Focus 1.0 ecoboost turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tinde98
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Syys 2016 17:18

Focus 1.0 ecoboost turbo

Viesti Kirjoittaja Tinde98 »

Autossani Ford Focus ecoboost 1.0 vm.2012 on seuraavanlainen ongelma.
Autoon on asennettu Superchip remap ohjelma joka on toiminut tähän mennessä hyvin vuoden päivät.
Nyt kuitenkin huomasin,että vääntöä/kiihtyvyyttä ei ole samalla tavalla kuin ennen.
Auto kiihtyy vakioon nähden paremmin,mutta “perstuntuma” ei ole sama eli herkkyys kaasuun puuttuu.
Erityisesti sen huomaa maantiellä ohittaessa ei löydy vääntöä entiseen malliin.
Mitään sivuääniä ei kuulu ja moottori toimii muuten ihan hyvin ja välillä tuntuu ,että tehot ovat takaisin.
Luin vikakoodit ja se antoi vikakoodin P0039 joka viittaa turbon ohivirtausventtiiliin muita vikakoodeja ei ollut.
Mitään vikavaloa ei syty mittaristoon.
Olen nollannut vikakoodin,mutta se palaa takaisin.
Olen lukenut,että alkuperäisen ohivirtausventtiilin kalvoja on mennyt rikki.
Voiko vikaantunut ohivirtausventtiili aiheuttaa nämä oireet vai joku muu syy kun tehoja tuntuu aina välillä löytyvän?

Liitteenä tiedosto ForScan ohjelman lukemasta vikakoodista.Osittain outoja merkkejä johtuu ilmeisesti käännöksestä suomeksi.
PCM DTC P0039:73-6C===
Koodi: P0039 - Turboahtimen/ahtimen ohivirtausventtiilin ohjauspiirin alue/toiminta

Muita vika oireita:
- Käyttölaite jumiutunut kiinni

tila:
- Vikakoodi(DTC) vanhentunut - ajoitettuun pyyntö aikaan
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
- Testi ei ole täydellinen

Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli

Pysäytä frame :
-LOAD: 4.71 % - Laskettu kuorman arvo
-ECT: 88 °C - Moottorin lämpötila
-RPM: 2721 kierr/min - Moottorin kierrosta/minuutti
-FUELSYS: OL - Drive - Polttoainejärjestelmän tila (avoin/suljettu piiri)
-SHRTFT1: 0.00 % - Lyhytaikainen polttoainesäätö 1
-LONGFT1: -5.47 % - Pitkäaikainen polttoainesäätö 1
-MAP: 25.0 kPa - Imusarjan paineanturi
-VSS: 64.0 km/h - Ajonopeus
-SPARKADV: 2.00 ° - Sytytysennakko
-IAT: 20 °C - Imuilman lämpötila
-MAF: 4.36 g/s - Ilmamassa
-TP: 16.08 % - Kaasuläpän asento
-RUNTM: 815 s - Aika moottorin käynnistyksen jälkeen
-FRP: 15330.0 kPa - Polttoainekiskon paine
-EVAP_PCT: 0.00 % - Pyydetty haihtuvien päästöjen tyhjennys
-FLI: 86.27 % - Polttoainetaso
-BARO: 100.0 kPa - Ilmanpaine
-VPWR: 14.37 Voltti - Ohjausmodulin jännite
-LOAD_ABS: 14.51 % - Absoluuttinen kuormitusarvo
-TP_REL: 3.92 % - Suhteellinen läpän asento
-AAT: 17 °C - Ulkoilman lämpötila
-TP_B: 16.08 % - Kaasuläpän asentoanturi 2
-APP_D: 16.47 % - Kaasupolkimen asento D
-APP_E: 16.47 % - Kaasupolkimen asento E
-TAC_PCT: 6.67 % - Käsketty kaasuläpän käyttölaitteen ohjaus
-FF_INF: 0.00 % - Määritetty sekapolttoaineen prosenttiarvo
-LONGFT12: 0.00 % - Pitkäaikainen suihkutuksen säätö (rivi 1, anturi 2)
-APP_REL: 0.00 % - Kaasupolkimen suhteellinen asento
===END PCM DTC P0039:73-6C===