dumpit

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

dumpit

Viesti Kirjoittaja Probe »

kellää kokemusta kalvodumpeista..kestoikä?
vai kannattaako ostaa suoraa säädettävä?
ford probe 2.2t
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

säädettävä.on kestävä ja toimii varmasti,ainakin ns: pate racing dumppi.
irc voicecoil
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

säädettävä mäntämallin dumppi on ainaki kestävä,eikä hintakaan sen kalliimpi ku kalvomallisillakaan,esim. tuo pate racingin dumppi edukas ja hyvä.itellä semmonen :wink:
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

turbiiniriesa kirjoitti:säädettävä mäntämallin dumppi on ainaki kestävä,eikä hintakaan sen kalliimpi ku kalvomallisillakaan,esim. tuo pate racingin dumppi edukas ja hyvä.itellä semmonen :wink:
joo itekkii oon aatellu tota säädettävää..pro turbol ois 110€..oisko jossai halvemmal?
ford probe 2.2t
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

pate racing muistaakseni 85e sillon ku mä ostin.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

turbiiniriesa kirjoitti:pate racing muistaakseni 85e sillon ku mä ostin.
maksoin omasta just saman summan aikoinaan.
irc voicecoil
Hoovee

Viesti Kirjoittaja Hoovee »

onkos se pate muuten 1 vaiko 2 mäntäinen? ku jotenki muistaisin et 1....
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

1-mäntänen on.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Kuka tuota pate-racingia myy??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ostin ittelle joskus autoracing:iltä dumpin ja makso 120e sillon. ja se oli säädettävä
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Kessi kirjoitti:Kuka tuota pate-racingia myy??

pate racing :lol: :lol: jee jos tarviit numeron niin sellanenkin tarvittaessa löytyy :wink:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

turbiiniriesa kirjoitti:
pate racing :lol: :lol: jee jos tarviit numeron niin sellanenkin tarvittaessa löytyy :wink:
Niinpä tietenkin.. :shock: Sain tyhmään kysymykseen tyhmän vastauksen :mrgreen: :mrgreen:

Jos sen verran viel vaivaan ku ite oon laiska mitään selvittään, ni mistä päin tuo pate-racing löytyy?? Myykö postin kautta??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

lahdessa sijaitsee ja myy postin kautta.
Sambzonic
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Syys 2005 21:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sambzonic »

Itselläkin olisi hankinnassa tollanen dumppi, mutta minkälainen? 1 vaiko 2 mäntäinen? Mitä eroa niillä on? Mitä tarkalleen dumpi tekee, tasaa paineita?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

hommaa 1 mäntänen.

sen tarkotus on säästää turboa ja parantaa turbon toimintaa,sillai et kun nostat jalan kaasulta ni kaasuläppä menee kiinni.niin turbo vielä pyörii ja ahtoputkiston tulee painetta.ja se alkaa palaa takasin päin turbiinisiipeä päin,ja se rasittaa sitä turboa.
toinen siinä on se et se paine pääsee pihalle,eikä mene takasipäin ja siten hidasta turbon pyörimistä>vastaa taas hiukan paremmin seuraavaan kaasun polkasuun.
Sambzonic
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Syys 2005 21:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sambzonic »

Millä perustein 1 mäntänen? Mitä eroa sillä on 2 mäntäseen?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

no kaikkee en muista,mutta ainakin 2-mätänen on nopeempi jossain tapauksissa,varsinkin sillon,kun jos sulla jokin ilmamäärämittari siellä välissä,mut jos jollain parempia kokemuksia,niin eikun kehiin vaan :wink:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Autossa ollut kaksimäntädumppia ja kalvodumppia ja nyt ei mitään dumppia. Eron on huomannut vain ja ainoastaan äänestä.
edit: ei ole tullut kilolla niin kauheasti ajeltua :lol:
Viimeksi muokannut JesseT, 03 Syys 2005 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Epäilemättä noi muut vaikutukset näkyy vasta astetta tehokkaammissa vehkeissä. N. 1k paineilla ainoa on se ääni (ja se se vasta onkin :D :D )
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

juu hieno sihahdushan semmosesta tulee,joo ei se varmaan kauheesti kaasuun vastaavuuteen vaikuta,mut noin käytännössä kumminkin sen pitäs.kait se toi turbon suojeleminen on se tärkeempi asia tuossa,vaikka veikkaan et 95% porukasta ostaa dumpin tuon sihahduksen takia :wink:
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

juu mäkin ostin dumpin sen takia kun olin siinä luulossa että turbon elinikä pitenee mutta kun on kuunnellut noitten gurujen juttuja niin olen tullut siihen tulokseen että taidan napata koko värkin pois tossa talven aikana.

dumppi on proturbon tekemä ja ihan asiallinen peli mutta on valitettavasti liian pienet ne purkaus aukot ainakin tohon mun koneeseen.

kun vaihteita vaihtaa niin ensin dumppi suhisee(ei kovin kovalla äänellä) ja sitten alkaa kuulua konehuoneen toiselta puolelta sellainen oikein maukas vikinä joka kuuluu varmasti parin sadan metrin päähän
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

T4:ssa(volvo) oli sihahdus alkuun pieni pettymys, mutta kun otin äänieristeen pois konepellistä niin ávot! Hauskaahan se oli..
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

jallari kirjoitti:T4:ssa(volvo) oli sihahdus alkuun pieni pettymys, mutta kun otin äänieristeen pois konepellistä niin ávot! Hauskaahan se oli..
Ja kun laittaa vapaavirtaussuodattimen niin suhahdus vähintään kaksinkertaistuu! :twisted:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

evolution kirjoitti:kun vaihteita vaihtaa niin ensin dumppi suhisee(ei kovin kovalla äänellä) ja sitten alkaa kuulua konehuoneen toiselta puolelta sellainen oikein maukas vikinä joka kuuluu varmasti parin sadan metrin päähän
Ja tuo vikinähän kuluu ainakin teoriassa nimenomaan juuri siitä, kun ahdettuilma törmää kompressorin siipiin.. Eli tästä voidaan päätellä, että ko. dumppi on joko tosiaankin liian pieni, tai alipainetta ei oo tarpeeks, et dumppi aukeis kokonaan!:wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin