lukemaan transmission service requird. Taas auto tien sivuun ja virrat pois niin ongelma poistui.
Kellään tapahtunut vastaavaa tai muuten vain tietoa?
Toinen juttu, yritin päästä lukemaan vikatietoja OK-nappi pohjassa virta-avainta kääntäen Test-tekstiin asti. Mittariston testaus meni päälle ja lopuksi tuli lukemaan "Gauge sweep" mutta pidemmälle en päässyt. Mistähän tämä johtui?
nuolinäppäimillä alas ja ylöspäin pitäisi tuosta päästä selaamaan tietoja. Jos nuolista ei tapahdu mitään niin sitten en kyl osaa sanoa. Mutta tuo alku on mennyt ainakin oikein. Eipä niistä tiedoista kyllä paljoa ole apua mitä sieltä löytyy. Ainut oikeastaan on latausjännite jos sitä haluaa seurata ja koneen lämmöt.
Deippa kirjoitti:Kuokitaan vähän Mondeon puolelle S-maximaalisella asialla, jos olis paremmin tietoa, tekniikka kuitenki samaa. Eli miten lisävalojen lisäys? Siis sotkematta CANniväylää, onko foortilta saatavilla jotain kytkentäsarjaa väylään lisävaloille? Tai mistä herätä otetaan? (Entä kiinnitys puskuriin, onko siellä jotain varottavaa?)
Jos halogeenit niin ihan normaali kytkentä releellä. Jos xenonit niin haet motonetistä sen 60€ maksavan kytkentäsarjan. Sillä kytkentä on todella helppo tehdä. Yhteen johtoon heräte pitkiltä ja muuten vaan akkuun/maihin piuhat kiinni ja toiset lisävaloihin.
S-maxin puskurista en osaa sanoa. Omaan mondeoon laitoin vaan kilpitelineen ilman mitään lisätuentaa ja sitten valoihin ylätuet.
Ostin MK4 farmari mondeon hiljattain, 1.8 TDCI 92 kW moottorilla. Ihmettelin vain rekisteriotteeseen merkittyä perävaunun massaa: jarruitta 720 kg ja jarruin 800 kg.
Eikö tuo tosiaan pysty painavampaa jarrullista kärryä vetämään? Luulisi tuon kokoluokan autoon saavan jo kytkeä hieman painavemmankin kärryn, vai mistähän noin vähäiseltä kuulostava jarrullisen kärryn massa johtuu... Onko se vain auton ominaisuus?
foop kirjoitti:Ostin MK4 farmari mondeon hiljattain, 1.8 TDCI 92 kW moottorilla. Ihmettelin vain rekisteriotteeseen merkittyä perävaunun massaa: jarruitta 720 kg ja jarruin 800 kg.
Eikö tuo tosiaan pysty painavampaa jarrullista kärryä vetämään? Luulisi tuon kokoluokan autoon saavan jo kytkeä hieman painavemmankin kärryn, vai mistähän noin vähäiseltä kuulostava jarrullisen kärryn massa johtuu... Onko se vain auton ominaisuus?
Onko econetic malli niissä on olemattomat vetopainot..??
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
foop kirjoitti:Joo kyllä tämä taitaa ECOnetic olla... Onko muissa Mondeo MK4-malleissa sitten suuremmat vetopainot?
Muissa on isommat painot..econetic on pohistely malli pidemmät välitykset yms..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ookei, no hyvä tietää, en ole noihin Fordin mallinimeämisiin niin perehtynyt. Eroaako Econetic jollain tavalla rakenteellisesti muista, jotta se ei kestä vetää painavempaa kärryä? Vai onko kyseessä keinotekoinen "pihistelymallin" rajoite?
Pitempien välitysten en näkisi olevan ongelma, sillä kärryn kanssa voi ajaa pykälää pienemmällä vaihteella. Ja moottorissa pitäisi olla riittävästi tehoa vetää isompaa jarrullista kärryä (92 kW & 320 Nm), kuin vain 800 kg. Paljonko muuten on muissa malleissa kärryjen painot jarruin ja jarruitta?
EDIT: Lueskelin asiasta englanninkielisiltä sivuilta: Vetomassa perustuu niiden mukaan siihen, että auton pitää pystyä lähtemään liikkeelle 12,5% nousulla olevasta mäestä kärryn kanssa. Juurikin ECOnetincin tavallista pidempien välityksien vuoksi se ei onnistu painavemmalla kärryllä (omien kokemuksien mukaan mäkilähdöt jo tyhjälläkin autolla tuottavat haastetta). Siitä tulee tämä 800 kg painoraja kärrylle - kyseessä on tosiaan pidempiin välityksiin liittyvä asia, vaikka auton rakenteellinen kestävyys kestäisi kyllä vetää. 1.8 TDCI mottori alkaa heräämään henkiin vasta yli 1400 rpm kohdilla, joten mäkilähtö suurella massalla tuottaisi suuria ongelmia.
Tervehdys kaikille!
Sellaista kysyisin Ford tietäjiltä että kuuluiko vm -08 Mondeo 103kw 2.0 TDCi A6 Ghia Wagon malliin vakiona lisälämmitin?
Yritin jo kerran kysyä tätä mutta viestiäni ei näemmä ole julkaistu/ hyväksytty koska olen uusi foorumilla.
monobass kirjoitti:
Näillä ohjeilla päivittyi facelift 2.0 TDCI 115 --> 163 heppaiseksi. On aivan eri auto nyt Tarkennuksena ohjeeseen, että ainakin itselläni IDS 86.00 versiolla ei onnistunut, mutta 86.04 päivityksen asentamisen jälkeen toimi heittämällä.
Löytyykö keltään ids jos saisi tuon galaxyn muutettu 164 heppaseksi?
+ Pirun hyvä matka-auto. Menee vakaasti sen kummemmin ohjailematta, on hiljainen ja tuntuu pykälää isommalta autolta (vaikka onhan tuo "iso" auto). Voi ajaa kuitenkin reilummin mutkaankin, eikä tarvitse pelätä pidon loppumista.
+ Kulutus on yllättänyt positiivisesti, odotin jotain reiluja 6-7l/100km lukuja, mutta ihan mitattuna on pyöritty semmoista 5,7-6,2l /100km lukuja. Ajo ehkä n. 70% matka-ajoa 80-100-120km/h rajoituksilla. Pitää ottaa huomioon, että ilmastointi koko ajan päällä ja myös Webastoa on käytetty jonkin verran.
+ Varusteista ei oikeastaan kaipaa muuta kuin adaptiivista vakkaria (onkohan tälle tekniikalle sitä ollut edes saatavilla?). Kaistavahti on PK-seudulla varsin toimiva kapistus.
+ Perushuollot (suodattimet yms.) helppo hoitaa itse, esim. suodatinten paikat suunniteltu fiksusti.
+ Huollot muutenkin ihan Fordilla suht edukkaat ja palvelu pelaa.
+ Voimalinja on hyvä, enemmän voimaa voisi ehkä olla.
- Ovien ne ihme alatiivistelärpäkkeet irtoilevat kun vähän jalka niihin sattuu. Muutama kiinnike jo uusittu, harkitsen pysyvämpää ratkaisua esim. sikaflexin muodossa.
- Satunnaiset hälykolinat ja äänet pakkasella (muovit narisevat), tosin tämä nyt on omien kokemusten mukaan vähän niinkuin kaikkien autojen ongelma.
- Takaluukun hölmöt suunnittelufibat, raot vähän liian isot > näihin menee helposti lunta ja on syytä putsata kunnolla.
- Takaluukun sisemmän valon ledinauhat paloivat. Huonoa säkää, koska vastaavaa ei kuulemma ollut ikinä tullut vastaan Ala-Tikkurilan Ford-huollollekaan? Purkuosa netistä 40€ ja vaihdossa meni parkkipaikalla vajaa tunti, joten ei ollut paha rasti.
- Jätti kerran pihalle, koska akku oli täysin loppu. Tosin kyse oli alkuperäisestä akusta, jota en ollut tajunnut tarkistaa, joten tämä oli vähän oma moka.
- Koiranluut piti takaa uusia. No, olihan niillä toisaalta rullattukin jo n. 170tkm...
Varsin hyvä vehje on ollut tähän mennessä. Parasta on ajettavuus ja ajomukavuus. Huonointa muutama suunnittelufiba/pikkuharmi.
Vuosi ja 26tkm täynnä mondeo 2.0tdci 140hv powershift titanium business wagonilla. (-12)
Iso + : kovasta talvesta huolimatta ei ongelmia webaston/ akun suhteen. Aina oli lämmin auto valmiina lähtöön.
+: mitään korjauksia ei ole tarvinnut tehdä ekan vuodenaikana
+: kulutus pysyi talvella seka-ajossa 7 litran tuntumassa webaston käytöstä ja pakkasista huolimatta. Kesällä ollut 6-6,5. Tankkauksista laskettuja lukuja.
+edelleen miellyttää tilat,alusta, mukavuus, moottori, ulkonäkö...
- powershiftin toiminta joissain tilanteissa.
- kierrokset heiluu cruisella ja lievää nykimistä 60-90 nopeuksilla eniten.
- vetää lievästi ojaan päin.
- repsikan ovi jäätyi talvella kerran niin ettei pysynyt kiinni
- aika ajoin moottorin "raklattava" ääni pienillä kierroksilla vitos ja kutos vaihteilla
- laittoa vaatisi takaovien kiveniskut, takapyörien edessä helmat(massat irtoaa).
- Tarkoitus jatkaa äänieristysprojektia.
Parin vuoden jälkeen ajatuksena EHKÄ palata focuksesta takaisin mondeoon(/s-maxiin). Nyt kuitenkin on kilometrit sen mukaiset että kannattaisi bensa malli paremmin.
2.0 vaparia ajatellu..
Onko minkäkaisia kokemuksia koneen kestävyydestä? Mitään rakettia en nyt oo odottamassakaan.
Oon lukenu että moni 2.0 duratecci syö öljyä niin onko se oikeasti sitte kuinka yleinen vika?
ei toi mun 2,0 bensa erityisemmin tykkää öljystä,ehkä joku n. puoli litraa voi mennä vaihtovälillä (15tkm).Halvimmalla fordin omalla öljyllä ajellut noin 60tkm ja mittarissa nyt noin 174tkm.Yhtään korjattavaa teknistä vikaa ei toistaiseksi ole tullut normi huoltojen lisäksi, etulevyt ja akku vaihdettu.Koputan puuta siis.
Ostin juuri 1.8 TDCi Mondeon. Muutama kysymys autosta on sillä ajeltuani herännyt.
Pitäisikö flektin pyöriä aina kun ilmastointi on kytkettynä? Mielestäni ei pyöri ollenkaan, ja ilmastointi hieman tehottomalta näin +30-asteella tuntuukin.
E: Flekti pyörii sittenkin. Ilmastointi yhä hieman "hidas" viilentämään ja ei mikään jääkylmä muutenkaan. Seuraillaan tilannetta..
Onko näissä yleisemmin ollut vikaa soittimessa vai kaiuttimissa? Tässä autossa kaiuttimet särisee/äänenlaatu on toisinaan hyvin heikko, kun taas toisella ajokerralla voi ainakin jonkin aikaa toimia ihan normaalisti. Liitin löysässä, soitin rikki vai kaikki kaiuttimet rikki? Vika on päällä, säätää sitten faderilla äänet ihan auton eteen tai taakse. Antennissa vika ei ole, koska ilmaantuu myös Auxilla. Soitin on käsittääkseni mallia RDS 6000.
E: 80% ajasta soitin ja kaiuttimet ovat toimineet ihan normaalisti. Toki silti kiinnostaa, onko soittimissa tai kaiuttimissa ollut paljon vikoja.
Viimeksi muokannut Ergo, 27 Heinä 2018 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Millaisiin kulutuksiin olette päässeet bensa farmareilla? Mk3 mondeosta olisi innostus päivittää tuoreempaan ja lähinnä sydäntä olisi tuo 2.0 ecoboosteri automaatilla. Käyttö lähinnä emännän työmatkapyöritystä ja perus perheajot. Kiinnostaa myös noiden muiden bensamoottori ja vaihteisto variaatioiden kululukemat.. koskaan kun ei liian pihu voi olla
Esim. parkkipaikalla kun pyörittelee, niin tuntuu välillä sellaista jumitusta - ihan kuin jokin vastustaisi ohjauksessa. Tehostimessa kenties jotain ongelmaa?
Esim. parkkipaikalla kun pyörittelee, niin tuntuu välillä sellaista jumitusta - ihan kuin jokin vastustaisi ohjauksessa. Tehostimessa kenties jotain ongelmaa?
Paljonko ajettu? Itse kokeilisin ensin öljynvaihdolla se kun on helppo ja halpa konsti.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/