Transit 1997 koneen vaihto tai korjaus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
skyyl
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Elo 2017 13:28

Transit 1997 koneen vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja skyyl »

Ostin tossa viikko sitten tommosen vm1997 2.5l turbo transiitin. Lyhyt puolikorkea, 7 hengelle rekattu matkailuauto. Kilometrejä oli joku
579 000km.

Vilkautti öljynpainevaloa kaupan pihassa pari kertaa, avasin konepellin ja totesin että öljynpaineanturin liitin oli löysä ja lähti irti kun katsoi päin. Ei ollut työkaluja mukana ja ajattelin että vilkautti valoa koska johto oli lähes irti enkä saanut sitä edes pysymään paikallaan enään. Noh, tarkistin vielä öljyt ja lähdin sitten ajamaan kotiin öljyvalon palaessa kun ei se johtokaan ollut paikallaan. No puuttui ne paineetkin sieltä oikeesti ja rupesin jossain kohtaan kuuntelemaan kun ensin alkoi nokat naputtamaan, tehot lähti ja kuului pieni vinkaisu koneesta...Ei siinä muuta kun päästin kaasusta ja kone sammui heti. :roll:

Siinä tien vieressä sitten mietin että kannataako tuollaista enään edes alkaa korjaamaan. Koppa on hyvässä kunnossa ja melkein ruosteeton joten uutta konetta mietin.

Tässä kohtaa tarvisin viisaampien apuja:

Googlaamalla en oikein löytänyt tietoa mitä koneita ja millaisia eroja tranisiittien koneissa on. Sopiiko moottorit ristiin 1986-2000 transiiteista? Ymmärsin että -94 kone olisi päivitetty mutta sopiiko myös vanhemmat bolt on meiningillä? Jos löydän vaparin halvalla niin mitä eroja on turbokoneeseen verrattuna jos siirtäisi vanhan koneen turbon hilppeet uuteen vapariin? Entä laatikon sopivuus moottoriin kun omassa on laatikko hyvässä kunnossa niin sitä ei olisi pakollista vaihtaa. Myös sen takia olisi hyvä tietää että kuinka paljon eroja noissa koneissa on että selviääkö pelkällä koneen vaihdolla vai mitä muuta pitää siinä samalla vaihtaa niin osaa vähän varautua työn määrään. :?:

Voisi tuon vanhan koneenkin purkaa harrastuksen vuoksi ja kattoa, että mitä kaikkea sieltä meni :D En ole koittanut edes käyntiin sen jälkeen kun sammui...